De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door joey » wo sep 28, 2011 7:44 pm

Ach,dat is allemaal zo voorspelbaar. Niemand houdt van verliezen, ook de criticasters van Cruijff niet. Dus pruttelen ze nog even door. Ik voorzie dat ze uiteindelijk drie fasen zullen doorlopen.

1. Cruijff neemt geen verantwoordelijkheid, blijft op zijn berg zitten, loopt toch weg.
2. Cruijff heeft er geen verstand van/is ouderwets.
3. Het is allemaal sowieso zinloos want Ajax kan toch niet op tegen het grote geld.

Fase 1 hebben we nu bijna achter de rug. Cruijff zit er nog steeds, en zelfs als hij opstapt lijkt het onwaarschijnlijk dat het proces dat hij in werking heeft gezet teruggedraaid zal worden. Dus schakelen we over naar fase 2.

Fase 2 brengt voor de betrokken journalisten en columnisten wel risico's met zich mee. In feite beweren ze dat ze meer verstand hebben van voetbal dan Cruijff. En dat terwijl de voetbalmensen binnen de voetbalwereld het eigenlijk allemaal met Cruijff eens zijn. Bovendien zou de nieuwe koers best eens succes kunnen gaan opleveren, en dan staat je zwaar voor paal. Deze fase zal dan ook niet lang duren, schat ik. En zal door sommigen zelfs worden overgeslagen. Chris van Nijnatten doet dat zelfs al, hij zit al in fase 3. Hij betoogt vandaag in het AD dat wat Cruijff wil toch niets oplevert, want de grote clubs zijn veel te goed. Een nieuw argument van hem, daar komt hij nu pas mee. In feite verwijt hij Cruijff dus ambitie, wat als je erover nadenkt erg merkwaardig is.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » do sep 29, 2011 8:59 am

Adriaanse: 'Ik snap niet dat Cruijff, Olde Riekerink niet wil'

FC Twente-trainer Co Adriaanse heeft in NUsport laten weten verbaasd te zijn over de manier waarop het bestuur van Ajax met elkaar omgaat. "Ik heb bij Ajax gewerkt, dus dan volg je de club."

"En ik moet zeggen, de manier waarop vertegenwoordigers van Ajax op bestuurlijk niveau met elkaar omgaan, verdient geen schoonheidsprijs. Het verbaast me vooral hoe ze met elkaar van mening verschillen, dat is echt opvallend", aldus Adriaanse in het magazine van NUsport.

"Vooral waar het de invulling van de organisatie betreft, wat voor type mensen moeten daarin? Volgens Johan moeten ze altijd bij Ajax gevoetbald hebben, of het nou een trainer is of een directeur. Terwijl de andere stroming meer kijkt naar de inhoud en helemaal niet vindt dat je gevoetbald moet hebben om een directeursfunctie te bekleden."

"In de ogen van Cruijff is Jan Olde Riekerink geen goede directeur opleidingen, maar volgens mij is hij juist uitermate geschikt voor die functie. Hoe kan zoiets, vraag ik me dan af. Het is echt zonde dat Jan op deze manier wordt afgeserveerd", besloot Adriaanse.
Bron: Nusport.nl

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 29, 2011 9:07 am

joey schreef:Ach,dat is allemaal zo voorspelbaar. Niemand houdt van verliezen, ook de criticasters van Cruijff niet. Dus pruttelen ze nog even door. Ik voorzie dat ze uiteindelijk drie fasen zullen doorlopen.

1. Cruijff neemt geen verantwoordelijkheid, blijft op zijn berg zitten, loopt toch weg.
2. Cruijff heeft er geen verstand van/is ouderwets.
3. Het is allemaal sowieso zinloos want Ajax kan toch niet op tegen het grote geld.

Fase 1 hebben we nu bijna achter de rug. Cruijff zit er nog steeds, en zelfs als hij opstapt lijkt het onwaarschijnlijk dat het proces dat hij in werking heeft gezet teruggedraaid zal worden. Dus schakelen we over naar fase 2.

Fase 2 brengt voor de betrokken journalisten en columnisten wel risico's met zich mee. In feite beweren ze dat ze meer verstand hebben van voetbal dan Cruijff. En dat terwijl de voetbalmensen binnen de voetbalwereld het eigenlijk allemaal met Cruijff eens zijn. Bovendien zou de nieuwe koers best eens succes kunnen gaan opleveren, en dan staat je zwaar voor paal. Deze fase zal dan ook niet lang duren, schat ik. En zal door sommigen zelfs worden overgeslagen. Chris van Nijnatten doet dat zelfs al, hij zit al in fase 3. Hij betoogt vandaag in het AD dat wat Cruijff wil toch niets oplevert, want de grote clubs zijn veel te goed. Een nieuw argument van hem, daar komt hij nu pas mee. In feite verwijt hij Cruijff dus ambitie, wat als je erover nadenkt erg merkwaardig is.
Als ik mag samenvatten; de tegenstanders/criticasters van Cruijff hebben er geen verstand van, zouden nu eigenlijk al de zegeningen van Cruijff (moeten) zien, en durven niet toe te geven dat Cruijff briljant is. Maar over een tijdje zullen ook zij dat doen/moeten.

Het derde argument is niet nieuw, in ieder geval niet voor mij. Ik, en anderen met mij, hebben al tijden terug betoogd dat het grootste probleem is dat door Ajax opgeleide spelers vanwege het geld/Bosman op hun 22e vertrekken als ze echt goed zijn, en dat Ajax dus feitelijk geen profijt heeft van die spelers vanaf het moment dat ze echt top zijn. En dat het completer 'afleveren' van spelers door de opleiding niet veel anders zal betekenen dan dat ze ipv op hub 22 of 23e weg gaan, dat al op hun 21e zullen doen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 29, 2011 9:29 am

Nieuw in de discussie. Een half jaar geleden hoorde je dit argument niet.

Cruijff heeft in elk geval veel meer verstand van voetbal dan Spaan, Vermeulen of Van Nijnatten. En ook Boog en Coronel kunnen niet aan hem tippen in dat opzicht. VDB beweerde dan ook dat ze eigenlijk al deden wat Cruijff wilde. We zien dan ook dat alles bij het oude blijft. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Maar we zullen het zien, Luuk. Het blijkt vanzelf.

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 29, 2011 10:11 am

LucaS op 2 april 2011 schreef:Prima plannen, maar nou ook weer niet wereldschokkend. Ik heb volgens mij al gepost dat ik vind dat de opleiding al behoorlijk op niveau is (6 spelers uit de Ajax opleiding speleden de laatste WK finale, zou zoiets al eens eerder gebeurd zijn bij een club?), maar verbetering is altijd mogelijk. Dit lijkt een goede stap te zijn. Maar het echte probleem van Ajax is natuurlijk dat talenten op het moment dat ze echt goed dreigen te worden weggekocht gaan worden. Je zal dus moeten zorgen dat die talenten en wat langer blijven en dat er goede spelers komen die de jonkies aan de hand kunnen nemen. Daar zegt dit plan niets over, en ik betwijfel of Bergkamp en Jonk degenen zijn die dat weten te bewerkstelligen

Je hebt gelijk, dit is slechts 5 maanden en 27 dagen geleden.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 29, 2011 10:39 am

Ik had het niet zozeer over jou, Luuk. Eerder over de journalisten en columnisten. Ik schreef het naar aanleiding van dat stuk in Het Parool en de column van CVN in het AD.

Maar... de benadering is nu echt een heel andere. Er wordt nu gericht gewerkt aan de ontwikkeling van het individu, i.c. de uitblinkers. Voorheen ging de aandacht vooral naar het team. Je hebt toch gelezen wat D_Skilled erover schrijft? Is dat geen koerswijziging?

Talenten uit de opleiding spelen vier, vijf jaar in het eerste. Dat is kort, maar nu ook weer niet hopeloos kort. De opleiding moet ervoor zorgen dat ze het niveau aankunnen met zeventien/achttien jaar. Dan moeten ze natuurlijk nog wennen/zich aanpassen aan het hogere niveau, maar hun basistechniek en hun tactisch vermogen zouden in orde moeten zijn. Daar kan nog flink winst geboekt worden.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do sep 29, 2011 11:03 am

joey schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de scouting?
Van AN.

Uit het Ajax clubnieuws. Per 1-1-7.
Mohammed Boussatta
Aad Burggraaf
Jan Gieltjes
Dick van Heijningen
Herman Renting
Onno Romeijn
Pascal de Wit

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 29, 2011 11:11 am

Boussatta zat toch al bij Ajax? Of was dat op vrijwillige basis?

D_skilled

Bericht door D_skilled » do sep 29, 2011 11:14 am

Ja, al een tijd; http://player.omroep.nl/?aflID=10334145 (Vanaf min. 15).

Misschien is hij sinds dit seizoen gepromoveerd tot hoofdscout? Een functie met meer verantwoordelijkheid.
Laatst gewijzigd door D_skilled op do sep 29, 2011 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 29, 2011 11:16 am

Lees hier. Deze mensen zijn lid van Ajax geworden.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do sep 29, 2011 11:18 am

Oke, niets bijzonders dus. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 29, 2011 11:20 am

Waar is Hennie de Regt naartoe?

D_skilled

Bericht door D_skilled » do sep 29, 2011 11:25 am

Dat is het laatste restje wat er nog zit uit het tijdperk JOR/Adriaanse.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 02, 2011 9:11 am

Op VI staat een korte stuk waarin onder andere staat dat Van Rhijn derde in de pikorde staat achter Alderweireld en Ooijer. Ook staat er dat Gery Vink samen met De Boer een individuele trainingsplan voor hem hebben samengesteld om zijn duelkracht en het bespelen van ruimte te verbeteren. Dat vind ik een goede zaak! Alleen vind ik het wel kwalijk dat zo'n Ooijer er dan boven hem in de pikorde staat en dat hij daardoor nooit eens bij de selectie zit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo okt 02, 2011 9:19 am

Ook staat er dat Gery Vink samen met De Boer een individuele trainingsplan voor hem hebben samengesteld om zijn duelkracht en het bespelen van ruimte te verbeteren.
Ging dit niet om Lukoki? Die kan ook wel inwinnen aan duelkracht.
Laatst gewijzigd door D_skilled op zo okt 02, 2011 9:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 02, 2011 9:20 am

Mr. Ajax schreef:Op VI staat een korte stuk waarin onder andere staat dat Van Rhijn derde in de pikorde staat achter Alderweireld en Ooijer. Ook staat er dat Gery Vink samen met De Boer een individuele trainingsplan voor hem hebben samengesteld om zijn duelkracht en het bespelen van ruimte te verbeteren. Dat vind ik een goede zaak! Alleen vind ik het wel kwalijk dat zo'n Ooijer er dan boven hem in de pikorde staat en dat hij daardoor nooit eens bij de selectie zit.
Die duelkracht bouw je op door duels aan te gaan met die sterke(re) tegenstanders. Ooijer zal die duelkracht hebben, jammer dat hij zo vaak te laat bij de bal is om een duel aan te gaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 02, 2011 12:42 pm

D_skilled schreef:
Ook staat er dat Gery Vink samen met De Boer een individuele trainingsplan voor hem hebben samengesteld om zijn duelkracht en het bespelen van ruimte te verbeteren.
Ging dit niet om Lukoki? Die kan ook wel inwinnen aan duelkracht.
Nee hoor het gaat over Van Rhijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 02, 2011 12:48 pm

Maar bij Ajax wordt toch helemaal geen aandacht meer besteed aan fysiek?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 02, 2011 1:34 pm

In de onderbouw niet, zo heb ik begrepen. Ik kan me er zeker in vinden dat ze bij een jonge talentvolle verdediger van de A1 of Jong AJAX aan zijn duelkracht willen werken. Dat is gewoon individuele benadering voor een groot talent, prima zaak toch? Dat ze bij bepaalde talenten specifiek en gericht gaan trainen op hun zwakkere punten, net voordat ze aanhaken bij het eerste.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 02, 2011 2:19 pm

Dat andere is belangrijker, denk ik. Het bespelen van de ruimte.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 02, 2011 3:05 pm

Ik vind ze allebei even belangrijk, zeker op zijn positie.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 08, 2011 3:58 pm

D_skilled

Bericht door D_skilled » za okt 08, 2011 6:12 pm

Het blijft opmerkelijk dat een aantal spelers (zoals Boere, Kip, Veltman, de Kamps) het tot Jong Ajax geschopt hebben. Die hadden natuurlijk al veel eerder weg gemoeten. Dat geeft wel aan dat jeugdspelers de afgelopen jaren vrij mild beoordeeld werden. De eisen moeten aangescherpt worden wil je het niveau omhoog brengen.

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 08, 2011 7:04 pm

Het ligt natuurlijk niet aan die jongen, maar aan de club. :hypocrite.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za okt 08, 2011 11:20 pm

Vink heeft een leuk accent, de anderen? Jiskefet zou het beter doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie