Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Ajax A1
Ook niet helemaal. Het jaar erop was er nog een mooi gevecht met het afschuwelijke Atletico.Thijs schreef:Precies, die wedstrijd was het absolute toppunt in mijn ogen. Toen is het eigenlijk nog tot de finale van '96 gewoon absolute wereldtop geweest. Pas in die zomer viel de bende uit elkaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ach nee. Ellen van Langen teert haar hele leven op die twee minuten faam op de OS. Daarna nooit meer iets gepresteerd, maar dat maakt niet uit. Omdat wij hier verder geen Olympisch kampioenen hebben op de loopnummers atletiek.Ajax Rules schreef:Mmm.... je hoort juist altijd dat sporthelden op hun retour hier veel harder worden afgeschreven, terwijl er in het buitenland veel meer waardering is voor spelers die ooit goed waren.Yopi schreef:In grote sportlanden moet je constant vechten tegen de vergetelheid. Hier blijf je altijd een held vanwege die ene prijs.
In grote sportlanden is de concurrentie veel groter.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax Rules schreef:
Die mevrouw Yopi is wel een voetbalorakel he? Ik heb de laatste tien jaar wel honderd anekdoten gehoord dat zij ontwikkelingen eerder doorhad dan de rest.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Zeg, jochie...!!!!!
Ze heeft meer verstand van voetbal dan jullie!
Joost Meendering gaat bij Hollandia keepen, trouwens.

- InnerHarbour
Ik ben verbaasd dat er een mevrouw Yopi is, ik had eerder een 1 meter 60 tenger (licht)getint ventje verwacht
Niet dat daar iets mis mee zou zijn hoor zegt hij snel PC.

Niet dat daar iets mis mee zou zijn hoor zegt hij snel PC.
YNWA
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Haha, vond het gewoon een grappige opmerking van AR, Yopi.Yopi schreef:Zeg, jochie...!!!!!![]()

Wat dat betreft geloof ik direct dat ze alwetend is en meer verstand van voetbal heeft dan wij.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
Het is evident dat wij mevrouw Yopi niet mogen onderschatten. Wat is haar opinie over Gudelj?
Ajax A1 0 - Vitesse A1 5. 

-
Het gaat om de individuele ontwikkeling, Wim Jonk kneedt die elf terra-talenten wel tot een geoliede machine als hij trainer is van Ajax 1.LucaS schreef:Het gaat niet om het resultaat!
Deze spelers hebben die 10.000 trainingsuren er waarschijnlijk nog niet op zitten, Wim Jonk heeft er nu in ieder geval tijd genoeg voor, naar besprekingen van het TH gaat hij niet meer.
Het kan ook zijn dat in het kader van "performance" dit keer de polsstokhoogspringer de tactische bespreking heeft gedaan.
Met 5-0 verloren? De volgende keer is het resultaat beter, je moet de vooruitgang durven zien, de individuele acties van de spelers, niet meer de mentaliteit dat Ajax A1 NIET MET 5-0 MAG VERLIEZEN, dat is een achterhaalde visie.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
0-5?
Dan zou ik graag delen van deze wedstrijd terug willen kijken.
Op papier net zo'n verschutting als de 0-4 nederlaag van Ajax 1 tegen Vitesse in eigen huis voor de beker.
Dan zou ik graag delen van deze wedstrijd terug willen kijken.
Op papier net zo'n verschutting als de 0-4 nederlaag van Ajax 1 tegen Vitesse in eigen huis voor de beker.
-
Op ajax.nl staat nog niets, wel dat Dani de Wit de volgende is die een contract heeft getekend. Op AS staat het volgende verslag.
In de rubriek "Ajax' kweekvijver" zoomt Ajax Showtime dit seizoen elke week in op het paradepaardje van
Ajax: de jeugdopleiding.
Het is veel te vroeg om echt te oordelen, maar dat Ajax A1 het doorschuiven van Donny van de Beek,
Abdelhak Nouri, Mauro Savastano en Vaclav Cerny voelt, lijkt vooralsnog een understatement. Zaterdag
werden de nieuwe Atalenten keihard afgedroogd door Vitesse, dat al wel vier weken langer in
voorbereiding was: 05. Het meest verontrustend? Dat die uitslag verdiend en niet geflatteerd was.
De één zijn dood is de ander zijn brood. Meer dan ooit is het van toepassing op A1, waar de sterkhouders moeten
worden vervangen door de toptalenten uit B1 van vorig jaar. Vier spelers gingen naar Jong Ajax als tweedejaars
Ajunior en dus stonden onder meer Matthijs de Ligt, Ché Nunnely, Navajo Bakboord en eerstejaars Reda
Boultam en Dani de Wit op papier. Teun van Zweeden, Vince Gino Dekker, Adham El Idrissi zijn wat mensen die
al weten wat er bij de Ajunioren gevraagd wordt.
Alle goede bedoelingen en voorbeschouwingen ten spijt, de huidige A1 heeft de mensen langs de kant nog amper
kunnen bekoren. Was er vorige week nog een 22 gelijkspel met enig perspectief tegen PEC Zwolle, zaterdag
was het een zooitje. De verdedigers Sidoel en De Ligt wisten zich al geen raad met de bal, de backs werden
overlopen, het middenveld miste creativiteit om onder de druk uit te voetballen en voorin hadden Nunnely en
Dolberg het moeilijk. Potentie genoeg, Dolberg bewees voor de tweede week op rij dat hij een ijzersterke,
balvaste spits met een passeerbeweging en vlammend schot is. De Deen is echter nog heel onwennig, wat niet
vreemd is na drie weken voorbereiding.
Nunnely beseft dat er bij de Ajeugd wat meer wordt gevraagd, drie verdedigers voorbij rennen in één rechte lijn is
er niet meer bij. Ook De Ligt zag fysieke jongens bij Vitesse, indribbelen deed hij niet één keer. En dus was het
slordig, besluiteloos en niet best wat A1 liet zien. De creativiteit die A1 vorig seizoen had, moet worden
gecompenseerd met andere elementen. Bijvoorbeeld door Dekker, die vorig seizoen nog weleens werd
overgeslagen, maar nu zijn stempel echt probeert te drukken. Hij is de nieuwe aanvoerder en meteen hoor je de
linkspoot schreeuwen en sturen. Voetballend was hij de enige met echt gevaar, áls hij werd gevonden.
Puzzelen geblazen dus, helemaal omdat A2 eerder op de dag wél indruk maakte door met 63 te winnen van De
Graafschap. Spelers als Conner Blöte en Kaj Sierhuis vallen op en hoeven een plekje in A1 nog niet uit hun hoofd
te zetten. Probleem is dat het ook bij A2 niet overloopt van creativiteit op het middenrif, alleen Boultam kon
zaterdag echt iets creëren. En dus doet het verdwijnen van Nouri, maar ook James Efmorfidis en Van de Beek
zich voelen.
Fijn was het daarom dat B1 zich van zijn beste kant liet zien. Helmond/VVV B1 werd weggespeeld met fris en
aanvallend voetbal over de vleugels. Justin Kluivert was een ware plaag voor zijn directe tegenstander en op het
middenveld lieten Giovanni de la Vega, Franco Antonucci en later Juan Familia Castillo zien wat je kunt creëren
als je een mannetje uitspeelt. De 60 eindstand was allerminst geflatteerd en het is niet ondenkbaar dat de
ontbrekende creativiteit bij de Ajeugd vlot wordt aangevuld vanuit B1. Nogmaals: vroeg om te oordelen, maar
Antonucci en Noa Lang (mits straks weer fit) spelen normaal gesproken geen heel jaar in de Bjeugd.
Vermaakt en geschrokken dus bij toch ook pas de tweede zaterdag jeugdvoetbal. Wedstrijdritme, conditie en
automatismen zullen wel volgen, maar ondanks dat is er werk aan de winkel. Potentie is er echt wel, maar de A1
van zaterdag kan er ook zomaar anders uit zien over een week, niets staat na zo'n uitslag vast. Spelers strijden
om een plekje, helemaal nu het niveauverschil in een grotere groep niet zo groot is als vorig jaar. De erfenis van
Cerny en consorten is zodoende meer dan helder. Met de supercup op 22 augustus moet er daarom wel wat
gebeuren, wil de A1 starten op de meest gewenste manier.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Een der komenden weekenden maar weer eens naar De Toekomst. Ik heb De Ligt, Sidoel, Nunnely, Eiting e.c. meerdere keren zien ballen. I.m.o. hebben ze talent. Dat B-junioren niet meteen vd Beek, Cerny en Nouri doen vergeten lijkt me logisch.
Het was een oefenwedstrijdje!
De teamindelingen bij de A'tjes staan nog niet eens vast. En nu al lees ik dat de A1 flut is.
Dan nog maar eens: het gaat om het individu en niet om de teamprestatie. Liever vier uitblinkers en zeven prutsers dan elf middelmaatjes.
De Ligt draaide vorig seizoen moeiteloos mee met de A1, maar hij behoorde niet tot de bepalende jongens. Nu mag hij proberen de kar te trekken. Leerzaam voor hem.

De teamindelingen bij de A'tjes staan nog niet eens vast. En nu al lees ik dat de A1 flut is.
Dan nog maar eens: het gaat om het individu en niet om de teamprestatie. Liever vier uitblinkers en zeven prutsers dan elf middelmaatjes.
De Ligt draaide vorig seizoen moeiteloos mee met de A1, maar hij behoorde niet tot de bepalende jongens. Nu mag hij proberen de kar te trekken. Leerzaam voor hem.
Dani De Wit is vandaag gecontracteerd tot 2018. Kan iemand wat over de jongen vertellen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Darren Sidoel heeft zijn scheenbeen gebroken. Dat is een flinke tegenvaller zo net na het ondertekenen van zijn contract. Geen idee hoe lang hij er uit is maar dat zal toch wel een aantal maanden zijn.
Nil volentibus arduum
Zonde. Hij was goed bezig. 

De A1 is dit seizoen niet rechtstreeks geplaatst voor de Youth League; de jongens moeten zich daar nog voor kwalificeren. Gisteren was de loting voor de eerste ronde. De eerste tegenstander is Schalke. Uit 30 september, thuis 21 oktober
Schakelt de A1 Schalke uit, dan volgt de winnaar van de tweestrijd CSKA Moskou-Ravan (Azerbeidjan).
Het wordt dus lastig, zeker gezien het feit dat de A1 dit jaar erg jong is en zo op het oog minder sterk dan die van vorig seizoen. Maar wellicht laten ze voor de gelegenheid nog een paar A'tjes uit JA meedoen.

Schakelt de A1 Schalke uit, dan volgt de winnaar van de tweestrijd CSKA Moskou-Ravan (Azerbeidjan).
Het wordt dus lastig, zeker gezien het feit dat de A1 dit jaar erg jong is en zo op het oog minder sterk dan die van vorig seizoen. Maar wellicht laten ze voor de gelegenheid nog een paar A'tjes uit JA meedoen.
Leuk middagje Toekomst. Lekker weer, het was er vrij rustig en er liepen weer een hoop usual suspects rond. Ik heb de 2e helft van de A2 en de hele pot van de A1 gezien. A2 tegen Brabant United. Wie, nou BUFU dus.
Stond achter de dug-out van Jonk en Witschge. Jonk lijkt me geen coach, hij bereikte zijn spelers niet, prevelde of fluisterde af en toe wat. Elftal maakte ook weinig indruk, die lui van BUFU waren niet veel minder. Noa Lang had er 30 weken uit gelegen en prikte er als invaller 2 in. Z'n moeder was erg blij.
Jongen heeft wel talent, hij weet waar er wat te halen valt en rondt koel af. Antonucci, (ik meen) El Azrak en Bay maakten voetballend ook een goede indruk op me. Voor de rest veel uitval. Not impressed.
A1 was een uur vooral veel feller dan psv. Qua druk zetten, in de duels en qua urgentie. Er ging best veel mis, maar ze zochten het in voorwaartse richting i.p.v. in breiwerk. Mooie goal van Dekker al na een paar minuten, doordat een Ajacied er kort op zat en een tegenstander tot een fout dwong. Pingel (Walian) na hands (voorzet Dekker) vrij kort daarna. Kansen op meer (o.a. Dekker, Eiting) niet benut.
Na ruim een uur veranderde het spelbeeld. Om één simpele reden: Dolberg ging eraf. Die gast was fysiek superieur aan alles en iedereen. Hij won letterlijk ieder duel in de spits. Door de lucht, als ie in de bal kwam en als ie in de combinatie de bal terug kreeg. Hij heeft uitstraling en attitude. Naar JA met die gast, want hij moet getest worden. Ik vond nl. wel dat ie zich meer moet laten gelden. Meer de bal opeisen en écht point of focus zijn in z'n team... Daarna werd psv dus beter en feller. 2-1, rode kaarten voor Blöte (Ajax, zwakke speler) en ook een voor psv. Al met al terecht, want Ajax kreeg meer kansen.
Ajax-1 materiaal... moeilijk. Eiting viel me wat tegen: lijkt wat teveel gewicht mee te dragen. Zeefuik is een goede verdediger, maar aan de kleine kant. Bergsma is defensief goed (prima tackles), aan de bal vandaag matig. Van Dekker moet je i.m.o. een wingback maken. Op en neer langs de lijn. Z'n voorzet is prima, als buitenspeler gaat ie het niet halen. Doet me altijd aan Bolo Zenden denken. Dolberg is het grootste talent. Maar ze moeten 'm prikkelen, lijkt me niet de meeste gedrevene van het stel. Mazraoui vond ik vorig seizoen uitgesproken matig. Vandaag een behoorlijke wedstrijd, tot ie er uitgeschopt werd.
Na afloop liep Lothar te zeuren bij de arbitrage. Over usual suspects gesproken...

Stond achter de dug-out van Jonk en Witschge. Jonk lijkt me geen coach, hij bereikte zijn spelers niet, prevelde of fluisterde af en toe wat. Elftal maakte ook weinig indruk, die lui van BUFU waren niet veel minder. Noa Lang had er 30 weken uit gelegen en prikte er als invaller 2 in. Z'n moeder was erg blij.

A1 was een uur vooral veel feller dan psv. Qua druk zetten, in de duels en qua urgentie. Er ging best veel mis, maar ze zochten het in voorwaartse richting i.p.v. in breiwerk. Mooie goal van Dekker al na een paar minuten, doordat een Ajacied er kort op zat en een tegenstander tot een fout dwong. Pingel (Walian) na hands (voorzet Dekker) vrij kort daarna. Kansen op meer (o.a. Dekker, Eiting) niet benut.
Na ruim een uur veranderde het spelbeeld. Om één simpele reden: Dolberg ging eraf. Die gast was fysiek superieur aan alles en iedereen. Hij won letterlijk ieder duel in de spits. Door de lucht, als ie in de bal kwam en als ie in de combinatie de bal terug kreeg. Hij heeft uitstraling en attitude. Naar JA met die gast, want hij moet getest worden. Ik vond nl. wel dat ie zich meer moet laten gelden. Meer de bal opeisen en écht point of focus zijn in z'n team... Daarna werd psv dus beter en feller. 2-1, rode kaarten voor Blöte (Ajax, zwakke speler) en ook een voor psv. Al met al terecht, want Ajax kreeg meer kansen.
Ajax-1 materiaal... moeilijk. Eiting viel me wat tegen: lijkt wat teveel gewicht mee te dragen. Zeefuik is een goede verdediger, maar aan de kleine kant. Bergsma is defensief goed (prima tackles), aan de bal vandaag matig. Van Dekker moet je i.m.o. een wingback maken. Op en neer langs de lijn. Z'n voorzet is prima, als buitenspeler gaat ie het niet halen. Doet me altijd aan Bolo Zenden denken. Dolberg is het grootste talent. Maar ze moeten 'm prikkelen, lijkt me niet de meeste gedrevene van het stel. Mazraoui vond ik vorig seizoen uitgesproken matig. Vandaag een behoorlijke wedstrijd, tot ie er uitgeschopt werd.
Na afloop liep Lothar te zeuren bij de arbitrage. Over usual suspects gesproken...

Speelde Scamaca mee bij PSV... wat ik van hem op youtube heb gezien is dat een fantastisch talent.
Nee, vd Moot stond in de spits. Bagger. Z'n vervanger scoorde, dat was een handenbindertje.WP_LeGeNd schreef:Speelde Scamaca mee bij PSV... wat ik van hem op youtube heb gezien is dat een fantastisch talent.
En dat vind jij maar raar?wimpey schreef:Leuk middagje Toekomst. Lekker weer, het was er vrij rustig en er liepen weer een hoop usual suspects rond. Ik heb de 2e helft van de A2 en de hele pot van de A1 gezien. A2 tegen Brabant United.
Noa Lang had er 30 weken uit gelegen en prikte er als invaller 2 in. Z'n moeder was erg blij.![]()

Jonk is geen schreeuwer. Als coach bereikte hij El Azzouzi, Van de Beek, Cerny en Eiting afgelopen seizoen juist wél!wimpey schreef:Stond achter de dug-out van Jonk en Witschge. Jonk lijkt me geen coach, hij bereikte zijn spelers niet, prevelde of fluisterde af en toe wat.
-
Halleluja en dat drie keer, die Wim Jonk toch, bij Volendam op een paar posities mislukt, als techniektrainer bij Ajax begonnen (Wilde JC hem niet lozen toen MvB hoofdtrainer werd, iedereen van De Toekomst moest toch verdwijnen?), maar nu de nieuwe paus?Cruijff schreef:En dat vind jij maar raar?wimpey schreef:Leuk middagje Toekomst. Lekker weer, het was er vrij rustig en er liepen weer een hoop usual suspects rond. Ik heb de 2e helft van de A2 en de hele pot van de A1 gezien. A2 tegen Brabant United.
Noa Lang had er 30 weken uit gelegen en prikte er als invaller 2 in. Z'n moeder was erg blij.![]()
![]()
Jonk is geen schreeuwer. Als coach bereikte hij El Azzouzi, Van de Beek, Cerny en Eiting afgelopen seizoen juist wél!wimpey schreef:Stond achter de dug-out van Jonk en Witschge. Jonk lijkt me geen coach, hij bereikte zijn spelers niet, prevelde of fluisterde af en toe wat.
Moest ineens aan Saul (= Paulus?) denken, toen ik las dat Jonk geen schreeuwer was en las dat hij blijkbaar Appie niet bereikte. Op zich geen wonder, Appie bedenkt zelf oplossingen waar Jonk nooit op is gekomen. Appie past niet bij het "Ajax-van-het-TH". Volgens Henk Spaan mag hij in Jong Ajax geen tegenstander meer passeren, El A. Van der Beek en Eiting zullen dat ook nooit proberen (omdat ze het niet kunnen?) Nu nog Cerny aanpakken, opdat hij dat ook niet mee zal doen en de revolutie is geslaagd.Paulus was een "zoon van een Farizeeër" (...). Daarnaast was hij een actieve vervolger van de eerste-eeuwse christenen, door hen te laten opsluiten en in sommige gevallen te laten doden. Een voorbeeld hiervan wordt beschreven in de Bijbel wanneer hij zijn goedkeuring geeft aan de dood van een Joodse christen uit de eerste eeuw, Stefanus. Een groot deel van de Bijbelteksten uit het Nieuwe Testament wordt aan Paulus toegeschreven.
Hahahahaha dus omdat ik 4 namen noem die Jonk wist te bereiken trek jij de conclusie dat hij de anderen, Appie Nouri incluis, niet weet te bereiken? 
Bij Feyenoord A1 - Ajax A1 op Varkenoord op zaterdag 29 november 2014 (0-2 winst Ajax), was Jonk coach en Nouri de absolute uitblinker. Jonk coachte hem wel opvallend veel. 'Appie' 'Appie' 'Appie' schreeuwde Jonk alsmaar, maar degenen die verreweg het meeste zijn voornaam hoorde was Muric.
Aan Muric zag je dat hij er moeite mee had dat hij als buitenspeler vol met instructies werd gestopt, terwijl hij bovendien de Nederlandse taal nog niet goed machtig was en volgens mij nu ook nog niet al te goed beheerst.
Waarom 'Appie' zoveel instructies van Jonk kreeg weet ik niet, hij was veruit de MotM tijdens die koude middag op Varkenoord. Waar de met een paar duizend kakkerlakken langs de lijn opgestelde toeschouwers eerst hun woede nog op de scheidsrechter richtten bij ingooien en corners waar ze het mee oneens waren, kreeg Nouri aan het einde van de wedstrijd zowaar applaus vanwege een aantal mooie acties.
De A2 speelde op vrijwel hetzelfde tijdstip op veld 2 tegen de feyemoord A2 en liet zich die dag aardig van het kastje naar de muur sturen.

Bij Feyenoord A1 - Ajax A1 op Varkenoord op zaterdag 29 november 2014 (0-2 winst Ajax), was Jonk coach en Nouri de absolute uitblinker. Jonk coachte hem wel opvallend veel. 'Appie' 'Appie' 'Appie' schreeuwde Jonk alsmaar, maar degenen die verreweg het meeste zijn voornaam hoorde was Muric.
Aan Muric zag je dat hij er moeite mee had dat hij als buitenspeler vol met instructies werd gestopt, terwijl hij bovendien de Nederlandse taal nog niet goed machtig was en volgens mij nu ook nog niet al te goed beheerst.
Waarom 'Appie' zoveel instructies van Jonk kreeg weet ik niet, hij was veruit de MotM tijdens die koude middag op Varkenoord. Waar de met een paar duizend kakkerlakken langs de lijn opgestelde toeschouwers eerst hun woede nog op de scheidsrechter richtten bij ingooien en corners waar ze het mee oneens waren, kreeg Nouri aan het einde van de wedstrijd zowaar applaus vanwege een aantal mooie acties.
De A2 speelde op vrijwel hetzelfde tijdstip op veld 2 tegen de feyemoord A2 en liet zich die dag aardig van het kastje naar de muur sturen.