Die man zit allang niet meer bij de jeugd.
Onder JOR speelden alle teams op dezelfde manier: schuif, schuif, schuif. Je ziet het aan spelers in Ajax 1 die dat nog hebben meegemaakt. Het is hun tweede natuur geworden.
Moderator: mods
Is gelieerd aan de anti-Christ.Yopi schreef:Wat heb jij tegen Trustful?![]()
Die man zit allang niet meer bij de jeugd.
Trainers maken er nogal eens een potje van. FdB tegen Rapid, Blind tegen IJsland en Turkije.Demosthenes schreef: Het aantal door Ajax opgeleide spelers dat in Ajax 1 speelt is behoorlijk teruggelopen, vergeleken met het aantal dat kampioen werd, terwijl Ajax nu op een veel lager niveau aan het voetballen is, niet in de buurt komt van de CL, zelfs de grootst mogelijke moeite heeft om zich voor de UEFA cup te plaatsen.
Dat aantal gaat de komende tijd ook weer toenemen. Het bestaat niet dat koekenbakkers als Sanogo lang in de selectie blijven ten faveure van jonge spelers die het spelletje wel beheersen.wimpey schreef:Trainers maken er nogal eens een potje van. FdB tegen Rapid, Blind tegen IJsland en Turkije.Demosthenes schreef: Het aantal door Ajax opgeleide spelers dat in Ajax 1 speelt is behoorlijk teruggelopen, vergeleken met het aantal dat kampioen werd, terwijl Ajax nu op een veel lager niveau aan het voetballen is, niet in de buurt komt van de CL, zelfs de grootst mogelijke moeite heeft om zich voor de UEFA cup te plaatsen.
Ik zie trouwens veel spelers in de selectie van Ajax-1 die een deel van de Ajax-opleiding hebben doorlopen.
Hahahahahahaha.LucaS schreef:Vergelijk dat eens met de selectie ttv de flauwekul revolutie. Toen was de opleiding nog beroerd, maar bestond de A-selectie uit meer spelers uit de opleiding, en was die selectie ook nog eens superieur aan die van nu.
Dijks heb ik meegerekend in mijn vorige bericht, maar moest Dijks vorig seizoen niet weg van het TH, niet goed genoeg voor Ajax? Een jaar later wordt hij voor ??? (Zal niet weinig zijn) teruggehaald.Peter schreef:Die snap ik niet helemaal, Luuk. We spelen dit jaar met Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Klaassen, Bazoer, El Ghazi. Zeven jonge gasten die door zijn gestroomd uit de jeugdopleiding. Ik vind dat we eerder mogen klagen over het aankoopbeleid. Qua doorstroming is er dit jaar toch niet zoveel mis?
Precies. Dat is allemaal feitelijk niet vast te stellen. Je kunt pas oordelen als je een generatie op de manier van Revolutie opleidt. Dan kun je zeggen dat een Che Nunnely eindelijk weer eens een buitenspeler is waar Ajax van droomt. Of Cerny. Of een eigen opgeleide spits. Etcetera. Moet je het alleen wel 12 jaar willen geven voor een objectiever oordeel.Raymon schreef:Maar dan kun je ook niet stellen dat de FR zoveel doorgestroomde jeugdspelers hebt opgeleverd. Je kunt ook niet stellen dat deze jongens zonder de FR het eerste niet gehaald zouden hebben.
Dat team verloor thuis van ADO en Utrecht. En verloor in de CL van een ploeg die dat seizoen uit de Franse competitie degradeerde.LucaS schreef: En het team van toen zou met gemak winnen van het huidige team.
Ik kijk wel uit. Door falend aankoopbeleid zijn de opengevallen plekken niet goed opgevuld. Wat uit de jeugd komt is m.i. doorgaans OK, die komen wel boven drijven.Raymon schreef:Wimpey, wil je beweren dat het team van vandaag sterker is dan het team van 2011?
Wat is redelijk? Ik noem leeftijden en namen en dat zal door veel AT'ers als (on)redelijk worden gezien, de onderbuik is een betere graadmeter?Demos wees nou eens redelijk. Je rept over Bazoer dat hij de enige jeugdspeler is die sinds de revolutie is aangetrokken en doorgebroken is. Ik reken dan maar even op de winter van 2011 als vertrekpunt van de Fluwelen Revolutie. El Ghazi kwam in 2013, maar die telt vervolgens niet. Die was namelijk al net 18 geworden. Oftewel, het moeten jeugdspelers zijn die minderjarig waren van 2012-2015 en nu dus al oud genoeg zijn om in de basis bij Ajax te spelen. Dat is nog vrij lastig he. Een 13-jarige Nunnely is namelijk nu nog altijd maar 16. Of de 15-jarige Cerny is nu ook pas 17. Of Noa Lang. Etcetera.
Als je roept dat al die jongens (Tete, Riedewald etc.) producten zijn van voor de revolutie (wat ik waag te betwijfelen), dan moet je ook zo eerlijk zijn om langer te wachten met je oordeel.