Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » zo jan 26, 2025 5:41 pm

Marillion schreef:Hoe handig je ook speelt. De lange bal en fysieke duels kun je nooit voorkomen. Sterker nog, dat is wat mij betreft een van de beste redenen om met Jong Ajax in de KKD te spelen. Leer er maar mee omgaan en wapen jezelf in de duels.

Hier willen we dan graag Alders doorschuiven als vervanger van Rensch. Nou ja, als ik die jongen dan zie lopen. Het is gewoon een jochie. Typische Ajax opleiding back ook weer. Klein en fysiek niet echt weerbaar. Aanvallend best balvaardig maar of hij ook zijn defensieve taken kan invullen?
Hij moet fysiek nog wel stappen maken ja. Vind hem vooral aan de bal goed en zijn drang naar voren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 27, 2025 12:44 pm

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 12:56 pm

Nou, verkoop... Zal vooral zijn salaris uitsparen.

Die jongen verdiende bizar veel en worstelde voornamelijk met zijn groeistuipen. Mooi voorbeeld van de spilzucht van Ajax in het recente verleden.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 27, 2025 1:04 pm

Yopii schreef:Nou, verkoop... Zal vooral zijn salaris uitsparen.

Die jongen verdiende bizar veel en worstelde voornamelijk met zijn groeistuipen. Mooi voorbeeld van de spilzucht van Ajax in het recente verleden.
Zeker, maar het is wel een exceptioneel talent. Baal ervan als hij vertrekt.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 1:19 pm

Daarom juist, juist dan leid je voor andere clubs op.

Die jongen kwam naar Ajax voor het geld. Dan moet je niet staan te kijken als jij je vervolgens laat zitten.

Nog een reden om niet zulke contracten uit te delen: hoe leg je het uit aan andere jeugdspelers die wél elke wedstrijd in de basis staan?

Maar goed, we hebben nu Bounida gehad en Misehouy. Duidelijk genoeg dat met geld smijten in de opleiding niet werkt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 27, 2025 1:30 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 1:19 pm

Die jongen kwam naar Ajax voor het geld. Dan moet je niet staan te kijken als jij je vervolgens laat zitten.

Nog een reden om niet zulke contracten uit te delen: hoe leg je het uit aan andere jeugdspelers die wél elke wedstrijd in de basis staan?

Maar goed, we hebben nu Bounida gehad en Misehouy. Duidelijk genoeg dat met geld smijten in de opleiding niet werkt.
Het werkt wel als de spelers maar goed genoeg zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 27, 2025 1:39 pm

Doodzonde. Zonder twijfel het grootste talent van de jeugd. Laat Berghuis vertrekken en geeft de helft van dat nieuwe Berghuis contract aan die jongen. Daarmee creëer je waarde. Ik vind het echt een onbegrijpelijke beslissing van de leiding.

Ik begrijp overigens wel dat hij niet gaat verlengen tegen dezelfde voorwaarden. Is voor zo een jochie natuurlijk niet te begrijpen dat hij er niks bij krijgt, juist nu hij op het punt staat om bij 1 aan te sluiten.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 27, 2025 1:39 pm

Hij schijnt overigens terug naar Anderlecht te gaan, waar hij gelijk ook bij 1 aan kan sluiten.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 1:43 pm

Dat gun ik Anderlecht wel.

Dan zal het niet alleen om het geld gaan. Meer perspectief daar, waarschijnlijk.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 1:44 pm

Lionel schreef:
ma jan 27, 2025 1:30 pm
Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 1:19 pm

Het werkt wel als de spelers maar goed genoeg zijn.
Zo'n jongen is dan met negentien jaar transfervrij, dat is een aanzienlijk risico.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 1:53 pm

Alexander schreef:
ma jan 27, 2025 1:39 pm
Doodzonde. Zonder twijfel het grootste talent van de jeugd. Laat Berghuis vertrekken en geeft de helft van dat nieuwe Berghuis contract aan die jongen. Daarmee creëer je waarde. Ik vind het echt een onbegrijpelijke beslissing van de leiding.
De volgende faal. Berghuis :kots:

Zeker weten dat Kroes deze jongen dit window niet verkocht krijgt...

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 27, 2025 2:08 pm

Je bent geen fan he Wimpey?

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 2:11 pm

Jij wel, Alex?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 2:14 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 2:11 pm
Jij wel, Alex?
Kroes en De T. zijn bum buddies.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 27, 2025 2:26 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 1:43 pm

Dan zal het niet alleen om het geld gaan. Meer perspectief daar, waarschijnlijk.
Joh, je zit er weer eens naast he.

Wanneer Ajax deze jongen perspectief had geboden was hij echt wel gebleven. Maar aangezien Kroes niemand heeft weten te slijten in de zomer en nu ook niet is er geen ruimte voor deze jongen. Daarbij heeft Kroes ook de keuze gemaakt om hem niet een goede deal te bieden. Toptalenten moet je betalen. Heel simpel.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 2:32 pm

Kroes kiest voor de 33-jarige Berghuis, die met een Zimmer-frame door de wedstrijden strompelt. Daarvoor en voor nog een middenvelder is blijkbaar wél geld. Keuzes, prioriteiten...

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 27, 2025 2:55 pm

Yopii schreef:
Jij wel, Alex?
Ik volg het zeer kritisch. Kroes is in een puinhoop terecht gekomen. Hij kan er weinig aan doen dat er een qua salaris loeizware spelersgroep is met veel te weinig kwaliteit. Het helpt daarbij niet dat hij zich ook enige malen vrij negatief over de groep heeft uitgelaten.

Ik ben het wel met hem eens dat we eerst moeten snijden voordat we weer nieuwe spelers binnenhalen. Het valt me wel tegen dat het hem niet lukt om ook maar 1 van die Mislintat aankopen te slijten. Je zou toch zeggen dat een Sosa, Tahirovic of Akpom wel verkoopbaar moet zijn. Ik ben bang dat hij het netwerk niet heeft om die spelers weg te brengen.

Wat me wel ronduit tegenvalt zijn de binnenkomende transfers. Regeer gaat ons niet dichterbij PSV brengen. Als je al geen budget hebt, haal dan niet nog een middenvelder. Zelfde geldt voor Weghorst. Die zal hier niet gratis spelen, terwijl we wel al Brobbey en Akpom halen. En vorige winter hebben we nog geld betaald voor Rijkhoff, dus die zit er ook nog achter. Dat geld hadden we beter kunnen gebruiken om andere posities in te vullen.

En ook ik ben zeer groot tegenstander van een verlening van Berghuis. Dat geld kunnen we zoveel maal beter besteden, bijvoorbeeld in het salaris van Bounida.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 3:10 pm

Lionel schreef:
ma jan 27, 2025 2:26 pm
Yopii schreef:

Wanneer Ajax deze jongen perspectief had geboden was hij echt wel gebleven. Maar aangezien Kroes niemand heeft weten te slijten in de zomer en nu ook niet is er geen ruimte voor deze jongen. .
Dat schrijf ik toch juist? :confused.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 27, 2025 3:13 pm

Alexander schreef:
Yopii schreef:
Jij wel, Alex?
Ik volg het zeer kritisch. Kroes is in een puinhoop terecht gekomen. Hij kan er weinig aan doen dat er een qua salaris loeizware spelersgroep is met veel te weinig kwaliteit. Het helpt daarbij niet dat hij zich ook enige malen vrij negatief over de groep heeft uitgelaten.

Ik ben het wel met hem eens dat we eerst moeten snijden voordat we weer nieuwe spelers binnenhalen. Het valt me wel tegen dat het hem niet lukt om ook maar 1 van die Mislintat aankopen te slijten. Je zou toch zeggen dat een Sosa, Tahirovic of Akpom wel verkoopbaar moet zijn. Ik ben bang dat hij het netwerk niet heeft om die spelers weg te brengen.

Wat me wel ronduit tegenvalt zijn de binnenkomende transfers. Regeer gaat ons niet dichterbij PSV brengen. Als je al geen budget hebt, haal dan niet nog een middenvelder. Zelfde geldt voor Weghorst. Die zal hier niet gratis spelen, terwijl we wel al Brobbey en Akpom halen. En vorige winter hebben we nog geld betaald voor Rijkhoff, dus die zit er ook nog achter. Dat geld hadden we beter kunnen gebruiken om andere posities in te vullen.

En ook ik ben zeer groot tegenstander van een verlening van Berghuis. Dat geld kunnen we zoveel maal beter besteden, bijvoorbeeld in het salaris van Bounida.
Kortom hij maakt er zelf een nog grotere puinhoop van

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 3:17 pm

Berghuis verlengen snap ik ook niet. Al wil ik daar wel bij aantekenen dat we niet weten tegen welke voorwaarden dat gaat gebeuren. Maar ik had het niet gedaan.

Dat je dat geld beter aan Bounida had kunnen geven ben ik het niet mee eens. Ajax wil en moet terug in het salarishuis. Dan kun je niet meteen weer een uitzondering gaan maken voor een jeugdspeler. Misehou tekende niet bij omdat anderen een beter contract hadden. Wat denken jullie dat er gaat gebeuren als je nu weer een uitzondering toestaat voor Bounida? Deze keuze doet op de korte termijn pijn maar moet de club op langere termijn gezonder maken.

Overigens moet Bounida het ook nog even waarmaken natuurlijk. Hij heeft een serie doelpunten gemaakt maar ook hij kwam er zaterdag tegen Telstar totaal niet aan te pas toen hij met wat weerstand te maken kreeg. Kwa type speler heeft hij wel iets weg van Unuvar. Die laatste heeft op KKD niveau heel wat meer indruk gemaakt maar heeft vooralsnog ook enorme moeite met de laatste stap.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 3:21 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 3:10 pm
Lionel schreef:
ma jan 27, 2025 2:26 pm
Yopii schreef:

Wanneer Ajax deze jongen perspectief had geboden was hij echt wel gebleven. Maar aangezien Kroes niemand heeft weten te slijten in de zomer en nu ook niet is er geen ruimte voor deze jongen. .
Dat schrijf ik toch juist? :confused.gif:
Hoezo geen perspectief?
Tot vrij recent had hij het behoorlijk lastig in de opleiding. Dit seizoen heeft hij een stap gezet en is 'ie binnen no time doorgeschoven naar Jong Ajax. Dan kunnen we nu toch niet beweren dat hij geen perspectief heeft? Zeker niet als je nog het verhaal meeneemt dat de directie aan Farioli heeft meegegeven dat hij na dit seizoen meer ruimte moet maken voor jonge spelers in de groep.

Ik zou het eerder omdraaien. Met de stap terug in de begroting ligt er juist bij Ajax enorm veel perspectief om door te breken. In het geval van Bounida is er maar 1 probleem en dat is dat hij is binnengehaald op een dik contract. Zo dik dat hij nu met verlenging achteruit zou gaan in financieel opzicht.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 3:22 pm

Overigens moet Bounida het ook nog even waarmaken natuurlijk. Hij heeft een serie doelpunten gemaakt maar ook hij kwam er zaterdag tegen Telstar totaal niet aan te pas toen hij met wat weerstand te maken kreeg.
Ben er ook niet van overtuigd dat hij het gaat halen. Talent heeft hij wel, maar het is bij hem nogal vrijblijvend allemaal.
Hoezo geen perspectief?
Je weet niet wat Anderlecht hem beloofd heeft - minstens bij de selectie, neem ik aan.

Je weet niet wat zijn overwegingen zijn, misschien heeft hij het bij Ajax niet zo naar zijn zin gehad. Werd gehaald als supertalent, maar heeft veel op de bank gezeten. Zulke mannetjes zijn doorgaans niet vrij van eigendunk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 3:41 pm

De mogelijkheden bij Anderlecht ken ik niet maar als ze hem willen halen zullen ze ongetwijfeld van alles beloven. Ze zullen het ook nog zien als een soort wraak voor de keer dat Ajax hem daar weghaalde.

Maar bij Ajax is de situatie echt heel helder. Het salarishuis gaat omlaag en dus zal er meer ruimte zijn voor doorstroming vanuit de jeugd. Die opdracht is kennelijk ook specifiek gegeven richting volgend seizoen. En sinds hij goed is gaan voetballen (wat heel lang niet het geval was in de jeugd) heeft hij volop de ruimte gehad. Ik ben er van overtuigd dat hij in de zomer gewoon kan aansluiten bij de selectie om voor zijn kans te gaan.

Er is maar 1 reden waarom hij waarschijnlijk niet zal bijtekenen en dat is dat hij minder geld krijgt dan hij zou willen. Dat staat hem uiteraard helemaal vrij.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 27, 2025 3:57 pm

Hij heeft Anderlecht toch juist verlaten voor het geld bij Ajax? Lijkt me sterk dat die dan nu wel aan zijn salariseisen willen voldoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 4:02 pm

Dat zegt ook iets over hoe gek Ajax toen heeft gedaan. Laten we niet vergeten dat we het toen helemaal over een puber hadden. En bij Ajax kon toen alles.

Nu komt hij op een leeftijd dat aansluiten bij de selectie een optie is. Ik sluit niet uit dat een club als Anderlecht dan nu wel een gok wil wagen terwijl bij Ajax net de hand op de knip gaat. En er speelt het sentiment dat hij destijds is gekaapt. Nu hebben ze de kans om hem terug te halen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie