Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Ajax A1

Bericht door Duke » za aug 23, 2014 10:55 pm

Mevrouw Yopi heeft er verstand van! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za aug 23, 2014 11:11 pm

Dat klopt, ze pikt er altijd feilloos de beste spelers uit. Zonder voorkennis.

Nouri voelde zich senang toen Gino Dekker was ingevallen. Dekker doet denken aan Schip en Andy van der Meijde (zonder buik). Dekker is voorspelbaar: zoekt de diepte, voorzetje. Die voorzetjes van hem zijn overigens prima.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 23, 2014 11:26 pm

Yopi schreef:Dat klopt, ze pikt er altijd feilloos de beste spelers uit. Zonder voorkennis.

Nouri voelde zich senang toen Gino Dekker was ingevallen. Dekker doet denken aan Schip en Andy van der Meijde (zonder buik). Dekker is voorspelbaar: zoekt de diepte, voorzetje. Die voorzetjes van hem zijn overigens prima.
Bevestigt "Mw. Yopi" niet gewoon de mening van "meneer Yopi"? (Ik ben van een andere generatie)? :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo aug 24, 2014 10:22 am

Yopi schreef:Was vanmiddag op de Toekomst, in gezelschap van Mevrouw Yopi. Het was gezellig druk.

De A1 speelde wat rommelig, maar was duidelijk sterker dan de A1 van F. Aanvoerder Ashraf El Mahdaoui was voor mij een openbaring. Wat voetbalt die jongen gemakkelijk. Ziet altijd de ruimte en de vrije man. Zijn handelingssnelheid mag nog wel iets omhoog, maar wat wil je? Hij speelde ruim een jaar geleden nog bij de amateurs. Er moet nog rek in zitten.
Donny, hoewel wat bonkiger, was ook goed. Nouri was Nouri. Mevrouw Yopi: 'Hij weet niet waar hij heen wil.' Technisch is Nouri wel een uitblinker. Leyder viel me tegen, Cerny vandaag ook. Van Cerny weet ik in elk geval dat hij veel beter kan.

Bij F. viel Gustavo Hamer me op. Klein maar fijn. Minder onder de indruk was ik van Slabbekoorn en Schuurman. Over nummer 5, Calvin Verdonk, zei Mevrouw Yopi: 'Balgevoel, en hij oogt dynamisch.'
El Mahdaoui speelde inderdaad erg sterk, als je ´m zo ziet kan hij makkelijk een paar treetjes hoger spelen. Maar zie de A1 te weinig om te weten of hij altijd zo goed speelt. Leyder had in het begin twee persoonlijke fouten waardoor Feyenoord gelijk had kunnen maken, al vond ik ´m daarna wel redelijk solide spelen.

Overigens komt er dinsdag van mijn hand een kort interviewtje met Donny van de Beek op Ajax.nl. De A1 gaat wat vaker gevolgd worden dit seizoen, in de zin dat er wat meer aandacht op de clubsite voor komt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 24, 2014 10:35 am

Thijs schreef:
Overigens komt er dinsdag van mijn hand een kort interviewtje met Donny van de Beek op Ajax.nl. De A1 gaat wat vaker gevolgd worden dit seizoen, in de zin dat er wat meer aandacht op de clubsite voor komt.

Mooi zo!! :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 10:44 am

Nee hoor, Demo. Zo werkt het niet meer met de vrouwen van tegenwoordig. Mevrouw Yopi is bovendien een kenner, na al die jaren een seizoenskaart bij Ajax. :applaus.gif:

Natuurlijk is het een momentopname. Een speler, en zeker een creatieve speler, kan een keer zijn dag niet hebben. Ik let altijd op basistechniek en overzicht. Ligeon zag ik in het verleden in de jeugd en toen constateerde ik al wat we nu terugzien in Ajax 1: kip zonder kop. De Sa idem dito. Ruimtelijk inzicht is aangeboren.

Een paar jaar terug won Ajax ook wel van F. en PSV, maar de beste spelers liepen meestal bij de tegenstander. Dat was nu niet het geval. (Al zijn Schuurman en Hamer ook goede talenten.) Ik zou zeggen, op basis van wat ik tot op heden heb gezien, dat Nouri, Cerny, Donny en El Mahdaoui de Arena moeten kunnen halen. Dat zou heel wat zijn, vier spelers uit één lichting.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 24, 2014 11:03 am

Hoe dicht zitten ze tegen de hoofdselectie aan Yopi? Volgend seizoen? Jaar erna?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 11:16 am

Tja, lastig te zeggen. Het zou me niet verbazen als we Van de Beek en El Mahdaoui dit seizoen bij Jong zien opduiken. Die andere twee mogen nog wat groeien. Maar je weet ook hoe het gaat: er moet een gat vallen bij Jong of Ajax 1.

Donny heeft zich spectaculair ontwikkeld. Een paar jaar terug was nog passief. Hij viel toen op door zijn gevoel voor positie, maar in balbezit deed hij weinig. Nu is hij veel nadrukkelijker aanwezig. Bij Oranje -17 moest hij terug naar de rol van controleur omdat Schuurman op 10 speelde. Dat vond ik jammer.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 24, 2014 11:21 am

Donny is op zijn sterkst al hij van 16 naar 16 kan spelen. Hij is de opvolger van Klaassen.

Met El Mahdaoui gaat het wel heel snel. Speelde gisteren als een veldheer. Het oogt traag, maar hij maakt altijd de juiste keuzes. Ik heb in hem meer vertrouwen dan Bazoer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

zeux

Bericht door zeux » zo aug 24, 2014 11:27 am

Ok thanks!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 12:00 pm

Even googlen leert, dat El Mahdaoui al heeft meegetraind met Ajax 1:

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... ekomst.htm

Rooie

Bericht door Rooie » zo aug 24, 2014 12:49 pm

Wat vond je van de keeper, Yopi?

En v.w.b. Dekker: het is inderdaad voorspelbaar, maar wel voorspelbaar goed. Die jongen heeft echt een uitstekende voorzet en hoeft z'n man niet voorbij om hem voor te krijgen. Echt een wapen.

Was wel hilarisch dat er een Feyenoorder na de toevallige 2-2 (schlemielige pingel) 'Druk, druk, naar voren!' schreeuwde en de bal meteen weer aan de andere kant in het mandje lag.
Laatst gewijzigd door Rooie op zo aug 24, 2014 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 24, 2014 12:53 pm

Benji schreef:Wat vond je van de keeper, Yopi?

En v.w.b. Dekker: het is inderdaad voorspelbaar, maar wel voorspelbaar goed. Die jongen heeft echt een uitstekende voorzet en hoeft z'n man niet voorbij om hem voor te krijgen. Echt een wapen.
Ajax werd meteen een stuk dreigender. Behalve zijn geweldige traptechniek (en bijbehorende) voorzetten, scoort hij ook vrij regelmatig. Jammer van zijn startsnelheid, maar als hij op gang is, is hij redelijk snel. Het voordeel is inderdaad dat hij zijn man niet voorbij hoeft om een goede voorzet te geven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 12:58 pm

Daarom vergelijk ik hem ook met Schip en Van der Meijde. Dekker heeft een goede trap, maar hij is niet de snelste. Dave van de Bergh was ook dat type. Wat zal het worden met Gino? Vooralsnog een twijfelgeval.

Stan van Bladeren kan aardig meevoetballen en nog beter keepen, maar hij is aan de kleine kant.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 24, 2014 1:01 pm

Samenvatting van gisteren, staat nu op AjaxTV.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 1:08 pm

Mooie goal van Hamer! :biggthumpup.gif:
Verder geen penalty, dat dacht ik meteen al. Aangeschoten en nog erbuiten ook.

Bij de 2-1 een geweldige loopactie van El Idrissi, die de hele verdediging van F. uit elkaar trekt en ruimte maakt voor Donny.

Thijs

Bericht door Thijs » di aug 26, 2014 11:05 am

Landskampioen Ajax A1 legde afgelopen weekend beslag op de eerste prijs van het seizoen. In het duel om de Supercup werd Feyenoord A1 met 3-2 verslagen. Een van de uitblinkers in deze wedstrijd was de 17-jarige Donny van de Beek. In de rubriek 'Even voorstellen' vertelt de middenvelder over zijn voetbaldromen bij Ajax. ,,Ik hoop dit seizoen mijn debuut in Jong Ajax te maken."

Met de eerste prijs in augustus al op zak kan het wel eens een mooi jaar worden voor de blonde middenvelder, door sommigen al 'de nieuwe Davy Klaassen' genoemd. Van de Beek speelde een goede wedstrijd, al had hij naar eigen zeggen wel moeten scoren: ,,Één bal werd van de doellijn afgehaald en ik had nog een goede kopkans. In de eerste helft waren we heel slordig, als we het beter uitspelen maken we zes of zeven goals. In de rust zei de trainer dat we het simpel moesten houden en in de tweede helft ging het dan ook beter."

Van de Beek zette zijn eerste stapjes op het voetbalveld bij Veensche Boys uit Nijkerkerveen en voetbalt al sinds de D-pupillen in de jeugdopleiding van Ajax. Jaren later speelt hij wekelijks in het vlaggenschip van de Ajax Jeugdopleiding, de A1. Van de Beek heeft helder voor ogen hoe zijn pad er de komende tijd uit gaat zien. ,,Mijn doelstelling is zoveel mogelijk spelen. Misschien zit er wel meer in, maar ik moet in ieder geval zorgen dat ik het niveau van vorig jaar haal en dat ik mijn zwakke punten verbeter.”

Maar voordat het zover is, zal de midenvelder zich vanzelfsprekend moeten blijven ontwikkelen. Weten waar je kwaliteiten liggen, maar belangrijker nog is weten waar je zwakke punten liggen en daar aan werken. ,,Mijn sterke punten zijn mijn spelinzicht en steekpasses, maar wat nog beter moet is het omschakelen bij balverlies. Mentaal moet ik dat er nog inkrijgen. Ik ben er met mijn trainers druk mee bezig om dat beter te krijgen.''

De vergelijking met Davy Klaassen is snel gemaakt, al is dat niet alleen omdat ze qua uiterlijk op elkaar lijken. Van de Beek begrijpt die vergelijking, al ziet hij ook verschillen in de speelstijl: ,,We hebben wel iets van elkaar weg, al zijn we iets andere spelers. Klaassen gaat iets vaker diep, zit altijd kort op z'n tegenstander en wil graag de bal diep in plaats van in z'n voeten. Ik ben juist een speler die de bal altijd in z'n voeten wil.”

Woensdag speelt Ajax A1 op de de Toekomst tegen NEC/FC Oss A1, naar verwachting weer met Van de Beek op het middenveld. Voor de A1-junioren telt niet alleen de landstitel, maar bovenal de individuele ontwikkeling van de spelers op weg naar het einddoel enkele honderden meters verderop: een debuut in Ajax 1 in de Amsterdam ArenA. Nu nog een droom, hopelijk ooit werkelijkheid: ,,Eerst de A1, dan later dit seizoen mijn debuut in Jong Ajax en wie weet wat er daarna nog komt.”

Ajax A1 – NEC/FC Oss A1 begint woensdag om 18:30 uur op sportcomplex de Toekomst. De toegang is gratis. Het duel wordt LIVE uitgezonden via Ajax Exclusive TV.
Ajax :smile-ajax.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » wo aug 27, 2014 8:26 pm

Ajax A1 won vandaag met 3-1 van NEC/FC Oss.

Ajax A1 – NEC/FC Oss A1 3-2 (2-0), 5. Vaclav Cerny 1-0, 16. Zakaria El Azouzi 2-0, 78. Jean-Willy Mapinga 2-1, 81. Ottar Karlsson 3-1

Opstelling Ajax A1: Indy Groothuizen, Damil Dankerlui, Terry Lartey-Sanhieze, Nathar Leyder, Mauro Savastano, Aschraf El Mahdioui (46. James Efmorfidis), Vaclav Cerny (74. Pelle Clement), Abdelhak Nouri (66. Teun van Zweeden), Zakaria El Azouzi (78. Ottar Karlsson), Donny van de Beek, Gino Dekker

Onze IJslandse debutant scoorde drie minuten na zijn debuut in de A1. :smile-ajax.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 28, 2014 12:10 am

Dankjewel voor de updates Thijs!
Ajax!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 28, 2014 7:42 am

Alleen jammer van dit soort details:
Ajax A1 won vandaag met 3-1 van NEC/FC Oss.

Ajax A1 – NEC/FC Oss A1 3-2 (2-0)
:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs

Bericht door Thijs » di sep 16, 2014 9:56 am

Afgelopen zaterdag speelde de A1 uit tegen FC Utrecht, na een 2-0 achterstand werd het nog 2-2 door goals van El Idrissi en Cerny. Heb de wedstrijd zelf niet gezien omdat Ajax-1 even later al moest spelen.

Na drie wedstrijden hebben twee spelers nog geen minuut gemist: Verdediger Lartey-Sanhieze en Vaclav Cerny.

Komende dagen genoeg wedstrijden om ze aan het werk te zien:

Donderdag om 15.30 uur op De Toekomst tegen Paris Saint Germain A1 voor de Youth League
Zaterdag om 14.30 uur op De Toekomst tegen ADO Den Haag A1
24 september uit tegen Vitesse A1
27 september uit tegen FC Twente A1
30 september uit tegen APOEL Nicosia A1
4 oktober thuis tegen PSV A1

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 10:55 am

Thijs schreef:Afgelopen zaterdag speelde de A1 uit tegen FC Utrecht, na een 2-0 achterstand werd het nog 2-2 door goals van El Idrissi en Cerny.

Komende dagen genoeg wedstrijden om ze aan het werk te zien:

Donderdag om 15.30 uur op De Toekomst tegen Paris Saint Germain A1 voor de Youth League
Zaterdag om 14.30 uur op De Toekomst tegen ADO Den Haag A1
24 september uit tegen Vitesse A1
27 september uit tegen FC Twente A1
30 september uit tegen APOEL Nicosia A1
4 oktober thuis tegen PSV A1
Thanks! :biggthumpup.gif: Ik denk dat ik morgen wel even ga kijken naar de A1 tegen Paris Saint-Germaint A1!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 16, 2014 11:35 am

Thanks! :biggthumpup.gif: Ik denk dat ik morgen wel even ga kijken naar de A1 tegen Paris Saint-Germaint A1!
Dacht ook te gaan kijken, maar blijf nu maar thuis, ben net zo snel als Bonifatius :ajaxsmiley.gif: , maar dan zonder boek.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 1:05 pm

Hahaha.

En als ik op mijn woensdagmiddag wat anders ga doen, ga je dan wel naar De Toekomst?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 16, 2014 1:50 pm

Cruijff schreef:Hahaha.

En als ik op mijn woensdagmiddag wat anders ga doen, ga je dan wel naar De Toekomst?
Wat moet ik daar woensdag doen? De wedstrijd is donderdagmiddag.

Plaats reactie