Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door D_skilled » do jan 31, 2013 10:52 am

Yopi schreef:Dat zal lastig worden; in Den Haag hebben ze het niet zo op Ajax. Bovendien is er veel concurrentie.
Dat is geen reden om niet actief in Den Haag te opereren. In A'dam heeft Ajax ook veel concurrentie. Veel meer dan het in Den Haag zal aantreffen. Jij ziet Sparta en/of Ado als serieuze concurrenten?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 31, 2013 10:58 am

In principe niet, maar Sparta scout (blijkbaar) erg goed en is er vaak eerder bij dan Feyenoord.

In Amsterdam heeft Ajax thuisvoordeel, zou je zeggen. Al moet ik zeggen dat ik geschrokken ben van wat ik laatst hoorde van het zoontje van Egyptische kennissen van mij. Hij vertelde me dat bij hem op school bijna alle kinderen voor PSV waren want Ajax was arrogant en tegen allochtonen. Ajax moet oppassen dat het geen imagoprobleem krijgt.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jan 31, 2013 11:06 am

Yopi schreef:In principe niet, maar Sparta scout (blijkbaar) erg goed en is er vaak eerder bij dan Feyenoord.

In Amsterdam heeft Ajax thuisvoordeel, zou je zeggen. Al moet ik zeggen dat ik geschrokken ben van wat ik laatst hoorde van het zoontje van Egyptische kennissen van mij. Hij vertelde me dat bij hem op school bijna alle kinderen voor PSV waren want Ajax was arrogant en tegen allochtonen. Ajax moet oppassen dat het geen imagoprobleem krijgt.
Yep, die mentality switch moet er komen. Pro-actiever te werk gaan en warmte uitstralen. Je zal dit duidelijk moeten doorcommuniceren aan de ouders van de spelers om de huidige imago te doorbreken.

Sparta werkt vooral intensiever samen met amateurclubs. Ajax zal dieper de amateurclubs in moeten duiken. Haaglandia en Alphense Boys hebben een samenwerkingsverband met Sparta. Waar is Ajax? Nergens.

Den Haag is vooral een talentrijk kweekvijver, omdat er veel allochtonen wonen en die nog op straat voetballen. Dat is merkbaar op het veld.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jan 31, 2013 11:14 am

Yopi schreef:Daarom heeft Ajax die club min of meer ingelijfd. In Almere zit veel talent.

Haarlem was hopeloos, Haarlem is geen voetbalstad. Hebben we ook niets aan gehad.
Mwoah, het is ook een kwestie van grote aantallen. Er zijn ontzettend veel jongeren/kinderen in Almere, daarvan gaat een groot percentage voetballen en daarvan moeten er wel een paar goed zijn. In verhouding is Almere de kinderrijkste gemeente van NL.

Maar goed, ook credits aan de rest van de piramide. Denk aan clubs als FC Almere (voorheen SV Almere), AS'80, Waterwijk en Buitenboys die heel veel in de jeugd investeren. Als Ajax ze niet al vroeg oppikt haalt Almere City ze wel op.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 31, 2013 11:18 am

Ajax kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Ajax CT. Bezoek de scholen (spelers meenemen!), geef daar clinics, deel shirtjes uit, enzovoorts. Onze regio heeft altijd gebulkt van het talent. Kijk eerst in je eigen achtertuin, zou ik zeggen.

Tot die achtertuin reken ik ook ons deel van de Randstad inclusief Utrecht en Den Haag.

Welke goede Haagse amateurclub is nog vrij?

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jan 31, 2013 11:26 am

Yopi schreef:Ajax kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Ajax CT. Bezoek de scholen (spelers meenemen!), geef daar clinics, deel shirtjes uit, enzovoorts. Onze regio heeft altijd gebulkt van het talent. Kijk eerst in je eigen achtertuin, zou ik zeggen.

Tot die achtertuin reken ik ook ons deel van de Randstad inclusief Utrecht en Den Haag.

Welke goede Haagse amateurclub is nog vrij?
Juist. Er is in feite veel te lang geteerd op de naam cq. het merk Ajax, zonder levering van bijbehorende kwaliteit. De mensen in de achtertuin moeten merken dat Ajax bezig is, ook bij de amateurclubs. Wat je nu hoort is dat de amateurclubs eens per jaar voor HETT-toernooi worden uitgenodigd, maar verder weinig van Ajax merken.

Het topje van de ijsberg is al afgedekt in Den Haag. Haaglandia (Sparta) en Laakkwartier (Ado). Het voordeel van enkele samenwerkingsverbanden is dat een samenwerkende BVO het privilege heeft om jeugdspelers in het najaar al voor een stage uit te nodigen. Ze worden ook als eerste getipt als er een talent rondloopt. Het gaat zelfs zo ver dat brieven van andere BVO's worden achtergehouden voor de eigen jeugdspelers.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 31, 2013 11:56 am

Yopi schreef:In principe niet, maar Sparta scout (blijkbaar) erg goed en is er vaak eerder bij dan Feyenoord.

Tegen allochtonen....... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » do jan 31, 2013 12:17 pm

Ajax had toch juist een neger in de RvC?! :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 31, 2013 12:20 pm

Jabu schreef:Ajax had toch juist een neger in de RvC?! :hypocrite.gif:
De imageproblemen zijn daarna ontstaan, Jabu. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 31, 2013 12:31 pm

Rishi schreef:Tegen allochtonen....... :excited.gif:
Waar of niet waar, als ouders van talenten en de talenten zelf dat denken heb je een probleem.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 31, 2013 12:32 pm

Marokkanen zeker?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 31, 2013 12:36 pm

Yopi schreef:
Rishi schreef:Tegen allochtonen....... :excited.gif:
Waar of niet waar, als ouders van talenten en de talenten zelf dat denken heb je een probleem.
Wanneer die mensen dat denken, hebben ze zelf een probleem. Mij schiet geen voorbeeld van allochtoon "Feindlichkeit" v.w.b. Ajax te binnen.

Yo

Bericht door Yo » do jan 31, 2013 1:01 pm

Ik denk dat het al veel scheelt als er een keer een marrokkaan uit de jeugdopleiding doorbreekt. Nog even een paar jaar wachten op Nouri :smile-ajax.gif: .

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 31, 2013 1:10 pm

wimpey schreef:Wanneer die mensen dat denken, hebben ze zelf een probleem.
Dat vind ik te gemakkelijk. Ajax draagt zelf bij aan het beeld dat van de club ontstaat.
Mij schiet geen voorbeeld van allochtoon "Feindlichkeit" v.w.b. Ajax te binnen.
Het is niet zo belangrijk waar het door komt. Wat doe je eraan, daar gaat het om.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 31, 2013 1:16 pm

Dan zul je toch ook moeten weten waar het door komt. Hoe wil je er anders iets aan doen? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2013 1:17 pm

Nee nu wordt ie helemaal mooi.Dus als er enkele zijn dat waanbeeld hebben, wat nergens op gebaseerd is moet AJAX dat maar weer oplossen ?.Kom op zeg ... Daarnaast hoe wil je dat doen als je als club niet weet wie of waardoor dat waanbeeld bij sommige is ontstaan ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » do jan 31, 2013 1:20 pm

999 schreef:Nee nu wordt ie helemaal mooi.Dus als er enkele zijn dat waanbeeld hebben, wat nergens op gebaseerd is moet AJAX dat maar weer oplossen ?.Kom op zeg ... Daarnaast hoe wil je dat doen als je als club niet weet wie of waardoor dat waanbeeld bij sommige is ontstaan ..
Wie zegt dat het 'waanbeelden' zijn?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2013 1:24 pm

Zeux schreef:
999 schreef:Nee nu wordt ie helemaal mooi.Dus als er enkele zijn dat waanbeeld hebben, wat nergens op gebaseerd is moet AJAX dat maar weer oplossen ?.Kom op zeg ... Daarnaast hoe wil je dat doen als je als club niet weet wie of waardoor dat waanbeeld bij sommige is ontstaan ..
Noem eens wat voorbeelden van vijandigheden ?. ..
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 31, 2013 1:27 pm

Marillion schreef:Dan zul je toch ook moeten weten waar het door komt. Hoe wil je er anders iets aan doen? :confused.gif:

Het zal een combinatie van factoren zijn.

Ik geef het al aan, Ajax zou zich meer kunnen inspannen voor kinderen in met name achterstandswijken.

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2013 1:28 pm

Yopi schreef:
Marillion schreef:Dan zul je toch ook moeten weten waar het door komt. Hoe wil je er anders iets aan doen? :confused.gif:

Het zal een combinatie van factoren zijn.

Ik geef het al aan, Ajax zou zich meer kunnen inspannen voor kinderen in met name achterstandswijken.

Nee, dat is wat jij dus wilt.Ben jij een van die ouderen :) ... Is overigens een heel andere discussie ...
Blij met de punten ...

Yo

Bericht door Yo » do jan 31, 2013 1:31 pm

999 schreef:
Zeux schreef:
Kom jij uit de buurt van Amsterdam? Dit zijn geluiden die je te vaak hoort en die je niet zomaar kan afdoen als ' waanbeelden' . Ik merk zelf dat Marrokkaanse jongeren op de pleintjes bijna allemaal voor psv zijn.

zeux

Bericht door zeux » do jan 31, 2013 1:31 pm

999 schreef:
Zeux schreef:
Geloof niet dat ik in de jeugdopleiding zit. :ajaxsmiley.gif: Dus nee, heb het niet uit de eerste hand. Maar jij ook niet.
Maar het beeld bestaat blijkbaar. Of het terecht is, zou onderzocht moeten worden.

Het zomaar afdoen als 'waanbeelden' is te simpel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2013 1:37 pm

Zeux schreef:
999 schreef:
Zeux schreef:
Geloof niet dat ik in de jeugdopleiding zit. :ajaxsmiley.gif: Dus nee, heb het niet uit de eerste hand. Maar jij ook niet.
Maar het beeld bestaat blijkbaar. Of het terecht is, zou onderzocht moeten worden.

Het zomaar afdoen als 'waanbeelden' is te simpel.
Ik weet het niet, jij weet het niet.Maar gemakshalve gaan er wel weer vanuit dat het klopt ?.Kijk dat Yopi een voorstander is van dat AJAX meer zou moeten doen met de kinderen in achterstandswijken ( om goodwill te kweken ) is natuurlijk heel iets anders dan enkele teleurgestelde ouders van kinderen om hun oogappel die niet zo goed blijkt te zijn als ze zelf dachten.

Dat, op een lager nivo weliswaar, maakte ik elke week mee toen ik zelf nog zo'n jeugdelftalleke onder mij hoede had.En dan kreeg je ook de wildste verhalen ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2013 1:41 pm

Yo schreef:Kom jij uit de buurt van Amsterdam? Dit zijn geluiden die je te vaak hoort en die je niet zomaar kan afdoen als ' waanbeelden' . Ik merk zelf dat Marrokkaanse jongeren op de pleintjes bijna allemaal voor psv zijn.
En dat komt dan omdat AJAX vijandig is t.o.v. van hun ?.Ik ken verschillende Marokkaanse jongeren in Brabant die voor AJAX zijn, ja zelfs voor Feyenoord .. Ik ken mensen die in Amsterdaam wonen die voor Feyenoord zijn, zelf in Eindhoven vind je AJACIEDEN ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2013 1:45 pm

Maar misschien dat Yopi ons kan vertellen waaruit die vijandigheden dan bestaan ?.
Blij met de punten ...

Plaats reactie