Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » ma jan 13, 2025 9:32 pm

Wat een kutkeeper die Setford. Levert de bal voor de zoveelste keer in. 2-1

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 13, 2025 10:10 pm

Heb de 2e helft rechtstreeks gekeken. Geen zin om de 1e helft nog terug te zien. Kennelijk mag Peereboom zijn eigen plan trekken, want Jong Ajax speelt doodleuk met een echte 10 en 2 controleurs. Dit keer stond Bounida op 10. Vorige wedstrijden stond hij linksbuiten. Kwam bijna niet in het spel voor, wat ook niet vreemd is als je zo slecht opbouwt als Ajax. Alles terug naar de keeper die bijna iedere bal in de voeten van een AZ speler speelt. Man man, je vraagt je af waar ze op trainen. Faberski weer de gevaarlijkste man. Steur ook goede versnelling aan de bal, maar moest er geblesseerd af net als Alders. Weer doodgeërgerd aan Banel die een paar kansen verprutste. Vijf minuten voor tijd nog het officiële debuut in het betaald voetbal van Jinaoro Johnson. De uitblinker tijdens de laatste future cup.

columbus

Bericht door columbus » ma jan 13, 2025 11:30 pm

De eerste helft was wel een stuk beter. Tweede helft was niet best inderdaad. Je bent zo sterk als je zwakste schakel, en het verschil in niveau van spelers is best groot. Leuk dat Johnson zijn debuut mocht maken

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 1:53 pm

Dit keer stond Bounida op 10. Vorige wedstrijden stond hij linksbuiten. Kwam bijna niet in het spel voor, wat ook niet vreemd is als je zo slecht opbouwt als Ajax.
Dank voor je toelichting, Trab.

Ik heb mijn twijfels over die jongen, slechte opbouw of niet. Af en toe iets leuks doen is niet genoeg in het grotemannenvoetbal. Ik lees dat clubs als de Spurs hem willen halen. Daar heeft hij voorlopig niets te zoeken.

Blijkbaar ziet Farioli het niet echt zitten in Faberski, anders mocht hij wel een keer ruiken aan Ajax 1 (=invallen, half uurtje meedoen, een helft misschien?) .

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 14, 2025 3:06 pm

Yopii schreef:
di jan 14, 2025 1:53 pm
Blijkbaar ziet Farioli het niet echt zitten in Faberski, anders mocht hij wel een keer ruiken aan Ajax 1 (=invallen, half uurtje meedoen, een helft misschien?) .
Speelde tegen VfB.

Er moet dit seizoen quasi een club financieel gered worden he. Het is effe niet de tijd voor experimenten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 14, 2025 4:08 pm

Faberski is ook nog wel echt een jochie. Ik snap wel dat hij daar in deze fase voorzichtig mee is.

Een paar keer een aardige actie bij Jong Ajax in de KKD wil nog niet zeggen dat je klaar bent om nu bij Ajax 1 in te stappen. Tegen Stuttgart mocht hij even proeven. Nu is het aan hem om een vervolg af te dwingen. Misschien kan hij nog neer paar keer invallen. Komende zomer is dan weer een mooi moment om te kijken waar hij staat in zijn ontwikkeling.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 5:23 pm

Het is effe niet de tijd voor experimenten.
Ik zie genoeg experimenten, alleen niet met de jeugd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 14, 2025 6:22 pm

Als spelers goed presteren krijgen ze de kans. Tegen alle verwachtingen in. Zie Pasveer, Baas en Fitz Jim.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 20, 2025 9:09 pm

Schakel net pas in, maar zie dat Bounida weer gescoord heeft. Die scoort iedere wedstrijd sinds zijn debuut

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 20, 2025 9:32 pm

Zelfs Rijkhof scoort weer eens. Broertjes Steur tegen elkaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 20, 2025 9:32 pm

Die jongen is echt een groot talent. Geef die maar het salaris van Berghuis.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2025 9:34 pm

Jinne schreef:
ma jan 20, 2025 9:32 pm
Zelfs Rijkhof scoort weer eens. Broertjes Steur tegen elkaar.
Rijkhoff is er lang tussenuit geweest.

Ik heb niets gezien maar Bounida weet wel makkelijk het net te vinden ja. Ik las dat hij definitief is doorgeschoven naar Jong Ajax. Kunnen we dat wellicht interpreteren als een signaal dat er toch een contractverlenging aankomt?
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 25, 2025 11:02 am

Om 16:30 is Jong Ajax te zien op ESPN1 uit tegen de machtige witte leeuwen van Telstar. Mooie gelegenheid om een paar talenten te beoordelen. Faberski, Bounida, Alders, Rijkhoff wellicht in actie?

EDIT

Onze jochies zijn verslonden. Op basis van dit potje zou ik niet teveel hoop hebben dat we onze problemen op korte termijn vanuit Jong Ajax gaan oplossen.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jan 26, 2025 9:07 am

Hebben ze wel eens twee potjes op rij goed gespeeld? Trainer lijkt me ook geen topper.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 9:51 am

De trainer kan ik niet inschatten. Het is al een aantal jaren zo dat Jong Ajax lager staat dan waar ze in mijn ogen zouden moeten staan als je kijkt naar de bron waaruit kan worden geput. Maar het is kennelijk lastig om constant te presteren vanwege regelmatige wisselingen. En soms stel je spelers op met het doel om ze weerbaar te maken, niet om een wedstrijd te winnen.

Gisteren was in ieder geval het perfecte voorbeeld waarom we misschien wat minder snel enthousiast moeten zijn wanneer een jonge speler een paar keer een aardige actie laat zien. Het was jongetjes tegen mannen. Ze kwam er in de duels echt totaal niet aan te pas. Ook meerdere keren een frivoliteit die op dat moment gewoon niet past.

Als je Alders daar ziet lopen weet je dat Farioli hem dit jaar niet gaat opstellen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 11:14 am

Jinne schreef:
zo jan 26, 2025 9:07 am
Hebben ze wel eens twee potjes op rij goed gespeeld? Trainer lijkt me ook geen topper.
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... eld-hadden

In elk geval vind ik dit een waardeloze analyse. Die man neemt nul verantwoordelijkheid, alles is de schuld van de spelers. Steijn 2. :excited.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jan 26, 2025 12:08 pm

Kan er geen kut van die Peereboom. Die man heeft niet eens een voetbalverleden. Hoe kan die jong Ajax trainen? Speelt ook heel vaak met 2 controleurs en 1 10. Heeft kennelijk lak aan hoe Ajax 1 speelt. Die naam alleen al. Peereboom. Ga lekker peren plukken ofzo

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 12:10 pm

:drecul.gif:

Peren plukken is niet zo eenvoudig. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » zo jan 26, 2025 12:12 pm

Trab schreef:
zo jan 26, 2025 12:08 pm
Kan er geen kut van die Peereboom. Die man heeft niet eens een voetbalverleden. Hoe kan die jong Ajax trainen? Speelt ook heel vaak met 2 controleurs en 1 10. Heeft kennelijk lak aan hoe Ajax 1 speelt. Die naam alleen al. Peereboom. Ga lekker peren plukken ofzo

Peereboom: hulpmiddelen & aangepast meubilair
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jan 26, 2025 12:15 pm

Yopii schreef::drecul.gif:

Peren plukken is niet zo eenvoudig. :smallgrin.gif:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 2:23 pm

Of die trainer nou goed is of niet. Mogen we van spelers die kandidaat zijn voor Ajax 1 verwachten dat ze zich in ieder geval niet ondersteboven laten spelen in duels tegen Telstar?
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 3:09 pm

Natuurlijk, maar het is gemakkelijk om het probleem af te schuiven op een gebrek aan motivatie. Tegen een fysiek sterkere tegenstander moet je niet in de duels komen. Als Telstar constant de lange bal speelt, loop je je te barsten. Het is vooral een kwestie van gogme.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 3:24 pm

Hoe handig je ook speelt. De lange bal en fysieke duels kun je nooit voorkomen. Sterker nog, dat is wat mij betreft een van de beste redenen om met Jong Ajax in de KKD te spelen. Leer er maar mee omgaan en wapen jezelf in de duels.

Hier willen we dan graag Alders doorschuiven als vervanger van Rensch. Nou ja, als ik die jongen dan zie lopen. Het is gewoon een jochie. Typische Ajax opleiding back ook weer. Klein en fysiek niet echt weerbaar. Aanvallend best balvaardig maar of hij ook zijn defensieve taken kan invullen?
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 3:42 pm

Klein zegt niet alles. Alders is vrij slim. Hij is ook wendbaar en snel.

Of hij het al kan, zie je alleen in de praktijk. Waarom hem niet laten invallen tegen die Letten? Hij was vast niet minder dan FJ.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 5:11 pm

Dat laatste zal kloppen op rechtsback. Daar moet Fitz Jim niet spelen. Al kan ik me nog wel iets voorstellen bij de mogelijke gedachte om via hem vanaf de zijkant de opbouw aan de praat te krijgen.

Maar je moet wel klaar zijn voor een debuut. Ik heb verder dit seizoen nauwelijks Jong Ajax gezien dus misschien trof ik het gewoon heel slecht (al doet de ranglijst dat niet vermoeden).
Nil volentibus arduum

Plaats reactie