Seizoen 2005/2006 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo dec 28, 2005 6:29 pm

Bertje schreef:Eigenlijk speelde hij natuurlijk ook gewoon als buitenste middenvelder aangezien we in een 4-4-2 formatie speelden.
wie was dan de 2de spits?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 28, 2005 7:15 pm

Rosenberg toch? Of was Charisteas toen al gewisseld?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo dec 28, 2005 7:25 pm

Bertje schreef:Rosenberg toch? Of was Charisteas toen al gewisseld?
ja sarpong kwam voor charisteas

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 28, 2005 7:25 pm

Welke spelers waren er dan in het veld toen Sarpong erin kwam?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo dec 28, 2005 7:30 pm

---------------Rosenberg-------------Rosales
Sarpong---------------------------------------
---------------Bouhkari---------------De Jong
----------------Galasek-----------------------
Juanfran---Vermaelen--Heitinga---Trabelsi
-------------Stekelenburg---------------------

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 28, 2005 7:32 pm

Dan had jij gelijk, mijn excuses.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 16, 2006 11:52 pm

Vanavond dus Jong Ajax-Jong PSV 1-0.

Afgetraind Jong Ajax wint van Jong PSV

De beloften van Ajax deden het maandagavond beduidend beter dan hun collega’s uit het eerste. Ze versloegen hun leeftijdgenoten van PSV met 1-0 door een doelpunt van Ryan Babel. Coach John van den Brom kon tevreden zijn met de start van de tweede helft van het seizoen “We hebben verdiend gewonnen. Ik ben blij!”

“Ik vond dat we gelijk al goed in de wedstrijd zaten. Je zag van het begin al dat we heel graag wilden spelen. We hebben maar één week voorbereiding gehad na de winterstop. Ze hadden twee weken vakantie, maar zijn qua fitheid fantastisch teruggekomen. Iedereen was afgevallen, niet alleen in kilo’s maar ook in vetpercentages. We konden daardoor hoog instappen in de trainingsintensiteit. Er is goed getraind en ik heb niks teruggezien van vermoeidheid.” John van den Brom liet voor de Kerst regelmatig een ander geluid horen. Vaak van teleurstelling, omdat onnodig werd verloren, maar op het kunstgrasveld van De Toekomst klonk het bijzonder monter. Hij had er ook alle reden toe, want Jong Ajax speelde lekker. Vooral de eerste helft waren de Amsterdammers (met Ryan Babel, Hans Vonk en Olaf Lindenbergh uit het eerste) veel dominanter dan de gasten uit Eindhoven, die met o.a. Gerald Sibon, Edwin Zoetebier, Eric Addo, Ismaïl Aissati en Mika Väyrynen speelden. Direct al werden de gasten diep de eigen verdediging in gedrukt. Vooral Ryan Babel was ontketend. In zijn element als diepe spits zorgde hij voor een constante dreiging. Het resulteerde uiteindelijk in een verdiende treffer.

In de tweede helft liet Ajax PSV terug in de wedstrijd komen zonder dat ze werkelijk kansrijk werden. “Ik vond niet dat we goed begonnen aan de tweede helft”, vertelde Van den Brom na afloop. “We lieten PSV een beetje het initiatief, maar daarna pakten we het weer goed op.” De gasten kwamen slechts een enkele keer in de buurt van doelman Hans Vonk. Ajax zelf stelde daar veel te weinig tegenover, terwijl vooral voor rust toch heel dominant gespeeld werd. Maar daar liggen de Ajacieden verder niet wakker van. Er werd eindelijk weer eens overtuigend gewonnen.

Ryan Babel speelt op eigen verzoek wedstrijden bij Jong Ajax om voldoende ritme te behouden. Daar bij de beloftes speelt hij als spits, hoewel hij ook daar regelmatig via de linkerkant opkomt. Hij speelde lekker en was ook redelijk balvast. Zelfs door twee, drie verdedigers wist hij zich regelmatig heen te wurmen. In de afronding ging het dan nog wel eens de mist in, maar hij was van grote waarde voor Jong Ajax. John van den Brom was dan ook blij met de toevoeging van de speler uit het eerste elftal. “Wij hebben natuurlijk problemen met de positie 9. Eigenlijk hebben wij alleen maar Anne van der Kolk voor die plek en dan mag je je afvragen of je in dit soort wedstrijden van hem mag verwachten dat hij er staat. Dan ben ik blij dat Ryan erbij is. Hij was ook wel een meerwaarde voor het elftal. Mijn jongens, van het tweede elftal trekken zich daar dan aan op. Ook aan Hans Vonk en Olaf Lindenbergh trouwens. Dat is wel leuk om te zien.”

Ondanks dat Jong Ajax een zorgwekkende eerste helft van het seizoen kende (PSV ook trouwens, dat vier punten en drie plaatsen achter Jong Ajax dertiende staat op de ranglijst) zat gisteren wederom een speler uit Van den Brom’s elftal op de reservebank van het eerste. Na Emmanuel Boakye, Derk Boerrigter, A-junior Jeffrey Sarpong, Robbert Schilder die nu vast meetraint met het eerste, was het zondagmiddag de beurt aan linksbuiten Javier Martina die met het eerste mee mocht. “De stand is niet het belangrijkste. We moeten er voor blijven zorgen dat we jongens proberen af te leveren voor het eerste. Ik denk dat het alleen maar goed is. Dat zal altijd zo bij Ajax blijven. Het kan heel snel gaan. Jan Vertonghen heeft van de week ook al meegetraind.” Toch waarschuwt John zijn spelers ook dat ze er nog niet zijn, als ze een keer op de reservebank mogen zitten, of als ze al mee mogen trainen. “Ik zie het als een compliment voor die jongens. Het is ook een compliment naar Jong Ajax, naar de opleiding. Dat is Ajax. Dat is de kracht van ons. Je probeert het ze iedere keer weer voor te houden. Ik klap mee voor Javier, maar morgen kan het weer iemand anders zijn. Dat houd ik ze voor, morgen kan het weer iemand anders zijn. Ze weten dat het ook morgen weer voorbij kan zijn. Neem Robbert Schilder. Hij is de enige die weet dat hij morgen weer bij het eerste traint. Maar hij weet ook, als hij niet speelt, dan speelt hij maandag gewoon weer bij ons in het tweede. Dat is voetbal. Van alleen op de bank zitten, word je niet beter. Het gaat om de wedstrijden die je speelt.”

Zaterdag voor de training kreeg Javier Martina van John van den Brom te horen dat hij zondagmiddag op de bank bij het eerste van Ajax zou zitten. De jonge linksbuiten grijnst. “Het was mooi. Voor mij was het een hele ervaring. Je voelt dat je elk moment kan invallen. Dat is een lekker gevoel en dan bonkt je hart in je keel en denk je wanneer komt mijn tijd? Ik let vooral op mijn positie en kijk of ik er wat van kan leren. Het is niet jammer dat ik dan vanmorgen weer op de training van het tweede kwam. Want ik weet dat ik nu toch wel kansen heb om bij het eerste te komen. Dat geeft me een goed gevoel om verder te gaan.” Martina, die vlakbij de ArenA in de Bijlmer woont (bijna buurman van Ryan Babel), is begonnen in de spits, maar heeft zich ontwikkeld tot een echte buitenspeler. Op links. “Ik heb me goed ontwikkeld op die positie. Ik kan ook op rechts. Ik ben meer rechts, maar speel op links. Dat is wel moeilijk, maar door gewoon te blijven trainen, komt het vanzelf.” Hij beschikt over een goed ontwikkeld acceleratievermogen. Met andere woorden, hij is razendsnel. Dat liet hij ook in de wedstrijd tegen PSV een aantal malen zien. Voor een buitenspeler handig, want dan kan hij zijn tegenstander vlak voor de achterlijn nog net voorbij om een goede voorzet te geven voor het doel. “Als ik nog een paar dingen aanleer, dan haal ik het wel. Ik ben snel en kan makkelijk een man passeren.” En nu verder? “Ga ik goed trainen en zorgen dat we met het team hoger komen op de ranglijst.”
www.highlow.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 23, 2006 8:38 pm

Ruime zege voor versterkt Jong Ajax

Jong Ajax heeft maandagavond in Amsterdam met 5-1 gewonnen van Jong Vitesse. Eerder werd nog met 7-1 verloren van dezelfde tegenstande rin Arnhem. Babel (2), Manucharyan, Martina, Yildrim voor Ajax en Benson voor Vitesse waren de doelpuntenmakers.
Jong Ajax werd versterkt door Vonk, Emanuelson, Babel en Boukhari.
ANN

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 23, 2006 8:42 pm

Eindelijk een doelpunt van Manucharyan. Ik hoop dat hij volgend jaar wat meer aan het niveau is gewend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » ma jan 23, 2006 9:07 pm

En manu is op zn rentree weer geblesseerd uitgevallen.


krijg er langzamerhand toch de zenuwe van. Hij is een groot talent en een goeie linksbuiten, maar als hij geblesseerd blijft raken , tja dan weet ik het nog niet zo goed waar het heen moet met hem.

Wat babel betreft, jong Ajax blijft geen Ajax 1, dus om nou te zeggen dat hij weer in de basis moet...

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » ma jan 23, 2006 9:08 pm

Bertje schreef:Eindelijk een doelpunt van Manucharyan. Ik hoop dat hij volgend jaar wat meer aan het niveau is gewend.
en hij is weer uitgevallen met een blessure....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 5:34 am

Iedereen heeft het hier maar over de linksbuiten Manucharyan. Maar de positie die die jongen echt gewend is is toch gewoon de centrale positie voorin. Hij heeft in totaal nog geen 2 wedstrijden aan de buitenkant gespeeld voor Ajax in offciële wedstrijden. Ik moet nog maar zien of dit niet weer een geval wordt van een leuke speler die bij Ajax op de verkeerde positie gebruikt wordt of niet in het Ajax-systeem past.

En inderdaad, het systeem moet niet zo bepalend zijn. Als er maar aantrekkelijk voetbal gespeeld wordt. Maar wij weten hier allemaal dat het niet zo simpel ligt bij Ajax. De visie over aantrekkelijk voetbal is nogal star.

Revo
Berichten: 249
Lid geworden op: zo dec 12, 2004 12:24 pm
Locatie: Tilburg/Overslag

Bericht door Revo » do feb 02, 2006 12:25 pm

Thomas schreef:Iedereen heeft het hier maar over de linksbuiten Manucharyan. Maar de positie die die jongen echt gewend is is toch gewoon de centrale positie voorin. Hij heeft in totaal nog geen 2 wedstrijden aan de buitenkant gespeeld voor Ajax in offciële wedstrijden. Ik moet nog maar zien of dit niet weer een geval wordt van een leuke speler die bij Ajax op de verkeerde positie gebruikt wordt of niet in het Ajax-systeem past.

En inderdaad, het systeem moet niet zo bepalend zijn. Als er maar aantrekkelijk voetbal gespeeld wordt. Maar wij weten hier allemaal dat het niet zo simpel ligt bij Ajax. De visie over aantrekkelijk voetbal is nogal star.
Manucharyan is een 10 die ook in de spits en op de buitenposities kan.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 02, 2006 1:03 pm

Bij zijn Armeense club speelde hij alleen in de spits, geloof ik.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 02, 2006 7:33 pm

Ajax wil John van den Brom na komende zomer louter als hoofd jeugdopleidingen laten functioneren, zo weet Voetbal International deze week te melden. Dit seizoen bekleedt de oud-speler van de Amsterdammers die functie ook al, maar is hij tevens trainer van Jong Ajax. Met zijn ploeg kon Van den Brom nog geen potten breken in de Beloftencompetitie. Dat baart Ajax zorgen.

"Het is erg druk voor hem, een moeilijke combinatie", zegt technisch directeur Martin van Geel over de twee petten die Van den Brom draagt. "We gaan daarom deze twee functies splitsen. Het is de bedoeling dat John aan ons verbonden blijft als hoofd van de opleiding en dat impliceert dat we op zoek gaan naar een nieuwe trainer voor Jong Ajax." Volgens VI is oud-Ajacied Frank de Boer kandidaat voor de vacante functie.


AN

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do feb 02, 2006 7:35 pm

zolang Peter van Vossen geen baantje bij Ajax krijgt als trainer vind ik het prima.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do feb 02, 2006 8:25 pm

Ik weet niet precies waarom, maar ik zou Richard Witschge weleens als trainer willen zien. Zo een eigenwijze gast die lekker zijn eigen gang gaat en houdt van aanvallend voetbal. Zo komt hij ook over bij Canal+
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 02, 2006 10:44 pm

Is hij analtyticus op Canal+?

Witschge lijkt me niet iemand met een geweldig tactisch inzicht. :X

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 03, 2006 4:37 am

Volgens TB wordt Aron Winter komend seizoen coach van Jong Ajax.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 11:53 am

Hmmm. Hij is iig. enthousiast en een razend symphatieke gozer. Wellicht dat-ie iig. wat spelvreugde over kan brengen bij die jonge jongens.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 03, 2006 11:57 am

Idd Aron is een relaxte gozer. :xyxthumbs:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 12:02 pm

Nu maar hopen dat hij ook een goede trainer is. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 03, 2006 12:37 pm

joey schreef:Nu maar hopen dat hij ook een goede trainer is. :eusa_pray:
Hij loopt nu toch ervaring op te doen bij Jong Oranje? Zegt natuurlijk niks over zijn capaciteiten, maar de geluiden waren positief uit de groep.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 03, 2006 2:14 pm

Steef schreef:Hmmm. Hij is iig. enthousiast en een razend symphatieke gozer. Wellicht dat-ie iig. wat spelvreugde over kan brengen bij die jonge jongens.
Ik vind Witschge dan ook nogal een tegenpool van Winter.

Zou Richard iets over kunnen brengen op een groep?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 2:16 pm

Rot op met die RiWi. :pukey:

Plaats reactie