De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Demosthenes » do apr 14, 2016 11:20 am

Ik heb, i.t.t. anderen lees ik, geen zicht op wat er allemaal gebeurt op De Toekomst, maar weet wel dat de laatste jaren het jeugdvoetbal niet om aan te zien was. De bal bleef in de grote rondo, spitsen die van de helft van de tegenstander kwamen om een vrije trap te nemen en de bal terug speelden, keepers die vaker in balbezit kwam dan spitsen, buitenspelers die hun man niet passeerden, geen poging deden dat te doen. Er braken weinig jeugdspelers door, wel kregen er veel spelers een (jeugd)contract.

Volgend seizoen hoop ik weer volop naar de B1 en A1 te kijken, dit seizoen kwam het er veen minder van (heeft niets met voetbal te maken, maar er zijn soms andere zaken belangrijker), maar ik hoop die grote rondo niet meer te zien, was niet het Ajaxvoetbal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » do apr 14, 2016 11:23 am

Alexander schreef:Ik geloof niet in toeval. Zie ook weer dit stukje: http://www.ajaxshowtime.com/article/opi ... 0DMT6YI.97.

We waren op de goede weg. Dat is helaas weer vakkundig afgebroken.
Ik kan (en ik denk heel veel van ons) niet beoordelen of er wat veranderd is op de toekomst. Wat ik wel opvallend vind, is dat het effect van Jonk's plannen :666.gif: pas na jaren te meten zou zijn en het 'na-Jonk' tijdperk zou binnen een paar maanden te zien zijn......
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » do apr 14, 2016 11:39 am

Demosthenes schreef:Volgend seizoen hoop ik weer volop naar de B1 en A1 te kijken, dit seizoen kwam het er veen minder van (heeft niets met voetbal te maken, maar er zijn soms andere zaken belangrijker),
Er zijn geen belangrijkere zaken dan voetbal, dus je twee alinea's bevatten weer pure kolder, Demo. :ajaxsmiley.gif:

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door wimpey » do apr 14, 2016 7:22 pm

Demosthenes schreef: De bal bleef in de grote rondo, spitsen die van de helft van de tegenstander kwamen om een vrije trap te nemen en de bal terug speelden, keepers die vaker in balbezit kwam dan spitsen, buitenspelers die hun man niet passeerden, geen poging deden dat te doen.
Over welke periode heb je het dan, als ik vragen mag?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Demosthenes » vr apr 15, 2016 6:49 am

Mag je vragen :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Demosthenes » vr apr 15, 2016 6:53 am

In de periode dat Trustfull bij de B1 en A1 zat. Hij is volgens mij in 2014 gestopt en heb even opgezocht wanneer hij trainer van de B1 was, dat was hij in ieder geval in 2011-2012 en men was toen zo tevreden over hem dat hij naar de A1 mocht (alsof de B1 minder is), zeg maar het duo Van Bruggen - Mirani, beiden hoefden na afloop niet te douchen, want dat hoeft niet na de grote rondo.
Trustfull heeft Ajax laten weten dat hij zich graag verder wil ontwikkelen. Johan Cruijff was eerder dit jaar al
positief over Trustfull. 'Iemand op wie Ajax heel zuinig zou moeten zijn, omdat er zowel in Nederland als in het
buitenland steeds meer belangstelling voor hem is. Bij Ajax zijn er mensen die kwaliteit niet herkennen', zei
Cruijff in De Telegraaf.
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... gpwjQjg.97
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Jinne » di apr 19, 2016 11:36 am

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Marillion » di apr 19, 2016 11:41 am

Goh, opvallend besluit zeg. Daar moet ik eens even over nadenken.

Idee is wellicht om volledig de focus te leggen op je beste talenten die in de A1 spelen. Maar je laat zo geen ruimte voor spelers die zich net iets trager ontwikkelen. En je hebt ook geen ruimte om spelers die bijvoorbeeld terugkeren van een blessure wedstrijdritme op te laten doen. Het heeft nogal impact.

Zijn er statistieken beschikbaar van spelers die het pad via de A2 bewandelen? Is dat een dermate onsuccesvol traject dat het geen zin heeft?

Ik ben benieuwd naar de uitleg van Ajax bij dit besluit.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Lionel » di apr 19, 2016 12:16 pm

Ik vind het een heel raar besluit. Je hebt te maken met jongens die nog in de groei zijn. Verstandig om hierop te besparen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 12:25 pm

Héél raar besluit! :confused.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Demosthenes » di apr 19, 2016 12:51 pm

Marillion schreef:Goh, opvallend besluit zeg. Daar moet ik eens even over nadenken.

Idee is wellicht om volledig de focus te leggen op je beste talenten die in de A1 spelen. Maar je laat zo geen ruimte voor spelers die zich net iets trager ontwikkelen. En je hebt ook geen ruimte om spelers die bijvoorbeeld terugkeren van een blessure wedstrijdritme op te laten doen. Het heeft nogal impact.

Zijn er statistieken beschikbaar van spelers die het pad via de A2 bewandelen? Is dat een dermate onsuccesvol traject dat het geen zin heeft?

Ik ben benieuwd naar de uitleg van Ajax bij dit besluit.
Ken de achterliggende voetbaltechnische redenen niet, maar ik ben al jaren geleden (al voor de JC-revolutie) gestopt met het kijken naar de A2, het was gewoon slecht. Jong Ajax heeft nu een andere functie, nu het in de eerste divisie speelt en terugkomen van een blessure? Iemand die terugkomt van een blessure kan in de A1 en in doordeweekse wedstrijden spelen met wat proefspelers enz. Laat ze maar tegen hoofdklassers oefenen. Iedereen zal aan spelen toekomen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Marillion » di apr 19, 2016 1:28 pm

Het zou inderdaad kunnen dat ze er de voorkeur aan geven om te werken met een aantal oefenwedstrijden tegen een ander kaliber tegenstanders. Misschien dan ook met een iets grotere groep spelers waarbij er een aantal meer in Jong Ajax gaan spelen en minder in de A1?

Ik ben echt benieuwd naar het hele verhaal achter het plan. Dit lijkt me een uitgelezen mogelijkheid voor de opleiding om eens wat meer te vertellen over de plannen op De Toekomst.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 1:49 pm

Zou dit uit de koker van Dennis Bergkamp komen? :confused.gif:

Ik kom telkens de naam van Said Ouaali tegen wanneer er belangrijke besluiten moeten worden genomen. Bergkamp is nota bene zelf iemand die als jeugdspeler de route via de A2 heeft moeten afleggen. :confused.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Demosthenes » di apr 19, 2016 3:32 pm

Cruijff schreef:Zou dit uit de koker van Dennis Bergkamp komen? :confused.gif:

Ik kom telkens de naam van Said Ouaali tegen wanneer er belangrijke besluiten moeten worden genomen. Bergkamp is nota bene zelf iemand die als jeugdspeler de route via de A2 heeft moeten afleggen. :confused.gif:
Komt weer de mythe, zo hardnekkig als zijn universitaire opleiding in Bath behaald? (http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... IIWcBrV.97) die nu verdwenen is van zijn eigen pagina op wikipedia. De weg van Bergkamp verliep niet via de A2, hij zal als B-speler een keer hebben meegedaan.

Bergkamp is geboren op 10 mei 1969 (https://www.wikiwand.com/nl/Dennis_Bergkamp) en debuteerde in Ajax op 14 december 1986; is hij op dat moment gewoon B-junior met zijn 17 jaar? Hij zal ongetwijfeld eens in de A2 hebben gespeeld, net als Daley Blind, maar die hoort bij het andere kamp, die mag niet genoemd worden?

Daley Blind speelde op 10 maart 2007 in de A2 tegen Utrecht A1 (over doorschuiven gesproken) Hij is 9 maart 1990 geboren (https://www.wikiwand.com/nl/Daley_Blind) Hij is op dat moment 16 jaar oud, is hij dan A-speler? Wil je dat geloven, prima, droom lekker verder, lang leve de mythe.

Wie (inclusief wisselspelers) speelden er toen wel in de A2: Van Binsbergen, Lachman, Aslan, de Heus, Supusepa, Tillema, Schell, El kabir, Olijve, Resida, Hofman, Jongebloet, Neuvel, McIntosh, Godee, Huijsman en de Canadees
Matthew Lam. In hetzelfde seizoen in de wedstrijd tegen Stormvogels/Telstar speelden een paar anderen: Van der Meulen, Will, Ben-Moussa, Resida, Danso, Portosobroeto, Antonia en Lazic. In totaal 24 namen, maar bedenk dat er B-spelers tussen zitten, dat kun je je inderdaad afvragen hoeveel wereldsterren de A2 heeft opgeleverd.

Zal de namen van de tegenstanders besparen. Zie dat bij Utrecht A1 Roy Schaap en Irfan Bachdim dat jaar een contract hadden getekend, wereldsterren geworden? De namen zeggen mij niets, net zoals de andere namen, net als de namen van de achttien spelers van Stormvogels/Telstar.

De stellingen zijn al betrokken, alles wat na Jonk gebeurt is verkeerd? Ik ben benieuwd naar de argumenten, al kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Het weerleggen van onzin kost me weer te veel tijd, zal er weer mee stoppen, de mythe kan weer worden opgerakeld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 3:56 pm

Demosthenes schreef:
Cruijff schreef:Zou dit uit de koker van Dennis Bergkamp komen? :confused.gif:

Ik kom telkens de naam van Said Ouaali tegen wanneer er belangrijke besluiten moeten worden genomen. Bergkamp is nota bene zelf iemand die als jeugdspeler de route via de A2 heeft moeten afleggen. :confused.gif:
Komt weer de mythe, zo hardnekkig als zijn universitaire opleiding in Bath behaald? (http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... IIWcBrV.97) die nu verdwenen is van zijn eigen pagina op wikipedia. De weg van Bergkamp verliep niet via de A2, hij zal als B-speler een keer hebben meegedaan.

Bergkamp is geboren op 10 mei 1969 (https://www.wikiwand.com/nl/Dennis_Bergkamp) en debuteerde in Ajax op 14 december 1986; is hij op dat moment gewoon B-junior met zijn 17 jaar? Hij zal ongetwijfeld eens in de A2 hebben gespeeld, net als Daley Blind, maar die hoort bij het andere kamp, die mag niet genoemd worden?

Daley Blind speelde op 10 maart 2007 in de A2 tegen Utrecht A1 (over doorschuiven gesproken) Hij is 9 maart 1990 geboren (https://www.wikiwand.com/nl/Daley_Blind) Hij is op dat moment 16 jaar oud, is hij dan A-speler? Wil je dat geloven, prima, droom lekker verder, lang leve de mythe.
Tuurlijk mag ook Daley Blind genoemd worden.
Net als Dennis Bergkamp een voorbeeld van een fysiek licht mannetje die in de jeugd bij Ajax niet altijd in één keer de stappen naar de hoogste jeugdlichting heeft gemaakt maar na een aantal jaren Ajax wel een vaste basisplaats veroverde bij een rijke Premier League club.

Wat betreft de rest van je opgeschreven alinea's.... :blush.gif: wat een geneuzel joh. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 3:58 pm

Demosthenes schreef:De stellingen zijn al betrokken, alles wat na Jonk gebeurt is verkeerd? Ik ben benieuwd naar de argumenten, al kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Het weerleggen van onzin kost me weer te veel tijd, zal er weer mee stoppen, de mythe kan weer worden opgerakeld.
Wie zegt dat dan? :confused.gif:

Dat hoor je mij toch allemaal niet zeggen?

Wel dat ik me over een aantal zaken zorgen maak.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Bert » di apr 19, 2016 4:18 pm

Cruijff is altijd faliekant tegenstander geweest van het afschaffen van tweede elftallen in de opleiding. Maar dit past natuurlijk volledig in het Plan Cruijff.

Dat nota bene Bergkamp de A2 opheft. :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door LucaS » di apr 19, 2016 5:03 pm

Cruijff is overleden en daarvoor heeft hij zijn handen al van Ajax afgetrokken. Het laatste waar Ajax nu op zit te wachten is apostelen die boeken schrijven en voorgangers die gaan vertellen wat Cruijff had gewild. Laten de bestuurders nu maar gewoon de beslissingen nemen waarvan zij denken dat Ajax er behoefte aan heeft.

Of Cruijff ergens al dan niet voor was lijkt me niets met een argument voor of tegen een maatregel te maken hebben.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Bert » di apr 19, 2016 5:52 pm

Ware het niet dat diezelfde bestuurders te pas en te onpas verkondigen dat zij het Plan Cruijff volgen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door LucaS » di apr 19, 2016 6:03 pm

Is dat zo? Ik zie ze dat eigenlijk zelden beweren, en al zeker de laatste tijd niet. Maar ik kan natuurlijk een hoop missen
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Demosthenes » di apr 19, 2016 6:17 pm

LucaS schreef:Het laatste waar Ajax nu op zit te wachten is apostelen die boeken schrijven en voorgangers die gaan vertellen wat Cruijff had gewild.

Of Cruijff ergens al dan niet voor was lijkt me niets met een argument voor of tegen een maatregel te maken hebben.
Het Nieuwe Testament is een verzameling religieuze geschriften behorend tot het christendom. Het vormt het tweede deel van het heilige boek van de christenen, de Bijbel. Hoewel precieze datering moeilijk is, wordt algemeen aangenomen dat de geschriften van het Nieuwe Testament dateren uit de tweede helft van de eerste eeuw tot het begin van de tweede eeuw na Christus. (...)

De geschriften van het Nieuwe Testament beschrijven de daden en woorden van Jezus, die de Messias (de Christus) genoemd wordt. Uit het geloof in hem als Messias is het christendom voortgekomen.
Over een paar eeuwen kunnen onze nakomelingen lezen wat onze JC precies bedoelde. Ik heb trouwens ooit geleerd dat de Bijbel pas in de derde eeuw 'klaar was'.

Ik heb nog nergens (op AT na) gelezen dat het idee van Bergkamp afkomstig is, het is toch wat dat hij als B-junior een keertje met de A2 meedeed :aai.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Jöhnk » di apr 19, 2016 8:17 pm

Bert schreef:Dat nota bene Bergkamp de A2 opheft. :excited.gif:
Frappant inderdaad. Misschien is het een bezuiniging.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 19, 2016 10:03 pm

Rijst wel de vraag waarom een van de financieel gezondste clubs van Europa op dat vlak zou moeten bezuinigen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Marillion » di apr 19, 2016 10:21 pm

Ik verwacht dat Ajax nog wel met een toelichting gaat komen over de reden achter dit besluit. Mijn verwachting is dat ze de inschatting maken dat de A2 geen positieve bijdrage heeft in het opleidingstraject. Ik kan me echt niet voorstellen dat het een bezuiniging zou zijn want dat gaat ten opzichte van de begroting nergens over.

Laten we het verhaal van Ajax dus maar even afwachten.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 10:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Rijst wel de vraag waarom een van de financieel gezondste clubs van Europa op dat vlak zou moeten bezuinigen.
Marillion schreef:Ik kan me echt niet voorstellen dat het een bezuiniging zou zijn want dat gaat ten opzichte van de begroting nergens over.
Jep kan ik me ook niet voorstellen, maar je hoort het al een tijdje rondzingen, dat het budget dat besteed wordt aan de jeugdopleiding een flink stuk gaat worden verlaagd. :blush.gif: Zou die Overmars dan echt zo'n onvoorstelbaar bizarre (contaminatie of pleonasme?) kruideniersmentaliteit hebben?? :confused.gif:

Marillion schreef:Ik verwacht dat Ajax nog wel met een toelichting gaat komen over de reden achter dit besluit. Mijn verwachting is dat ze de inschatting maken dat de A2 geen positieve bijdrage heeft in het opleidingstraject.
Ben inderdaad echt benieuwd wat de uitleg en de onderbouwing van dit besluit is.
Nog even afwachten, dus.

Plaats reactie