De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door peter » zo okt 23, 2011 7:57 pm

Dat is (weer) niet het punt, Luuk. Ik verwacht dat die jongens van Jong Ajax in ieder geval de basis ietwat op orde hebben. Als je dan de 'talenten' ziet, dan ontbreekt iedere klasse. Koppers, Ebecilio, Ozbiliz, Lukoki, Ligeon en weet ik wie nog meer. Ik verwacht misschien teveel, maar ik zie het niveau achteruit hollen op alle fronten. Als ik die jongens zie voetballen, dan vraag ik me toch weer af hoe ze al die jaren 'over zijn gegaan'. De stap naar het eerste is groot, maar veel van die jongens kunnen eigenlijk helemaal niets. :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 23, 2011 8:02 pm

Mwa, Burnet en Kappelhof functioneren in Groningen naar volle tevredenheid. Niets kunnen is wat overdreven.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2011 8:05 pm

Peter schreef:Dat is (weer) niet het punt. Ik verwacht dat die jongens van Jong Ajax in ieder geval de basis ietwat op orde hebben. Als je dan de 'talenten' ziet, dan ontbreekt iedere klasse. Koppers, Ebecilio, Ozbiliz, Lukoki, Ligeon en weet ik wie nog meer. Ik verwacht misschien teveel, maar ik zie het niveau achteruit hollen op alle fronten. Als ik die jongens zie voetballen, dan vraag ik me toch weer af hoe ze al die jaren 'over zijn gegaan'. De stap naar het eerste is groot, maar veel van die jongens kunnen eigenlijk helemaal niets. :blush.gif:
Ga eens naar een wedstrijd van de A1 kijken, het liefst tegen Feyenoord of PSV en zie wat andere ploegen brengen.

In de CL voor A1 doet Ajax het niet slecht (Drie keer gewonnen, PSV drie keer verloren) maar waar valt heel JC/Ajaxtalk over? Gravenberg kan één keer een bal in het WK onder zeventien niet onder controle brengen (op 80 meter van het eigen doel) en de uitval leidt de 1-0 nederlaag in! Gravenberg kan wel meer dingen niet, maar waarom wordt de hele jeugdopleiding erop afgerekend?

Ik kan wel een opstelling leveren van de A1 van tien jaar geleden, van Ajax op een Copa-toernooi, van de B1 van een paar jaar geleden, Ajax doet het zo slecht nog niet. De B1 van Barcelona in 2010 op het Aegon-toernooi gezien, half Kameroen onder ??? (onder 28?) zat erin. Hoeveel spelers halen Barcelona 1?

JC geeft af op anderen, maar wat heeft hij de laatste jaren gepresteerd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter

Bericht door peter » zo okt 23, 2011 8:34 pm

Daar kijk ik allemaal niet naar. Ik kijk naar die jongens die bij Ajax-1 mogen debuteren en het valt me gewoon op dat het vaak gewoon weinig tot niets is. Nogmaals, misschien leg ik de lat veel te hoog, maar ik schrik me rot als ik zo'n Koppers zie voetballen. Dan denk ik dus echt 'wat doet zo'n jongen bij Ajax joh' en 'wie heeft die jongen een contractje gegeven'. Een sterk punt van die jongen heb ik niet kunnen ontdekken. Beetje flauw om hem nu uit te lichten, maar voor een Lukoki geldt hetzelfde. Die kan redelijk hard rennen, maar kan voor de rest niets.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 23, 2011 9:10 pm

Peter schreef:Daar kijk ik allemaal niet naar. Ik kijk naar die jongens die bij Ajax-1 mogen debuteren en het valt me gewoon op dat het vaak gewoon weinig tot niets is. Nogmaals, misschien leg ik de lat veel te hoog, maar ik schrik me rot als ik zo'n Koppers zie voetballen. Dan denk ik dus echt 'wat doet zo'n jongen bij Ajax joh' en 'wie heeft die jongen een contractje gegeven'. Een sterk punt van die jongen heb ik niet kunnen ontdekken. Beetje flauw om hem nu uit te lichten, maar voor een Lukoki geldt hetzelfde. Die kan redelijk hard rennen, maar kan voor de rest niets.
Had hetzelfde gevoel. Sommige jongens pakken direct hun kans en groeien door (Van der Wiel recentelijk), maar zo'n Lukoki heeft niks extra's. Die zou zo met Excelsior mee kunnen voetballen en ook niet opvallen....
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 23, 2011 10:10 pm

LucaS schreef:Mwa, Burnet en Kappelhof functioneren in Groningen naar volle tevredenheid. Niets kunnen is wat overdreven.
We leiden op voor Ajax. Niet voor FC Groningen.

Veel middelmaat, maar de uitblinkers zijn ver te zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 24, 2011 12:38 am

joey schreef:
LucaS schreef:Mwa, Burnet en Kappelhof functioneren in Groningen naar volle tevredenheid. Niets kunnen is wat overdreven.

Tja als je kijkt naar de halve Eredivisie dan kom je tot de conclusie dat we de laatste decennia juist wél vooral voor de clubs uit de middenmoot opleiden en dat het ook bij Ajax zelf vaak middelmaat is...

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 24, 2011 7:37 am

Cruijff schreef:
joey schreef:

Tja als je kijkt naar de halve Eredivisie dan kom je tot de conclusie dat we de laatste decennia juist wél vooral voor de clubs uit de middenmoot opleiden en dat het ook bij Ajax zelf vaak middelmaat is...
Maar dat hoort toch ook bij selectie? Het is toch ook niet de bedoeling dat elke jongen die aan de jeugdopleiding begint hem afmaakt? Als je diamanten gaat delven moet je ook een boel zand en steen weggooien, en dan zitten er ook diamantjes tussen waarvoor je niet al die moeite hebt gedaan, maar als je toch bezig bent neem je ze natuurlijk wel mee. Dat er spelers uit de Ajaxopleiding bij de middenmoot terecht komen lijkt mij op zich dus prima, dan kun je er nog wat geld voor vangen, en dan zitten ze er wel dicht tegenaan, wat dan ook weer het niveau van diegenen die het wel redden heeft opgedreven.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 24, 2011 8:08 am

Wat mij betreft prima hoor, dat we ook voor andere clubs opleiden. Zoals een Engelse voetbal authoriteit (ben zijn naam even kwijt) ooit in een boek schreef: "Als je kijkt naar de invloed van Ajax op het voetbal en de kwaliteitsimpulsen voor andere clubs, dan is Ajax ongetwijfeld de belangrijkste voetbalclub ter wereld."

Dit geldt zowel op wat onze oud spelers en trainers hebben betekend voor de echte top (Barcelona, AC Milan, Arsenal, in 2009 Inter, bij de Spurs is Van der Vaart gewoon de beste man). Maar het gaat ook op voor een groot deel van de Eredivisie clubs. Als iedereen al zijn oud Ajacieden zou moeten saneren dan vallen er een hoop mannetjes weg... :smile-ajax.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 24, 2011 8:15 am

Tja, als dat je doel is...

Door teamgericht werken krijg je middelmaat. Het gemiddelde is redelijk hoog maar er steekt niemand bovenuit. Dan krijgt dus een hele lichting in de B een contract maar de enige speler die Ajax 1 haalt is Ebicilio.

Alexander

Bericht door Alexander » ma okt 24, 2011 11:09 am

Pff, niveau van de opleiding is echt laag op het moment zeg. Zo een Koppers, dat is toch geen linksback van Ajax? Die rechtsback van vorige week viel me ook al niet mee.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 24, 2011 12:39 pm

Viel ook niet mee met Derk voor je :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

T82

Bericht door T82 » ma okt 24, 2011 6:56 pm

Rishi schreef:Viel ook niet mee met Derk voor je :excited.gif:
Je hebt je nieuwe Enoh wel gevonden he... Vrij kansloos...

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 25, 2011 3:10 pm

Yo schreef:In het Parool vandaag een stuk met als titel ' Ajax dreigt wetenschappelijke voorsprong te verspelen' .
Gaat over het project dat met de VU en de Aegon/Adidas is opgestart waarin van de kant van de ex-internationals weinig/geen interesse is.
Reactie van Jonk;
Wim Jonk: "Er wordt wel eens geschreven dat wij vinden dat het vorige beleid helemaal niets was. Dat is niet waar. Tests (in het adidas myCoach Performance Centre red.) moeten wél aansluiten bij de dingen die verbeterd moeten worden. Als de balaanname niet goed is, kun je testen wat je wilt, maar dan schiet het niet op." Jonk merkt dat de meesten het 'heel plezierig vinden' hoe er nu gewerkt wordt. Hij voelt 'heel veel positiviteit' om zich heen. "Cruijff heeft veel contact met ons. Ik spreek hem twee, drie keer per week. Hij weet precies wat er speelt. Dat merk ik aan die gesprekken. En dat is echt geen eenrichtingsverkeer."
Nusport

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 25, 2011 3:46 pm

Zo is het. Je kunt de tijd maar een keer besteden.

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 25, 2011 5:10 pm

Wat een geluk dan dat er alleen maar aandacht nodig is voor de balaanname, en dat de rest al in orde is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 25, 2011 5:33 pm

Waar staat dat dan? Of vind jij dat?

We kunnen dus vaststellen dat Cruijff al aan het werk is. Nu de rest van die RvC nog.

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 25, 2011 5:52 pm

Jöhnk schreef: We kunnen dus vaststellen dat Cruijff al aan het werk is.
Laten we maar hopen dat hij geen burn-out krijgt van al dat harde werk voor zijn grote liefde.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 25, 2011 5:56 pm

Wim Jonk: "Tests (in het adidas myCoach Performance Centre red.) moeten wél aansluiten bij de dingen die verbeterd moeten worden. Als de balaanname niet goed is, kun je testen wat je wilt, maar dan schiet het niet op."
Nusport[/quote]

Hier staat dat? Wat is dat nou voor een enorm domme opmerking? Als dat het niveau is waarop onze jeugdopleiding voortaan geleid wordt. Dan ken ik er ook nog een; als je niet kan lopen, kan je trainen op balaanname wat je wil, maar dan schiet het niet op.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 25, 2011 6:29 pm

Lucas is niet zo thuis in het fenomeen voorbeelden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 25, 2011 6:33 pm

Bertje is niet zo thuis in het fenomeen voorbeelden begrijpen.

peter

Bericht door peter » di okt 25, 2011 7:27 pm

Grutjes wat een niveau weer. Is het nou zo moeilijk om te snappen wat Jonk bedoelt? Daar hoef je geen kernfysica voor gestudeerd te hebben, hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 25, 2011 7:32 pm

Ik snap prima wat Jonk bedoelt. En ik vind het beperkt en kortzichtig.

Luciano

Bericht door Luciano » di okt 25, 2011 8:15 pm

LucaS schreef:Ik snap prima wat Jonk bedoelt. En ik vind het beperkt en kortzichtig.
Hij stelt dat eerst de basis in orde moet zijn voordat je verder gaat kijken. Geen woord aan gelogen. Als je geen bal kan aannemen (de ABSOLUTE basis van het voetbal) dan zul je nooit een topper worden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 25, 2011 8:16 pm

Sjezus Lucas wat een niveau... Syl kun jij je mannetje zijn mond ff spoelen?

Plaats reactie