De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 4:17 pm

Demosthenes schreef:Van de talenten die hebben getekend verrast het me niet dat Jan Arie v.d. Heijden daarbij hoort. Ik zie in hem geen topper, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik zie dat ze hem vergelijken met Arnold Mühren. :X
Deel je mening, vond het een beetje een slappe speler.

Supusepa die qua postuur niet lijkt op Chivu en qua manier van spelen niet aan hem doet denken. Chivu speelde toch veel op kracht, Supusepa speelt op techniek. Hij speelt of back of als laatste man (in de Blind-traditie, niet als mandekker). Hij blundert iedere wedstrijd één keer.
Een Frank de Boertje?
Is hij net zo iel als zijn broertje Rafael? Dan kan ik me niet voorstellen dat hij het gaat redden.
Toby Alderweireld speelt meer op kracht, kan een goede verdediger worden, is meer verdediger dan Heitinga en Vermaelen, minder een voetballende laatste man. Ajax heeft met hem en Tim v.d. Meulen twee krachtige verdedigers in huis.
Je meent het! Slopers? :shock:
Ik mis de naam Siem de Jong als het om contracten gaat; heeft hij al eerder getekend? Daley Blind heeft ook nog geen contract?
Die zitten niet bij Essel Sports. En Blind zou toch naar Arsenal... :X :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma feb 05, 2007 4:29 pm

Ik heb nu pas door dat Essel voor S(oren) L(erby) staat. :blush:
Bertje for President!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 05, 2007 5:29 pm

Kaboem! schreef:Ik heb nu pas door dat Essel voor S(oren) L(erby) staat. :blush:
Ik heb dat nu pas door :blush:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma feb 05, 2007 5:33 pm

Thank God!
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 5:43 pm

Demosthenes schreef:Supusepa die qua postuur niet lijkt op Chivu en qua manier van spelen niet aan hem doet denken. Chivu speelde toch veel op kracht, Supusepa speelt op techniek. Hij speelt of back of als laatste man (in de Blind-traditie, niet als mandekker). Hij blundert iedere wedstrijd één keer.
Chivu zocht juist heel vaak de voetballende oplossing en speelde zich met z'n techniek uit moeilijke situaties.

Als ik jouw reacties zo lees zie jij Siem de Jong en Toby Alderweireld Ajax 1 halen. Klopt dat?

Persoonlijk ben ik benieuwd naar Vito "Corleone" Wormgoor. Die heeft voor z'n leeftijd volgens mij al snel de overstap gemaakt naar Jong Ajax, toch? Een fysiek sterke speler die in de jeugdopleiding van Ajax speelt. Ik schrok me rot.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di feb 06, 2007 7:29 pm

Chivu zocht juist heel vaak de voetballende oplossing en speelde zich met z'n techniek uit moeilijke situaties.

Als ik jouw reacties zo lees zie jij Siem de Jong en Toby Alderweireld Ajax 1 halen. Klopt dat?
Chivu was de speler die "kaarten verzamelde", hij heeft heel wat rode en gele kaarten gekregen. Hij kwam (zeker in het begin) op kracht bij de bal. Supusepa "stapt met een schoon shirt" van het veld.

Siem de Jong is eerstejaars-A (Toby Alderweireld ook), maar heeft op mij indruk gemaakt. Je kunt nooit garanderen dat beide spelers Ajax 1 halen, ze zijn nog jong en ik heb al heel wat spelers een goed eerstejaar in A1 zien maken, maar die lieten dat volgen door een vergelijkbaar tweede jaar i.p.v. uit te blinken.
Persoonlijk ben ik benieuwd naar Vito "Corleone" Wormgoor. Die heeft voor z'n leeftijd volgens mij al snel de overstap gemaakt naar Jong Ajax, toch? Een fysiek sterke speler die in de jeugdopleiding van Ajax speelt. Ik schrok me rot.
Ajax heeft inderdaad iets meer fysiek in de ploeg. Tegen excelsior A1 uit zag ik een ploeg met lange spelers!!!!! Wormgoor, Alderwiereld, Brouwer (nu Liverpool i.p.v. excelsior A1!!), invallers Zeegelaar en Rienstra en ook Siem de Jong is geen kleintje.

