Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
Volgens mij staan er een aantal Marokkaanse jongens op doorbreken, dus ik ben benieuwd wat dat doet voor de aantrekkingskracht van Ajax op dat soort jongens. Daar vind je volgens mij nog de meeste straatvoetballers die in theorie goed bij Ajax passen.
Ja fijn, laten we hopen dat er meer Marokkanen en ander moslim gebroeder bij Ajax komen. 

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Opstelling Ajax A1 tegen ADO: Van Bladeren, Dankerlui, Larey-Sanhieze, Bergsma, Sno, El Mahdioui, Cerny, Bay, El Idrissi, van de Beek, Dekker
Bank: Groothuizen, Clement, Efmorfidis, Bulut, De Wit, Kurban, Nouri
Bank: Groothuizen, Clement, Efmorfidis, Bulut, De Wit, Kurban, Nouri
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Veel wijzigingen ten opzichte van donderdag. Opvallend: Efmorfidis niet in de basis. Donderdag zat hij niet eens bij de selectie.
Hoe laat wordt deze wedstrijd gespeeld, Thijs?
Hoe laat wordt deze wedstrijd gespeeld, Thijs?
-
Is om 12u begonnen, nog 0-0.
-
1-0 Bergsma, uit vrije trap van Donny.
Niet op Ajax Exclusive, blijkbaar.
Ben jij aanwezig? Hoe speelt Markus Bay?
Vorig jaar zag ik Ajax B1-ADO Den Haag B1 (1-2), met Nouri en Appie. De verdediging van Ajax had toen de grootste moeite met de snelle en opportunistische Owobowale*. Doet die jongen nu mee bij ADO A1?
*of zoiets.
Ben jij aanwezig? Hoe speelt Markus Bay?
Vorig jaar zag ik Ajax B1-ADO Den Haag B1 (1-2), met Nouri en Appie. De verdediging van Ajax had toen de grootste moeite met de snelle en opportunistische Owobowale*. Doet die jongen nu mee bij ADO A1?
*of zoiets.

-
Yes, ik ben er. Bay speelt ok, hij kan mooie crosspasses geven.
Het is allemaal een stuk slordiger dan tegen PSG. Staat nu ook 1-1 na een pingel. Die Owobowale is idd een snel mannetje, hij had in de 2e minuut ADO al op 0-1 moeten zetten maar schoot voorlangs.
Het is allemaal een stuk slordiger dan tegen PSG. Staat nu ook 1-1 na een pingel. Die Owobowale is idd een snel mannetje, hij had in de 2e minuut ADO al op 0-1 moeten zetten maar schoot voorlangs.
Logisch. Donderdag speelde de beste spelers uit deze lichting; vandaag ontbreken er een paar.
Het is sowieso een gelegenheidsopstelling. Maar ach, het gaat om de ontwikkeling van de spelers. Dus: wie maken er een goede indruk op je?
Owobowale is een leuke counterspits. Tijdens het EK viel hij tegen, toen waren de ruimtes kleiner.
Leyder speelde gisteren al mee met de A2, heb ik begrepen. Waarom eigenlijk?
Het is sowieso een gelegenheidsopstelling. Maar ach, het gaat om de ontwikkeling van de spelers. Dus: wie maken er een goede indruk op je?
Owobowale is een leuke counterspits. Tijdens het EK viel hij tegen, toen waren de ruimtes kleiner.
Leyder speelde gisteren al mee met de A2, heb ik begrepen. Waarom eigenlijk?
-
Efmorfidis deed ook met de A2 mee, al viel hij wel weer prima in.
Ik vond Lartey weer prima, en debutant Bergsma was ook solide. Verder was Donny vd Beek m.i. de beste man van het veld. Ajax speelde ook niet per se slecht, maar donderdag was het ook wel erg goed allemaal.
Ik vond Lartey weer prima, en debutant Bergsma was ook solide. Verder was Donny vd Beek m.i. de beste man van het veld. Ajax speelde ook niet per se slecht, maar donderdag was het ook wel erg goed allemaal.
-
Weer een weekje verder, waarin de A1 twee uitwedstrijden heeft afgewerkt.
Uit bij Vitesse werd met 2-3 gewonnen, doelpunten van El Idrissi, van de Beek en El Mahdioui
Gisteren werd bij FC Twente met 3-4 gewonnen, doelpunten van Bulut (2), Cerny en El Idrissi
Dinsdag om 16.00 uur APOEL-uit.
Uit bij Vitesse werd met 2-3 gewonnen, doelpunten van El Idrissi, van de Beek en El Mahdioui
Gisteren werd bij FC Twente met 3-4 gewonnen, doelpunten van Bulut (2), Cerny en El Idrissi
Dinsdag om 16.00 uur APOEL-uit.
Op Ajax.nl staat nu te lezen dat de A1 om 15.00 tegen Apoel speelt.
https://twitter.com/AFCAjax/status/5168 ... 37/photo/1
Yopi schreef:Op Ajax.nl staat nu te lezen dat de A1 om 15.00 tegen Apoel speelt.
Niemand die kijkt?
Rust 0-0. Ajax is heer en meester, maar scoren hoort er ook bij.
Rust 0-0. Ajax is heer en meester, maar scoren hoort er ook bij.
Is inderdaad geen onbelangrijk onderdeel van het spel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
We blijven ze maar missen. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zware omstandigheden, begrijp ik. Dertig graden.
Ajax had meer verdiend. Was technisch en tactisch veel en veel beter, maar zocht het in de laatste fase van de aanval in te moeilijke oplossingen.
Jaïro Riedewald beviel me goed. Mooie speler!
Ajax had meer verdiend. Was technisch en tactisch veel en veel beter, maar zocht het in de laatste fase van de aanval in te moeilijke oplossingen.
Jaïro Riedewald beviel me goed. Mooie speler!

Ik vond hem woensdag voor de beker ook al leuk spelen. Kan wel iets die jongen.
Hij bevalt mij beter dan Van Bruggen en net zeker Mirani, die traag zijn in de opbouw. Riedewald ziet snel de oplossing en durft te passen.
Het ontbrak de A1 vandaag ook aan kracht. Niet zo gek. Dit team is piepjong. Het betrof een wedstrijd voor de onder-19, en dan doet bij Ajax een jochie als Cerny mee - pas zestien jaar.
Het ontbrak de A1 vandaag ook aan kracht. Niet zo gek. Dit team is piepjong. Het betrof een wedstrijd voor de onder-19, en dan doet bij Ajax een jochie als Cerny mee - pas zestien jaar.
Linksback, maar hij kan ook CV of VM spelen.
- Ajaciedjuh
Nee joh, Riedewald moet in de as spelen.Yopi schreef:Linksback, maar hij kan ook CV of VM spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ach, moeten... Op den duur zal hij daar wellicht terechtkomen, maar ik denk niet dat De Boer een jonkie in de as gaat zetten.
Ik zie hem eerder doorbreken op links. Daar is weinig concurrentie en Boilesen prutst erop los.
Ik zie hem eerder doorbreken op links. Daar is weinig concurrentie en Boilesen prutst erop los.
- Ajaciedjuh
Yep, dat zal wel gebeuren, maar met zijn kwaliteiten moet hij in de as spelen.
Ach, Bergkamp is ook aan de zijkant begonnen. Vaak is dat juist goed voor een jonge speler.