Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2012 4:47 pm

Zal mij een worst wezen waar die spelers vandaan komen. En of PSV blij is met ons.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 16, 2012 4:51 pm

wimpey schreef:Wanneer je modelscholieren hebt (hetgeen volgens Boog het geval was), hoef je toch geen scholieren van elders te ronselen?! :confused.gif:
Wanneer je revolutionaire lesmethoden hebt, waarmee je van gemiddelde leerlingen Einsteins kan maken, hoef je toch de hoogbegaafde kinderen van andere scholen geen studiebeurs aan te bieden om maar vooral bij jou te komen studeren? :confused.gif:
Hoe dan ook, ik vind het een goede ontwikkeling (lullig voor de afgevende club, maar dat overkomt Ajax ook). I.p.v. tevreden achterover leunen en jezelf op de borst slaan, moet je zorgen dat je de beste opleider bent. Niet van de daken schreeuwen dat je dat bent.
Het aantrekken van jonge spelers heeft natuurlijk iets te maken met zorgen dat je de beste opleider bent.
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2012 5:10 pm

:drecul.gif:
Peter schreef:PSV haalt ook een jeugdspeler van Feyenoord genaamd Wijnaldum. :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2012 5:16 pm

“Ik begon bij Quick, dat was bij mij om de hoek”

Dat is een kakkertje, kan niet anders. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma apr 16, 2012 5:42 pm

Laten we dan ook afspreken dat we niet gaan klagen als buitenlandse clubs langskomen voor de talenten van Ajax. :neutral.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 16, 2012 6:22 pm

Oscarito schreef:Laten we dan ook afspreken dat we niet gaan klagen als buitenlandse clubs langskomen voor de talenten van Ajax. :neutral.gif:
Eens, dat is precies hetzelfde.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 16, 2012 6:59 pm

Klopt. Zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal. Kijk, ik zie liever dat een jeugdspeler gewoon bij Ajax blijft. En gelukkig gaat dat tot op heden behoorlijk goed. Maar als zo'n jongen er voor kiest om de stap naar het buitenland of een andere Nederlandse club te zetten doe je er niets tegen.

Ik vraag me in sommige gevallen wel eens af wat de beweegredenen zijn en of het een slimme keuze is. Maar ook dat is aan de speler zelf.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 16, 2012 7:23 pm

Oscarito schreef:Laten we dan ook afspreken dat we niet gaan klagen als buitenlandse clubs langskomen voor de talenten van Ajax. :neutral.gif:
Doen we hier, geloof ik, ook niet. Wanneer Bouy bij Juve en van Velzen bij Man U meer perspectief / kudo ziet, moeten ze vooral daar naartoe gaan.

Uit het ED:
Het zou misschien wel handig zijn als Marcel Brands ook een keer de waarheid zou vertellen. De speler in kwestie woont in Nijmegen en wordt door PSV verplicht om dichterbij te gaan wonen. De ouders en speler hebben hier geen interesse in en Ajax heeft kenbaar gemaakt dat zij deze jongen elke dag met een busje ophalen en brengen. Dus de fout ligt niet bij Ajax maar bij PSV.

Roy van Zanten - 16-04-2012 | 15:43

Sportdome:
'PSV wilde Van Rhijn en Lukoki binnenhalen'

Het had niet veel gescheeld of Ricardo van Rhijn en Jody Lukoki maakten hun debuut bij PSV in plaats van bij Ajax. De Eindhovenaren hebben in de afgelopen seizoenen meerdere keren geprobeerd om jeugdspelers uit Amsterdam naar De Herdgang te halen. Ook Yener Arica en Stefano Denswil hebben een aanbod afgeslagen. Momenteel is PSV bezig om C-junior Deyovaisio Zeefuik weg te halen bij Ajax. De speler zou twijfelen, maar de vader ziet zijn zoon graag verhuizen naar Eindhoven.

De berichten zijn opvallend, aangezien technisch directeur van PSV, Marcel Brands, vanochtend in De Telegraaf fel uithaalde naar de handelswijze van Ajax. De Amsterdammers legden op 22 maart jongstleden PSV-jeugdspeler Mink Peeters vast. De Eindhovenaren wilden Peeters in Eindhoven naar school laten gaan, maar de speler wilde liever in zijn eigen Nijmegen onderwijs volgen. PSV weigerde om voor het vervoer van Peeters te zorgen, iets wat Ajax wel toezegde.

Volgens Brands is daarmee een zogenaamd gentleman's agreement tussen Ajax, PSV en Feyenoord geschonden. Spelers van deze topclubs worden niet door elkaar weggehaald. Nu blijkt echter dat PSV al veel eerder het hof van enkele grote Ajax-talenten maakte.

Ondertussen begeven de Amsterdammers zich wel op de jeugdtransfermarkt. Zo werd vanmiddag een jeugdspeler van SC Heerenveen overgenomen en eerder ook al een jeugdspeler van Sparta Rotterdam. Tevens werd C-junior Walian overgenomen van AZ en staat ook A-talent Van Kessel op het verlanglijstje in Amsterdam. Verder zouden talenten van PSV, Sparta Rotterdam en FC Utrecht binnenkort de overstap maken naar Amsterdam.

Ajax zou zich volgens De Telegraaf vooral richten op spelers uit de A-jeugd. In die lichting zien de Amsterdammers momenteel weinig perspectief. Ook dat is opvallend, aangezien de A1 dit seizoen pas in de finale van de baby Champions League onderuit ging en op koers ligt voor de landstitel bij de A-junioren.

@Oscar, jij zit er bovenop: die Brands maakt op mij een lichtgewicht-indruk. Wat is jouw beeld van hem?

Feest

Bericht door Feest » ma apr 16, 2012 10:06 pm

Melvin Vissers en Van Koesveld; zaakwaarnemer Rob Jansen. Wim Jonk, zaakwwaarnemer Rob Jansen..

D_skilled

Bericht door D_skilled » di apr 17, 2012 7:21 am

Dat is geen nieuws. Staat gewoon op de site van sport-promotion.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 17, 2012 7:57 am

InnerHarbour schreef:“Ik begon bij Quick, dat was bij mij om de hoek”

Als ik hem zo zie staan met pa en ma, dan ben ik geneigd je gelijk te geven. Ze zullen na afloop van een wedstrijd geen biertje drinken met Pa Ligeon denk ik zo. :smallgrin.gif:

Oscarito

Bericht door Oscarito » di apr 17, 2012 8:01 am

Hij presenteert het ook niet als nieuws. Eerder als hint naar bepaalde zaken.

@wimpey: ik ben klaar met Brands, vorig seizoen gaf ik hem nog het voordeel van de twijfel maar sinds begin dit seizoen slaat de wijzer zwaar over naar het negatieve. Om dit topic niet te vervuilen hier wat linkjes.
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum ... #post73224
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum ... #post73904
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum ... #post76107

Rooie

Bericht door Rooie » di apr 17, 2012 5:54 pm

Gino van Kessel komt over van AZ (contract voor 2 jaar + optie 1 jaar).

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 17, 2012 7:02 pm

Oscarito schreef: @wimpey: ik ben klaar met Brands
Je had het goed gezien. :biggthumpup.gif:

Ik had trouwens niet verwacht dat psv zó ver zou wegzakken. 35 miljoen geinvesteerd en in de eredivisie niet eens 2 punt gemiddeld per wedstrijd pakken. Raar mechanisme dat de trainer moet gaan en dat de TD blijft zitten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 17, 2012 7:33 pm

Wat vinden de mensen die de jeugd volgen eigenlijk van al die nieuwe spelers? Zijn het echt interessante spelers voor Ajax? En zijn ze beter dan wat er rondliep?
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 17, 2012 7:45 pm

Benji schreef:Gino van Kessel komt over van AZ (contract voor 2 jaar + optie 1 jaar).
Dat zal niet helpen in de onderhandeling met az, door jeugdspelers weg te halen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 17, 2012 9:30 pm

In principe hetzelfde als Ben Rienstra, toch?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 20, 2012 8:45 am

Peter schreef:
InnerHarbour schreef:“Ik begon bij Quick, dat was bij mij om de hoek”

Als ik hem zo zie staan met pa en ma, dan ben ik geneigd je gelijk te geven. Ze zullen na afloop van een wedstrijd geen biertje drinken met Pa Ligeon denk ik zo. :smallgrin.gif:
Het terrein van Quick grenst aan de Vogelwijk in Den Haag, de kakbuurt bij uitstek. Ik ken aardig wat Quickers, is allemaal kak. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 20, 2012 8:50 am

'Ajax, blijf van onze talenten af!'
Door: redactie − 20/04/12, 08:27

Clubs in het betaald voetbal zijn ongerust, teleurgesteld of boos over de verhuizing van jonge spelers van de ene naar de andere club. Vooral Ajax is momenteel actief bezig talenten van elders naar Amsterdam te halen, als versterking van de jeugdopleiding.

Ajax heeft voor volgend seizoen al spelers van FC Utrecht, Sparta, PSV, AZ en Heerenveen aan zich gebonden, onder wie jongens van 13 en 14. Hoewel dat niet verboden is, aangezien jongens tot 16 geen contract hebben, reageren andere clubs ontstemd. Nu het geld schaars is, beschouwen ze opleiden als steeds belangrijker.

Clubs vragen zich af voor wie ze nog opleiden of hekelen de handelwijze van in dit geval Ajax, dat volgens die clubs eerst met de talenten en hun ouders praat alvorens de 'oude' club in te lichten. Technisch manager Marcel Brands van PSV oordeelt dat het herenakkoord tussen Ajax, Feyenoord en PSV, om van elkaars spelers af te blijven, is geschonden, nu de 13-jarige Mink Peeters van PSV naar Ajax vertrekt. 'Wij wisten van niets.'

De overgang van talenten van de ene club naar de andere is al jaren gemeengoed, maar technisch directeur Foeke Booy van FC Utrecht pleit voor overleg. 'Ik stel voor dat we van elkaars jongens afblijven tot ze 16 zijn.' Ook wil Booy een hogere opleidingsvergoeding. Die bedraagt nu 12.500 euro per jaar, niet genoeg om de gemaakte kosten te dekken.

FC Utrecht ziet Ché Nunnely (13) en Guido Janssen (15) naar Ajax vertrekken. Booy: 'De contacten zijn niet correct verlopen. De jongens zijn eerder benaderd dan afgesproken. Als het goed is, belt een hoofd opleidingen eerst met zijn collega. Bij ons wist Henny Lee van niets. Ajax pretendeert zo'n goede opleiding te hebben, maar ze lopen alleen te shoppen. Ze hebben maling aan alles en slaan afspraken in de wind. Als je ze daarop aanspreekt, weten ze niet waarover je het hebt. Of ze vaardigen naar een regulier overleg een coördinator van de onderbouw af.'

AZ verliest aanvaller Ezra Walian (14) aan Ajax. 'Ook dat is niet netjes gegaan', aldus technisch directeur Stewart. Ajax benaderde volgens hem eerst de speler, een veel scorende aanvaller die al jaren in de Alkmaarse opleiding zit. 'Ik heb nog geprobeerd hem te behouden, maar dat had geen zin meer. Het is goed als we in breed gremium over de problematiek spreken, want die gaat het hele betaald voetbal aan.'

Sparta zag Melvin Vissers (16) naar Ajax vertrekken alsmede Nabi Hakimzadeh, een jongen van 15 die eerder uit de opleiding van Ajax viel en via Sparta terugkeert in Amsterdam. PSV betreurt dus de overgang van Mink Peeters, die op Twitter aangaf dat hij alleen verhuist omdat hij van Ajax in Nijmegen op school mag blijven. 'Ik neem die jongen niets kwalijk', aldus Brands. 'Het gaat erom dat wij van Ajax niets hebben gehoord. Naar mijn weten bestond er een gentleman's agreement tussen Ajax, Feyenoord en PSV. Dat is op deze manier niets waard. Hierbij is niemand gebaat. Zo krijgen we wildwest.'

Technisch directeur Wiljan Vloet van Sparta: 'Wij doen er alles aan onze talenten te binden. De opleiding van Sparta staat als uitstekend bekend, maar als Ajax komt, wil zo'n jongen vaak vertrekken. Ajax heeft het inzake Vissers eerlijk gespeeld. Wij zijn als club tijdig ingelicht. Ik weet niet precies wat Ajax hem voorhoudt; een betere opleiding, internationale toernooien? We zouden met zijn allen moeten kijken wat het beste is, ook voor het kind. Het gaat uiteindelijk nog niet om een carrière, maar om talentontwikkeling.'

Wim Jonk, als lid van het technisch hart van Ajax verantwoordelijk voor de jeugd, is zich van geen kwaad bewust. 'Het is het verhaal van de pot en de ketel. Het gebeurt bij ons ook dat een jongen opeens naar een andere club verhuist. Het gaat hier bovendien om de individuele keuze van de speler. Als een jongen weg wil bij een club, moet die club misschien ook in de spiegel kijken.' Jonk, nog niet zo lang actief in de nieuwe structuur bij Ajax, weet niet anders dan dat Ajax juist handelt, door eerst met de club te praten. 'Maar het kan dat het eerste contact verloopt via de scouting.'

De clubs zullen de problematiek ter sprake brengen in het technisch overleg, waarbij ook de KNVB is betrokken. Technisch manager Mohammed Allach van de bond: 'Het is een telkens terugkerend thema. De KNVB wil eerst weten: is het verstandig dat een talent naar een andere profclub verhuist en zo ja, op welke leeftijd? Is het goed voor de Nederlandse opleiding? Brokkelt de bereidheid van clubs om te investeren in opleiding af als hun beste spelers op jonge leeftijd al vertrekken? En tot slot: als we al een standpunt innemen, hoe gaan we dat handhaven? Het is een principiële discussie over opleiden, met als hamvraag: wat is goed voor het kind?'
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 20, 2012 8:55 am

Het is duidelijk dat fatsoen bij Ajax bij de intrede van de nieuw machthebbers geen belangrijke waarde meer is. Hoe moeilijk kan het zijn om eerst even de TD/TM van een club in t e lichten voordat je een spelertje haalt. En de opmerking van Jonk is natuurlijk een gotspe (even in de spiegel kijken), natuurlijk willeen veel jongetjes liever bij Ajax dan pakweg Utrecht spelen, al was het alleen maar omdat Ajax ook onder jeugdspelers ongetwijfeld de club is met de grootste aanhang.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr apr 20, 2012 9:06 am

Daar hebben we moraalridder, Lucas. :excited.gif: Alle clubs doen er aan mee en vaak gaat het niet conform de regels. You win something, you lose something.

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 20, 2012 9:07 am

Wat een huilverhaal. Vloet geeft aan dat het contact netjes is verlopen. Misschien dat een scout eerst wat vraagt. Maar dat gebeurt overal.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 20, 2012 9:07 am

Geen probleem, is de realiteit, de beste gaan naar het buitenland, laten we hopen dat we een enkel pareltje kunnen behouden. Tis niet anders.

Huilie huilie laten we over aan de TD's van andere clubs en aan Lucas natuurlijk. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 20, 2012 9:07 am

Tja, stom he, fatsoen. Gatver! :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 20, 2012 9:15 am

Want die Brands is te vertrouwen....
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie