Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Jong Ajax

Bericht door joey » ma sep 19, 2011 7:25 pm

Of hij gaat weg. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » ma sep 19, 2011 7:28 pm

Nee joh. Mino Raiola staat te srpingen om die jongens bij Ajax te laten tekenen na de affaire-Jol.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 19, 2011 7:28 pm

That's my joey: het glas is altijd half leeg. :aai.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma sep 19, 2011 7:29 pm

Zit Denswil ook in de stal bij die Italiaanse pizzaboer? Ik dacht alleen Bouy...

Rooie

Bericht door Rooie » ma sep 19, 2011 8:38 pm

Die Boere is er technisch niet beter op geworden. Liep ook alleen maar een beetje te sjokken over het veld.

Van Rhijn (en Verhoeven) was heel druk bezig om te coachen, duidelijk de leider van het team.

Kip was Kip.

Denswil ook hier een heerser.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 19, 2011 9:38 pm

Van Rhijn zijn contract loopt toch af? Ik snap dan ook niet dat hij niet vaker met het eerste mee mag trainen en zelfs af en toe meedoen. Van wat ik van hem heb gezien(is wel een tijdje geleden) is hij er zeer zeker aan toe. Ook in de voorbereiding heeft hij het gewoon gedaan toen hij meedeed, heb ik begrepen. En hij kan ook nog als rechtsback uit de voeten. Wat denken de kenners?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Fregge

Bericht door Fregge » ma sep 19, 2011 10:36 pm

Slechter dan Ooijer kan toch haast niet?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 20, 2011 4:36 pm

Het kan niet anders dan dat de nieuwe technische staf (De Boer - Bergkamp) het niet in hem ziet zitten. Ooijer wel laten bijtekenen en spelen en Van Rhijn een contract voor één jaar (en zonder optie, althans daar heb ik niets over gelezen) geven en hem niet in de selectie opnemen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Rooie

Bericht door Rooie » di sep 20, 2011 4:41 pm

Hij zit toch bij de selectie voor morgen? Of bedoel je structureel?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 20, 2011 4:46 pm

Benji schreef:Hij zit toch bij de selectie voor morgen? Of bedoel je structureel?
Morgen speelt er een soort fantasie-elftal? Lukoki en De Sa zitten bij de selectie, onze Rus in de spits, Cillissen in het doel, Boerrigter wordt gespaard?

Van Rhijn had tegen Twente kunnen spelen (Supercup) een oefenwedstrijd (of twee), kunnen invallen bij een voorsprong, zoveel minder dan Ooijer is hij toch niet?

Speelt Mats Rits nog?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Rooie

Bericht door Rooie » di sep 20, 2011 4:48 pm

Geblesseerd geraakt bij Belgie U-19

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 20, 2011 10:04 pm

Benji schreef:Geblesseerd geraakt bij Belgie U-19
Oké, zwaar geblesseerd?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 24, 2011 2:19 pm

Gaat er iemand vanavond nog in het Kyocera stadion kijken naar Jong Ado - Jong Ajax in het bekertoernooi voor beloftenteams?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 24, 2011 11:13 pm

Extreem rommelige pot gezien waarin beide grensrechters verantwoordelijk waren voor ongeveer 26 foute vlagsignalen en de spelers voor circa 87 foute passes (net een paar minder dus dan gister bij Ajax - Feyenoord). De speler die ik nog het meest gunde dat hij 2 goals meepakte was aan de zijde van de tegenstander Wouter de Vogel, die jongen kan wel wat.

2-4 dus met een chaotisch scoreverloop. Ook Frank de Boer, Danny Blind, Fred Grim & Carlo L'ami zaten rustig op de tribune tussen de Ado fans toe te kijken. En in de 34e minuut kwam ook Henk Fräser nog even binnenstappen. :biggrin.gif:

Maurice Steijn kwam ook wat later binnen en was een tikkeltje in paniek omdat hij naar het ziekenhuis was geraced omdat iemand in coma was geraakt...? Ene Didi? Dat zal vast niet Didi Longuet in Groningen zijn geweest.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr okt 28, 2011 10:10 am

Voorstel CBV: 'Jong Ajax in Jupiler League'
nieuws Door: Redactie op 28 okt 2011

Er wordt een voorstel ingediend bij de KNVB om tweede elftallen uit te laten komen in de Jupiler League. Eens in de zoveel tijd duikt dit plan op en de belangenvereniging CBV (Coaches Betaald Voetbal) hoopt het ook echt voor elkaar te krijgen, meldt De Telegraaf.

Voorstanders
Als het zo ver komt, moet onder de huidige Jupiler League een 'tweede divisie' komen, die valt te bereiken via de Topklasse. Dit is het plan van de bestuursleden Pieter Huistra (FC Groningen), Erik ten Hag en Rini de Groot (beiden PSV). Meer details ontbreken momenteel nog.

Dit trio vindt het voor talenten van clubs als Ajax, PSV, AZ en Feyenoord beter als het tweede elftal tegen clubs van het kaliber Cambuur Leeuwarden speelt. De helft van de bezoekers van Ajaxlife.nl liet deze zomer in een poll weten het een goed idee te vinden als Jong Ajax de stap naar de Jupiler League waagt.

Trainer Gery Vink toonde zich in de Ajax Lifekrant ook voorstander. "Spelen in de Jupiler League bevat alle ingrediënten om de laatste stap te zetten qua mentale weerbaarheid op weg naar het eerste elftal."
www.ajaxlife.nl

Aardig idee, zitten alleen nogal wat haken en ogen aan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 31, 2011 9:06 am

Lijkt me een prima plan. Gebeurt in andere landen ook dat het 2e elftal op het op één na hoogste niveau mag uitkomen, mits ze niet kunnen degraderen. Met Barcelona B dat in de Segunda Division uitkomt functioneert dit prima.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 31, 2011 9:12 pm

Ruime zege Jong Ajax op Jong Sparta

Jong Ajax heeft de thuiswedstrijd tegen Jong Sparta eenvoudig gewonnen. Na een 2-0 ruststand stond er een 4-0 eindstand op het scorebord. Rits, Boere (2) en Aissati scoorden.

Thulani Serero maakte zijn rentree na een blessure. Mats Rits opende de score met een lob. Uit een penalty zorgde Tom Boere voor de 2-0. Na rust scoorde Boere opnieuw. Het slotakkoord was voor Ismail Aissati. De middenvelder scoorde met een fraaie lob.

Opstelling Jong Ajax:
Verhoeven; Ligeon, Van Rhijn, Blind, Koppers; Rits, Aissati, Serero (De Kamps); Lodeiro, Boere en Ebecilio (Arica).

Ajaxshowtime

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr nov 04, 2011 1:39 pm

AN schreef:Rodney Sneijder: vraagtekens bij verhuur

4 november 2011

Aanstaande zondag komt Ajax in het duel tegen FC Utrecht de verhuurde Rodney Sneijder tegen. In een interview met Voetbalprimeur blikt de middenvelder vooruit op het treffen.
Ajax Netwerk
Sneijder stelt vraagtekens gehad te hebben bij de keuze van Ajax om het vlak voor het einde van de transfermarkt nog te verhuren. "Als je van jezelf kan zeggen dat je het goed hebt gedaan, dat je goed hebt gespeeld in de voorbereiding en dat je niet minder bent dan de rest, dan mag je teleurgesteld zijn. Als ik het niet goed had gedaan, en ik een paar stappen tekort zou komen, had ik het ook gezegd. Zo eerlijk ben ik ook. Dan zeg ik: oké, ze hebben gelijk. Ik ga in het tweede voetballen. Maar nee, ik kon het niveau heel makkelijk aan. Dat merkte ik aan alles. Fysiek, voetballend."
Ajax Netwerk
"Ik had niet meer verwacht dat ik nog verhuurd zou mogen worden op het laatste moment. Ik weet niet waarom ze dat gedaan hebben. Maar ik heb bij zoveel dingen mijn vraagtekens gehad. Ik was topfit, ben geen lastige jongen en doe geen gekke dingen. Dan verwacht je wel dat je beloond wordt. Dat gebeurde niet."
Ajax Netwerk
Zondag hoopt hij zich te bewijzen tegen Ajax. "Ik kijk er naar uit, maar ik kijk niet tegen ze op."
Ik zet hem hier maar neer, want ik zie dat Rodney nog geen eigen topic heeft.

Irriteert Rodney jullie ook zo erg!? Het begon al met 1 van de eerste wedstrijden waar hij naar het logo van Utreg op zijn borst verwees, terwijl hij nog in dienst is bij Ajax. En dan zijn uitlatingen (waarvan het bovenstaande er 1 is) in de media.
Ik vind het een talentje met totaal geen zelfreflectie. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr nov 04, 2011 2:02 pm

Helemaal eens!!!
Hij vindt zich beter dan Janssen, Eriksen, de Jong, Anita..... :drecul.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr nov 04, 2011 2:04 pm

Rodney is overschat en kent zijn eigen beperkingen niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 04, 2011 5:49 pm

Lekker in Utrecht laten. Irritant mannetje. Als hij niet het broertje van was geweest dan had hij niet eens bij Ajax gezeten. Ben ik van overtuigd.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr nov 04, 2011 6:28 pm

Het is verbazend dat Rodney in tegenstelling tot zijn broer stijf linksbenig is, met rechts kan hij vrij weinig. Toch is het een spelertje met karakter, hij heeft een aantal dingen die Eriksen mist zoals een vlammend schot, overzicht in bepaalde situaties en de échte wil om over zijn lijk te winnen. Hij heeft gewoon iets dominants, een bepaald soort bravoure waardoor ie als jong pikkie bij z'n teamgenoten afdwingt dat hij de vrije trappen neemt. Om ze er vervolgens ook in te schieten.

Gaat het zeker redden in het betaalde voetbal, is nu al goed genoeg voor PSV, Utrecht, Feyenoord en Vitesse. Zelf droomt hij van voetballen in het buitenland (maar niet in Italië, want die competitie en het vaak fantasieloze spel van Inter vindt ie maar niets).

Bron: Rodney Sneijder zelf

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 05, 2011 8:16 pm

Vind hem niét zo boeiend. Krijg ook een hekel aan hem.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo nov 06, 2011 2:15 am

Ik blijf erbij, goed ventje. Gaat het met zijn agressie en het fenomeen dat het gewoon aan zijn gouden kont hangt dat ballen die hij op doel schopt er vaak zomaar invliegen behoorlijk ver schoppen.

Utreg logo kussen is naar om te zien, maar vanuit zijn referentiekader meent ie dat. Hij had er geen enkel benul van dat zoiets bij Ajax supporters gevoelig ligt. Je moet niet vergeten dat hij uit een behoorlijk Tokkie gezin komt en zijn middelste broer als begin 20-er nieteens wist dat tyfus een ziekte is.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo nov 06, 2011 8:46 am

Natuurlijk wist ie dat dat gevoelig ligt, juist OMDAT hij uit een tokkiegezin komt.

Plaats reactie