Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 12, 2024 11:25 pm

elliquido schreef:
ma aug 12, 2024 11:03 pm
Ik vind rijkhof goed spelen, maar wat al eerder gezien is is dat hij kansen niet afmaakt. Killen moet ie.
Vrees dat dat niet erin zit.
Juist daar maak ik me geen zorgen over. Dat komt wel en dan loopt het los. Technisch zit het wel goed bij hem. Hij moet alleen fysiek en mentaal een paar stappen zetten om echt aanwezig te zijn als aanspeelpunt. Huntelaar had in z’n jongere jaren ook die manco (al scoorde hij er natuurlijk al vanaf z’n AGOVV dagen er altijd op los) en dat is naarmate hij volwassener werd ook beter.

Rijkhoff moet vooral lekker veel meters maken. Voorlopig voornamelijk bij Jong met hier en daar wat minuten bij het eerste. Komt wel goed met hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus

Bericht door columbus » ma aug 12, 2024 11:25 pm

Heb een uur gekeken. Vond Faberski ook prima spelen, Mokio ook wel (wist niet dat hij nog 16 is). Benieuwd hoe die twee zich verder gaan ontwikkelen, zeker Mokio is een groot talent. Maar tegelijkertijd zie ik niemand die nu in Ajax 1 thuis zou horen. Niet verkeerd of lullig bedoeld maar vind het allemaal brave jochies, mis wel een soort gif en bravoure

2e helft dus iets minder goed gezien maar vond in de eerste helft het spel van Ajax wel enorm voorspelbaar

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 13, 2024 4:39 am

Ik vond de vondst van Rijkhof achter de spits juist wel interessant...

PSV had trouwens wel veel ervaring in de ploeg met spelers als Driouch, Pepi, Drommel en Babadi... Allemaal spelers met eredivisie ervaring. Bij ons alleen Kaplan met meer dan 10 wedstrijden op het hoogste niveau.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di aug 13, 2024 6:42 am

Ik zag dat Groenendijk nu coach was van Jong PSV. Qua dooddoeners in het interview na de wedstrijd snap ik dat ie geen eerste team meer traint.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus

Bericht door columbus » di aug 13, 2024 8:48 am

Rijkhof achter de spits is leuk voor het 2e maar op die positie breekt hij toch nooit door in Ajax 1? Zet die jongen gewoon in de spits, daar is hij immers ook voor gekocht.

Rijkhof speelde overigens niet slecht alleen zie ik hem echt voorlopig niet in Ajax 1

Blijf dat bij Ajax vrij bijzonder vinden. Spelers aantrekken voor positie X maar vooral blijven opstellen op positie Y

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 13, 2024 9:25 am

Rijkhoff speelde idd niet slecht maar miste wel op Akpom achtige wijze kansen.

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 13, 2024 10:07 am

Ik vond de spits overigens wel een paar leuke dingen doen. Ik kende die jongen eigenlijk niet, maar die viel me niet tegen.

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 13, 2024 10:43 am

Mr. Ajax schreef:
ma aug 12, 2024 11:25 pm
elliquido schreef:
Ik vind rijkhof goed spelen, maar wat al eerder gezien is is dat hij kansen niet afmaakt. Killen moet ie.
Juist daar maak ik me geen zorgen over. Dat komt wel en dan loopt het los. Technisch zit het wel goed bij hem. Hij moet alleen fysiek en mentaal een paar stappen zetten om echt aanwezig te zijn als aanspeelpunt. Huntelaar had in z’n jongere jaren ook die manco (al scoorde hij er natuurlijk al vanaf z’n AGOVV dagen er altijd op los) en dat is naarmate hij volwassener werd ook beter.

Rijkhoff moet vooral lekker veel meters maken. Voorlopig voornamelijk bij Jong met hier en daar wat minuten bij het eerste. Komt wel goed met hem.
Huntelaar is altijd Huntelaar gebleven: wilde scoren, scoren, scoren. Voor de rest voegde hij weinig toe. Daar heeft hij nog mot over gehad met Ten Cate, die wilde hem laten meevoetballen. smallgrin.gif: Huntelaar was niet zo snel, dus hij zorgde dat hij de goal in het vizier had.

Rijkhoff was ook altijd zo'n type: balletjesafwachter. Hij gaat het niet halen als hij niet alles erin schopt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 13, 2024 12:01 pm

Yopii schreef:
di aug 13, 2024 10:43 am
Mr. Ajax schreef:
ma aug 12, 2024 11:25 pm
elliquido schreef:

Huntelaar is altijd Huntelaar gebleven: wilde scoren, scoren, scoren. Voor de rest voegde hij weinig toe. Daar heeft hij nog mot over gehad met Ten Cate, die wilde hem laten meevoetballen. smallgrin.gif: Huntelaar was niet zo snel, dus hij zorgde dat hij de goal in het vizier had.

Rijkhoff was ook altijd zo'n type: balletjesafwachter. Hij gaat het niet halen als hij niet alles erin schopt.
Oneens met beide stellingen.

Huntelaar was zeker in zijn tweede Ajax-periode een uitstekende aanspeelpunt en vooral erg aanwezig op het veld. Een balletjesafwachter is in mijn optiek een Inzaghi, en zo’n type was Huntelaar zeker niet.

Rijkhoff is technisch uitstekend onderlegd. Hij moet wat spiermassa kweken en mentaal scherper en harder worden, dan komt het wel goed met hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 9:39 am

Tja, daar worden we het dan niet over eens. In mijn ogen was Huntelaar extreem gefixeerd op scoren.

Inzaghi is van een andere tijd, zulke spelers zie je nu niet meer. Hij was toen al een curiositeit. Overigens werkte hij wel keihard, hij joeg de verdedigers af, maar voetballen kon hij niet.

Wat Rijkhoff betreft, ik heb het over de tijd dat hij in de jeugd speelde. Weet niet of hij in Duitsland iets heeft bijgeleerd en zo ja, wat. Tot op heden valt hij nogal tegen, ik ben benieuwd of er nog iets in zit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2024 9:57 am

Rijkhoff moet nu gewoon een hele serie wedstrijden gaan spelen bij Jong Ajax. Wekelijks 90 minuten maken. Sterker worden door training, automatismen opbouwen. Dan gaan we in de loop van het seizoen wel zien of hij kan doorgroeien naar een rol als volwaardige Ajax spits.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 14, 2024 11:47 am

In de biografie van Zlatan staat dat toen hij van Ajax naar Juve ging Capello van hem eiste dat hij leerde om (hard) te schieten omdat hij bij Ajax niet geleerd had hoe hij moest afmaken. Je zou denken dat ons cluppie nu 20 jaar later daar toch ook wel wat aandacht aan zou geven bij de training van een spits. Maar het lijkt er voorlopig niet op. Eigenlijk hebben Brobbey, Akpom en Rijkhoff helemaal niet zo’n goed schot. (Nee ook Brobbey niet, vind ik. Kijk bijvoorbeeld eens hoe hij tegen Heerenveen een rollertje voorlangs produceert vlak voor tijd. Op dit vlak is voor alle drie de spitsen (veel) winst te behalen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2024 12:28 pm

Helemaal mee eens. Lijkt in de regel nergens op.

Als Brobbey bijvoorbeeld goed had leren schieten had hij vorig seizoen al 30 doelpunten gemaakt.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do aug 15, 2024 1:23 pm

Ik zie net dat Jorthy Mokio vorige week direct al z'n debuut heeft gemaakt in Jong Ajax. Best knap want nieuw en nog op jonge leeftijd. Als hij echt goed is dan komt hij dit seizoen wellicht al bij de eerste selectie. Heeft iemand hem zien spelen en al een eerste oordeel over deze speler? Is het al tijd voor een eigen topic? Hoop doet leven!

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 15, 2024 5:32 pm

Peter was positief.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr aug 16, 2024 12:19 pm

Lionel schreef:
do aug 15, 2024 5:32 pm
Peter was positief.
Ah thanks, ik lees het nu ook. Had effe niet in de gaten dat er zoveel was gepost over deze wedstrijd. Er komt bijna jaarlijks wel een groot talent over vanuit Belgie maar Mokio zou iets bijzonders zijn. Voorlopig lijkt hij behoorlijk op koers. Leuk om te volgen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma aug 19, 2024 11:30 am

Vanavond om 20.00uur Jong Ajax - MVV, ook op ESPN te volgen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 19, 2024 6:23 pm

Rasmussen in plaats van Faberski. Dat is wel jammer, maar het gevolg van de karrenvracht aan spelers die we hebben.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 6:25 pm

Zou wel eens willen weten wie deze call heeft gemaakt. Faberski was geweldig van de week. Waarom laat je die niet staan?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 19, 2024 6:49 pm

Alexander schreef:Zou wel eens willen weten wie deze call heeft gemaakt. Faberski was geweldig van de week. Waarom laat je die niet staan?
Even heel erg out of the box gedacht: misschien gaat ie wel mee naar Polen..

zeux

Bericht door zeux » ma aug 19, 2024 7:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 19, 2024 6:49 pm
Alexander schreef:Zou wel eens willen weten wie deze call heeft gemaakt. Faberski was geweldig van de week. Waarom laat je die niet staan?
Even heel erg out of the box gedacht: misschien gaat ie wel mee naar Polen..
Ga jij nog naar Polen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2024 7:10 pm

Faberski is fysiek nog aan de lichte kant. Ik kan me voorstellen dat ze het aantal wedstrijdminuten bij Jong Ajax geleidelijk aan gaan opvoeren. Of wellicht heeft 'ie ergens last van.

Hij is één van de spelers die het interessant maakt om Jong Ajax te volgen dus wel jammer dat hij niet te zien is vandaag.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 7:25 pm

Rasmussen en Rijkhoff weer de minste. Helaas de enige 2 ook waar Ajax een transfersom voor heeft betaald.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 7:36 pm

Als Ajax zijnde zou je Farioli moeten verplichten om met Vos te werken. Basismateriaal.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma aug 19, 2024 8:16 pm

Marillion schreef:Faberski is fysiek nog aan de lichte kant. Ik kan me voorstellen dat ze het aantal wedstrijdminuten bij Jong Ajax geleidelijk aan gaan opvoeren. Of wellicht heeft 'ie ergens last van.

Hij is één van de spelers die het interessant maakt om Jong Ajax te volgen dus wel jammer dat hij niet te zien is vandaag.
Faberski is 18 jaar. Waar zijn de tijden gebleven dat 18-jarigen debuteerden in Ajax 1? Ik heb hem ook zien spelen tegen Jong PSV en het viel me op dat hij fysiek ook z’n mannetje stond en best rap is op de eerste meters. Vind het zo zonde dat zo’n Rasmussen, die al afgeschreven is voor Ajax 1, dan z’n plek inneemt in Jong. Hier is Jong niet voor bedoeld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie