Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Arthur

Re: Ajax A1

Bericht door Arthur » za mar 21, 2015 1:48 am

Als je 90 rijdt waar je 80 mag overtreedt je ook bewust de wet. 10 jaar opsluiten dan maar?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za mar 21, 2015 10:16 am

Ja iedereen gewoon 50 jaar de cel in! Allemaal kapot! Paspoort afpakken! Iedereen moet dood! Heuuu (heeft er iemand nog een brandende hooivork?)

Enfin, de wedstrijd. Was niet heel goed, maar AZ is ook geen misselijk team. Triest overigens dat er een Hamas-liedje werd gezongen door 100 opgeschoten gastjes van de Ben-Side bij aanvang. ...Bij een jeugdwedstrijd.

Ajax had het balbezit, maar AZ de grootste kansen. Van één voetbeweging van Nouri stond ik echt te genieten. De bal werd op hem ingespeeld, AZ'er in z'n rug. Hij 'danste' even voordat hij de bal aan zóu nemen, deed hij dus niet en liet de bal lopen, die AZ'er rende daardoor compleet de verkeerde kant uit waardoor Dekker vrij kon opstomen richting het doel. :smallgrin.gif:

Dat vind ik het mooie aan Nouri, hij is weliswaar minder dwingend dan Van de Beek maar hij kan voetbal echt op kunst laten lijken. Werd kwartier voor tijd wel gewisseld voor eerstejaars B-junior Matthijs de Ligt, die daarmee zijn debuut in Ajax A1 maakte. 15 jaar pas.

Ajax kwam nooit écht lekker in de wedstrijd. Kansen waren er wel, maar het deed me een beetje denken aan Ajax - Djnepr. Ezra Walian werd er ingezet, naast El Idrissi. Dekker en Cerny op de vleugels, twee middenvelders en pompen maar. Ik zie toch liever dat Ajax over de grond probeert te voetballen, laat Donny maar schieten.

Maar ach, nog vijf potjes en twee punten voorsprong. Uit tegen nummer laatst Heerenveen en PSV, thuis tegen FC Twente, ADO en NEC. Moet lukken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 21, 2015 12:48 pm

Bedankt voor de sfeerimpressie, voor alle volledigheid: de AZ A1 heeft dus met 1-0 van onze A1 gewonnen.
Thijs schreef:Enfin, de wedstrijd. Was niet heel goed, maar AZ is ook geen misselijk team. Triest overigens dat er een Hamas-liedje werd gezongen door 100 opgeschoten gastjes van de Ben-Side bij aanvang. ...Bij een jeugdwedstrijd.
Ja, dat is f*cking triest. Er zijn nu eenmaal een hoop dwazen in Nederland.
Bij AZ in de jeugdopleiding werken de trainers ook flink aan de Ajax antipathie mee. De verhalen van Nico Dijkshoorn en van m'n ex vriendin wiens broertje daar 3 jaar speelde zijn niet uit de lucht gegrepen.

Hoe dan ook: leerzaam voor onze A1 Boys. Die leren in korte tijd dat:

- Als mensen van je spel genieten ze met duizenden tegelijk in de rij staan voor de Youth League.
- Je als Ajax in het land een totaal andere benadering krijgt dan andere clubs krijgen.
- Hoeveel media en meningen je over je heen krijgt wanneer je negatief in het nieuws komt.
- Dat je ook af en toe kan verliezen en dat sommige wedstrijden nu eenmaal op een lelijke manier worden gewonnen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 21, 2015 4:32 pm

De laatste maanden schuift Ajax veel spelers door. Spelers die bij dit team horen schuiven door naar Jong of trainen zelfs mee met Ajax 1. Dat kost punten, maar dat geeft niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 22, 2015 9:33 am

Yopi schreef:De laatste maanden schuift Ajax veel spelers door. Spelers die bij dit team horen schuiven door naar Jong of trainen zelfs mee met Ajax 1. Dat kost punten, maar dat geeft niet.
Klopt, maar in de Youth League vond ik dat de beleidsbepalers juist tegen AS Roma de verkeerde keuzes maakten en bepaalde jeugdige talenten op de bank lieten die het verschil hadden kunnen maken. El Idrissi raakte in de spits geen knikker, Zakaria el A zou het beter hebben gedaan. De 18-jarige Ashraf El Mahdioui kan er in mijn ogen weinig van, de 17-jarige Carel Eiting had in de basis moeten starten en dan had je niet eens een penaltyserie nodig gehad.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 22, 2015 1:36 pm

Als Nouri de strafschop benut had ook niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 22, 2015 2:01 pm

True. Waarheid als een koe, joey.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 24, 2015 3:24 pm

A1 op koers voor nieuw Youth League seizoen

De kans is zeer aanwezig dat Ajax A1 ook volgend seizoen uitkomt in Europa. Het eerste elftal wordt waarschijnlijk geen kampioen, waardoor dat ticket is vergeven, maar door de nieuwe opzet van de UEFA maakt Ajax A1 nog steeds op twee manieren kans op een Europees avontuur.

In november van 2014 schreef Ajax Showtime een uitgebreid artikel met daarin de nieuwe opzet van de UEFA. Naast de normale opzet van de Youth League, met simpelweg de 32 jeugd-teams van de 32 Champions League-deelnemers, kan Ajax A1 zich mogelijk ook in de Youth League spelen via de Domestic Champions Path. Omdat A1 bovenaan staat in de Eredivisie voor A-junioren maakt het hier kans op.

Nu de titel vergeven lijkt aan PSV, zijn er nog twee manieren mogelijk voor A1. De eerste is dat Ajax zich in het nieuwe seizoen via de Voorronde van de Champions League plaatst voor het hoofdtoernooi. In dat geval behoort Ajax tot de 32 deelnemers van het miljoenenbal en zal Ajax A1 automatisch deelnemen aan de Youth League.

Maar mocht Ajax geen titel pakken en in de Voorronde worden uitgeschakeld, dan is er dus een sluiproute voor A1. De kampioen van de Eredivisie voor A-junioren komt dan uit in de Domestic Champions Path. Dit toernooi heeft ook 32 deelnemers en via een knock-out-systeem (uit en thuis) blijven er na twee rondes nog acht jeugdteams over. Deze acht clubs spelen met de acht groepswinnaars uit de Youth League de achtste finales van diezelfde Youth League.

Is er dus één taak voor A1: kampioen worden. Dat gaat vooralsnog goed, al hebben de talenten het zichzelf wel onnodig moeilijk gemaakt door in maart de toppers tegen Feyenoord A1 en AZ A1 beiden met 1-0 te verliezen. Het gat met nummer twee AZ is nog twee punten met nog vijf wedstrijden op het programma. Daarin speelt Ajax nog tegen FC Twente, SC Heerenveen, ADO Den Haag, PSV en NEC/FC Oss. Concurrent AZ moet nog op bezoek bij Feyenoord en speelt verder tegen NEC/FC Oss, FC Twente, SC Heerenveen en ADO Den Haag.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 06, 2015 12:34 pm

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 02, 2015 11:40 am

De A1 kan vandaag kampioen worden, uit bij PSV. Live op Ajax Exclusive om 14.30.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 02, 2015 11:44 am

Sympathiek dat PSV dat faciliteert (neem ik dan maar aan). :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 02, 2015 12:03 pm

Of we de huldiging te zien krijgen? :666.gif:

Ze volgen de wedstrijd sowieso, lijkt me. En het kan zomaar zijn dat PSV een volgende keer beelden van een wedstrijd wil.

Ajax zal op volle oorlogssterkte komen, neem ik aan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 02, 2015 2:13 pm

De Ligt als 15 jarige opstellen kan ik waarderen. Of Muric er als 19 jarige tussen zou moeten staan betwijfel ik dan weer.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 02, 2015 2:29 pm

De Ligt heeft het in verdedigend opzicht moeilijk. Niet zo vreemd, aangezien hij als vijftienjarige in de onder-19(!) speelt. Sowieso moet deze ploeg het niet van de verdediging hebben. Backs zijn niet zo sterk in de duels en Mirani kan ook weer niet zó goed verdedigen voor een speler die het daarvan moet hebben.

PSV maakt er een seniorenwedstrijd van. Doel is vooral om Ajax niet te laten voetballen. Dat mag, maar of hun spelers daar veel van leren? :confused.gif:

Dit team komt vaak op achterstand. Laat de tegenstander lopen en plukt daar later in de wedstrijd de vruchten van. We zullen zien of het vandaag ook zo gaat.

Vince Gino Dekker heeft me nog nooit kunnen bekoren. Te traag, en zijn geroemde voorzet komt opvallend vaak niet aan.

Update: in de tweede helft maakt Ajax er een potje van. Lijkt erop dat veel spelers er niet met hun hoofd bij zijn. Andere prioriteiten, inmiddels?
Wat Cerny in de spits te zoeken heeft is me een raadsel! :confused.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mei 02, 2015 6:30 pm

Zijn onze nieuwe talenten al kampioen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 02, 2015 6:41 pm

Nee, verloren.

Volgende week winnen van NEC/Oss en ze pakken de titel alsnog. Dat is ook logisch, want Ajax heeft verreweg de beste spelers.

De C1 kan volgende week ook kampioen worden. De spits van dat team (Redan) heeft er al meer dan dertig in liggen, trouwens.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 03, 2015 12:39 pm

Yopi schreef:De Ligt heeft het in verdedigend opzicht moeilijk. Niet zo vreemd, aangezien hij als vijftienjarige in de onder-19(!) speelt. Sowieso moet deze ploeg het niet van de verdediging hebben. Backs zijn niet zo sterk in de duels en Mirani kan ook weer niet zó goed verdedigen voor een speler die het daarvan moet hebben.
Als we ooit nog eens verdedigers gaan opleiden die op de eerste plaats goed kunnen verdedigen rol ik van mijn stoel.
YNWA

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 03, 2015 3:44 pm

Ik moet het nog zien dat ze zomaar even winnen volgende week, dat zouden ze tegen PSV ook al eventjes doen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mei 03, 2015 3:55 pm

Neef de piskijker. :baaa.gif:

Zet ik mijn Neef-mode aan: in maart won Ajax al uit van NEC/FC Oss, 0-2.
PSV is een subtopper, NEC/FC Oss een middenmoter. Voor eigen publiek mag deze tegenstander normaal gesproken geen probleem zijn.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 03, 2015 3:56 pm

Yopi schreef:De Ligt heeft het in verdedigend opzicht moeilijk. Niet zo vreemd, aangezien hij als vijftienjarige in de onder-19(!) speelt. Sowieso moet deze ploeg het niet van de verdediging hebben. Backs zijn niet zo sterk in de duels en Mirani kan ook weer niet zó goed verdedigen voor een speler die het daarvan moet hebben.

PSV maakt er een seniorenwedstrijd van. Doel is vooral om Ajax niet te laten voetballen. Dat mag, maar of hun spelers daar veel van leren? :confused.gif:

Dit team komt vaak op achterstand. Laat de tegenstander lopen en plukt daar later in de wedstrijd de vruchten van. We zullen zien of het vandaag ook zo gaat.

Vince Gino Dekker heeft me nog nooit kunnen bekoren. Te traag, en zijn geroemde voorzet komt opvallend vaak niet aan.

Update: in de tweede helft maakt Ajax er een potje van. Lijkt erop dat veel spelers er niet met hun hoofd bij zijn. Andere prioriteiten, inmiddels?
Wat voor andere prioriteiten zouden dat moeten zijn? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 03, 2015 3:58 pm

EK onder 17?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mei 03, 2015 4:07 pm

Die jongens hebben meegetraind met de selectie, bij JA gezeten, enz.

Het zal ook vermoeidheid zijn. Na een vol seizoen met bijna wekelijks twee wedstrijden en ook nog een (fysiek) zwaar individueel programma, is de pijp bij sommigen leeg. Cerny bijvoorbeeld was niet vooruit te branden, en Nouri maakte voor hem ongebruikelijke fouten aan de bal.

Het blijft een momentopname. De A1 speelt constant in een andere samenstelling. In vergelijking met het begin van het seizoen (Youth League) startte Ajax gisteren zonder Riedewald, Savastano, Lartey, El Azouzzi, El Idrissi, Damian van Bruggen en Nathan Leyder. Als je dan nagaat dat ook Bazoer en Zivkovic nog A-junioren zijn, dan mag je stellen dat Ajax een aardig team op de been kan brengen in deze leeftijdsklasse.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 03, 2015 8:04 pm

Yopi schreef:Neef de piskijker. :baaa.gif:
Zo ben ik hier nognooit genoemd, JIJ bent de azijnpisser.
Ze gingen wel eventjes van PSV winnen en nu gaan ze het wel eventjes thuis af maken. De instelling is niet goed, of dat vermoeidheid is, het is gewoon niet professioneel. Als dat nu de toppertjes moeten zijn....

Dan moeten ze het nu maar eens laten zien ipv praatjes hebben.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mei 03, 2015 11:01 pm

Een primeur dus. :neutral.gif:

Ze worden liever voor eigen publiek kampioen. :hypocrite.gif:

Maar serieus, het zijn nog jochies. Hier leren ze weer van.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mei 04, 2015 7:05 am

Heel die A1 is verschrikkelijk gehyped. Tegen een opponent die leuk de boel openzetten lukt het allemaal maar elke keer dat ze tegen een goede compact spelende tegenstander komen te staan valt het zooitje door de mand. Geen behoorlijke verdediger, een Marokkaanse zaalvoetballer van 1.60 en 40 kilo die de bal zo leuk onder zijn voet meeneemt, een paar weggooiers die toekijken hoe hun mattie een vrouw aftuigd en het grootste talent van der Beek die totaal niet opvalt als hij in JA mag meedoen.

Maar goed de dames zijn moe, daar zal het volgens de 'kenners' aan liggen. :excited.gif:
YNWA

Plaats reactie