Wormgoor is fysiek sterk en heeft er al een (half?)jaar in de hoogste afdeling van het zaterdagvoetbal op zitten i.t.t. Alderweireld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 8:16 pm

Demosthenes schreef:
Chivu zocht juist heel vaak de voetballende oplossing en speelde zich met z'n techniek uit moeilijke situaties.
Chivu was de speler die "kaarten verzamelde", hij heeft heel wat rode en gele kaarten gekregen. Hij kwam (zeker in het begin) op kracht bij de bal. Supusepa "stapt met een schoon shirt" van het veld.
Chivu ging vooral in z'n eerste jaren juist verkeerd de fysieke duels aan, waardoor hij regelmatig in de luren werd gelegd en op snelheid geklopt werd.
Demosthenes schreef:Wormgoor is fysiek sterk en heeft er al een (half?)jaar in de hoogste afdeling van het zaterdagvoetbal op zitten i.t.t. Alderweireld.
En in jouw ogen kan je daar als jonge speler sterker uitkomen dan als jeugdspeler bij Ajax?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di feb 06, 2007 11:20 pm

En in jouw ogen kan je daar als jonge speler sterker uitkomen dan als jeugdspeler bij Ajax?
Fysiek wel, maar dat betekent niet dat je daarmee verder komt, je moet ook kunnen voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 09, 2007 5:12 pm

Afbeelding

Supusepa heeft getekend tot 2010.

En Jan-Arie van der Heijden tot 2009:

Afbeelding

Beide contracten gaan in op 1 juli 2007.

Bron: Ajax.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 10, 2007 10:02 am

Ik hoorde zojuist op AjaxTV dat Supusepa elk jaar als beste van zijn lichting wordt gekenmerkt. Kan iemand dat beamen. Is dit zo'n groot talent?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 11:02 am

Ajax A1 is koppositie kwijt


Ajax A1 heeft in Waalwijk dure punten verspeeld. De ploeg van trainer Sonny Silooy kwam tegen RKC Waalwijk A1 niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Door de winst van concurrent FC Twente/Heracles A1 is de A1 koploper af. De Tukkers hebben momenteel een punt meer dan Ajax en speelden tevens een wedstrijd minder.

Spits Erixon Danso scoorde de enige Amsterdamse goal. Opstelling Ajax A1: Verhoeff, Aslan, Wormgoor, Alderweireld, Will; Donald, de Jong, van der Heijden; Schell, Danso (64. Hasselbaink), Sousa Campos.

Ajax A2 blijft goed presteren. In Den Haag werd met 1-4 gewonnen van het laaggeklasseerde Quick A1. Het was al de derde overwinning op rij van de A2, na eerdere zeges op AFC en Stormvogels Telstar.

De B2 van Ajax deed prima zaken in de strijd om het kampioensschap. Op de Toekomst werd nummer 2 FC Groningen B1 nipt met 3-2 verslagen. Ajax B2 kwam twee maal op achterstand, maar poetste de achterstand weg via doelpunten van Rik Schouw. Vlak voor tijd maakte Lorenzo Ebecilio de winnende Ajax-treffer. Over deze wedstrijd zal maandag een verslag worden geplaatst op onze site.
AS
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 11, 2007 10:30 pm

Sousa Campos, het zoontje van Wamberto! Hoe oud is ie nu? Net zo'n dwerg als z'n vader? Zou mooi zijn als ie Ajax 1 haalt.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 10:31 pm

Een reus is hij in elk geval niet. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » di feb 20, 2007 12:23 pm

Jan-Arie: ’Een nieuwe Wim Jonk’
Door WIM DE LANGE

SCHOONHOVEN - De kenners zeggen het zeker te weten.

Jan-Arie van der Heijden. FOTO BRAM GEBUYS
In Schoonhovenaar Jan-Arie van der Heijden heeft Ajax een ’tweede Wim Jonk’ in huis.

En voor de degenen, die even zijn vergeten wie die Wilhelmus Maria Jonk ook alweer was: de Volendammer zette jarenlang bij Ajax de lijnen uit als de controlerende middenvelder met de ’fluwelen wreeftrap’. Dat deed Jonk trouwens ook een periode bij het Italiaanse Inter, waar net als bij Ajax ene Dennis Bergkamp voor hem stond in de spits en vaak de ideale pass kreeg. Zoals PSV en Oranje ook gretig gebruik maakten van de diensten van Wim Jonk.

Jan-Arie van der Heijden, 18 jaar nog pas, heeft inmiddels al twee overeenkomsten met zijn beroemde voorganger; hij speelt in Ajax, de A1-jeugd, én hij heeft inmiddels al een paar keer in naam van Oranje opgetreden. Zo nam Jan-Arie van der Heijden anderhalf jaar geleden in Peru deel aan het WK onder 17. Ook Ajax is er inmiddels zeker van dat Jan-Arie van der Heijden weleens een grote kan worden. Het bood hem niet voor niets een contract aan dat op 1 juli van dit jaar ingaat en eindigt op 30 juni 2009.

De linksbenige Jan-Arie van der Heijden heeft inmiddels alles opzij gezet voor het voetbal. Hij zegt absoluut te willen slagen als prof. ,,Met mijn studie ben ik inmiddels, in overleg met Ajax overigens, gestopt. Ik deed een hbo-opleiding commerciële economie. Maar het viel gewoon niet langer te combineren. Zes keer per week moet ik trainen bij Ajax en natuurlijk de wedstrijd op zaterdag. Dat betekent overigens niet dat ik ook zes keer in de week naar Amsterdam moet, want soms train ik twee keer op één dag. Maar al met al blijft het teveel om ook optimaal op school te presteren. Gelukkig ben ik wél al in het bezit van mijn havo-diploma,’’ aldus Jan-Arie van der Heijden.

Hij wordt door Ajax vanuit Schoonhoven steeds gehaald en gebracht. ,,Ik zit in dat busje vaak samen met Vlatko Lazic, die in Bodegraven woont. Hij speelt in de A2 van Ajax. Best gezellig.’’

Jan-Arie van der Heijden zegt tevreden te zijn met de ontwikkelingen, die hij als voetballer doormaakt. ,,Het kan natuurlijk altijd beter en daaraan werk ik bij Ajax ook. Ik leer veel van mijn trainer Sonny Silooy, iemand met een schat aan ervaring. Hij geeft onder meer aan hoe ik me moet vrijlopen en hoe gedoceerd ik moet aanvallen. Want alles verloopt natuurlijk, vanaf de jongste jeugd trouwens al, volgens het Ajax-stramien. Als middenvelder is het bijvoorbeeld van belang om de buitenspelers zorgvuldig in te spelen,’’ aldus Jan-Arie van der Heijden, die al in de C-jeugd de overstap maakte van Schoonhoven naar Ajax.

Komt hij eigenlijk nog weleens bij zijn voormalige vereniging? Jan-Arie van der Heijden: ,,Ja, af en toe ga ik naar mijn jongere broertje Willem-Paul kijken. Hij speelt in de B1 van Schoonhoven.’’
ad.nl

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 20, 2007 2:00 pm

Allemaal dubbele namen in de familie, zal wel een dure fam. zijn dan... :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di feb 20, 2007 4:59 pm

Zolang ze niet voetballen met een stick in hun handen vind ik alles best!
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 24, 2007 7:09 pm

Onze A1 heeft vandaag met 3-1 gewonnen van de kaasjes uit Alkmaar. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za feb 24, 2007 7:35 pm

De toon is gezet zullen we maar zeggen!
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 24, 2007 7:51 pm

Kaasjes? :nooo:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 24, 2007 8:14 pm

Er moet inderdaad wel een betere troetelnaam voor mini-Ajax te vinden zijn.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo feb 25, 2007 9:01 am

Bertje schreef:Kaasjes? :nooo:
Alkmaar ---> kaasmarkt toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » zo feb 25, 2007 2:50 pm

Ajax A1 ‘op kwaliteit’ langs AZ

Amsterdam, 25 feb 2007
Ajax A1 boekte dit weekend een verdiende overwinning op AZ A1. Op de Toekomst wonnen de Ajacieden de Noord-Hollandse derby met 3-1.

,,Ik ben tevreden over het resultaat, maar de uitvoering kan beter’’, plaatste Ajax-trainer Sonny Silooy een kritische kanttekening bij de zege. De Ajacieden opereerden bij vlagen slordig op de vertrouwde Toekomst. ,,Vijf spelers zaten niet in de wedstrijd’’, zag de Ajax-trainer. Silooy heeft wel een idee waarom bepaalde spelers een moeilijke periode doormaken. ,,Sommige jongens spelen hun wedstrijden in de A1 en bij Jong Ajax. Vermoeidheid kan dan een rol spelen. Voor de wedstrijd was het doel om een goede uitslag neer te zetten. Omdat teveel spelers niet goed in de wedstrijd zaten, is dat niet helemaal gelukt.’’
Danillo Campos, op papier nog een B-junior (maar dit seizoen een vaste waarde in de A1), ontwikkelde zich tot de uitblinker aan Ajax-kant. De Braziliaanse linksbuiten nam twee van de drie treffers voor zijn rekening. Ook B-junior Daley Blind behoorde tot de betere Ajacieden. Na 26 minuten rondde Campos een fraai aangesneden voorzet van Nathaniël Will simpel af: 1-0. De Amsterdammers voerden de druk na de openingstreffer flink op. Toch nam Ajax na rust pas afstand van de Alkmaarders. Acht minuten na de rust kogelde Campos de bal onhoudbaar in de linkerbovenhoek (2-0).
Zes minuten later werd het treffen beslist door Mitchell Donald. De middenvelder bracht met een bekeken schot de 3-0 op het scorebord.
Ajacied Ivo de Heus had in de slotfase veel pech met zijn eigen doelpunt. De invaller raakte een uittrap van de AZ-doelman helemaal verkeerd, waarna de bal ongelukkig genoeg in het doel van Koen Verhoeff verdween. ,,Uiteindelijk hebben we de wedstrijd op kwaliteit gewonnen’’, besloot Silooy zijn terugblik.

Opstelling Ajax A1:
Verhoeff; Wormgoor (65. Lachman), Alderweireld, Blind, Will; Donald, De Jong (73. Lazic), Van der Heijden (65. De Heus); Schell (69. Hasselbaink), Danso (69. El Kabir) en Campos.

Ajax.nl
Dacht dat AZ de beste jeugdopleiding van Nederland had..... :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 25, 2007 8:59 pm

Weet iemand of Ben Rienstra met AZ meedeed of speelt hij in Jong AZ?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » zo feb 25, 2007 9:32 pm

Volgens de opstelling op az.nl speelde Ben Rienstra op 10 bij AZ A1. Na 68 minuten werd hij vervangen door Marko Matic, die evenals Rienstra nog een B-junior is en ook jarenlang bij Ajax speelde.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 26, 2007 8:15 am

HET TALENT

AJAX HEEFT GEEN KIND AAN AZ


LANDELIJKE JEUGD
AMSTERDAM – Zowel Ajax als Volendam boekten een overwinning in de eredivisie van de landelijke jeugd. De Amsterdammers stuurden AZ met een 3-1 nederlaag naar Alkmaar terug en Volendam klopte RKC Waalwijk in een doelpuntrijk duel ruim met 4-2. In 1A leed AFC een 2-4 nederlaag, nadat het bij de rust met 2-0 had voor gestaan!

AJAX

Net als in de vorige editie in Alkmaar is Ajax in de return tegen AZ eigenlijk geen moment in gevaar geweest. Werd het een halfjaar geleden een ruime 0-4 zege, deze keer konden de Alkmaarders de schade beperkt houden tot 3-1. De keren dat de bezoekers gevaarlijk konden worden waren meer te wijten aan de nonchalance van de Ajax-verdedigers, dan aan het gevaar van de Alkmaarse spitsen. Doelman Koen Verhoeff had dus heel weinig te doen. Nadat Ajax na een langdurig overwicht op 1-0 was gekomen door een schitterende combinatie die werd afgerond door Danillo Souza Campos, kreeg Verhoeff toch bijna een treffer om zijn oren. Verdediger Toby Alderweireld passeerde zijn eigen keeper met een verkeerde terugkopbal, waarna AZ-spits Chevello de Rijp de gelijkmaker wilde intikken. Op het laatste moment werd hem dat onmogelijk gemaakt en Ajax mocht de handjes dichtknijpen dat de bal toen niet op de stip belandde.

AZ startte na de rust wat feller en drong wat meer aan. Maar de gevolgen waren averechts, want de thuisploeg liep binnen een kwartier uit naar 3-0. Eerst legde Erixon Danso de bal na een fraaie actie breed op Sousa Campos, die droog uithaalde en AZ-doelman Jordy Deckers voor de tweede keer klopte (2-0). Even later kon Mitchell Donald na een snelle combinatie vanaf ongeveer twintig meter hard uithalen (3-0) en was de strijd helemaal gestreden. Ajax nam gas terug en liet de tegenstander wat komen. Daardoor kreeg men voorin meer ruimte en waren de invallers Melvin Hasselbaink (hard schot) en Moestafa El Kabir (lobje) nog dicht bij een vierde doelpunt. Die treffer kwam er wel, maar dan aan de andere kant. En kwam weer op naam van een Ajax-speler. Het was Ivo de Heus die de bezoekers aan dat doelpunt hielp. Bij een hoge inzet kopte hij de bal onforonfortuinlijk achterwaarts over zijn eigen doelman heen (3-1).


Eredivisie:

AFC Ajax-AZ Alkmaar 3-1 (1-0). 1-0 en 2-0 Sousa Campos, 3-0 Donald, 3-1 De Heus (e.d.).

De T.

Plaats reactie