Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Ajax A1

Bericht door Thijs » za okt 04, 2014 10:25 am

Vanmiddag om 14.30 uur de A1 tegen PSV A1 op de Toekomst!

Daarnaast ook live op Ajax Exclusive TV.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 04, 2014 2:51 pm

Iemand die kijkt?

Heb het eerste deel van de wedstrijd gemist. Wat ik ervan gezien heb: Ajax dominant, maar je moet de kansen wel maken.

Het verhaal wordt eentonig.

Snap niets van de tactiek van PSV, trouwens. Waarom mogen die jongens niet lekker voetballen? Met zijn allen voor het doel hangen is niet mijn idee daarvan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 04, 2014 3:07 pm

psv puur verdedigend, 1 uitbraak en een schitterende goal. Ajax dominant, maar zonder grote kansen. Zojuist Nouri alleen voor de keeper, maar treuzelt te lang.

Ajax verdiend de gelijkmaker. Beste bij Ajax: Dekker, El Mahdioui en Riedewald.Bij Nouri en Cerny kun je zien dat ze klasse hebben, maar komt er vandaag niet uit. Donny (normaal gesproken uitblinker), vandaag vrij onzichtbaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 04, 2014 3:15 pm

Die jongens hebben een zwaar programma achter de rug. Ze missen net dat beetje extra.

Nouri en Cerny zijn lichtgewichtjes en nog eerstejaars A ook. Die jochies komen er wel.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 04, 2014 3:25 pm

Ze willen hem niet maken. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 04, 2014 3:29 pm

Mooie technicus die Nouri. Wordt genieten als die zijn debuut gaat maken in Ajax 1.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 04, 2014 3:30 pm

Onverdiende nederlaag, maar de potentie bij de Ajax-spelers is veel groter.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 04, 2014 3:33 pm

Yep, vind ik ook.

Riedewald blink uit, hij is fysiek verder dan de rest. Het kan haast niet anders of hij gaat een grote toekomst tegemoet.

Jammer voor die jongens. Een onverdiende nederlaag. :aai.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 04, 2014 3:33 pm

Riedewald speelt de 2e helft te geforceerd. Wat doet die Ballut!? bij Ajax A1!? :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 04, 2014 3:36 pm

Bulut. Hij is sterk en moet de stormram zijn. Dat werkt haast nooit, maar dat heeft Peereboom nog niet door.

In principe zou Zivkovic nog in dit team mogen spelen. Hij had er vast een of twee gemaakt. De A1 heeft geen gemakkelijk scorende spits. Dat bleek dinsdag ook al. El Idrissi schiet er regelmatig een in, maar ik vind hem iets tussen een spits en buitenspeler in. Een rechtsbinnen, zeg maar.

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 04, 2014 5:29 pm

Het was hartstikke leuk op De Toekomst! Op het voetbal na. :blush.gif: Ik kon mijn zoontje de broers Witschge, Swart en Tahamata aanwijzen. Wannabe voetbalmakelaar Peter R. de Vries liep er ook trekkepotend rond. Ik heb niet tegen m'n zoontje gezegd: hopelijk doet het flink pijn! :hypocrite.gif:

Yopi en Ajaciedjuh schetsen m.i. een te rooskleurig beeld. Ik heb een andere wedstrijd gezien. Veel schuiffie - schuiffie achterin, breed en terug. De 'toptalenten' Riedewald, Nouri, vd Beek, Cerny, El Mahdioui en Dekker vielen me niet mee. Eufemistisch gezegd. Ze herkennen het moment waarop het snel moet niet. Vandaag tenminste. Het is te mainstream, ik miste het 'bijzondere'.

Ajax dwong amper kansen af, er zaten weinig vlot lopende aanvallen bij. Na rust probeerde Ajax het met Riedewald op het middenveld en achterin 1 op 1. Ook toen zag ik te weinig inventiviteit en snelheid van denken en handelen. Gaat nog wel een paar jaar duren, eer we deze jongens in Ajax-1 zien. O.b.v. wat ik vandaag zag, zullen de 6 genoemde spelers het ook niet allemaal gaan halen. Tegen het einde ging alles lang richting die Badr-lookalike die erin kwam. Dat was armoe troef. Beste Ajacied m.i. (vandaag): Lartey.

psv had m.i. betere spelers, vandaag i.i.g., dan Ajax. Bergwijn i.i.g. Slimme speler, technisch goed onderlegd en speersnel. Die jongen speelde toch bij Ajax? Knoeiwerk...

Hun nummers 6 en 7 vond ik ook sterk, evenals hun nummer 4. Ze maakten de ruimtes klein, daar kon Ajax niet mee omgaan. En met de daarop volgende omschakeling had Ajax het ook moeilijk. Verdiende overwinning voor psv dus.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 04, 2014 5:59 pm

De Toekomst is geweldig. Tien keer leuker dan de Arena. :biggthumpup.gif:

Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, Willem. Mijn oordeel dus niet op basis van deze wedstrijd alleen.

Het spelletje van PSV is zoveel gemakkelijker. Opvangen en de bal diep gooien. Desnoods met vijf verdedigers. :666.gif: Ik zeg je, als Ajax die ruimte krijgt blinken Cerny, Nouri en Dekker meteen uit. Die jongens weten daar wel raad mee. Vandaag moesten ze tegen een gesloten verdediging. Goede oefening.

Nouri herkent het moment wel, maar hij heeft het fysiek zwaar. Als het tempo te laag is, loopt hij tegen zijn beperkingen aan. Hij doet me verdomd veel denken aan Tarik Oulida. Mooie voetballer, maar qua dynamiek een twijfelgeval. Dat heb ik al vaak aangegeven. Ik vind wel dat hij zich ontwikkeld heeft, maar het zal me benieuwen of hij er komt op basis van zijn pure voetbaltalent.
Donny speelde slecht vandaag, maar hij is een goeie.
Dekker heeft een geweldige voorzet, zwakke punt is snelheid. Werkt hij hard aan, maar je kunt van een ezel geen renpaard maken.
Cerny is een toppertje. Het jongste kind. Hij zit nog maar kort in de opleiding, doet alles op talent. Hij is een intuïtieve speler, heeft lef, een actie, snelheid. Zo zie ik het graag.
El Mahdaoui kan goed voetballen, maar zijn handelingssnelheid moet omhoog.
Natuurlijk komen ze er niet allemaal, zo werkt het niet. Ik verwacht dat Riedewald, Van den Beek en Cerny in elk geval zullen doorbreken. Maar het blijft koffiedik kijken.

Wat je hebt gezien is een momentopname. Die jongens zijn niet gewend aan twee zware wedstrijden in de week, vergeet dat niet. Dinsdag was slopend, met dertig graden.

Wat vond je trouwens van Dani van der Moot? PSV heeft heel wat moeite voor hem gedaan.
Pa Bergwijn kreeg ruzie met JOR. Tja... Leuk counterspelertje, maar ik moet nog zien of hij het eerste van PSV gaat halen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 04, 2014 6:03 pm

Dan moet je ook meenemen dat het met zijn allen achter de bal een stuk makkelijker voetballen is. Voor de verdediging zijn de ruimtes kleiner en voor de aanvallers de ruimte juist groter. psv heeft niks gecreëerd. Voor Ajax zijn dit goede leermomenten om tegen zo'n verdedigende tegenstander te spelen (ook afgelopen dinsdag in CL).

De frisheid bij Ajax ontbrak. Ik denk dat dit te maken heeft ket de vele wedstrijden. Ik heb de A1 regelmatig wel goede wedstrijden zien spelen, dus ik ben nog wel 'optimistisch'. Ik zou me meer zorgen maken als ik psv-supporter zou zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 04, 2014 6:16 pm

Yopi schreef:De Toekomst is geweldig. Tien keer leuker dan de Arena. :biggthumpup.gif:
Eens. Ik ga (veel) vaker naar / in de toekomst. De kids waren aan het spelen en ik zat lekker in de zon naar voetbal te kijken. :biggthumpup.gif:
Natuurlijk komen ze er niet allemaal, zo werkt het niet. Ik verwacht dat Riedewald, Van den Beek en Cerny in elk geval zullen doorbreken. Maar het blijft koffiedik kijken.
Het gaat in de jeugd om het individu. De opleiding is daarop gericht. Vandaag viel Ajax me individueel en als team niet mee.

Een defensieve tegenstander is geen excuus. De balsnelheid lag te laag en het herkennen van 'het moment' was onvoldoende verzorgd. Ajax kon psv niet verrassen. psv hield vrij makkelijk stand.

Wat vond je trouwens van Dani van der Moot? PSV heeft heel wat moeite voor hem gedaan.
De nummers 10 van Ajax en psv vielen totaal niet op.
Pa Bergwijn kreeg ruzie met JOR. Tja... Leuk counterspelertje, maar ik moet nog zien of hij het eerste van PSV gaat halen.
Beste speler op het veld vandaag.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za okt 04, 2014 10:00 pm

Pa Bergwijn kreeg ruzie met JOR.
Op http://english.ajax.nl/News/Archive/Art ... e-Ajax.htm valt te lezen wanneer JOR vertrekt; (website van ajax.nl), maar vanaf maart 2011 (maanden eerder dus) was alles al in handen van het TH, kortom Bergwijn vertrok maanden nadat het TH (en dan houd ik de datum van verschijnen van het rapport-JC aan) alles in handen had (zeven maanden na het begin van de JC-revolutie kwam het eerste bericht over Bergwijn naar PSV)

Zou Bergwijn vertrouwen hebben gehad in het TH dan zou hij zijn gebleven want al maanden was bekend dat de TH-visie het uitgangspunt was van de jeugdopleiding (maanden voor zijn officiële vertrek). Wil vader Bergwijn meer geld? Geen idee, ik ken noch vader, noch zoon, zou zo maar kunnen, maar op AT mag toch niet de leugen regeren? JOR heeft zo veel fouten gemaakt, natuurlijk JOR is een mens, denk niet dat het TH geen fouten maakt. Wie dat denkt ...
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo okt 05, 2014 12:00 pm

Het is de schuld van het TH! :hypocrite.gif:

Hoe zou het met JOR gaan? Een hork in China. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 05, 2014 2:48 pm

Yopi schreef: Een hork in China. :smallgrin.gif:
Een zak rijst...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 21, 2014 2:20 pm

Over 40 minuten speelt onze A1 tegen de leeftijdsgenoten van Barça.

Wordt op tv uitgezonden door Eurosport en is dus ook online te streamen via de Eurosport player. Ajax Exclusive TV kondigt deze wedstrijd vooralsnog niet aan, het zou kunnen dat ze voor vandaag de uitzendrechten niet hebben omdat Eurosport dit live op televisie broadcast.

Hoe dan ook een interessant potje!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 21, 2014 3:03 pm

Eindelijk een keer de A1 van Ajax op Eurosport. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 21, 2014 3:05 pm

0-1 voor. Lijkt in niks op het eerste. Ze zetten druk, spelen kort combinatie-spel en het is nu al leuker dan de laatste 8 wedstrijden van Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 21, 2014 3:09 pm

Die Nouri mag zaterdag spelen tegen Go Ahead.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 21, 2014 3:11 pm

Mmmmmm, ik weet niet of dit voor Ajax wel zo gunstig is die overwinningen in Europees verband.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 21, 2014 3:18 pm

Vergeet niet dat dezelfde Ajax jeugdploeg 3 weken terug nog gelijkspeelde tegen Apoel.

We hoeven nu echt niet bang te zijn dat andere clubs onze jeugdopleiding leegroven. Cerny speelt vandaag geweldig en hij en zijn leeftijdsgenoten snappen heus wel dat het echt beter, handiger qua carrièreplanning en ook gewoon leuker is om bij Ajax door te breken dan bij PSG, Madrid of Manchester een contract maar 0 minuten speeltijd te gaan krijgen.

Van deze gastjes gaan we er echt wel een aantal zij aan zij in Ajax 1 zien!

Rutger

Bericht door Rutger » di okt 21, 2014 3:28 pm

Ook toen tegen Apoel was Ajax veel sterker, maar wisten ze gewoon het doel niet te vinden. Soms is er een beetje geluk nodig.

Verder is deze speelstijl een verademing vergeleken met het plichtmatige geschuif van het grote Ajax. Mooi om te zien hoe snel de spelers hier de aanval zoeken. Ook veel technisch sterke spelers die makkelijk kunnen wegdraaien en 1x kunnen raken. :biggthumpup.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » di okt 21, 2014 3:29 pm

Of ze nu wel of geen resultaat halen, ze laten in ieder geval klasse zien. Wel bijzonder dat de 1e jaars A-junioren dit team dragen.

Plaats reactie