Jong Ajax
Moderator: mods
Re: Jong Ajax
Zo maar eens kijken wat ze er van bakken tegen Jong FC Twente.
Mag ook weleens, want Gery Vink bakt er tot dusver weinig van met Jong Ajax.
0-1. '15 min, uit een penalty. Gaat lekker. Kreupele Ooijer in de fout. Die kan écht niet meer mee. 
'19 min. Weer een pingel voor FC Twente. Verhoeven keert hem.
'41 min. FC Twente komt op een 0-2 voorsprong. Zou de positie van Gery Vink wankelen na weer een nederlaag?
'49 min: 0-3. Weer Rendla.
'59 min: 0-4. Eigen goal Ooijer. Zelfs in het tweede elftal is het gevaar voor de ploeg.

'19 min. Weer een pingel voor FC Twente. Verhoeven keert hem.
'41 min. FC Twente komt op een 0-2 voorsprong. Zou de positie van Gery Vink wankelen na weer een nederlaag?

'49 min: 0-3. Weer Rendla.
'59 min: 0-4. Eigen goal Ooijer. Zelfs in het tweede elftal is het gevaar voor de ploeg.

Gaat prima met al die zelf opgeleide talenten. Vorig seizoen speelden ze ook al de pannen van het dak. Niets aan veranderen, lekker alles conservatief bij het oude laten. 

Haha, ik heb wel gelachen hoor. De 0-4 was van ongekende schoonheid. Ooijer die quasi-nonchalant terugspeelt, Verhoeven die al was doorgelopen, Verhoeven met een sprint (a la Jeroen Verhoeven) achter de bal aan en met bal en al het doel in... Wat een armoe, werkelijk waar. Geen enkele speler die er bovenuit stak. Enkel Lukoki kwam af en toe nog met een dreigende actie + voorzet, maar met Boere voor de goal heeft dat weinig zin. En dan speelden ze nog tegen een matige tegenstander ook.
komt omdat al die zelf opgeleide talenten in de a-selectie zitten.
I think I lost my fucking headache
Buiten Eriksen en Boilesen zit er niemand bij de A-selectie die normaal gesproken nog voor Jong Ajax zou uitkomen. En dat zijn spelers die hier enkel afgevormd zijn, niet opgeleid. Nee, het was werkelijk waar bedroevend. Oh wacht, Daley had hier misschien nog bij kunnen spelen...
Ebecilio
Ebecilio

Bij Ajax kicken ze op matige jeugdspitsen. Tom Boere is geen uitzondering op de regel. Ik had die jongen nooit, maar dan ook nooit uit België gehaald. Ze hadden hem lekker daar moeten laten.
De spitsen van Jong Ajax t/m de C1
Jong Ajax: Tom Boere
A1: Rowendy Schoop
B2: Panka
B1: Queensy Menig
B2: Sem Witteveen
C1: Adham El Idrissi
Het is om te janken. Pure middelmaat. Het zal nog heel lang duren voordat er weer een eigen opgeleide spits in de Arena te bewonderen is.
Het is om te janken. Pure middelmaat. Het zal nog heel lang duren voordat er weer een eigen opgeleide spits in de Arena te bewonderen is.
Het zegt wel wat dat Schoop het vandaag veel beter deed dan Boere die 0,0 in het spel voorkwam.D_skilled schreef:Bij Ajax kicken ze op matige jeugdspitsen. Tom Boere is geen uitzondering op de regel. Ik had die jongen nooit, maar dan ook nooit uit België gehaald. Ze hadden hem lekker daar moeten laten.
Het is te hopen dat Bartels terug kan komen op niveau, maar die kans lijkt me vrij klein. Dat was er eentje die wel potentie had.
Ebecilio was overigens uitermate zwak, van hem mocht je toch wel wat meer verwachten. Geen enkele geslaagde actie. Koppers werd als linksback aan alle kanten voorbij gelopen. Van Rhijn kan voetballend mee, maar verdedigend voegt hij niets toe. Rits zeer matig, veel fouten, al liet hij af en toe ook wel wat klasse zien.
Wat is het toch makkelijk om sommige spelers af te kraken op een forum, goed bezig en zeker als het gaat om spelers die nog wel erg jong zijnD_skilled schreef:Bij Ajax kicken ze op matige jeugdspitsen. Tom Boere is geen uitzondering op de regel. Ik had die jongen nooit, maar dan ook nooit uit België gehaald. Ze hadden hem lekker daar moeten laten.

Ik heb bewust de spitsen tot en met de C1 genomen. Vanaf daar komen de jeugdspelers in de nationale jeugdploegen en kun je vaststellen wie echt talent heeft of niet.
LucaS schreef:Castillion, 1 of 2 jaar.
Dat lijkt me sterk. Hij had er allang moeten staan.
Het roer moet om, er zal meer ruimte moeten komen voor creatieve spelers. Eindelijk.
Boere kan er geen flikker van. En voor zo'n jongen betalen ze dan.

Het stinkt aan alle kanten!
Het maakt me helemaal niks uit of die jongens talent hebben of niet, dat zullen ze wel bij Ajax bepalen. Je gaat toch niet over een veertienjarige jongen roepen, dat het pure middelmaat is.
Waarom niet? Daarmee zeg je toch niet dat die jongen niet deugt? Het is puur een oordeel over zijn voetbalkwaliteiten.
Waarom niet? Ik kijk en constateer het. Net zoals ik heel veel spelers in de jeugdopleiding het Ajax-niveau vindt ontberen. De lat moet omhoog. Jongens van die leeftijd worden dit seizoen al geconfronteerd met interlandvoetbal en uitvoerig bekeken danwel in kaart gebracht door binnenlandse en buitenlandse clubs. Ik probeer aan te geven dat er in de leeftijdscategorie 20-15 geen goede spits met potentie rondloopt.
Spreek je uit ervaring of zo?
Ik zou me weinig aantrekken van de mening van een onbekende op een of ander forum.
Ik zou me weinig aantrekken van de mening van een onbekende op een of ander forum.
Inderdaad.
Alsof een mening op een forum er iets toedoet. Sterker nog, ze kunnen alvast een beetje wennen aan hoe het er later in de profwereld aan toegaat. Dan worden spelers tot op het bot gefileerd. Dan heb je niet één mening, maar duizenden. Een speler die niet tegen kritiek kan heeft geen zelfreflectie. Er is de afgelopen jaren onder JOR veel te snel genoegen genomen met middelmaat. Dat moet anders, mijn inziens. De lat moet hoger en dus kijk je kritischer naar spelers.
Alsof een mening op een forum er iets toedoet. Sterker nog, ze kunnen alvast een beetje wennen aan hoe het er later in de profwereld aan toegaat. Dan worden spelers tot op het bot gefileerd. Dan heb je niet één mening, maar duizenden. Een speler die niet tegen kritiek kan heeft geen zelfreflectie. Er is de afgelopen jaren onder JOR veel te snel genoegen genomen met middelmaat. Dat moet anders, mijn inziens. De lat moet hoger en dus kijk je kritischer naar spelers.
Het roer moet om in de jeugdopleiding. Afgelopen seizoenen vele wedstrijden meegepakt in de jeugd en je ziet nauwelijks goede spelers. En ook als je naar het eerste van Ajax kijkt, zie je weinig jongens die echt uit de jeugd komen. Vermeer, Wiel en Anita, dan heb je het wel een beetje gehad.
Gelukkig gaat het roer ook om.
Tot die tijd overbruggen met aankopen als Eriksen, Boilesen, Fischer, Kishna etcetera.
Tot die tijd overbruggen met aankopen als Eriksen, Boilesen, Fischer, Kishna etcetera.
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
Het "Ei van Columbus", Ajax moet gewoon wereldspitsen/spelers opleiden. Weer een voorbeeld van dat de grootste problemen een eenvoudige oplossing kennen. Laten we dat dan ook doen met keepers, backs, centrale verdedigers enz en ons geheim, wereldspelers opleiden, niet aan andere verenigingen doorvertellen, want dan gaan zij dat ook doen. 

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Denswil speelt vanavond mee met Jong Ajax uit bij Jong NEC, heeft net gescoord uit een corner. Na een uur staat Ajax met 0-3 voor.
Heeft in de A1 niets meer te zoeken. Willen ze nou opleiden of kampioen worden met de A1, vraag ik me hardop af?
2-5. Nog kleine vijf minuten te spelen. Complete technische staf van Ajax-1 is aanwezig.
2-5. Nog kleine vijf minuten te spelen. Complete technische staf van Ajax-1 is aanwezig.