Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: De A1 van 2009-2010

Bericht door Marillion » zo dec 06, 2009 11:37 pm

Bedankt voor het zeer uitgebreide verslag Joey! Daar kunnen we wat mee. :biggthumpup.gif:

Als ik het commentaar van de mensen die Eriksen hebben zien spelen lees dan lijkt hij dus nog niet klaar te zijn voor het grote werk. Goed om even een ander geluid te horen want als zo'n jongen een paar keer op rij doelpunten maakt begint iedereen ineens te roepen dat hij in het 1e elftal moet spelen. Het is zaak dat de verwachtingen niet direct veel te hoog komen te liggen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 10:31 am

Bedankt Joey.

Van Rhijn omscholen tot rechtsback of verdedigende middenvelder? Josefzoon moet zsm naar Jong Ajax om wat fysieke tegenstand te krijgen. Eriksen ook. De rest wordt niks zo te lezen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma dec 07, 2009 11:24 am

Ajax A1 het voorbeeld van de club

Zaterdagmiddag veegde Ajax A1 concurrent PSV A1 in de tweede helft van de mat. De ploeg van Frank de Boer denderde met flitsend aanvallend voetbal over de koploper in de competitie heen en bewees daarmee opnieuw dat de A1 van Ajax momenteel de beste juniorenploeg van Nederland is.

Een kleine maand geleden onderging de andere concurrent in de competitie, AZ A1, hetzelfde in de bekerwedstrijd tegen Ajax A1. Het werd maar liefst 6-1. Dat zijn de verhoudingen tussen de A1 van Ajax en de andere junioren van Nederland. Alhoewel daarbij gezegd moet worden dat PSV in Eindhoven met 4-0 van Ajax won, maar dat was volgens De Boer geflatteerd.

Zijn elftal scoort er op los. Van de 16 gespeelde duels inclusief beker werd er 59 keer gescoord en 18 tegentreffers geïncasseerd. Dat is een gemiddelde van 3,7 doelpunten per wedstrijd, ongekend hoog. De schakel in het elftal van De Boer blijkt spelverdeler Christian Eriksen te zijn. Met de Deen in de ploeg verloor de A1 maar 1 duel en werd de rest gewonnen, terwijl er toch vijf keer puntverlies is geleden zonder Eriksen. Hij verloor alleen met 4-0 van PSV.

Los van de statistieken is Ajax A1 ook de best voetballende ploeg van de club. Waar vorig jaar Jong Ajax de aandacht trok met aanvallend verzorgd voetbal onder leiding van Adrie Koster, is het dit jaar de A1 dat de show steelt. Met twee flitsende vleugelaanvallers, een afmaker, een echte tien, uitstekend meevoetballende verdedigende middenvelders, twee voetballende backs en een rechts en linkspoot achterin is de A1 een compleet elftal dat tot alles in staat is. Tegenstanders komen met knikkende knieën naar De Toekomst. Zo werd ADO Den Haag met 10-0 weggespeeld en vernederd.

De backs Ruben Ligeon en Lorenzo Burnet kunnen heel goed meevoetballen en zijn in staat tot solo’s van het passeren van 1 a 2 man. Rechtercentrumverdediger Ricardo van Rhijn is aanvoerder en in alles degelijk. Linkercentrumverdediger Dico Koppers is een slimme linkspoot met durf. De controlerende duo’s, Ze Eduardo, Rik Schouw, Roly Bonevacia en Rodney Sneijder kunnen allen zowel verdedigen als goed meevoetballen en zelfs scoren. Schouw schoot afgelopen zaterdag koud in het veld na een paar minuten in de tweede helft de 3-2 droog binnen tegen PSV A1. Sneijder scoorde eerder dit jaar vanuit de corner.

Voorin is rechtsbuiten Florian Josefzoon de man van rushes en de assists, maar scoorde ook zes keer. Linksbuiten Lorenzo Ebecilio is topscorer met tien goals en dan niet te vergeten spits Tom Boere, eerstejaars A-junior, maar prikte al negen keer raak dit seizoen. Net zoveel als architect en spelverdeler Christian Eriksen.

De Deen is bij vlagen weergaloos. Hij deed al eens ‘de Zidane’ met een prachtige pirouette om vervolgens snoeihard raak te schieten. Hij schoot een vrije trap onnavolgbaar in de kruising. Hij stuurt het team, bepaalt het tempo en is daarmee de grote leider. Eriksen is niet arrogant en maakt een bescheiden indruk. Hij doet daarmee steeds meer denken aan Dennis Bergkamp. Zijn voetbeweging tegen PSV A1 was van het technische niveau Bergkamp. Een momentje van Dennis. Een simpele beweging om de bal net 180 graden te laten draaien van koers en de tegenstander volledig het bos in te sturen. Het publiek schreeuwde ‘ohhh’. Vervolgens zette hij Josefzoon met een perfecte pass vrij.

Eriksen moet toch ook even gegniffeld hebben toen hij de loting van het WK zag. Hij moet toch stiekem gedroomd hebben als grootste talent van Denemarken. De middenvelder, die Nicolai Boilesen overhaalde om naar Ajax te komen, zag ook dat Denemarken tegen zijn woonland Nederland moet voetballen in Zuid-Afrika. Stilletjes dromen noemen ze dat. Hij is nog maar 17 en heeft nog niet gedebuteerd bij Ajax, dus realistisch is het niet, maar even rekenen doet hij wel. Stel dat je wel debuteert begin 2010 en gelijk een basisplaats verover, dan heb je wel een half jaar om je in de kijker te spelen bij Morten Olsen en die kijkt wel wedstrijden van Ajax.

Zover is het echter nog lang niet met Eriksen, die wel in beeld is bij Jol. Hij heeft de nummer 10 al een paar keer laten meetrainen met de A-selectie. Jol vindt hem technisch goed, maar fysiek gezien nog niet sterk genoeg en erg jong. Ook Florian Josefzoon trainde al met de grote mannen mee. Voor beide heren lonkt daarom een debuut in 2010, een bekroning voor een goed eerste seizoenshelft. Daarbij moeten we de rest van het elftal van Ajax A1 niet te kort doen, want het is een uitstekend compleet elftal waar veel hogere elftallen qua samenstelling een voorbeeld aan kunnen nemen. En je ziet het, technische vaardigheden en aanvallend voetbal loont toch. Het elftal straalt plezier uit en het is fantastisch om naar te kijken. Je zou zo maar concluderen dat aanvallend voetbal nog makkelijk kan.
Bron: AS

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 07, 2009 11:36 am

Het is inderdaad leuk om naar zo'n jeugdteam te kijken, vooral als er veel gescoord wordt. Maar een uitslag van 7-3 zegt natuurlijk ook wat. Over het niveau wel te verstaan, want de meeste spelers moeten nog een hoop leren voor ze kunnen aansluiten bij de A-selectie. Als ze daar ooit aan toe komen. Dit verhaal van AS is echt veel te optimistisch. Zelfs Ruben Ligeon wordt opgehemeld. Degenen die deze jongen op het jeugd-WK van een tijdje terug hebben zien spelen weten dat hij er weinig van kan.

Je hoeft geen kenner te zijn om te zien dat Eriksen en Jozefzoon iets extra's hebben. Maar dit zijn wel nog speelse, lichte spelers, die sterker moeten worden om niet onder de grond te worden gestopt. Is niets mis mee, het is gewoon een constatering. Die jongens komen er wel, denk ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 11:41 am

Dan moet er dus wel iets mee gedaan worden. In de A1 leren ze dus niks meer.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 07, 2009 11:56 am

Waarom leren ze in de A1 niets meer, Rishi?

Lijkt me dat een Eriksen eerst in de A1 maar eens dominant moet worden voordat hij een elftal hoger gaat spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 07, 2009 11:57 am

Rishi schreef:Dan moet er dus wel iets mee gedaan worden. In de A1 leren ze dus niks meer.
Mee eens, en je zou denken dat dat ook gebeurde, want we horen niets anders dan dat de jeugd voorrang krijgt. Maar intussen spelen Jozefzoon en Eriksen dus gewoon in de A1.

Die jongens overhevelen zou ook betekenen dat de A1 minder gaat presteren. Misschien vinden ze dat een probleem.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 12:17 pm

Het gaat, als ik het zo lees, die spelers te gemakkelijk af. Als de rest van de spelers ook beter zijn dan hoeft zo een Eriksen weinig meer te doen. Laat hem zich maar lekker ontwikkelen in Jong Ajax. Daar leert hij ook met tegenstand te spelen. Zelfde voor Josefzoon. Nu krijgt hij de bal waarschijnlijk op de helft van de tegenstander en heeft hij maar 1 of 2 tegenstanders voor zich. Hij is sneller en technischer dan die tegenstanders dus hoeft hij zich niet in te spannen.

In Jong Ajax zal dit voor beide spelers anders zijn. Fysiek leggen ze het daar af dus zullen ze zich beter moeten opstellen, ballen (nog) beter moeten aannemen etc etc..

@ Joey: Jong Ajax telt teveel spelers die eerst verkocht moeten worden. Die moeten dus minuten maken. Dat is het probleem.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 07, 2009 12:38 pm

Maar waarom zou een Eriksen in een hoger elftal wél zijn verantwoordelijkheid (duels aangaan, aanbieden en omschakelen) nemen? Wat is daar precies de logica achter?

En met niemand anders!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma dec 07, 2009 12:42 pm

Het verschil momenteel tussen Jong Ajax en de A1 is niet zo groot. De stap van de A1 naar het eerste is voor die twee overbrugbaar. Was het niet Cruijff die Bergkamp vanuit de A2 naar het eerste haalde?

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 12:46 pm

Bertje schreef:Maar waarom zou een Eriksen in een hoger elftal wél zijn verantwoordelijkheid (duels aangaan, aanbieden en omschakelen) nemen? Wat is daar precies de logica achter?
Omdat, en daar ga ik even van uit, de tegenstanders beter zijn dan in de A1. Daar zal hij wel moeten. In de A1 hoeft hij alleen (denk ik hoor) in balbezit wat te doen. Dat hij niet meeverdedigt zal daar minder opvallen. Dat hij 9 van de 10 ballen niet goed aanneemt zal ook minder opvallen omdat hij technisch genoeg is om in de A1 te excelleren. Dat hij Josefzoon niet op zijn goede been aanspeelt maakt ook niet uit omdat Josefzoon toch wel sneller is dan zijn tegenstander.

En dan weet ik niet of het bovengenoemde allemaal opgaat maar dit is wel iets wat meestal het geval is bij talenten die te laag spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 07, 2009 3:32 pm

Oh, ik ontken ook niet dat het in sommige gevallen een talent in zijn ontwikkeling kan helpen, maar ik vraag me af of dit in Eriksens geval ook zo is.

Ging het om een enorme fysieke voorsprong ten opzichte van zijn tegenstanders, dan zou het natuurlijk kunnen helpen om tegen meer volwassen tegenstanders te spelen. Maar het omgekeerde lijkt eerder het geval. Heeft hij juist niet slechtere teamgenoten nodig om zich optimaal te moeten ontwikkelen? Dan zal hij echt zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Verantwoordelijkheid in de vorm van scherpte in de duels (dan wel door ze te ontwijken, dan wel door de aan te gaan), snelle omschakeling en de wil om het spel te verleggen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 07, 2009 3:42 pm

D_skilled schreef:Het verschil momenteel tussen Jong Ajax en de A1 is niet zo groot.
In fysiek opzicht wel. In de beloftenelftallen spelen volwassen kerels die geen zin hebben om zich te laten piepelen door een jochie. En in de wedstrijd tegen Jong PSV bijvoorbeeld kan hij zomaar Marcellis tegenkomen, dat is toch iets anders dan wat hij nu gewend is.
De stap van de A1 naar het eerste is voor die twee overbrugbaar. Was het niet Cruijff die Bergkamp vanuit de A2 naar het eerste haalde?
O ja, maar Bergkamp had juist in fysiek opzicht flink wat moeite in het begin. Daarom liet Cruijff hem ook rechtsbuiten spelen.
Dat was natuurlijk een andere tijd. Ajax had geen geld om te kopen en een erg brede selectie had Cruijff niet.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 3:43 pm

Bertje schreef:Oh, ik ontken ook niet dat het in sommige gevallen een talent in zijn ontwikkeling kan helpen, maar ik vraag me af of dit in Eriksens geval ook zo is.

Ging het om een enorme fysieke voorsprong ten opzichte van zijn tegenstanders, dan zou het natuurlijk kunnen helpen om tegen meer volwassen tegenstanders te spelen. Maar het omgekeerde lijkt eerder het geval. Heeft hij juist niet slechtere teamgenoten nodig om zich optimaal te moeten ontwikkelen? Dan zal hij echt zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Verantwoordelijkheid in de vorm van scherpte in de duels (dan wel door ze te ontwijken, dan wel door de aan te gaan), snelle omschakeling en de wil om het spel te verleggen.
Zou goed kunnen, maar dan zijn zijn medespelers te goed.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » di dec 08, 2009 8:20 pm

Samenvatting van Ajax A1 - PSV A1.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 08, 2009 8:32 pm

D_skilled schreef:Samenvatting van Ajax A1 - PSV A1.
Die linksback van PSV ging er af als Anita tegen Utrecht! :blush.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 11, 2009 7:31 am

Erg knappe overwinning van Ajax A1 tegen PSV :biggthumpup.gif:
De PSV A1 lijkt wat van slag, ze voetballen de laatste weken stukken minder goed. Maar Ajax speelde een sterke 2e helft tegen PSV, ze dwongen de overwinning zelf af. De 5-3 is overigens een hele mooie goal van Josefzoon!
Wel apart dat PSV met 1-2 voor heeft gestaan en in het begin van de 2e helft de 3-3 maakt, dat zou je niet verwachten bij een uitslag van 7-3 voor Ajax.

De linksback van PSV werd aardig gedold door Josefzoon, maar hij was ook zo dom om Josefzoon ruimte te geven. Moet je vooral doen bij een speler met die snelheid.

PS: Die scheids is de 1e helft lekker bezig...eerst loopt hij in de weg waardoor Ajax de 1-0 kan scoren en die penalty voor Ajax begrijp ik niet, geen idee waarom hij dat als hands ziet. In de 2e helft had hij de keeper van PSV (die slecht keepte) met rood weg moeten sturen lijkt mij, maar hij geeft slechts een gele kaart en een penalty.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr dec 11, 2009 11:20 am

De verdediger glijdt met z'n hand tegen de bal, beetje zwaar om daar een penalty voor te geven, maar wellicht dacht de scheids aan opzet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rooie

Bericht door Rooie » vr dec 11, 2009 12:17 pm

Inderdaad zwaar bestraft, maar het is wel een overtreding an sich en binnen de 16.

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 11, 2009 12:50 pm

Na een sliding wat doorglijden en per ongeluk de bal tegen je hand/arm krijgen noem ik geen overtreding, ik vind het duidelijk dat die speler er niets aan kan doen en er geen opzet bij zit.
Maar goed, niet dat PSV anders wel had gewonnen...

goodfella

Bericht door goodfella » za dec 12, 2009 11:29 am

Met Bertje eens. Laten die jongens zich de komende maanden eerst maar eens in de A1 bewijzen. Elke week het verschil maken.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za dec 12, 2009 11:47 am

Doen ze toch al: Jozefzoon en Eriksen?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za dec 12, 2009 9:11 pm

Mijn visie; trek je er niets van aan als je Eriksen e.c. volgende week in Ajax 1 wilt zien.

Sparta A1 – Ajax A1 1-2

Waarom de gemeente Rotterdam wel een paar miljoen over heeft voor feesten voor randdebielen (o.a in Hoek van Holland) maar geen geld besteedt aan bomen rond Nieuw-Terbregge is mij een raadsel. Vandaag wilde ik twee wedstrijden zien: een thermohemd aan, thermosokken aan, mijn jas voor de wintersport ( nog zes dagen en “Jetzt geht los”) maar zo verschrikkelijk koud, zo'n straffe wind (Henk Spaan heb ik de tweede helft niet meer gezien!). Twee wedstrijden is er eigenlijk één te veel, maar de B1 van Sparta wilde ik wel zien, zitten een paar talenten in. Adnan Bajic (Ad genoemd door zijn Nederlandse coach!) speelde weer goed, maar werd vervangen, omdat hij de jet-lag niet had verwerkt (Nederland onder zestien zat in de VS!) en Sparta won uiteindelijk met 2-0: strafschop en een afstandsschot. Het betere veldspel kwam van Psv, maar dat bleek onvoldoende te zijn voor een overwinning. Voor de B1 van Ajax een gunstige uitslag, al was een gelijkspel meer een afspiegeling van het wedstrijdbeeld.

De A1: Ik heb het verslag op ajax.nl niet gelezen, het is mijn visie!

In de sterkste opstelling? Ajax ging voortvarend van start, een schot voorlangs van Eriksen in de eerste minuut. Het verloop van de eerste helft voorspelde weinig goeds. Ajax blonk uit door te ver doorgevoerde combinaties, waar Sparta de lange bal hanteerde, de ruimte achter de verdediging zocht (en vond) Onze verdedigers kwamen vaak één op één te staan. Voor mij een goed teken, alleen door gedwongen zo te moeten verdedigen, worden onze verdedigers beter. Helaas bleken onze backs (Ligeon en Koppers) er moeite mee te hebben.

Door zo'n lange bal kwamen onze verdedigers tegenover te veel tegenstanders te staan. De rechtsbuiten (Schouten) werd aangespeeld, Dico Koppers realiseerde zich niet dat die rechtsbuiten alleen nog maar kon scoren door hem uit te kappen (Schouten was te ver naar rechts gegaan) Schouten kapt hem uit en scoort mooi met links.

Ajax kwam voor rust nog op 1-1. Een mooie aanval lukte dit keer wel; eigenlijk te veel schijven, maar Christian Eriksen liep zich goed vrij en scoorde.

Na rust bleek Ajax de aanwijzingen van Frank de Boer (? Ik neem aan dat hij als coach aanwijzingen geeft) begrepen te hebben. Ajax werd sterker en al snel viel de 1-2. Een vrije trap van Eriksen werd door Ebicilio ingekopt. De Sparta-keeper, Bogarde, een neefje van Winston Bogarde, kon er niet bij.

Na de 1-2 kreeg Ajax nog een paar kansen. De laatste minuten waren wat dat betreft spectaculair, met kansen voor beide teams. Ajax won, maar had ook met 5-2 kunnen verliezen. Een vrije trap van Sparta raakt de paal, de terugspringende bal wordt net naast geplaatst. Een speler komt alleen voor Hahn, maar weet niet te scoren, een vrije kopkans gaat over en val voor tijd gaat Rashid Browne (B1, maar ingevallen) op de bal zitten i.p.v. de bal in het lege doel te glijden. Het viel op hoeveel moeite de verdediging had met het opportunisme van Sparta.

Ajax krijgt ook kansen: Tom Boere mist, Rodney Sneyder moet met rechts schieten, maar schiet voor langs en een bal gaat het doel niet in, omdat ??? (geen idee, ik telde het doelpunt al) Zet daar een paar mogelijkheden naast en Ajax had ook ruimer kunnen winnen.

De backs kregen volop tijd/ruimte om op te bouwen (vooral Dico Koppers), maar wisten er weinig mee te doen. Voorzetten vanaf de flank? Weinig van gezien, alleen Florian Jozefzoon kwam tot een paar voorzetten. Een verdiende overwinning???????

De spelers; een negatief oordeel over je favoriete speler? Niet kwaad worden, het is mijn oordeel, meer niet.

Warner Hahn

Zo lang, maar niet heersen in je doelgebied???? In de eerste helft blunderde hij door zo'n hoge bal los te laten. Het werd geen doelpunt, maar sterk is het niet. Zijn uitkomen is niet verbeterd, hij oogt niet atletisch, eerder houterig. Op de lijn? Hij pakt een vrije trap, maar deed dat “stappend” , is de bal iets harder dan is het een doelpunt.

Ruben Ligeon

Verdedigend is hij op de been gebleven, maar in de eerste helft was hij aanvallend zwak. Hij is toch eerstejaars-A?

Roly Bonevacia

Tweedejaars-A, maar nog “jong”. Hij overtuigde niet, zonder echt fouten te maken. Voor iemand die ook al in Jong Ajax speelt, brengt hij te weinig.

Ricardo van Rhijn

Speelde een degelijke wedstrijd; geen uitblinker, maar ging ook niet de fout in. Hij wordt aanvallend wel ingeschakeld, maar drukt hij zijn stempel niet meer zo op de wedstrijd.

Dico Koppers

Dit keer als linksback. Hij liet zich bij het doelpunt “piepelen”, was verdedigend niet echt zwak, maar had wel een zwakke voortzetting/veel balverlies.

Ze Eduardo

De eerste keer dat ik hem zag spelen. Hij leek qua spel op de Mitchell Donald die ik in de A-jeugd zag. Van Donald ben ik nooit kapot geweest, van de kwaliteiten van Ze ben ik nog niet overtuigd. Zo'n sterk lichaam en dan weinig duels winnen? Fouten maakte hij niet, maar van een speler die helemaal uit Brazilië wordt gehaald, verwacht ik iets extra's en dat was er vandaag niet. Mijn oordeel schort ik nog even op, het was de eerste keer dat ik hem zag spelen.

Florian Jozefzoon

In de eerste helft duidelijk de beste Ajacied. Hij kwam zijn man voorbij, leverde voorzetten af en leek één keer iedereen binnendoor te passeren en te gaan scoren. Hem werd op het laatste moment de voet dwars gezet.

Halverwege de tweede helft vroeg ik me wel af hoe iemand die de linksback van Sparta A1 niet voorbij komt, wel in staat is de linksback van psv-1 te passeren. Hij had een zwakke periode, maar werd ook te weinig aangespeeld.

Rodney Sneyder

Geen fouten, maar meer was het niet. Hij speelde niet slecht, is aan de bal goed, maar wat is zijn meerwaarde? Te hoge eisen door zijn achternaam?

Tom Boere

Kwam weinig aan de bal, won geen duels, kreeg wat (kleine) kansen, speelde eerder ongelukkig dan slecht. Het leek mij dat het iets te snel voor hem ging. Iemand passeren lukte niet!

Christian Eriksen

Heeft iets (zat Henk Spaan voor hem op de tribune?) Scoorde 1-1 en gaf de assist voor de 1-2. Had een paar gevaarlijke corners, heeft overzicht, kan met links en rechts een bal spelen, heeft een versnelling, ziet het spel, maar is niet de hele wedstrijd “””aanwezig”” Hij had de juiste loopacties (Kun je niet leren, dat zit in je of niet) en was goed. Volgende week in Ajax 1? Ik kan me het niet voorstellen, fysiek komt hij nog tekort.

Lorenzo Ebicilio
Had het vandaag niet, al scoorde hij de 1-2. Passeren lukte net niet, de rest ook “net niet”. Hij kan beter.

Invallers

Bryan Ottenhof, Rik Schouw en Jeffrey Dekkers vielen in, maar deden te kort mee om er een oordeel over te vellen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 12, 2009 9:25 pm

Spaan komt altijd opduiken als hij op het punt staat een supertalent te ontdekken. Het zal dus inderdaad wel om Eriksen gaan. :smallgrin.gif:

Dank voor het verslag, Demo. Jouw mening komt in grote lijnen overeen met die van mij, vorige week. Alleen had Sparta blijkbaar een zwakke linksbuiten? Vorige week tegen Moukhtar had Ligeon het buitengewoon moeilijk.
Koppers speelde dus op links? Vreemd, hoor. En opnieuw Roly bij de A1. Dat vind ik wel opvallend.
Ik ben het met je eens dat Jozefzoon en Eriksen nog niet toe zijn aan Ajax 1. Op basis vanwat ik vorige week gezien heb tenminste.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo dec 13, 2009 3:30 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie