Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled

Re: De A1 van 2009-2010

Bericht door D_skilled » za dec 05, 2009 6:25 pm

joey schreef:Ik kom er later nog op terug. Kan wel alvast verklappen dat ik Roly juist niet goed vond.

Mwah. Laat ik zeggen dat ik hem niet verkeerd vond spelen. Had nuttige ingrepen. Bij PSV viel Ojo me dan vies tegen. Die lijkt stil te staan in zijn ontwikkeling.

Feest

Bericht door Feest » za dec 05, 2009 6:32 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za dec 05, 2009 6:40 pm

Eriksen is inderdaad nog niet in staat om in de hele wedstrijd aanwezig te zijn. Op dat punt is progressie te boeken. Alhoewel hij wel dikwijls uitblinker is samen met Jozefzoon. Laatstgenoemde is mijn inziens de toekomstige rechtsbuiten van Ajax.

Bij PSV breekt waarschijnlijk alleen Labyad door. Ojo en Zoet niet meegerekend. Veelzijdige speler met veel talent. Op een voor hem vreemde positie deed hij niet onverdienstelijk.

Starring

Bericht door Starring » za dec 05, 2009 6:43 pm

Helaas heb ik de A1 nog niet aan het werk kunnen zien dit seizoen. Wel ben òòk ik harstikke benieuwd naar de analyse van -met een altijd kritische blik kijkende - Joey!

Eriksen is dus een (soort) technisch sterk verbeterende versie van Richard Knopper. Niet echt een spelbepaler, maar meer een offensief spelende middenveld-killer uit de 2e lijn. Joszefzoon blijft constant excelleren in de A1, wellicht tijd voor een definitieve overstap naar Ajax 1...

By the way: hoe staat het met de ontwikkeling van het grote verdedigende talent Van Rhijn?
AFCA!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 05, 2009 7:15 pm

Ik vind van rhijn momenteel even stil staan in de ontwikkeling. Ondanks ik hem enkele weken terug met Oranje O19 erg sterk vond spelen.

Feest

Bericht door Feest » za dec 05, 2009 7:25 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Starring

Bericht door Starring » za dec 05, 2009 7:35 pm

Naar Ajax-begrippen vind ik hem wél een verdedigend talent! Ajax leidt immers voetballende verdedigers op. Dat nonchalante verdedigen (wat inherent is aan zijn opbouwende rol en voetballende stijl van spelen) vind ik wel grote minpunt inderdaad, wat enigszins verholpen had kunnen worden door hem meer op een (vaste) man te laten spelen. Positioneel vond ik hem wel aardig.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 05, 2009 7:40 pm

Feest schreef:Joszefzoon vind ik een superspeler.
Die moet zich dan goed ontwikkeld hebben, want in Oranje u17 kreeg Van la Prutsa nog de voorkeur.

Starring

Bericht door Starring » za dec 05, 2009 7:45 pm

Jöhnk schreef:
Feest schreef:Joszefzoon vind ik een superspeler.
Die moet zich dan goed ontwikkeld hebben, want in Oranje u17 kreeg Van la Prutsa nog de voorkeur.
Destijds was er een Feyenoord-man aan het roer. Dat heeft toch invloed op de gemaakte keuzes. :offtopic.gif:

Eens kijken wat er zal gebeuren door Jol rond de winterstop met spelers als Eriksen en Joszefzoon...
AFCA!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 05, 2009 8:43 pm

van la Parra speelde overigens prima wedstrijden voor Oranje O19. hij als Linksbuiten en Josefzoon op rechts.

talk back

Bericht door talk back » za dec 05, 2009 10:45 pm

Vandaag vooral een hele open wedstrijd bekeken. Opvallend aan Ajaxkant het zeer matige spel van Sneijder. Is technisch te zwak en rekent teveel op zijn linkerbeen. Rechterbeen 1x gebruikt. Compenseert alles op kracht. Gaat mijn inziens niet Ajax1 halen.
Josefzoon is een pareltje. Even kijken hoe hij zich verder ontwikkelt. Weet echter dat er een grote engelse club achter hem aanzit, dus of we die ooit in Ajax1 zien is twijfelachtig.
Invaller Dekker kan een verdomd goeie linksbuiten/Half worden. Zeer sterk, snel en behendig. Ook bij PSV een hele kleine behendige middenvelder die echt overal bij is. Geweldige schakelaar en regisseurtje in de dop.
Zoals gezegd, een leuk potje.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 05, 2009 11:04 pm

Goed je weer eens hier te zien TB. :biggthumpup.gif:

Grappig om te zien dat de meningen zo verdeeld zijn. Joey vond Sneijder erg goed en jij vond hem 'zeer matig'. Ook over Dekker ben je positief, terwijl het beeld hier wat minder positief (over het algemeen) is.

Wat vind je verder van Eriksen? ZIjn er nog andere spelers waar je wel wat in ziet (in de zin van potentieel Ajax1 materiaal)?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 06, 2009 12:38 am

Ik ben benieuwd welke Engelse club achter hem aan zit. Welke begeleider heeft hij?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 06, 2009 2:06 am

Tijd om Josefzoon bij het 1e te halen?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 11:47 am

wimpey schreef:Ben benieuwd naar de analyse van ons aller joey. :biggthumpup.gif:
Goed, dan ga ik er even voor zitten. Koffie erbij, heerlijk, zo'n zondagmorgen. :headbang.gif:

Gisteren om half drie dus onze A1 tegen de A1 van PSV. Vanwege het weer, het bleef gedurende de wedstrijd miezeren, werd er op kunstgras gespeeld. Onder toeziend oog van een paar honderd toeschouwers, die positie kozen op de kleine tribune, langs de kant en in de kantine.
Ajax begon in een ouderwetse 4-3-3-opstelling, met Eriksen op 10 en de van Jong Ajax geleende Roly in een controlerende rol. Geen Ze Eduardo dus. Jozefzoon op rechts, Tom Boere in de spits en Ebicilio op links. Zo hoort het ook, níets versterkt middenveld. Ajax wilde winnen en speelde daar ook voor.
Vanaf het eerste fluitsignaal zette Ajax druk op de verdediging en de middenlinie van PSV, met als gevolg dat PSV niet verder kwam dan de bal naar voren peren. Hierbij viel op dat de keeper van PSV, Jeroen Zoet, heel zwak was in de spelhervatting. Daar had Ajax meer gebruik van kunnen maken.
Goed, PSV speelde dus de lange bal (eufemistisch uitgedrukt) die telkens simpel de prooi werd van de Ajax-verdedigers, met name van Ricardo van Rhijn. Die stelde zich prima op en won op zijn gemak alle kopduels, hoewel hij niet zo groot is. Heb je het gezien, Rik?

Zo ging het een half uurtje door. Ajax had de bal, drong aan, PSV pakte de bal af, werd onder druk gezet en leverde in bij Van Rhijn of Koppers. Aan de bal bakte Ajax er, vanwege de kleine ruimtes, vrij weinig van. Veel ging in de fuik en Christian Eriksen leed constant balverlies. Hij probeerde snel te spelen, maar speelde in plaats daarvan te gehaast, te onzuiver. Bonevacia deed steeds net het verkeerde, liep de drukte in om zich er met handen en voeten weer uit te werken of passte onzuiver. De enige die meer inzicht toonde was Rodney Sneijder, maar helaas moest hij na een half uur uitvallen met een blessure. Maar Sneijder liet in elk geval de bal het werk doen en wist waar hij moest lopen.

Hoe dan ook, weinig gevaar dus, ondanks het grote veldoverwicht. Het probleem was ook, dat de aanvalslinie te weinig bracht. Ebicilio kwam er niet aan te pas en elk balcontact van Boere betekende het einde van Ajax' balbezit. De enige die wél voor gevaar zorgde, was Jozefzoon. Hij speelde energiek, durfde een actie te maken en liet zien een redelijke (maar niet meer dan dat) voorzet in huis te hebben. Met rechts overigens, want de keer dat hij het met links probeerde ging het hopeloos mis. Na een half uurtje (of zo, weet niet precies), miste Tom Boere een grote kans. Had hij zich toch kunnen onderscheiden. Even later was het alsnog raak, Rodney Sneijder schoot een afgeslagen bal secuur in. Daarmee kwam Ajax op een dik verdiende voorsprong.

PSV moest nu iets meer doen en ging naar voren spelen. Daarmee bracht het Ajax in verwarring. Sterker nog, de spelers van Ajax raakten het helemaal kwijt en wisten niet wat ze moesten doen. Op zo'n moment verwacht je dat Roly het voortouw neemt, maar niets daarvan. Die had het te druk met zichzelf. PSV profiteerde en scoorde simpel twee keer achter elkaar, na gepruts van Ligeon en weifelend optreden van Ricardo van Rhijn. Daarmee was dus alle moeite van het het eerste half uur voor niets geweest.

Na de 2-1 voor PSV gaf ik weinig meer voor de kansen van Ajax. PSV, onder leiding van de sterke Labyad (een goede voetballer die we gaan terugzien) en de ongestoord voetballende Mokhtar (tegenstander van Ligeon) maakte een dreigender indruk dan onze ploeg. Ik verwachtte een Ajax-PSV zoals we die de afgelopen jaren wel vaker gezien hebben: Ajax de goede bedoelingen, PSV de punten. Maar dat liep gelukkig anders, met dank aan scheidsrechter Koekoek. Die zag iets in het strafschopgebied van PSV dat niemand zag, en legde de bal op de stip. Grote verbazing onder de toeschouwers. Ebicilio zei geen nee tegen het cadeautje en schoot binnen.

Na de rust werd het een wat opener wedstrijd. Ajax probeerde te voetballen, PSV loerde. Er kwam meer ruimte, en Christian Eriksen liet zich af en toe zien. Omdat PSV probeerde Jozefzoon af te schermen, lagen er mogelijkheden aan de andere kant, voor Ebicilio, maar die liet het lelijk afweten.Zo ging het door, tot Rik Schouw, ingevallen voor Rodney, een goal maakte die sterk leek op de openingstreffer van Ajax. Hij schoot een afgeslagen bal in. Grote vreugde bij Ajax, maar die duurde niet lang, want PSV antwoordde met de de gelijkmaker, een goede goal van middenvelder Imad Najah, die op zijn Bakkals het hele veld overstak zonder dat iemand van Ajax hem lastigviel. Hij rende nog een stukje door en vierde zijn feestje bij de cornervlag. Een fitte jongen. :smallgrin.gif:

Op dat moment moest ik eigenlijk al weg, maar ik bleef toch nog even kijken. Gelukkig maar, want daardoor kreeg ik de goal van Eriksen nog mee. Eriksen pakte een dieptepass op links in het strafschopgebied, bedacht zich niet en ramde de de bal afgemeten langs Jeroen Zoet. Een mooi staaltje voetbal, waarbij vooral opviel dat hij watervlug is en met recht uit de heup schiet. Voor ze bij PSV wisten wat er gebeurde, lag de bal erin.

Dat Ajax naderhand nog op 7-3 is gekomen, zegt me niet zoveel. De wedstrijd ging voor een groot deel gelijk op, met een licht overwicht voor Ajax. Echter, PSV had ook best kunnen winnen. De scheidsrechter hielp Ajax op een belangrijk moment door die penalty te geven. Dat was écht mooi meegenomen.

Ik zal nog een paar spelers onder de loep nemen. Let wel, dit is een momentopname. Over een tijdje ga ik nog eens kijken, dan kan ik zien of ik gelijk heb gehad. Maar dit vonden wij ervan, gisteren:

Ricardo van Rhijn Tja, deze jongen móet je wel opvallen. Hij heeft stijl, flair, het ziet er mooi uit en hij kan goed voetballen. In de lucht is hij heel behoorlijk, ondanks zijn niet zo imponerende lengte. Hij durft initiatief te nemen, is krachtig en aardig snel. Jammer alleen dat hij in verdedigend opzicht zo laks is. Of moet ik zeggen dat het echte inzicht hem ontbreekt? Misschien een beetje van allebei, wie zal het zeggen. Ik betwijfel toch of hij als verdediger goed genoeg is voor Ajax 1. Dat is jammer, want hij is een attractieve speler.

Roly Bonevacia Daar was hij dan, de speler van Jong Ajax. Klaar om de kleintjes door deze moeilijke wedstrijd te loodsen. Welnu, Roly zorgde zelf voor moeilijkheden. Hij bracht mevrouw joey tot wanhoop met zijn gedraai en getalm. ('Loopt in de weg'. 'Net Maduro'. 'Hier zitten we niet op te wachten'. 'Irritante voetballer'.) Hij deed me ook een beetje denken aan Seedorf op een slechte dag (hoewel Seedorf veel en veel beter is, begrijp me goed): íets te traag in zijn handelen, zich door duels worstelend, met handen en voeten, wat dan net lukt omdat hij zo sterk is, of net niet. Van een speler die een team hoger speelt dan de rest zou je bovendien verwachten dat hij leiding gaf op het moment dat het tegenzat, maar niets van dat alles.

Rodney Sneijder Om te beginnen, Rodney is een heel andere voetballer dan zijn broer. Hij lijkt totaal niet op hem. Hij mist de power, de tweebenigheid en de manifestatiedrang van zijn broer. Rodney is een prima voetballer voor dit niveau, hij ziet het spel en doet wat hij moet doen. Of er meer in zit, weet ik niet. In elk geval is dat voor mij geen uitgemaakte zaak. In dat opzicht ben ik het met TB eens. Ik vond het jammer dat hij vervangen moest worden, want daardoor heb ik hem maar kort kunnen zien. Volgende keer een afgerond oordeel.

Christian Eriksen Bij spelers op dit niveau kijk ik meestal of ze iets bijzonders laten zien, iets waardoor je merkt, dat ze het in zich hebben om zich verder te ontwikkelen. Bij Eriksen zie je op momenten zeker dat hij veel talent heeft. Zijn handelingssnelheid in en rond de zestien is hoog, hij is watervlug en, zoals gezegd, hij schiet met scherp. Daar staat tegenover dat hij fysiek niet sterk is, wel wat meer in beweging mag blijven en in de omschakeling maar wat meehuppelt. Als ik afga op wat ik gisteren heb gezien, vind ik hem nog niet klaar voor Ajax 1. Hij had in de eerste helft toch veel moeite met de kleine ruimte, en bij Ajax 1 zal dat alleen maar erger worden.

Florian Jozefzoon Jaaaa, dat is een leuk voetballertje, rap en pittig, brutaal en met een goede uitstraling. Het mag nog wel wat minder speels, op bepaalde momenten kan hij sneller spelen. Ook aan zijn voorzet mag hij nog werken. Hij is zeker snel, hij vertrouwt meer op zijn snelheid dan op zijn actie. Al met al kan het wat worden, al is de weerstand op dit niveau natuurlijk niet zo groot. Overhevelen naar Jong Ajax zou ik zeggen, en kijken hoe hij het daar doet.

Tom BoereTijdens de wedstrijd vroeg ik me af waarom Ajax een dergelijke speler uit België moet halen. Tom Boere scoort regelmatig, dat wel, maar hij is technisch heel matig. Hij doet wel een beetje aan Jordy Brouwer denken. Zijn balaanname moet veel beter en elke kaats die hij gisteren maakte mislukte. Ik kan me niet voorstellen dat we deze speler gaan terugzien in Ajax 1. Eerlijk gezegd ergerde ik me aan hem.

Dat was nog erger bij Ebicilio. Voor mij was hij dé teleurstelling van de middag. Ik heb hem een jaar of twee geleden zien spelen en toen viel hij me in positieve zin op. Gisteren vond ik hem helemaal niets. Hij was lui, ging de duels niet aan, zocht heel slecht de ruimte en maakte steeds de verkeerde keuzes. Hij ziet er ook niet afgetraind uit, hij heeft een dikke kont. Toen PSV Jozefzoon afschermde, kreeg Ebicilio alle ruimte. Een voorbeeld: op een gegeven moment stond hij aan de zijlijn, op zes, zeven meter van zijn tegenstander, die meer naar binnen liep. Voor hem een vrij veld, hij kon zo doorlopen richting achterlijn. Maar in plaats van dat te doen, slaagde hij erin de bal tegen die tegenstander aan te schieten. Vraag mij niet waarom hij dat deed, het sloeg nergens op. In die situatie moet je meteen en zonder aarzelen de ruimte benutten. En zo ging dat wel vaker. Jammer, jammer, jammer.

Zo, ik hoop dat je er iets aan gehad hebt, Willem. Ik ga nog maar eens een kop koffie maken. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 06, 2009 11:56 am

Dat zijn nog eens verslagen. Dank. :biggthumpup.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 06, 2009 12:05 pm

Leuk om te lezen, joey! :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 06, 2009 12:24 pm

Prachtig verslag, joey! :biggthumpup.gif:

We zijn weer helemaal op de hoogte! :biggthumpup.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo dec 06, 2009 1:22 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 1:47 pm

Commentaar van mevrouw joey op mijn verslag:
ik vond rodney wat beter dan uit jouw verslag blijkt. Hij liep goed vrij, hield het overzicht en speelde de bal snel door (dus 1 keer raken)
Waarvan akte.

Dank voor de complimenten. :biggthumpup.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » zo dec 06, 2009 2:33 pm

Ook mijn complimenten, leuk om je mening te lezen.

Hoop voor je dat je je gister wat beter hebt vermaakt dan vandaag.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 2:36 pm

Benji schreef:Ook mijn complimenten, leuk om je mening te lezen.

Hoop voor je dat je je gister wat beter hebt vermaakt dan vandaag.
Dat kan al snel, Benji. :blush.gif:

Op de Toekomst is het gezelliger dan in de Arena, en je ruikt er het gras tenminste, vooropgesteld dat er niet op kunstgras wordt gespeeld. :smallgrin.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » zo dec 06, 2009 2:40 pm

Ik herken het sentiment, ik kom ook al jaren liever op De Toekomst dan in de ArenA.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo dec 06, 2009 6:03 pm

Goed verslag! Zie je niet vaak, zo uitgebreid :ajaxsmiley.gif:

Een paar vragen over de spelers (het resultaat is ondergeschikt aan de ontwikkeling van het individu) Ik heb wat opmerkingen van jou bij elkaar gezet (Oké, uit het verband gerukt)

Florian Jozefzoon
De enige die wél voor gevaar zorgde, was Jozefzoon. Hij speelde energiek, durfde een actie te maken en liet zien een redelijke (maar niet meer dan dat) voorzet in huis te hebben. Met rechts overigens, want de keer dat hij het met links probeerde ging het hopeloos mis.
De keren dat ik hem zag kon hij ook met links een goede voorzet geven. De vraag is:"Wat is goed". Ik zie het liefst een opkomende middenvelder zo rond de 10 à 15 meter van het doel. Komt de voorzet daar, dan moet er maar een speler staan, dat is te oefenen. Nummer 9 naar de eerste paal, middenvelder komt vrij. De eerste keer dat ik hem zag, viel hij op. Hij speelde in de B2 en viel in in de B1. Komt hij er? Hij heeft veel, maar zolang Huistra Sarpong rechtsbuiten zet in Jong Ajax, worden er twee talenten kapot gemaakt.

Ricardo van Rhijn
Goed, PSV speelde dus de lange bal (eufemistisch uitgedrukt) die telkens simpel de prooi werd van de Ajax-verdedigers, met name van Ricardo van Rhijn. Die stelde zich prima op en won op zijn gemak alle kopduels, hoewel hij niet zo groot is. Heb je het gezien, Rik?
weifelend optreden van Ricardo van Rhijn.
Ik betwijfel toch of hij als verdediger goed genoeg is voor Ajax 1. Dat is jammer, want hij is een attractieve speler.
Tyisch Ajax: Heitinga, De Jong, Vermaelen (in mindere mate), van der Heijden, Blind, Vertonghen, van der Wiel, allemaal in een vrije rol van achteruit voetballend (in de jeugd), nooit duels hoeven aan te gaan, daar word je niet beter van. Fabian Sporkslede is de volgende.

Ik vind Van Rhijn zich het laatste jaar niet meer zo ontwikkelen (Ik zie hem wel eens spelen, ook al schrijf ik er niet over) en lees dan ergens dat hij als rechtsback goed voetbalde. Zie jij in hem een "tweede Van der Wiel"? Ajax zal zich moeten voorbereiden op een vertrek van hem en Silva, Ogararu, Will en Aslan zijn het het niet en zullen het ook niet worden (Aslan was in de B-jeugd wel goed)

Lorenzo Ebilicio
Ebicilio zei geen nee tegen het cadeautje en schoot binnen.
Zag op een foto dat onze linksbuiten de penalty met rechts nam, is een wapen zijn tweebenigheid. Hij is vorig seizoen gebruikt als rechtsback! als middenvelder en als linksbuiten. Op welke plaats verwacht je hem ooit in Ajax 1 terug te zien, d.w.z. je denkt dat hij weinig kans maakt, maar je kent hem al een paar jaar.

Eriksen
Een mooi staaltje voetbal, waarbij vooral opviel dat hij watervlug is en met recht uit de heup schiet. Bij Eriksen zie je op momenten zeker dat hij veel talent heeft. Zijn handelingssnelheid in en rond de zestien is hoog, hij is watervlug en, zoals gezegd, hij schiet met scherp. Daar staat tegenover dat hij fysiek niet sterk is, wel wat meer in beweging mag blijven en in de omschakeling maar wat meehuppelt. Als ik afga op wat ik gisteren heb gezien, vind ik hem nog niet klaar voor Ajax 1. Hij had in de eerste helft toch veel moeite met de kleine ruimte, en bij Ajax 1 zal dat alleen maar erger worden.
Hij viel mij ook al een paar keer op door goede schoten (links-rechts combinatie), combinerend met twee benen, maar bracht ook te weinig toen de B1 het spel niet meer kon maken. Hij kon toen de B1 niet op sleeptouw nemen en verzandde ook. Moeite met de kleine ruimte! Hij zal die ruimte moeten zien, hij werd al vergeleken met Litmanen, het zien is een kwestie van tijd. Deze eerstejaars-A af en toe mee laten doen met Jong Ajax (na de winterstop)? Is dat de oplossing?

Tom Boere
Tom Boere scoort regelmatig, dat wel, maar hij is technisch heel matig. Hij doet wel een beetje aan Jordy Brouwer denken. Zijn balaanname moet veel beter en elke kaats die hij gisteren maakte mislukte. Ik kan me niet voorstellen dat we deze speler gaan terugzien in Ajax 1. Eerlijk gezegd ergerde ik me aan hem.
Hij is inderdaad "geen Ajaxspits", maar is wel beter dan Jordy Brouwer. Ik vergeleek hem in de B1 wel eens met "type KJH", voetballend niet veel in huis hebbend, maar wel scorend vermogen. KJH haalde ook Ajax 1 :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 8:10 pm

Demosthenes schreef:Goed verslag! Zie je niet vaak, zo uitgebreid :ajaxsmiley.gif:
Ha Demo! Tegen jou kan ik niet op. :biggthumpup.gif:
De keren dat ik hem zag kon hij ook met links een goede voorzet geven. De vraag is:"Wat is goed". Ik zie het liefst een opkomende middenvelder zo rond de 10 à 15 meter van het doel. Komt de voorzet daar, dan moet er maar een speler staan, dat is te oefenen. Nummer 9 naar de eerste paal, middenvelder komt vrij. De eerste keer dat ik hem zag, viel hij op. Hij speelde in de B2 en viel in in de B1. Komt hij er? Hij heeft veel, maar zolang Huistra Sarpong rechtsbuiten zet in Jong Ajax, worden er twee talenten kapot gemaakt.
Tja, wat dat laatste betreft, ik begrijp er niets van. De doorstroming moet voorop staan en bovendien is Sarpong geen buitenspeler. Alle mooie verhalen ten spijt merk ik er voorlopig niets van dat Ajax voorrang geeft aan de jeugd. En Jozefzoon kan zomaar de deur uitlopen om die reden.
Zijn voorzet? Niet echt op maat, maar ook niet op goed geluk. Er kan een speler staan, maar een buitenspeler kan ook kijken. Florian is nog jong, dus hij kan werken aan dit onderdeel van het spel.
Tyisch Ajax: Heitinga, De Jong, Vermaelen (in mindere mate), van der Heijden, Blind, Vertonghen, van der Wiel, allemaal in een vrije rol van achteruit voetballend (in de jeugd), nooit duels hoeven aan te gaan, daar word je niet beter van. Fabian Sporkslede is de volgende.
Yep, dus in de jeugd standaard met drie verdedigers spelen. Zodat de er geen vrije man is.
Ik vind Van Rhijn zich het laatste jaar niet meer zo ontwikkelen (Ik zie hem wel eens spelen, ook al schrijf ik er niet over) en lees dan ergens dat hij als rechtsback goed voetbalde. Zie jij in hem een "tweede Van der Wiel"?
Moeilijk te zeggen, want op die positie moet je vooral wendbaar zijn en je man niet uit het oog verliezen. Dat was gisteren allemaal niet zo aan de orde.
Zag op een foto dat onze linksbuiten de penalty met rechts nam, is een wapen zijn tweebenigheid. Hij is vorig seizoen gebruikt als rechtsback! als middenvelder en als linksbuiten. Op welke plaats verwacht je hem ooit in Ajax 1 terug te zien, d.w.z. je denkt dat hij weinig kans maakt, maar je kent hem al een paar jaar.
Zoals hij nu speelde verwacht ik hem nergens terug te zien. Maar misschien (hopelijk) had hij een slechte dag. Gisteren leek het in elk geval nergens op wat hij deed. Hij had ook een beetje een air.

Hij viel mij ook al een paar keer op door goede schoten (links-rechts combinatie), combinerend met twee benen, maar bracht ook te weinig toen de B1 het spel niet meer kon maken. Hij kon toen de B1 niet op sleeptouw nemen en verzandde ook. Moeite met de kleine ruimte!

Ja, dat herken ik wel, maar wie weet verbetert dat nog. Hetzelfde werd gezegd van Bergkamp toen hij jong was. Typische counterspits, zeiden ze toen, maar ook Bergkamp was aan de lichte kant. Ik weet nog dat veel mensen het om die reden niet in Dennnis zag zitten.
Ja, die jongen moet een team hoger spelen. Zelfde verhaal als bij Jozefzoon.
Laatst gewijzigd door joey op zo dec 06, 2009 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie