Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: De A1 van 2009-2010
Toch loopt er behoorlijk wat talent rond bij Ajax nu, zowel in de A1 als bij Jong Ajax.
Hopen dat ze na de winterstop nadrukkelijker een stapje omhoog kunnen en mogen doen.
Hopen dat ze na de winterstop nadrukkelijker een stapje omhoog kunnen en mogen doen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Precies. Hopen alleen dat spelers als Martina, Wielaert, Lindgren, Silva, Ogararu weggaan in de winter. Maak je ruimte voor spelers als Boilesen enzo.
IK GELOOF!!!!!!
Dan zal pas blijken hoe goed die spelers zijn. Neem de 'gouden lichting van Co', die bulkte zogenaamd van het talent. Een paar van die jongens hebben het betaalde voetbal gehaald (Van der Meijde, Daryl Douglas, Kevin Bobson, Van der Gun) en een paar is dat zelfs niet of amper gelukt (Hosé, Pascal Heije, enz). Destijds dacht iedereen dat Ajax goud in handen had, maar dat viel dus wel mee (of tegen). Er zat namelijk niet één topper tussen, bij nader inzien. (Adriaanse heeft zich daar ook lelijk in vergist. Dat kostte hem de kop bij Ajax. Maar dat is een ander verhaal.)De Dominee schreef:Toch loopt er behoorlijk wat talent rond bij Ajax nu, zowel in de A1 als bij Jong Ajax.
Echt, die talenten die jullie bedoelen hebben nog een lange weg te gaan. Er zullen best een paar spelers tussen zitten die van waarde worden voor Ajax of een andere BVO, maar er gaan er nog genoeg afvallen. En mijn ervaring is, dat je je op dat punt lelijk kunt vergissen. Alle volgers van de jeugd gaan regelmatig de mist in, ook al hebben ze verstand van voetbal. Nietwaar, Demo?
Daar komt nog bij dat de tijden veranderen. Jol móet presteren. Wat doet hij? Ruimt hij plaats in voor een talent, of kiest hij voor een gearriveerde speler? Ook bij Ajax is steeds minder geduld. De laatste stap is de moeilijkste en jonge spelers maken toch fouten. Dat moet je dus incalculeren, en ook willen incalculeren.
Het stinkt aan alle kanten!
Van wie er minstens dertig afvallen. Dat is dus zonde van het geld.
Vurnon Anita moest op zijn zestiende een contract hebben, want hij moest per se behouden blijven voor Ajax. En wat is hij nu? Rechtsback. Een waterdrager dus. Over de andere twee uitblinkers van die generatie (Goossens en Sarpong) heb ik het dus niet eens.
Bij Ajax doen ze heel paniekerig. Oei, oei, straks wordt er een speler weggehaald. Laten we voor alle zekerheid iedereen een contract geven die misschien ooit iets zal presteren. Dat is dus een heel defensieve manier van denken. Kijk, de allerbeste spelers kun je best vastleggen. Dat is geen probleem. Maar uiteindelijk moeten die jongens in zichzelf willen investeren, want als ze voor het geld kiezen, gaan ze toch wel. Ik denk ook niet dat het fout is om die spelers eerst te laten knokken voor een contract. Daar worden ze groot van. Inmiddels moeten ze natuurlijk wel optimaal begeleid worden, zodat ze zich ontwikkelen en perspectief zien bij Ajax.
Vurnon Anita moest op zijn zestiende een contract hebben, want hij moest per se behouden blijven voor Ajax. En wat is hij nu? Rechtsback. Een waterdrager dus. Over de andere twee uitblinkers van die generatie (Goossens en Sarpong) heb ik het dus niet eens.
Bij Ajax doen ze heel paniekerig. Oei, oei, straks wordt er een speler weggehaald. Laten we voor alle zekerheid iedereen een contract geven die misschien ooit iets zal presteren. Dat is dus een heel defensieve manier van denken. Kijk, de allerbeste spelers kun je best vastleggen. Dat is geen probleem. Maar uiteindelijk moeten die jongens in zichzelf willen investeren, want als ze voor het geld kiezen, gaan ze toch wel. Ik denk ook niet dat het fout is om die spelers eerst te laten knokken voor een contract. Daar worden ze groot van. Inmiddels moeten ze natuurlijk wel optimaal begeleid worden, zodat ze zich ontwikkelen en perspectief zien bij Ajax.
Ach, verkoop je 1 jeugdspeler (Vermaelen) en je hebt al je geld eruit. Qua jeugdbeleid kan je Ajax niet veel verwijten. Dat ze spelers als Elia, Biseswar en Lens hebben weggedaan ja... Maar verder?
Ajax moet af van spelers als Ogararu, Silva en de Atouba's. Dat zorgt voor het miljoenenverlies. Niet die paar jeugdspelers Joey.
Ajax moet af van spelers als Ogararu, Silva en de Atouba's. Dat zorgt voor het miljoenenverlies. Niet die paar jeugdspelers Joey.
IK GELOOF!!!!!!
Dat zie ik anders. Niet voor niets heeft VDB aangegeven dat er overal binnen Ajax bezuinigd moet worden. Hij zei niet: we kopen geen Atouba's meer, dan is het probleem opgelost.
Vergeet ook niet dat je op een gegeven moment zit opgescheept met een groot aantal zogenaamde talenten die je niet meer nodig hebt. Wat doe je met die jongens?
Vergeet ook niet dat je op een gegeven moment zit opgescheept met een groot aantal zogenaamde talenten die je niet meer nodig hebt. Wat doe je met die jongens?
Je moet ze ook geen contract voor het leven geven en tuurlijk moet je niet iedere jeugdspeler een contract geven. Maar een Anita, Goossens en Sarpong waren uitblinkers op een jeugd-WK. Dat betekent dat ze ivm hun leeftijdsgenoten goed waren. Die moet je dan goed blijven begeleiden, een POP maken en zodoende beter maken. DAT is dus niet gebeurd. Daar moet wat aan gedaan worden. En als je 10 talenten een contract geeft moeten er 2 van waarde zijn voor Ajax, een stuk of 4 moet je kwijtraken aan andere clubs en 4 zoeken het maar uit..
IK GELOOF!!!!!!
Voor de liefhebber: Aanstaande zaterdag om 14.30uur op de Toekomst: Ajax A1 - PSV A1.
Voor die tijd speelt de A2 vanaf 12.00uur nog tegen de A1 van AFC. Ik weet eerlijk gezegd niet of er in dat elftal ook wat spelers zitten die de moeite waard zijn.
Sinterklaas ontvangen ze zaterdag in het supportershome dus daar heb je als bezoeker als het goed is geen last van.
Voor die tijd speelt de A2 vanaf 12.00uur nog tegen de A1 van AFC. Ik weet eerlijk gezegd niet of er in dat elftal ook wat spelers zitten die de moeite waard zijn.
Sinterklaas ontvangen ze zaterdag in het supportershome dus daar heb je als bezoeker als het goed is geen last van.
Nil volentibus arduum
- Giacomo Puccini
Die jongens hebben recht op een salaris want ze hebben jarenlang de prioriteit gelegd bij Ajax in plaats van een carriere in de burgermaatschappij of een loopbaan bij een andere BVO. Het is niet meer van deze tijd om oudere jeugdspelers contributie te laten betalen. Als wij ze geen modaal salaris betalen doet Utrecht of AZ of Willem II het wel, en ben je ze kwijt, waardoor het niveau van de jeugdelftallen zal dalen.joey schreef:Dat zie ik anders. Niet voor niets heeft VDB aangegeven dat er overal binnen Ajax bezuinigd moet worden. Hij zei niet: we kopen geen Atouba's meer, dan is het probleem opgelost.
Dat jeugdcontract van Anita heeft iets van een tonnetje gekost. Zet dat eens tegenover al die andere geflopte linksbacks zoals Atouba en Juanfran waarvoor Ajax miljoenen heeft betaald. De rekensom is simpel wat het voordeligst is. Zelf nu Anita's contract is opgewaardeerd verdient hij nog geen schijntje van wat die transfervrije clowns iedere keer bij Ajax opstrijken.
Zelfde geldt voor Donald. Speelde in de A2 als ik me niet vergis en had dus al lang afgeserveerd kunnen zijn. Maar hij is zich blijven ontwikkelen omdat hij niet hoefde bij te klussen als pizzakoerier en doet het beter dan Sno die 10 keer meer heeft gekost.
Je kunt dus beter te veel goedkope contractjes geven aan twijfelgevallen in de jeugdopleiding dan breedteaankopen doen. Stukken goedkoper, en meer kans op sportief succes.
Ajax!
Nee, nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik zie ook niet in waarom Ajax de morele plicht heeft scholieren salarissen te betalen. Bovendien zou je dan alle jeugdspelers een contract moeten geven, want ze doen allemaal hun best.
Daarbij, jij maakt de bekende fout. Dat het een niet goed is, wil niet zeggen dat het ander deugt. Je moet allebei niet doen. Daarbij zorgt het uitdelen van contracten aan twijfelgevallen ervoor dat andere twijfelgevallen zich niet gewaardeerd voelen als ze geen contract krijgen. Op den duur heb je veertienjarigen op de loonlijst staan.
Voor jonge spelers is het veel belangrijker dat ze goed begeleid worden, dat ze kunnen doorstromen, dan dat ze geld krijgen. Daarom moet Ajax zorgen dat de doorstroming niet wordt geblokkeerd door oudere spelers die het niet gaan redden maar nog een contract hebben. Straks moet de lichting van Rodney Sneijder naar de senioren, een stuk of tien spelers hebben een contract. Dat betekent dat er volgend jaar Jong Ajax dus geen plaats is voor de beste A-junioren. Over spelers van de A-selectie die moeten spelen heb ik het dan niet eens.
Kijk, als spelers/hun ouders/hun zaakwaarnemers voor het geld willen kiezen, dan doen ze dat toch wel. Maar in de meeste gevallen is dat niet het probleem. Spelers die jong vertrekken, doen dat meestal uit frustratie.
Daarbij, jij maakt de bekende fout. Dat het een niet goed is, wil niet zeggen dat het ander deugt. Je moet allebei niet doen. Daarbij zorgt het uitdelen van contracten aan twijfelgevallen ervoor dat andere twijfelgevallen zich niet gewaardeerd voelen als ze geen contract krijgen. Op den duur heb je veertienjarigen op de loonlijst staan.
Voor jonge spelers is het veel belangrijker dat ze goed begeleid worden, dat ze kunnen doorstromen, dan dat ze geld krijgen. Daarom moet Ajax zorgen dat de doorstroming niet wordt geblokkeerd door oudere spelers die het niet gaan redden maar nog een contract hebben. Straks moet de lichting van Rodney Sneijder naar de senioren, een stuk of tien spelers hebben een contract. Dat betekent dat er volgend jaar Jong Ajax dus geen plaats is voor de beste A-junioren. Over spelers van de A-selectie die moeten spelen heb ik het dan niet eens.
Kijk, als spelers/hun ouders/hun zaakwaarnemers voor het geld willen kiezen, dan doen ze dat toch wel. Maar in de meeste gevallen is dat niet het probleem. Spelers die jong vertrekken, doen dat meestal uit frustratie.
- Giacomo Puccini
Jij hebt het over scholieren, maar die jongens krijgen een contract zodra ze plus minus 17-18 jaar zijn, oftewel de leeftijd waarop ze klaar zijn met school en op de arbeidsmarkt terecht komen. Want we hebben het vaak over laagopgeleide jongens die niet voor lange studies in de wieg gelegd zijn maar gewoon met hun handen hun brood moeten gaan verdienen. Jij wil dat ze zich 100% focussen op Ajax maar ondertussen horen ze eigenlijk een baan te hebben van 9 tot 5 of een studie waar 40 uur per week voor staat. Dat valt niet te combineren Joey, tenzij je niet 100% focust op je werk/studie, of de sport. Je moet ook niet vergeten dat studenten vaak nog 20 uur per week bijwerken om de studie van te betalen. Jij wil dat de spelers van de A1 en Jong Ajax én een studie volgen, én 20 uur per week een bijbaan hebben, én 100% voor hun club presteren? En ook nog verjaardagen afzeggen als ze een wedstrijd hebben en een gezond dieet volgen en iedere dag op tijd naar bed gaan? Op mij komt het een beetje over alsof je misbruik van die jongens wil maken, daar deugt niks van.
Door ze een klein salaris te geven hoeven ze zich tot hun 20e geen zorgen te maken over hoe ze boodschappen kunnen doen en of ze de huur wel kunnen betalen. Je moet het ook zien als een schadevergoeding voor het feit dat ze hun maatschappelijke carrière minder goed kunnen opbouwen. Ik vind eigenlijk wel dat je iedereen een contract moet aanbieden ja. Dat is ook bijna het geval, in ieder geval de basisspelers van A1 en Jong Ajax, een uitzondering daargelaten.
Daarnaast heeft Ajax er zelf baat bij dat twijfelgevallen niet overstappen naar een andere BVO. Die betalen ook aan jeugdspelers en een club als FC Utrecht zou maar wat graag een speler inlijven die voor Ajax een twijfelgeval is. Dat wil je voorkomen, want die twijfelgevallen heb je nodig om het niveau van de jeugdelftallen op peil te houden.
Door ze een klein salaris te geven hoeven ze zich tot hun 20e geen zorgen te maken over hoe ze boodschappen kunnen doen en of ze de huur wel kunnen betalen. Je moet het ook zien als een schadevergoeding voor het feit dat ze hun maatschappelijke carrière minder goed kunnen opbouwen. Ik vind eigenlijk wel dat je iedereen een contract moet aanbieden ja. Dat is ook bijna het geval, in ieder geval de basisspelers van A1 en Jong Ajax, een uitzondering daargelaten.
Daarnaast heeft Ajax er zelf baat bij dat twijfelgevallen niet overstappen naar een andere BVO. Die betalen ook aan jeugdspelers en een club als FC Utrecht zou maar wat graag een speler inlijven die voor Ajax een twijfelgeval is. Dat wil je voorkomen, want die twijfelgevallen heb je nodig om het niveau van de jeugdelftallen op peil te houden.
Ajax!
Jong Ajax is een seniorenelftal. Dat is heel iets anders.
De spelers van de generatie-Rodney tekenden een contract op hun zestiende, dat is heel jong. Op die leeftijd kun je er nog weinig van zeggen of spelers het gaan halen. Dus lijkt het me niet wenselijk dat je full profs maakt van die jongens. Stel dat ze het niet redden, dan hebben ze dus vanaf hun zestiende niets anders gedaan dan voetballen. En staan ze op hun negentiende met lege handen. Dan kunnen ze beter een opleiding gaan volgen, voor het geval dat.
Ik ben er niet bang voor dat twijfelgevallen op de loop gaan. Ten eerste krijgen ze bij subtoppers heus niet zo snel een contract (als ze echt twijfelgevallen zijn) en ten tweede betekent een vertrek bij Ajax statusverlies, dus daar kiezen ze niet zomaar voor.
De spelers van de generatie-Rodney tekenden een contract op hun zestiende, dat is heel jong. Op die leeftijd kun je er nog weinig van zeggen of spelers het gaan halen. Dus lijkt het me niet wenselijk dat je full profs maakt van die jongens. Stel dat ze het niet redden, dan hebben ze dus vanaf hun zestiende niets anders gedaan dan voetballen. En staan ze op hun negentiende met lege handen. Dan kunnen ze beter een opleiding gaan volgen, voor het geval dat.
Ik ben er niet bang voor dat twijfelgevallen op de loop gaan. Ten eerste krijgen ze bij subtoppers heus niet zo snel een contract (als ze echt twijfelgevallen zijn) en ten tweede betekent een vertrek bij Ajax statusverlies, dus daar kiezen ze niet zomaar voor.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
In Jong Ajax spelen jongens van 17 en 18. Ik vind dat verschil niet zo groot. Spelers van die leeftijd ruiken al aan het seniorenvoetbal. Spelers van 16 of nog jonger daarentegen hoeven van mij nog niet te verdienen. Hoogstens een ruime onkostenvergoeding. Weet jij wat die jongens op hun leeftijd verdienen bij Ajax? Het lijkt mij sterk dat je dan al praat in termen als een modaal salaris maar ik heb nooit zo'n contract gelezen dus ik kan er geen uitspraak over doen. Het lijkt me logisch om in een contract van een jeugdspeler op te nemen dat het salaris stapsgewijs omhoog gaat.joey schreef:Jong Ajax is een seniorenelftal. Dat is heel iets anders.
In de analyse zijn we het met elkaar eens. Wij stellen alleen een andere oplossing voor. Jij wil eigenlijk misbruik van die jongens maken door ze niet schadeloos te stellen of nog erger nog, je jaagt ze weg bij Ajax. Ik stel juist voor ze financieel te compenseren en er moeite voor te doen om ze voor Ajax te behouden.joey schreef:De spelers van de generatie-Rodney tekenden een contract op hun zestiende, dat is heel jong. Op die leeftijd kun je er nog weinig van zeggen of spelers het gaan halen. Dus lijkt het me niet wenselijk dat je full profs maakt van die jongens. Stel dat ze het niet redden, dan hebben ze dus vanaf hun zestiende niets anders gedaan dan voetballen. En staan ze op hun negentiende met lege handen. Dan kunnen ze beter een opleiding gaan volgen, voor het geval dat.
Ik ben daar dus wel bang voor. De categorie toppers is niet zo groot, dan praat je eigenlijk maar over een enkeling, over Van der Vaart, Sneijder en Van Basten. Al die andere spelers zijn twijfelgevallen waarvan je maar moet afwachten hoe ze zich tussen hun 16e en 23e ontwikkelen. De theorie over statusverlies vind ik vergezocht. Je kunt daar ook andere theorieën tegenover stellen. Er zijn voorbeelden genoeg over spelers die zich lieten overhalen doordat elders meer geld of materiële zaken in het vooruitzicht werden gesteld. Ook zijn jonge mensen vaak weinig loyaal, minder 'merkentrouw'. Daar kun je een morele discussie over voeren maar Ajax moet ondertussen wel beleid maken in het belang van de club. En dus ga je mee in de concurrentieslag met andere clubs. Met grenzen uiteraard, want als Liverpool of Arsenal aanklopt dan verlies je het financieel altijd. Maar de binnenlandse concurrentie moet je voorblijven, dat ben je als rijkste club van Nederland aan je stand verplicht. Beknibbelen op de jeugdopleiding is het domste wat je kunt doen, investeren in jeugd daarentegen is van levensbelang voor Ajax.joey schreef:Ik ben er niet bang voor dat twijfelgevallen op de loop gaan. Ten eerste krijgen ze bij subtoppers heus niet zo snel een contract (als ze echt twijfelgevallen zijn) en ten tweede betekent een vertrek bij Ajax statusverlies, dus daar kiezen ze niet zomaar voor.
Ajax!
Ik wel. Spelers van Jong Ajax zijn profs, spelers van de A1 talenten. Jong Ajax is een team voor contractspelers. De A1 niet.Giacomo Puccini schreef: In Jong Ajax spelen jongens van 17 en 18. Ik vind dat verschil niet zo groot.
Waarbij ze er steeds meer belang bij hebben om te blijven zitten, zelfs als Ajax ze niet meer nodig heeft?Het lijkt mij sterk dat je dan al praat in termen als een modaal salaris maar ik heb nooit zo'n contract gelezen dus ik kan er geen uitspraak over doen. Het lijkt me logisch om in een contract van een jeugdspeler op te nemen dat het salaris stapsgewijs omhoog gaat.
Misbruik nog wel. Je mag bij Ajax spelen, alles wordt voor je gedaan, je maakt mooie reisjes, kan gratis naar Ajax 1, en dan wordt er misbruik van je gemaakt? Kom op, zeg. Je overdrijft.In de analyse zijn we het met elkaar eens. Wij stellen alleen een andere oplossing voor. Jij wil eigenlijk misbruik van die jongens maken door ze niet schadeloos te stellen of nog erger nog, je jaagt ze weg bij Ajax. Ik stel juist voor ze financieel te compenseren en er moeite voor te doen om ze voor Ajax te behouden.
Spelers van die leeftijd van wie nog niet zeker is of ze profvoetballer kunnen worden, moeten 'gewoon' een opleiding gaan volgen. Anders vallen ze tussen wal en schip.
Zo werkt het dus niet. Het was al een tijdje zo dat de beste talenten van elke lichting een contract kregen, en dat zijn dus niet altijd bijzondere spelers geweest. Vurnon Anita is van een heel ander niveau dan de spelers die jij noemt, laat ik het zo zeggen. Toch had hij op zijn zestiende al een contract. Dus kun je wel nagaan hoe goed (slecht) de andere spelers van zijn lichting waren, degenen die geen contract kregen. Die konden er dus niet heel veel van. Weinig reden om die te houden tot ze negentien waren.Ik ben daar dus wel bang voor. De categorie toppers is niet zo groot, dan praat je eigenlijk maar over een enkeling, over Van der Vaart, Sneijder en Van Basten. Al die andere spelers zijn twijfelgevallen waarvan je maar moet afwachten hoe ze zich tussen hun 16e en 23e ontwikkelen.
Dat valt dus wel mee. Er zijn niet zo heel veel voorbeelden van. Nogmaals, ik vind het best als de beste (twee, drie) spelers een contract krijgen als ze naar de A-junioren gaan. Maar de beste tien, dat vind ik complete onzin.De theorie over statusverlies vind ik vergezocht. Je kunt daar ook andere theorieën tegenover stellen. Er zijn voorbeelden genoeg over spelers die zich lieten overhalen doordat elders meer geld of materiële zaken in het vooruitzicht werden gesteld.
En zijn er genoeg voorbeelden geweest van talenten die van Ajax naar Engeland konden en NIET gingen. Van het tegendeel is nog niet één voorbeeld bekend.Ook zijn jonge mensen vaak weinig loyaal, minder 'merkentrouw'. Daar kun je een morele discussie over voeren maar Ajax moet ondertussen wel beleid maken in het belang van de club. En dus ga je mee in de concurrentieslag met andere clubs. Met grenzen uiteraard, want als Liverpool of Arsenal aanklopt dan verlies je het financieel altijd.
De echt grote talenten kiezen voor het toekomstperspectief. En de kans dat ze Ajax 1 halen en op die manier zich kunnen bewijzen is natuurlijk veel groter dan de kans dat ze bij Chelsea in de basis komen.
Het gaat niet om beknibbelen. Het gaat erom dat je keuzes durft te maken. Niet dat bange gedoe. Zorg dat je club in sportief opzicht voor een talent het aantrekkelijkste is. In dat kader is het veel belangrijker dat een A-junior kan meedoen met Jong Ajax als hij daar aan toe is, dan dat hij op dat moment al twee jaar een contract heeft.Maar de binnenlandse concurrentie moet je voorblijven, dat ben je als rijkste club van Nederland aan je stand verplicht. Beknibbelen op de jeugdopleiding is het domste wat je kunt doen, investeren in jeugd daarentegen is van levensbelang voor Ajax.
Huh? Jij vindt toch dat jongens als Castillion al in het eerste zouden moeten zitten?joey schreef:De spelers van de generatie-Rodney tekenden een contract op hun zestiende, dat is heel jong. Op die leeftijd kun je er nog weinig van zeggen of spelers het gaan halen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Castillion is achttien.
Dat ene supertalent halen we er wel uit. Maar dat is niet de discussie. De discussie is of we al die twijfelgevallen contracten gaan geven.
Dat ene supertalent halen we er wel uit. Maar dat is niet de discussie. De discussie is of we al die twijfelgevallen contracten gaan geven.
- Giacomo Puccini
Castillion is in mijn ogen een groot twijfelgeval. Maar om hem nou voor een appel en een ei te laten werken? Dat zou jij ook niet pikken van je baas.
Ik blijf van mening dat je de waarde van een jeugdcontract overschat. Je praat maar over kleine bedragen. Volgens mij verdienen die jongens maar net genoeg om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Je hebt het dus over heel andere contracten dan senioren, daar gaat het om tonnen per jaar of zelfs meer.
Ik blijf van mening dat je de waarde van een jeugdcontract overschat. Je praat maar over kleine bedragen. Volgens mij verdienen die jongens maar net genoeg om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Je hebt het dus over heel andere contracten dan senioren, daar gaat het om tonnen per jaar of zelfs meer.
Ajax!
Heb de wedstrijd van vandaag tegen PSV met een half oog gevolgd, omdat ik continue aan de praat werd gehouden door een meneer. Jozefzoon Motm. Eerste 20 minuten had PSV niets te vertellen. Ajax met balbezit en PSV in de verdedigende stelling. Daarna viel Ajax terug en werd PSV sterker. Na, volgens mij de 2-3 van PSV had ik er niet bijster veel vertrouwen in dat Ajax dit makkelijk zou ombuigen. De 2-2 van Ajax was wel een cadeautje, na goed doorzetten van Eriksen tot in de zestien. Werd hands geconstanteerd door de scheids. Ik zag het niet in ieder geval. Tweede helft kwam de doelpuntenmachine (Ajax) op gang en werd de einstand gezet op 7-3. Al met al een leuke pot.
Bij PSV deden trouwens Zoet mee (die een erg nerveuze indruk maakte) en Ojo. Bij Ajax deed de goed spelende Bonevacia mee en Marco Bizot (die ik redelijk vond keepen). Twee goals van PSV waren afstandschoten.
Bij PSV deden trouwens Zoet mee (die een erg nerveuze indruk maakte) en Ojo. Bij Ajax deed de goed spelende Bonevacia mee en Marco Bizot (die ik redelijk vond keepen). Twee goals van PSV waren afstandschoten.
Heb deze wedstrijd ook gezien, op de laatste twintig minuten na. Toen zijn er dus nog drie doelpunten gevallen.
Had ik niet gedacht, want Ajax en PSV waren aardig aan elkaar gewaagd.
Ik kom er later nog op terug. Kan wel alvast verklappen dat ik Roly juist niet goed vond.
Ebicilio liet het afweten en Eriksen kwam pas in de tweede helft een beetje op gang. Josefzoon stak er bovenuit zoals je al zegt, net als Rodney Sneijder die helaas vrij vroeg gewisseld moest worden.

Ik kom er later nog op terug. Kan wel alvast verklappen dat ik Roly juist niet goed vond.
Ebicilio liet het afweten en Eriksen kwam pas in de tweede helft een beetje op gang. Josefzoon stak er bovenuit zoals je al zegt, net als Rodney Sneijder die helaas vrij vroeg gewisseld moest worden.
Ben benieuwd naar de analyse van ons aller joey.
Nu lopen er enkele grote talenten rond in de Ajax A1 en het team als geheel presteert vooralsnog ontzettend goed, dus misschien dat daarom de geroemde grote PSV talenten niet helemaal uit de verf kwamen.

De PSV A1 was vandaag kansloos tegen de Ajax A1, Ajax won met 7-3.Baseman schreef:De Ajax A1 was vorige maand kansloos tegen de PSV A1, PSV won met 4-0.
Wat ik begrepen heb van die wedstrijd is dat Eriksen redelijk speelde, Jozefzoon als enige goed speelde (met name de 2e helft) en de rest van de Ajacieden nogal tegenviel.
Nu lopen er enkele grote talenten rond in de PSV A1 en het team als geheel presteert vooralsnog ontzettend goed, dus misschien dat daarom de hier genoemde grote Ajax talenten niet helemaal uit de verf kwamen.
Nu lopen er enkele grote talenten rond in de Ajax A1 en het team als geheel presteert vooralsnog ontzettend goed, dus misschien dat daarom de geroemde grote PSV talenten niet helemaal uit de verf kwamen.

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat moet inderdaad haast wel. Wat een uitslag zeg.
Ik was van plan om te gaan kijken maar uiteindelijk ben ik zelf gaan trainen. Ik ga wel een keer een dagje als er wat meer wedstrijden te zien zijn.
Ik was van plan om te gaan kijken maar uiteindelijk ben ik zelf gaan trainen. Ik ga wel een keer een dagje als er wat meer wedstrijden te zien zijn.
Nil volentibus arduum