De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 11, 2006 8:54 pm

Maar ik begrijp dat Barney jouw held is?
Leg eens uit waarom dat grappig is... :sad:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 8:58 pm

Mr. Ajax schreef:
Een held is iemand die iets indrukwekkends heeft gepresteerd. Hoe kan iemand die niet bestaat nou iets indrukwekkends hebben gepresteerd?
Fout. Iemand zijn held is een iemand wie je adoreert. Iedereen heeft daarvoor zijn eigen redenen. Een filmpersonage net zo goed adoreren als iemand die 'echt bestaat'. Dat is juist het prachtige van film :yes:
Fout. Een idool is iemand wie je adoreert. Gewoon zomaar, om z'n uitstraling of z'n coolness of wat dan ook.

Als iemand je held is is daar een reden voor.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 11, 2006 9:12 pm

Fout. Een idool is iemand wie je adoreert. Gewoon zomaar, om z'n uitstraling of z'n coolness of wat dan ook.

Als iemand je held is is daar een reden voor.
Als je hiermee mijn ongelijk probeert te bewijzen dan is je dat niet gelukt, want je zegt hier niks wat ik ontken ofzo. En sorry, maar ik vind het echt een domme stelling :sad:

Dat dikgedrukte zeg ik ook. Lees mijn post nog eens zou ik zeggen.


Verder kan een/iemand zijn held ook een idool zijn. Een idool is namelijk iemand die je zoveel adoreert, dat je net als hem wilt zijn.

Over de schuingedrukte stuk:

Ten eerste is dat gewoon fout wat je zegt, want een idool kan je natuurlijk ook om een reden hebben. Ten tweede probeer jij daar het verschil te vinden tussen een held en een idool, terwijl het daar helemaal niet ligt...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 9:14 pm

Waar light het verschil voor jou dan?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 11, 2006 10:49 pm

Thomas schreef:Waar light het verschil voor jou dan?
cola light?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 4:09 pm

John Goossens bij selectie Ajax

John Goossens is voor de laatste weken van het seizoen toegevoegd aan de A-selectie van Ajax. De linksbuiten werd vorige week kampioen met de A1.Goossens maakte deel uit van het team dat vorig jaar brons behaalde op het WK onder zeventien. Ondanks interesse van Chelsea tekende hij een maand later een contract bij de Amsterdammers.
RTVNH
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 12, 2006 4:18 pm

Eindelijk. Nu maar hopen dat hij volgend jaar van de A1 verlost is. :eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mei 12, 2006 4:18 pm

joey schreef:
John Goossens bij selectie Ajax

John Goossens is voor de laatste weken van het seizoen toegevoegd aan de A-selectie van Ajax. De linksbuiten werd vorige week kampioen met de A1.Goossens maakte deel uit van het team dat vorig jaar brons behaalde op het WK onder zeventien. Ondanks interesse van Chelsea tekende hij een maand later een contract bij de Amsterdammers.
RTVNH
Joey, bedankt voor het mooie bericht. Komt het dan toch nog goed? :D

Zullen de door velen verketterde Thomas Vermaelen en de door Blind e.c. miskende John Goossens ooit samen in Ajax 1 spelen? :D

Wat hebben zij met elkaar te maken? In de jeugd (Vermaelen A1, Goossens vooral in de B1) vond ik ze iets extra's hebben. Meer heb ik niet met deze jongelingen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 12, 2006 11:22 pm

Waarom is Goossens nu weer miskend? :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 12, 2006 11:29 pm

Weet je niet hoe weinig respect die jongen krijgt, Jöhnk? :sad:

Ik denk dat het erom gaat dat veel mensen aan hem twijfelen omdat hij geen actie heeft.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mei 13, 2006 12:40 am

Jöhnk schreef:Waarom is Goossens nu weer miskend? :nooo:
Zie de reactie van Thomas
Weet je niet hoe weinig respect die jongen krijgt, Jöhnk?

Ik denk dat het erom gaat dat veel mensen aan hem twijfelen omdat hij geen actie heeft.
Ik weet dat ik in herhaling verval, maar de keren dat ik hem heb zien spelen maakte hij indruk op mij.

Ik verbaas me er dan over hoe negatief sommigen over hem zijn (hier of AN, of beide fora), hij heeft niet de actie om op techiek (= lees met een trucje) een back te passeren. hij hoeft dat ook niet te doen, hij is zo slim om op de juiste plek te gaan staan, om iets eerder van zijn tegenstander weg te lopen en hij beschikt over een "van 't Schip-voorzet". Hij is geen Kiran Bechan of Ferdi Elmas!

Hij is 17 en ik besef dat iemand die op 17-jarige leeftijd uitblinkt, niet altijd een ster zal worden, maar hij is een van de weinige jeugdspelers van Ajax met iets extra's. De meesten komen niet verder dan "tikkie breed" en verschuilen, zeg maar de Maduro-stijl. Hij kan iets (een prachtige pass, een neus voor de goal, een goede vrije trap, alles met links, de ruimte zoeken en vinden, kortom kwaliteiten die nodig zijn in 2006!)

De jeugdopleiding van Ajax mag dan de beste zijn in Nederland (las ik ergens), maar in A1 lopen spelers die te houterig zijn, die door hun lengte uit de boot kunnen vallen, of handelingssnelheid tekort komen of te angstig zijn, of over te weinig wedstrijdtechniek beschikken en dat met een professionele(?) staf.

Twee producten uit onze jeugdopleiding als voorbeeld; Boakye: hij levert iedere bal direct in, tegenstanders zullen hem dus binnenkort vrij laten, van hem zal geen gevaar komen. Emanuelson: hij is een "slow starter" zei een tv-commentator!!!!!!!! tegen feyenoord kan dat :D , maar internationaal is het zelfmoord om de eerste 15 minuten zoveel fouten te maken dat de tegenstnder drie kansen krijgt.

John Goossens past niet in dat stramien, maar is wel iemand die het verschil kan maken; laat hem maar zijn gang gaan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 13, 2006 7:16 am

Mij heb je niet al te negatief horen zijn over Goossens. Ik ben onder de indruk geraakt van z'n beweeglijkheid, scorend vermogen, slimheid om voor de goal te komen, mooie trap/voorzet en ook een voorzet kunnen geven zonder een man voorbij te gaan is een kwaliteit.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mei 13, 2006 8:47 am

Thomas schreef:Mij heb je niet al te negatief horen zijn over Goossens. Ik ben onder de indruk geraakt van z'n beweeglijkheid, scorend vermogen, slimheid om voor de goal te komen, mooie trap/voorzet en ook een voorzet kunnen geven zonder een man voorbij te gaan is een kwaliteit.
Ja, maar wij hebben ook verstand van voetbal :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 13, 2006 10:13 am

Op de een of andere manier vertrouw ik het waardeoordeel van jou wel Demosthenes :xyxthumbs:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 10:35 am

Ja, ik vind het ook fijn dat hier een aantal jeugdwatchers rondlopen. :xyxthumbs:

Maar dat Goossens miskend is, vind ik grote onzin. Volgens mij is iedereen het er nl. over eens dat-ie een groot talent is. Maar dat betekent niet dat men geen (opbouwende!) kritiek mag leveren. Een speler is niet louter goed (Goossens) of louter slecht (Maduro?). Ook Ajax ziet die jongen als een groot talent. Welke jeugdspeler heeft immers op zijn zeventiende al een meerderjarig contract op zak? En hij loopt nu mee met het eerste. Mooi toch?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mei 13, 2006 11:25 am

Rishi, :bis:
Jöhnk schreef:Ja, ik vind het ook fijn dat hier een aantal jeugdwatchers rondlopen. :xyxthumbs:

Maar dat Goossens miskend is, vind ik grote onzin. Volgens mij is iedereen het er nl. over eens dat-ie een groot talent is. Maar dat betekent niet dat men geen (opbouwende!) kritiek mag leveren. Een speler is niet louter goed (Goossens) of louter slecht (Maduro?). Ook Ajax ziet die jongen als een groot talent. Welke jeugdspeler heeft immers op zijn zeventiende al een meerderjarig contract op zak? En hij loopt nu mee met het eerste. Mooi toch?
Je hebt natuurlijk gelijk.

Waar ik me wat nadrukkelijk tegen afzet is de Ajaxgewoonte dat een buitenspeler door een technisch hoogstandje zijn tegenstander passeert, à La Ling (heb ik ontzettend van genoten), maar ik zie dat in het hedendaagse voetbal bijna niet meer. Ronaldinho kan alles met een bal, maar dat talent loopt nu niet in Nederland rond (voor zover ik dat kan beoordelen). Kiran Bechan leek zo'n voetballer, maar dat spelletje kan t/m A1, niet in de eredivisie, laat staan in de cl. Om die reden ben ik blij met een type Goossens, hij kan iets anders, is (nig?) geen tikkie-breed (zoals Brian Roy negen van de tien wedstrijden speelde!).

Over Maduro ben ik inderdaad zelden positief, maar als grootheden als Van Basten, Van 't Schip, Blind, Foppe de Haan het wel in je zien zitten, zul je wel iets hebben. Ik zie dat blijkbaar niet (paar jaar ervaring Maduro in A1, eerst als verdediger een drama, op het middenveld wel scorend, maar verdedigend niet sterk). Ik hoop dat Van Basten e.c. gelijk heben en dat Maduro zich goed ontwikkelt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 13, 2006 11:54 am

Ik ben het niet met je eens, Demo. Jij zegt dat je je directe tegenstander niet meer kunt passeren op techniek, maar heeft dit te maken met het feit dat de tegenstander zo goed is of omdat je je passeerbewegingen niet genoeg hebt geoefend?

Jij haalt vaak het voorbeeld van Kiran Bechan aan, maar hebben jeugdtrainers hem ook geholpen om zijn passeerbewegingen nog beter te maken? Het is logisch dat de verdedigers op het hoogste niveau beter zijn, dus moeten je passeerbewegingen ook beter zijn. Maar daar wordt volgens mij vrijwel geen aandacht aan besteed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 13, 2006 12:26 pm

Ik durf er 100 euro op te wedden dat hij die bewegingen niet bij Ajax heeft geleerd. Ajax heeft ze alleen maar afgeleerd. Dat hij ze toch kon gebruiken heeft alleen met het feit te maken dat Ajax in de jeugd 11 betere spelers heeft en zo altijd een man-meer situatie creert en Kiran dus tegen zwakkere spelers 1 op 1 komt te staan. Maar op een hoger niveau heeft hij er niks aan gehad omdat hij altijd gewend was beter te zijn
IK GELOOF!!!!!!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za mei 13, 2006 12:28 pm

Bij Bechan ligt het probleem denk ik bij hemzelf: hij wil graag het trucje doen om het trucje en vandaar dat het niet effectief is. In de jeugd bij Ajax lukte dit wel, maar in het tweede van Groningen levert het nauwelijks iets op.

Ik vind trouwens dat A-junior Javier Martina dat ook heeft: hij kan een tegenstander passeren, maar houd meestal in om daarna zijn tegenstander nog een keer te passeren. Dit viel me in alle wedstrijden die ik zag van hem dit seizoen. Zijn rendement kan daarom veel hoger liggen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 13, 2006 12:30 pm

Dat kunnen die trainers hem wel leren. MAar ze leren hem niet om die trucjes met rendement te gebruiken
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mei 13, 2006 1:49 pm

Van Basten zei eens dat in een voetballeven je één trainer ontmoet die je beter maakt, dat drie trainers je op hetzelfde niveau houden en de rest je slechter maakt (geen citaat, maar de bedoeling is duidelijk).

Ajax moet er genoegen mee nemen dat jeugdteams misschien niet kampioen worden, maar dat twee (of meer) spelers uit dat team zich goed ontwikkelen. Dat geldt niet voor het niveau Van Basten, daar hoeft een trainer niets aan te doen. Ajax zou meer spelers moeten durven uitlenen, zie wat er met Vermaelen is gebeurd (Escudé kon vertrekken, omdat Vermaelen zich bij RKC had ontwikkeld).

Volgend seizoen zou iemand als Jan Vertonghen naar RKC kunnen, ook al moet hij daar in Jong RKC beginnen, de weerstand is daar veel groter, hij zal harder moeten werken en kan (gezien zijn talen) RKC halen, omdaar weer sterker te worden. Hij is niet de enige en spelers als John Goossens hoeven die stap nog niet te maken, laat hen maar A1 afwisselen met Jong Ajax (en jeugdinterlands). De generatie Goossens zou ook wel meer toernooien mogen spelen, buitenlandse tegenstanders maken Ajacieden sterk, van een wedstrijd tegen NAC A1 worden ze niet beter.

Wat over Martina wordt beweerd, kan ook over Esajas gezegd worden (ik heb het over zijn Ajaxtijd!).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mei 13, 2006 2:08 pm

Demosthenes schreef:Waar ik me wat nadrukkelijk tegen afzet is de Ajaxgewoonte dat een buitenspeler door een technisch hoogstandje zijn tegenstander passeert, à La Ling (heb ik ontzettend van genoten), maar ik zie dat in het hedendaagse voetbal bijna niet meer. Ronaldinho kan alles met een bal, maar dat talent loopt nu niet in Nederland rond (voor zover ik dat kan beoordelen).
Vertel mij maar eens waarom we vroeger genoeg van dergelijke spelers hadden en nu niet meer. Alleen omdat het voetbal beter geworden is? En Robben dan? Het kan wel degelijk, maar er moet op getraind worden. Dat gebeurt niet, want de grote rondo is de norm geworden.
Elk kind wil pingelen, dat is het leukste dat er is. Wie wil er de bal afgeven? Jeugdtrainers staan bij de kleintjes al te schreeuwen dat ze moeten overspelen. O, wat zijn ze trots als hun pupillen 'in het systeem kunnen spelen'. Helaas ram je dan alles eruit. Het is geen toeval dat Robben lang bij Bedum heeft gevoetbald. Daar mocht hij lekker zijn gang gaan.
Bij de jeugd van Ajax valt me al het gebrek aan spelvreugde op. Alles gaat zo serieus.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za mei 13, 2006 2:20 pm

ze moeten bij Ajax meer met de Wiel Coever methode gaan werken, stel een trainer aan die ieder team 2 uur per week met die methode laat trainen en ze 'huiswerk' meegeeft, dan gaan de spelers echt met sprongen vooruit. En ik heb het niet alleen over de jeugdelftallen, maar ook over jong Ajax en Ajax 1.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mei 13, 2006 3:49 pm

Henk de Gier schreef:ze moeten bij Ajax meer met de Wiel Coever methode gaan werken, stel een trainer aan die ieder team 2 uur per week met die methode laat trainen en ze 'huiswerk' meegeeft, dan gaan de spelers echt met sprongen vooruit. En ik heb het niet alleen over de jeugdelftallen, maar ook over jong Ajax en Ajax 1.
Jonge spelers hebben ook talenten van zichzelf, we moeten niet "allemaal alleen maar een rondootje" oefenen, zie citaat hieronder, maar ook niet allemaal Wiel Coerver aanhangen. De een is er geschikter voor dan de ander, gemaakte voetballers worden snel robots (beetje de kritiek van Joey hieronder?)
Vertel mij maar eens waarom we vroeger genoeg van dergelijke spelers hadden en nu niet meer. Alleen omdat het voetbal beter geworden is? En Robben dan? Het kan wel degelijk, maar er moet op getraind worden. Dat gebeurt niet, want de grote rondo is de norm geworden.
Hadden we er vroeger genoeg?

Sjaak Swart was niet zo'n goocheldoos, Johnny Rep ook niet. Over La Ling zullen we het wel eens zijn. Brian Roy? We zouden nu een wedstrijd van hem moeten bekijken, ik vrees dat zijn acties nu zullen tegenvallen, qua aantal en qua frivoliteit. Finidi en Overmars? We hadden er wel succes mee. Piet keizer was uniek. Bergkamp kwam pas tot zijn recht toen hij vanaf het middenveld kwam. Johnny van 't Schip had een prachtige voorzet, maar een trucendoos?

Ik denk dat het aantal bijzondere buitenspelers wel mee valt, we moeten ons niet laten misleiden door de prachtige dvd's met acties van bijzonder spelers. Hoe vaker we die zien, des te beter worden die spelers.

Anders trainen kan, ik zie de laatste jaren (na Morten Olsen, m.a.w. al lang geleden) geen trainingen, gevarieerder is altijd goed.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mei 13, 2006 4:08 pm

Demosthenes schreef:Jonge spelers hebben ook talenten van zichzelf, we moeten niet "allemaal alleen maar een rondootje" oefenen, zie citaat hieronder, maar ook niet allemaal Wiel Coerver aanhangen. De een is er geschikter voor dan de ander, gemaakte voetballers worden snel robots (beetje de kritiek van Joey hieronder?)
Zeker mijn kritiek. Ik zie zo weinig bijzondere spelers. Dat hoeven niet per se Piet Keizers te zijn, ik neem ook genoegen met Bergkamps of Van Bastens. Spelers met individuele kwaliteiten dus. Daarvan lopen er in het internationale voetbal nog genoeg rond, we hadden ze bij Ajax volop, maar de jeugdopleiding brengt er op dit moment zelden een voort.
Sjaak Swart was niet zo'n goocheldoos, Johnny Rep ook niet. Over La Ling zullen we het wel eens zijn. Brian Roy? We zouden nu een wedstrijd van hem moeten bekijken, ik vrees dat zijn acties nu zullen tegenvallen, qua aantal en qua frivoliteit. Finidi en Overmars? We hadden er wel succes mee. Piet keizer was uniek. Bergkamp kwam pas tot zijn recht toen hij vanaf het middenveld kwam. Johnny van 't Schip had een prachtige voorzet, maar een trucendoos?
Het gaat me dus om de actie.
Andy van der Meijde liep als jong jochie iedereen voorbij. Dat is er in de jeugdopleiding uitgeramd. Tegenwoordig kan hij alleen nog hard lopen en voorzetten. Jeugdspelers moeten verplicht worden om 1 op 1 te spelen en die actie te maken. Zeker voorhoedespelers.
Ik denk dat het aantal bijzondere buitenspelers wel mee valt, we moeten ons niet laten misleiden door de prachtige dvd's met acties van bijzonder spelers. Hoe vaker we die zien, des te beter worden die spelers.
We willen toch de best denkbare spelers opleiden? Stel je eens voor dat John Goossens wél een man kon uitspelen. Ik zag hem tijdens het jeugd-WK in volle ren op een tegenstander (de laatste verdediger) afgaan. Hij schrok daar zo van, dat hij zich op die man vastliep! Zelfs een kapbeweging beheerst hij blijkbaar niet! Dat is toch zonde?
Anders trainen kan, ik zie de laatste jaren (na Morten Olsen, m.a.w. al lang geleden) geen trainingen, gevarieerder is altijd goed.
Het is toch te gek voor woorden dat Ryan Babel (10 jaar Ajax) het buiten de deur moet zoeken als hij zich wil verbeteren? Hopelijk gaat er bij MVG een lampje branden! :eusa_pray:
(Haal die Kronshorst naar Ajax.)
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie