Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » ma sep 07, 2015 1:19 pm

Wat heb jij tegen Trustful? :confused.gif:

Die man zit allang niet meer bij de jeugd.

Onder JOR speelden alle teams op dezelfde manier: schuif, schuif, schuif. Je ziet het aan spelers in Ajax 1 die dat nog hebben meegemaakt. Het is hun tweede natuur geworden.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 3:04 pm

Yopi schreef:Wat heb jij tegen Trustful? :confused.gif:
Is gelieerd aan de anti-Christ.

Dat Riedewald ondanks de FR en Trustfull al in Oranje heeft gedebuteerd en een basisplek heeft in Ajax-1 is trouwens een prestatie op zich. :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 07, 2015 3:21 pm

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 07, 2015 4:20 pm

Die man zit allang niet meer bij de jeugd.

Hij zat na de JC-revolutie bij de B1, kun je natuurlijk wel min of meer ontkennen.

Nu zijn er twee jeugdspelers doorgedrongen tot de selectie van het Nederlands elftal; al opgezocht wanneer die jongens bij Ajax zijn gaan spelen? Ze zijn het product van die hele slechte jeugdopleiding, slecht in de ogen van de man uit Barcelona, op de Toekomst kwam hij nooit.

Spelers als Vertonghen, Eriksen, Alderweireld, Anita, De Jong, Blind spelen in de zwaarste (misschien de op een na beste) competitie ter wereld (Niet door mij zo genoemd) Misschien vergeet ik nog iemand.

Mijn vraag is welke jeugdspelers die door Ajax zijn aangetrokken in 2011, 2012, spelers die dus niet tot die hele slechte jeugdopleiding hebben behoord, maar de laatste drie à vier jaar tot die "fantastische jeugdopleiding van Jonk hebben behoord", hebben het Nederlands elftal gehaald? Van der Boomen? Walian? Van Bruggen?

Mirani kwam ook in die jaren, werd uitgeroepen tot speler van het jaar, speelt op de plaats van Riedewald, waarom is hij, zonder die slechte jeugdopleiding, maar met de "beste training" om spelers eerder te laten debuteren, dan nog geen speler van het Nederlands elftal?

Het aantal door Ajax opgeleide spelers dat in Ajax 1 speelt is behoorlijk teruggelopen, vergeleken met het aantal dat kampioen werd, terwijl Ajax nu op een veel lager niveau aan het voetballen is, niet in de buurt komt van de CL, zelfs de grootst mogelijke moeite heeft om zich voor de UEFA cup te plaatsen.

Zou wel eens een lijst willen zien met al die toekomstige toppers, door Jonk opgeleid: Meleg? Leyder? Karlsson? Bay? Muric? Spelers die zoveel beter waren dan wat er al ronddliep, want "Je haalt geen dure buitenlanders voor de breedte". Cerny? Kostte hij niet erg veel??
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 08, 2015 10:01 am

Demosthenes schreef: Het aantal door Ajax opgeleide spelers dat in Ajax 1 speelt is behoorlijk teruggelopen, vergeleken met het aantal dat kampioen werd, terwijl Ajax nu op een veel lager niveau aan het voetballen is, niet in de buurt komt van de CL, zelfs de grootst mogelijke moeite heeft om zich voor de UEFA cup te plaatsen.
Trainers maken er nogal eens een potje van. FdB tegen Rapid, Blind tegen IJsland en Turkije.

Ik zie trouwens veel spelers in de selectie van Ajax-1 die een deel van de Ajax-opleiding hebben doorlopen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 08, 2015 11:09 am

Overigens komt er woensdag een documentaire op Fox over de opleiding.

Arthur

Bericht door Arthur » di sep 08, 2015 12:39 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Het aantal door Ajax opgeleide spelers dat in Ajax 1 speelt is behoorlijk teruggelopen, vergeleken met het aantal dat kampioen werd, terwijl Ajax nu op een veel lager niveau aan het voetballen is, niet in de buurt komt van de CL, zelfs de grootst mogelijke moeite heeft om zich voor de UEFA cup te plaatsen.
Trainers maken er nogal eens een potje van. FdB tegen Rapid, Blind tegen IJsland en Turkije.

Ik zie trouwens veel spelers in de selectie van Ajax-1 die een deel van de Ajax-opleiding hebben doorlopen.
Dat aantal gaat de komende tijd ook weer toenemen. Het bestaat niet dat koekenbakkers als Sanogo lang in de selectie blijven ten faveure van jonge spelers die het spelletje wel beheersen.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 08, 2015 4:30 pm

Ik tel 23 man in de A-selectie, 11 daarvan heeft een deel van de opleiding doorlopen. Da's niet weinig.

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 08, 2015 5:24 pm

Vergelijk dat eens met de selectie ttv de flauwekul revolutie. Toen was de opleiding nog beroerd, maar bestond de A-selectie uit meer spelers uit de opleiding, en was die selectie ook nog eens superieur aan die van nu.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 08, 2015 5:57 pm

LucaS schreef:Vergelijk dat eens met de selectie ttv de flauwekul revolutie. Toen was de opleiding nog beroerd, maar bestond de A-selectie uit meer spelers uit de opleiding, en was die selectie ook nog eens superieur aan die van nu.
Hahahahahahaha. :aai.gif: :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 08, 2015 6:30 pm

Welk deel klopt er niet?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 08, 2015 7:09 pm

Die snap ik niet helemaal, Luuk. We spelen dit jaar met Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Klaassen, Bazoer, El Ghazi. Zeven jonge gasten die door zijn gestroomd uit de jeugdopleiding. Ik vind dat we eerder mogen klagen over het aankoopbeleid. Qua doorstroming is er dit jaar toch niet zoveel mis?

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 08, 2015 7:27 pm

Nee. Het enige dat ik zeg dat er met de doorstroming toen net zo min wat mis was. Sterker nog, in de A-selectie toen zater er meer spelers die deels de opleiding hadden genoten. En het team van toen zou met gemak winnen van het huidige team. We moeten nou niet net doen of de huidige doorstroming zowel in aantal als in talent opzienbarend beter is dan in het verleden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 08, 2015 8:13 pm

Volgens ajax.nl zitten de volgende ex-jeugdspelers in de selectie van dit seizoen, waarbij ik alleen namen zal noemen die spelers die in de B1 zaten en volwassen spelers neem ik uiteraard niet mee, je zou dan Schöne mee kunnen tellen, omdat het beter uitkomt.

Ik geef niet aan welke spelers goed zijn, welke niet, want dan ken ik de verdeling wel: voor de revolutie deugt er niets van, daarna wel, zoiets als de reactie met het gelach van poster cruyff.

De huidige selectie: Van Rhijn, Veltman, Heitinga, Boilesen, Riedewald, Tete, Dijks, Bazoer, Klaassen en Fischer. Ik heb El Ghazi niet meegenomen, die was al 18 jaar en een paar maanden toen hij kwam, en bijna 18 1/2 jaar toen hij zijn eerste wedstrijd speelde (Er was iets mis met zijn overschrijving). iemand die al mag stemmen, mag autorijden is geen jeugdspeler.

In deze selectie zitten negen spelers die voor de JC-revolutie al in de Ajax-jeugd speelden, Dijks heb ik opgezocht, hij kwam in 2009. Er is dus exact één speler die Ajax 1 heeft gehaald en na de revolutie is binnengekomen: Bazoer, ooit het grootste talent van Nederland genoemd en ik ben blij dat hij bij Ajax speelt.

De beloofde snellere doorstroming zal volgens de een niet gehaald zijn en volgens een ander "zo duidelijk als nooit tevoren".

De selectie die in 2011 kampioen werd, bron: https://www.wikiwand.com/nl/AFC_Ajax_in ... 0_.2F_2011

Stekelenburg, Vermeer, Alderweireld, Blind, Ooijer, Vertonghen, Van der Wiel, Anita, Eriksen, De Jong, Ebecilio, Ozbiliz, Lindgren, Donald. dat zijn er veertien die in de B1 hebben gespeeld. Boilesen is later dat seizoen toegevoegd aan de selectie, zoiets zou dit seizoen ook nog met iemand kunnen gebeuren, die reken ik niet mee, net zo min dat ik Jozefzoon, Lukoki, Bonevacia en Castillion meereken, ook al hebben ze dat seizoen wel in Ajax 1 gespeeld.

Boilesen heb ik dit seizoen (2015-2016) wel meegerekend (Weet niet eens of hij mee traint met de selectie), maakt de verhouding voor de JC's weer gunstiger. De veertien genoemde spelers (2011) hebben allen in de B-jeugd gespeeld, op Van der Wiel na, die toen net bij Haarlem zat, wel heeft hij voor die tijd bij Ajax gespeeld en kwam hij terug in de A-jeugd (misschien wel als B-speler, maar dat zoek ik niet eens op)

Van die spelers uit de jeugdopleiding voor de JC-revolutie hebben Stekelenburg, Vermeer, Alderweireld, Blind, Ooijer, Vertonghen, Van der Wiel, Anita, Eriksen, De Jong, Ozbiliz en Lindgren het tot international "geschopt". dat zijn er twaalf. Vier ervan hebben zelfs in de (halve) finale van een wk gestaan. Tel ik Alderweireld en Vertonghen mee, dan hebben er zes uit de slechte jeugdopleiding in een kwartfinale van het wk gestaan.

Ik hoop dat van de vanaf zomer 2011 aangetrokken jeugdspelers er ook zes in een kwartfinale van een wk zullen staan, al zal dat niet alleen aan de spelers uit de opleiding liggen, ze stonden er wel in 2010 en 2014.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 08, 2015 8:21 pm

Peter schreef:Die snap ik niet helemaal, Luuk. We spelen dit jaar met Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Klaassen, Bazoer, El Ghazi. Zeven jonge gasten die door zijn gestroomd uit de jeugdopleiding. Ik vind dat we eerder mogen klagen over het aankoopbeleid. Qua doorstroming is er dit jaar toch niet zoveel mis?
Dijks heb ik meegerekend in mijn vorige bericht, maar moest Dijks vorig seizoen niet weg van het TH, niet goed genoeg voor Ajax? Een jaar later wordt hij voor ??? (Zal niet weinig zijn) teruggehaald.

El Ghazi was volwassen toen hij kwam.

Klaassen debuteerde november 2011, dus voor de revolutie (bij de jeugd) begon. Het TH was toen nog niet in functie.

peter

Bericht door peter » di sep 08, 2015 9:15 pm

Demos wees nou eens redelijk. Je rept over Bazoer dat hij de enige jeugdspeler is die sinds de revolutie is aangetrokken en doorgebroken is. Ik reken dan maar even op de winter van 2011 als vertrekpunt van de Fluwelen Revolutie. El Ghazi kwam in 2013, maar die telt vervolgens niet. Die was namelijk al net 18 geworden. Oftewel, het moeten jeugdspelers zijn die minderjarig waren van 2012-2015 en nu dus al oud genoeg zijn om in de basis bij Ajax te spelen. Dat is nog vrij lastig he. Een 13-jarige Nunnely is namelijk nu nog altijd maar 16. Of de 15-jarige Cerny is nu ook pas 17. Of Noa Lang. Etcetera.
Als je roept dat al die jongens (Tete, Riedewald etc.) producten zijn van voor de revolutie (wat ik waag te betwijfelen), dan moet je ook zo eerlijk zijn om langer te wachten met je oordeel.

Kijk, ik weet nu al hoe het gaat. El Ghazi? Is geen jeugdspeler. Donny van de Beek? Zat er al voor de Fluwelen Revolutie. Riedewald? Idem dito. Tete? Idem dito. Oftewel, de jeugdspelers die zijn ingestroomd vanaf 2012 tellen als enige mee in de beoordeling. Tsja.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 08, 2015 9:22 pm

Maar dan kun je ook niet stellen dat de FR zoveel doorgestroomde jeugdspelers hebt opgeleverd. Je kunt ook niet stellen dat deze jongens zonder de FR het eerste niet gehaald zouden hebben.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter

Bericht door peter » di sep 08, 2015 9:27 pm

Raymon schreef:Maar dan kun je ook niet stellen dat de FR zoveel doorgestroomde jeugdspelers hebt opgeleverd. Je kunt ook niet stellen dat deze jongens zonder de FR het eerste niet gehaald zouden hebben.
Precies. Dat is allemaal feitelijk niet vast te stellen. Je kunt pas oordelen als je een generatie op de manier van Revolutie opleidt. Dan kun je zeggen dat een Che Nunnely eindelijk weer eens een buitenspeler is waar Ajax van droomt. Of Cerny. Of een eigen opgeleide spits. Etcetera. Moet je het alleen wel 12 jaar willen geven voor een objectiever oordeel.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 08, 2015 9:27 pm

Maar objectieve oordelen zijn zoooooo saai.. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 09, 2015 7:26 am

LucaS schreef: En het team van toen zou met gemak winnen van het huidige team.
Dat team verloor thuis van ADO en Utrecht. En verloor in de CL van een ploeg die dat seizoen uit de Franse competitie degradeerde.

En Jol wilde al naar Fulham voordat Cruijff in De T. begon te zagen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 09, 2015 7:47 am

Wimpey, wil je beweren dat het team van vandaag sterker is dan het team van 2011?

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 09, 2015 12:26 pm

Suarez zou in zijn eentje de huidige ploeg al aan gort spelen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 09, 2015 1:20 pm

Raymon schreef:Wimpey, wil je beweren dat het team van vandaag sterker is dan het team van 2011?
Ik kijk wel uit. Door falend aankoopbeleid zijn de opengevallen plekken niet goed opgevuld. Wat uit de jeugd komt is m.i. doorgaans OK, die komen wel boven drijven.

Ik beweer enkel (de resultaten tonen dat ook aan) dat het verval van het Ajax van Jol al was ingezet. De man wilde ook al naar Fulham voordat JC zich ermee ging bemoeien.

Het verval van het Ajax van FdB is ook al effe gaande trouwens...

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 09, 2015 2:26 pm

Een jaar of 2 :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 13, 2015 10:02 pm

Wil er geen uren aan besteden, maar heb wat namen gezocht van door het TH aangetrokken jeugdspelers die ondertussen de leeftijd hebben om in Ajax 1 te spelen.

Winter 2011? Het JC-rapport is van maart 2011, Jonk en Bergkamp gaven juni 2011 aan al maanden te werken (Heeft Lucas een keer aangetoond, met citaten en al) Ik zal niet beginnen met winter 2010-2011, maar met de eerste zomer dat de nieuwe jeugdopleiding draait: zomer 2011, maanden na de revolutie, Jonk is de baas.
Demos wees nou eens redelijk. Je rept over Bazoer dat hij de enige jeugdspeler is die sinds de revolutie is aangetrokken en doorgebroken is. Ik reken dan maar even op de winter van 2011 als vertrekpunt van de Fluwelen Revolutie. El Ghazi kwam in 2013, maar die telt vervolgens niet. Die was namelijk al net 18 geworden. Oftewel, het moeten jeugdspelers zijn die minderjarig waren van 2012-2015 en nu dus al oud genoeg zijn om in de basis bij Ajax te spelen. Dat is nog vrij lastig he. Een 13-jarige Nunnely is namelijk nu nog altijd maar 16. Of de 15-jarige Cerny is nu ook pas 17. Of Noa Lang. Etcetera.
Als je roept dat al die jongens (Tete, Riedewald etc.) producten zijn van voor de revolutie (wat ik waag te betwijfelen), dan moet je ook zo eerlijk zijn om langer te wachten met je oordeel.
Wat is redelijk? Ik noem leeftijden en namen en dat zal door veel AT'ers als (on)redelijk worden gezien, de onderbuik is een betere graadmeter?

El Ghazi noem ik niet, die was 18 toen hij kwam, maar ik noem meer spelers niet die door het TH zijn aangetrokken op 18-jarige leeftijd en het niet gered hebben. Vincent Vermeij was 18 toen hij, als spits, en contract tekende, Höner en van Kessel noemde ik ook niet (nu wel!)

Ik heb nergens geschreven dat ik verwacht dat Ajax een 13-jarige zal laten debuteren, framing heet dat? De T. weet er alles van.

Enkele namen, zeker niet volledig, ik put uit mijn geheugen, heb wel de jaartallen gecontroleerd via Wikipedia. Het gaat om jeugdspelers die in 2011 en 2012 zijn aangetrokken en de leeftijd hebben waarop veel spelers debuteerden.

In 2011 kwamen in ieder geval: Mats Rits was 17, is nu 22, speelde niet in die slechte jeugdopleiding, heeft bij Ajax alleen die hele goede jeugdopleiding meegemaakt. Speelt hij in Ajax 1? Nick de Bondt, is nu 21 en speelt hij nog ergens? Stefan Marinkovic kwam zomer 2011 (Ik dacht eerlijk gezegd eerder, maar ik zal me wel vergissen) en staat hij al in de basis? Sinan Keskin is nu 21, een leeftijd om al gedebuteerd te hebben, Branco van den Boomen is nu 20, Damian van Bruggen was toen een van de jongsten in de oudere jeugd, is nu 19, een leeftijd om te debuteren. Tom van der Linden en Thijs Griffioen zijn nu ± 20 jaar (of 21?) Ik zie ze niet in Wikipedia staan.

Fischer kwam in 2010, Boilesen in ??? In april 2011 werd hij "Man of the Match", maar hij speelde al eerder in de B1, m.a.w. ik gok op 2010.

In 2012 kwamen Vermeij, Van Koesveld die nu 20 jaar is, Milan Vissie, nu 20, Melvin Vissers (nu 19?, maar al weer weg) L' Ami (al weer weg) Ik zal hier wel een paar namen missen, want er komen per jaar nogal wat spelers bij.

Een behoorlijke rij spelers, aangetrokken door het TH, maar, snel geteld, op een paar na, al weer weg bij Ajax, niet naar RM, Barcelona of Manchester, ondanks die "bijna perfecte" jeugdopleiding.

Waarom dan gesuggereerd wordt dat het om 13-jarigen gaat, snap ik niet, hierboven staan controleerbare gegevens, geen onderbuik-gevoelens.

Neem ik het TH kwalijk dat er veel jeugdspelers worden aangetrokken die het nooit zullen redden (De jaren na 2012 zijn niet meegenomen, de meesten zijn 17 of 18, Andersen was 17 toen hij tekende, waar speelt hij nu?)? Nee, dat gebeurde daarvoor ook, maar wat ik wel vreemd vind (of toch niet, ik ben nooit lid geweest van een sekte) is dat er door de "JC-sponsen" zo'n scheidslijn wordt aangebracht tussen voor de JC-revolutie en het wonder erna.

De jeugdopleiding bracht 1 à 2 debutanten per jaar voort, dat was zo slecht, dat zou zo veel beter kunnen dankzij de perfecte jeugdopleiding (in 1934 bedacht door Jany van der Veen?), maar als het er 2 à 3 worden, heb je na 4 1//2 jaar toch een nieuw elftal?

Voor degenen die van leeftijden houden, een rijtje debutanten met de leeftijd waarop werd gedebuteerd (Informatie van Wikipedia) Ik heb Heitinga niet vermeld, het is lang geleden en dat zou de gemiddelde leeftijd waarop spelers debuteren alleen maar lager maken (voor de JC-revolutie) Hij was 17 tijdens zijn debuut

Anita: 16
Blind, De Jong, Eriksen (of was hij 17?), Klaassen, Fischer en Donald waren 18 tijdens hun debuut
Stekelenburg, Vertonghen (of was hij 18?), Alderweireld, Van der Wiel, Ebecilio en Boilesen: 19 jaar
Van Rhijn, Vermeer, Ozbiliz en Lindgren waren 20 tijdens hun debuut.

Van de huidige selectie (http://www.ajax.nl/Ajax-1/Selectie/2015 ... lers-4.htm) de spelers die hebben gedebuteerd in Ajax 1 en nog bij Ajax zitten. Spelers als De Sa, Zivkovic (ook voor miljoenen gekocht), Becker, Menig spelen momenteel niet bij Ajax, maar kunnen het aantal van vijf optrekken:
Riedewald: 17
Bazoer: 18
Dijks, Tete 19
Veltman 21

Ik heb alleen spelers gekozen die ik in de B1 (soms jonger) heb zien voetballen, het criterium dat ik altijd hanteer.

Veel werk, nu maar hopen dat het niet wordt verwijderd voordat het kan worden gelezen :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie