De plannen van Jan
Moderator: mods
Re: De plannen van Jan
Dat denk ik ook, want Kreek heeft totaal geen bezieling. Vorig seizoen was erop Ajax.tv filmpjes van z'n D1 elftal die een jaar lang op de voet werd gevolgd. Nou, van z'n besprekingen werd je niet blij. Net een zombie die praat.
Ik ben vooral benieuwd wie ze er voor terug gaan halen. Jeugdtrainers uit de regio of wederom oud-spelers?
Lijkt me niet nadat je een stel niet functionerende trainers de laan uitzet de banen uitdeelt aan oud-profs waarvan je het nog maar moet zien. Ze willen de juiste mensen zien op de juiste plaats.
Maar Olde Riekerink, die de zaken jarenlang op hun beloop heeft gelaten, blijft zitten. Wat mij betreft lozen ze deze overlever zo snel mogelijk.
Hoop maar dat het Jol er niet om te doen is om plaats te maken voor zijn vriendjes.
Hoop maar dat het Jol er niet om te doen is om plaats te maken voor zijn vriendjes.
Het stinkt aan alle kanten!
Het is toch al lang duidelijk dat jeugdtrainer een vak op zich is? Ga nou gewoon serieuze vakmensen vinden in plaats van een dienstje aan een vriend doen...Met alle respect voor onze oud-spelers...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dat was ook al duidelijk voordat de huidige jeugdtrainers werden aangesteld, een voorbehoud is dus wel op z'n plaats.Mr. Ajax schreef:Het is toch al lang duidelijk dat jeugdtrainer een vak op zich is? Ga nou gewoon serieuze vakmensen vinden in plaats van een dienstje aan een vriend doen...Met alle respect voor onze oud-spelers...
Jan is degene die het nu wel zo heeft opgezet, hij had het natuurlijk al vóór zijn komst moeten regelen, maar in de echte wereld duurt dat meestal íets langer.joey schreef:Maar Olde Riekerink, die de zaken jarenlang op hun beloop heeft gelaten, blijft zitten. Wat mij betreft lozen ze deze overlever zo snel mogelijk.

Jol is de echte grote boze wolf voor jou he?
Jan Olde H. zit er alweer vanaf 2007. Hij heeft jarenlang de struisvogel uitgehangen en net gedaan alsof de opleiding helemaal top was.
Nee, maar Jol werkt graag met 'zijn' mensen en dat stemt me achterdochtig. Ik vraag me namelijk af of die mensen bij Ajax passen. Als ze net zo denken als Jol, zou ik denken van niet.
Nee, maar Jol werkt graag met 'zijn' mensen en dat stemt me achterdochtig. Ik vraag me namelijk af of die mensen bij Ajax passen. Als ze net zo denken als Jol, zou ik denken van niet.
Al veel slechte verhalen gehoord dan over Cock Jol en Mike Lindemann? Mike heeft er volgens mij juist voor gezorgd dat er veel vernieuwing in trainings- en fitnessmethodieken is gekomen. Cock is voor mij onzichtbaar.
Jan is juist op zoek geweest naar zaken om te verbeteren, maar dat duurt ff en is voor ons ook lang onzichtbaar gebleven.
Jan is juist op zoek geweest naar zaken om te verbeteren, maar dat duurt ff en is voor ons ook lang onzichtbaar gebleven.
Ik kan het ook omdraaien, Neef. Vanwaar jouw vertrouwen in eerst 'Marco', toen 'Rik' en nu 'Jan'? Hebben deze mensen ooit al eens als leidinggevende bij een voetbalclub laten zien dat ze weten waar ze het over hebben? Nee dus.
'Cock' is al helemaal een verhaal. Die heeft wat bij amateurclubs rondgescharreld en nu mag hij aan onze jeugdopleiding zitten, alleen omdat hij de broer van is.
'Cock' is al helemaal een verhaal. Die heeft wat bij amateurclubs rondgescharreld en nu mag hij aan onze jeugdopleiding zitten, alleen omdat hij de broer van is.
Dat is nu precies het verschil tussen ons: jij begint met wantrouwen, ik met vertrouwen.
Eerst zien, dan geloven.
We zijn al zo vaak blij gemaakt met een dooie mus. Dat ben ik niet vergeten.
We zijn al zo vaak blij gemaakt met een dooie mus. Dat ben ik niet vergeten.
Je gaat wel een stap verder hoor dan "eerst zien dan geloven". Dat zou betekenen dat je de zaken neutraal benadert.
Wat weet jij dan van Cock Jol? Blijkbaar heb je redenen om zo negatief te zijn.
Waarschijnlijk dat het de broer van Martin Jol is......Neefkens schreef:Wat weet jij dan van Cock Jol? Blijkbaar heb je redenen om zo negatief te zijn.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik heb niets tegen Martin Jol of zijn Cock.
Maar... ik vind Martin Jol niet bij Ajax passen. Zijn voorliefde voor Martin Brozius-voetbal deel ik niet. Ajax speelt lelijk voetbal onder zijn leiding, en ik zie geen tekenen dat hij de goede kant op wil.
Wat zijn Cock betreft: het zal een beste man zijn, maar ik weet niet of je het belangrijkste dat je hebt, je jeugdopleiding, (mede) in handen moet geven van iemand die geen Ajacied is en zich nog nergens anders als opleider heeft bewezen. Stel dat hij er een zooitje (een nog grotere zooi) van maakt, dan zijn de gevolgen voor onze club niet te overzien.

Maar... ik vind Martin Jol niet bij Ajax passen. Zijn voorliefde voor Martin Brozius-voetbal deel ik niet. Ajax speelt lelijk voetbal onder zijn leiding, en ik zie geen tekenen dat hij de goede kant op wil.
Wat zijn Cock betreft: het zal een beste man zijn, maar ik weet niet of je het belangrijkste dat je hebt, je jeugdopleiding, (mede) in handen moet geven van iemand die geen Ajacied is en zich nog nergens anders als opleider heeft bewezen. Stel dat hij er een zooitje (een nog grotere zooi) van maakt, dan zijn de gevolgen voor onze club niet te overzien.
Ik vind het wel verfrissend dat er eens op een andere manier gekeken wordt naar de jeugdopleiding. Ik hoef jou denk ik niet de namen van echte Ajacieden op te noemen die de laatste 10 jaar bij AJAX in allerlei functies rondliepen. En volgens mij ben ook jij niet geheel tevreden over het huidige AJAX. 

Nee, maar die plannen van Jol doen mij het ergste vrezen. Hij wil werkers scouten, fysiek sterke spelers. Daar ben ik dus faliekant op tegen. Ajax heeft altijd spelers opgeleid die het van hun techniek moeten hebben, en dat moeten we vooral zo houden. Jol is een passant, dus we moeten niet de opleiding aanpassen aan het soort voetbal waar hij van houdt.
Iets anders: ik ben bang dat er meer en meer jeugdspelers gekocht gaan worden (dit proces is al een tijdje aan de gang) om te verbloemen dat de jeugdopleiding niet werkt.
Iets anders: ik ben bang dat er meer en meer jeugdspelers gekocht gaan worden (dit proces is al een tijdje aan de gang) om te verbloemen dat de jeugdopleiding niet werkt.
Nee Joey, hij wilt veelzijdigere spelers scouten en opleiden. Anders zou zo een Lodeiro toch niet gekocht zijn en was hij toch niet zo veel bezig geweest met Aissati en Sulejmani? Hij stelt toch ook spelers als Kennedy op en hij ziet in Urby en Wiel toch ook gewoon 2 backs?
IK GELOOF!!!!!!
Oude discussie hoor, nog een keer: het gaat om het evenwicht tussen techniek en fysiek. Die was teveel richting techniek en fysiek zwakke spelers gegaan. En dat moet dus hersteld worden. We moeten niet met doen of we nu alleen maar beulen van kerels willen hebben.joey schreef:Nee, maar die plannen van Jol doen mij het ergste vrezen. Hij wil werkers scouten, fysiek sterke spelers. Daar ben ik dus faliekant op tegen. Ajax heeft altijd spelers opgeleid die het van hun techniek moeten hebben, en dat moeten we vooral zo houden. Jol is een passant, dus we moeten niet de opleiding aanpassen aan het soort voetbal waar hij van houdt.
Als je de kwaliteit kunt verbeteren van binnenuit moet je het doen, dat is het belangrijkste. Maar als je extra kwaliteit van buiten kunt halen, moet je dat ook vooral doen.Iets anders: ik ben bang dat er meer en meer jeugdspelers gekocht gaan worden (dit proces is al een tijdje aan de gang) om te verbloemen dat de jeugdopleiding niet werkt.
Multifunctioneel, bedoel je? Daar heb je die ellende weer.
Werkers opleiden is niet interessant. Laat FC Utrecht dat maar doen. Wij hebben altijd de BIJZONDERE spelers opgeleid. Wel zo prettig was dat, dan hoefden we die niet te kopen.
Jol is typisch zo'n trainer die zijn elftal volplempt met fysiek sterke werkers en dan een of twee individualisten voorin zet. Maar Ajax heeft altijd technisch begaafde spelers op de meeste posities gehad, dat is een heel andere manier van denken. (Ajax was sowieso altijd ANDERS. Maar nu niet meer. Dat mis ik zo.)

Werkers opleiden is niet interessant. Laat FC Utrecht dat maar doen. Wij hebben altijd de BIJZONDERE spelers opgeleid. Wel zo prettig was dat, dan hoefden we die niet te kopen.
Jol is typisch zo'n trainer die zijn elftal volplempt met fysiek sterke werkers en dan een of twee individualisten voorin zet. Maar Ajax heeft altijd technisch begaafde spelers op de meeste posities gehad, dat is een heel andere manier van denken. (Ajax was sowieso altijd ANDERS. Maar nu niet meer. Dat mis ik zo.)
Waarom zou je die spelers moeten kopen als je die ook zelf kunt opleiden? Het opleiden van sterke spelers betekent toch niet automatisch dat de nummers 10 niet meer opgeleid gaan worden?
IK GELOOF!!!!!!
Nee, bedoel ik niet. Gewoon meer evenwicht, niet allemaal kleine mannekes.joey schreef:Multifunctioneel, bedoel je? Daar heb je die ellende weer.![]()
Je beeld van Jol wordt op geen enkele manier gestaafd door de werkelijkheid. Kijk wie er nu spelen, kijk wie hij gehaald heeft. Daar zitten dus ook Eriksen, Boilesen en Lodeiro bij.Jol is typisch zo'n trainer die zijn elftal volplempt met fysiek sterke werkers en dan een of twee individualisten voorin zet. Maar Ajax heeft altijd technisch begaafde spelers op de meeste posities gehad, dat is een heel andere manier van denken
"Vroeger was alles beter", dat gevoel heb ik ook wel eens.(Ajax was sowieso altijd ANDERS. Maar nu niet meer. Dat mis ik zo.)

Maar het romantiseren van vroeger brengt je nu niet verder, daar word je alleen maar verdrietig van. De voetbalwereld is geheel veranderd.
Ajax is vooral veranderd. Het is de weg van de minste weerstand.
We moeten die spelers dus van buiten halen. Dat is al een tijdje aan de gang. Ajax leidt bijvorbeeld zelf geen spitsen meer op.
We moeten die spelers dus van buiten halen. Dat is al een tijdje aan de gang. Ajax leidt bijvorbeeld zelf geen spitsen meer op.
Toch wel, want dan gaat het technische niveau naar beneden. Technisch is het toch al niet al zo best meer. Bovendien kun je maar met een beperkte groep werken. Meer sterke spelers betekent minder technische spelers.Rishi schreef:Waarom zou je die spelers moeten kopen als je die ook zelf kunt opleiden? Het opleiden van sterke spelers betekent toch niet automatisch dat de nummers 10 niet meer opgeleid gaan worden?