Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled

Re: Jong Ajax

Bericht door D_skilled » di dec 14, 2010 9:10 pm

Toe aan het eerste?

Rooie

Bericht door Rooie » di dec 14, 2010 9:15 pm

Als het duidelijke spel van de laatste wedstrijden doorgetrokken wordt, zou dat zeker een optie zijn. Dit ventje is levengsgevaarlijk qua snelheid en heeft ook nog eens een goede voortzetting.

Dit baseer ik dan wel puur op de laatste 2 maanden van hem die ik heb gezien, Frank zal daar zelf beter zicht op hebben. Ik ben in ieder geval enthousiast.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 14, 2010 9:55 pm

D_skilled schreef:Helmond Sport. Kon je met een paar seconde zoekwerk weten. :excited.gif:
Ik waardeer het dat je hier iets over Jong Ajax post, maar het is dan toch een kleine moeite om even de tegenstander te noemen? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 14, 2010 9:58 pm

De moeite die jij stak in het posten van je vraag was even groot als het opzoeken van de tegenstander geweest was. Stel je niet zo aan, Duke.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 14, 2010 11:56 pm

Niet zo kattig, meisjes. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo dec 15, 2010 10:03 am

Het was op zich een normale en logische vraag van Duke. Alleen de wijze waarop hij hem stelde, inclusief smiley, had wat anders gekund.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo dec 15, 2010 10:28 am

Daar heb je wel een punt, maar het was niet de eerste keer dat ik het vroeg. Vandaar mijn lichte irritatie. Maar dat had inderdaad anders gekund.

Als iemand het leuk vindt om ons op de hoogte te houden van de wedstrijden van Jong Ajax, en zelfs de opstelling post (wat zeer gewaardeerd wordt) dan is het een kleine moeite om even de tegenstander te noemen. Natuurlijk kan ik dat ook zelf opzoeken, maar daar gaat toch niet om? Ik probeer ervoor te zorgen dat iederéén een topic kan volgen, zonder dat mensen op zoek moeten gaan naar extra info, dat is één van de taken van een moderator, vind ik.

Maar goed, hier is al weer veel teveel over gezegd. On topic maar weer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 15, 2010 10:42 am

Benji schreef:Ben wezen kijken. Lukoki was wederom goed bezig, echt een leuk spelertje. Loopt slim, veel snelheid, prima voorzet en zit gezien z'n gedrag ook een prima koppie op.
Zijn je nog andere spelers opgevallen, Benji?

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 11:06 am

joey schreef: Zijn je nog andere spelers opgevallen, Benji?
Zit Atouba al tegen het eerste aan bijv.? :biggrin.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo dec 15, 2010 11:27 am

Benji schreef:Als het duidelijke spel van de laatste wedstrijden doorgetrokken wordt, zou dat zeker een optie zijn. Dit ventje is levengsgevaarlijk qua snelheid en heeft ook nog eens een goede voortzetting.

Dit baseer ik dan wel puur op de laatste 2 maanden van hem die ik heb gezien, Frank zal daar zelf beter zicht op hebben. Ik ben in ieder geval enthousiast.
Positief. De flanken zijn dus (meer dan) dubbel bezet met Ebecilio, Ozbiliz, Jozefzoon, Lukoki en Sulejmani.

Nu nog een topper van een spits ertussen (Castillion? Traore?) en knallen. Eriksen op 10, Bonevacia op 6.

Seedorf op 8, een linksback, Chivu, Alderweireld, Van Rhijn en Vermeer erachter en het EV aanvullen met 30 - 50 mln euro :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo dec 15, 2010 12:56 pm

De Dominee schreef:
Benji schreef:Als het duidelijke spel van de laatste wedstrijden doorgetrokken wordt, zou dat zeker een optie zijn. Dit ventje is levengsgevaarlijk qua snelheid en heeft ook nog eens een goede voortzetting.

Positief. De flanken zijn dus (meer dan) dubbel bezet met Ebecilio, Ozbiliz, Jozefzoon, Lukoki en Sulejmani.

Nu nog een topper van een spits ertussen (Castillion? Traore?) en knallen. Eriksen op 10, Bonevacia op 6.

Seedorf op 8, een linksback, Chivu, Alderweireld, Van Rhijn en Vermeer erachter en het EV aanvullen met 30 - 50 mln euro :hypocrite.gif:
Vermeer? Ik mag hopen dat de Boer snel in de gaten heeft dat hij er neit meer bij hoort straks.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo dec 15, 2010 1:01 pm

Het is ook niet mijn droomkeepert, maar even om aan te geven dat Ajax best een aardig elftal op de been kan brengen tegen lage investeringen. Haal je Tyton oid voor weinig, ook beft.

Ik word in ieder geval vrolijk van zo'n elftal vol Ajacieden, jeugd en NL-taligen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Rooie

Bericht door Rooie » wo dec 15, 2010 4:20 pm

joey schreef:
Benji schreef:Ben wezen kijken. Lukoki was wederom goed bezig, echt een leuk spelertje. Loopt slim, veel snelheid, prima voorzet en zit gezien z'n gedrag ook een prima koppie op.
Zijn je nog andere spelers opgevallen, Benji?
Niet echt, enkel Blind liet naast Lukoki nog wat leuke aanvallende acties zien.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo dec 15, 2010 6:35 pm

Zag net de samenvatting op EL. Lukoki had een paar goede acties en dito voortzetting. Kwam steeds door z'n explosiviteit los van z'n tegenstander. Zou dit seizoen misschien al een rol van betekenis voor het eerste kunnen spelen.

sander

Bericht door sander » do dec 16, 2010 3:15 pm

Wat wordt de rol van Blind jr. nu Urby weer linksback is en Anita 1e reserve. Op rechts komt v. Rhijn erbij? Op welke positie moet hij zich richten of zal hij in de winter of zomer vertrekken? Centraal komt hij er met Ooijer en Oleguer er ook niet tussen. Al werd Olequer niet meer opgeroepen en zullen beiden heren in de zomer vertrekken. En wellicht Verthongen en V.d. Wiel ook.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 16, 2010 3:31 pm

Blind wordt denk ik de linksback als Urby weggaat. Anita de rechtsback.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 16, 2010 6:44 pm

Ricardo van Rhijn trainde ook mee met het eerste. De Boer geeft talent de kans. :biggthumpup.gif:

Lukoki en Van Rhijn trainen mee

Bron: Ajax.nl
Naast Jody Lukoki trainde donderdag ook Ricardo van Rhijn, rechtsback of centrumverdediger, mee met de selectie. Lukoki had een interview met Ajax.nl.

,,Het is heel leuk’’, sprak Lukoki na de training. ,,Het niveau is natuurlijk hoger dan bij de A1 en de jongens in de selectie zijn groter en sterker.’’ Demy de Zeeuw en Christian Eriksen hebben tijdens de training de meeste indruk op hem achtergelaten. ,,Demy en Chris zijn écht heel goed’’, aldus Lukoki.

Of hij vrijdag opnieuw traint met Ajax 1, weet hij nog niet. ,,Maar dit is al een kans voor mij. Ik moet mijn ding blijven doen: focussen en goede acties maken. Eigenlijk wat ik altijd doe.’’

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 02, 2011 7:14 pm

VI
Ajax benoemt Vink tot nieuwe trainer beloftenteam

02/01/2011 19:00

Ajax gaat de 45-jarige Gery Vink aanstellen als trainer van het beloftenteam. Hij vervangt Albert van der Dussen, die een half jaar geleden op voorspraak van de vorige maand opgestapte Martin Jol werd binnengehaald.

Waarschijnlijk zal ook de assistent van Van der Dussen, Bryan Roy, moeten wijken. Ajax voert gesprekken met oud-speler Wim Jonk (foto) om Vink te gaan assisteren bij Jong Ajax.

Voor Van der Dussen en Roy worden nieuwe functies gezocht. Vink kwam in de zomer van 2006 naar Ajax en trainde sindsdien de A2-junioren. Daarvoor was hij werkzaam in de jeugdopleidingen van PSV en Vitesse.

Afgelopen zomer was Vink al in beeld om de naar FC Groningen vertrokken Pieter Huistra op te volgen bij Jong Ajax, maar toen koos de clubleiding voor Van der Dussen. Jonk is sinds november 2007 werkzaam in de Amsterdamse jeugdopleiding als individuele trainer.

Het is de bedoeling dat het nieuwe duo meteen na de winterstop aan de slag gaat bij het beloftenteam.
Daar gaat Van der Dussen alweer, zal wel in de scouting belanden :smallgrin.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jan 02, 2011 7:50 pm

Prima keuze! :biggthumpup.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 02, 2011 7:53 pm

Wie zal 'm gekozen hebben? Van den Boog? Cruijff? De Boer? JOR?

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 02, 2011 9:05 pm

Jonk lijkt me iemand waarvan een voetballer iets kan leren en zal aannemen. Technisch en tactisch was hij als speler fantastisch.

Niet het type om hoofdtrainer te worden, maar juist iemand die met jeugd moet werken. Zou een 'veldtrainer' moeten zijn, wanneer je aan de speler Jonk denkt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 02, 2011 10:05 pm

Als hij het type is om met de jeugd te werken, waarom gaat hij dan niet met de jeugd werken? :confused.gif:

Ex-spelers missen vaak de adrenaline. Dat is het probleem. Daarom willen ze hoofdtrainer worden, ook als ze daar niet geschikt voor zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 02, 2011 10:06 pm

Uh, Jonk werkt nu als jeugdtrainer bij Ajax. Wat bedoel je, joey?

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 02, 2011 10:12 pm

Dat hij assistent wordt bij Jong Ajax, dus bij de senioren. Een opstapje?

Iets anders: Ajax heeft ondertussen een overschot aan weggepromoveerde of weg te promoveren werknemers. Nu weer Roy en Van der Dussen. Voor je het weet zitten zulke types bij de scouting of zo. Het klinkt hard, maar moeten ze niet gewoon ontslagen worden? :confused.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 02, 2011 10:26 pm

Jij bent toch degene die altijd aangeeft dat spelers op jonge leeftijd - als ze op hun zeventiende nog niet bij het eerste meetrainen hebben ze de boot min of meer al gemist - bij het eerste moeten zitten? Dan heb je dus ook alleen maar junioren bij Jong Ajax. Maar goed, ik weet niet wat voor trainer Jonk is, dus ik weet ook niet waar hij het beste tot zijn recht komt. Ik hoor wel eens positieve verhalen, in ieder geval. Lijkt me sowieso een fijne man.

Voor wat betreft je tweede punt: ik kan me uitstekend voorstellen dat Ajax in de huidige situatie - er zijn nogal wat bepalende posities in de organisatie onzeker - huiverig is om mensen te ontslaan, aangezien je best wat mensen op andere posities nog uitstekend kunt gebruiken. Om maar een voorbeeld te geven (voor de duidelijkheid: compleet uit de lucht gegrepen): wellicht kun je Roy of v/d Dussen straks nog uitstekend gebruiken als vervanger van Vink of De Boer bij de A'tjes. Sowieso lees ik regelmatig positieve reacties van spelers over Roy. In ieder geval met betrekking tot zijn individuele trainingen. Ik neem dan ook aan dat hij die zal blijven geven.
Dat de wijzigingen in de organisatie de laatste jaren vaak maar van korte duur zijn en dat er daardoor regelmatig mensen 'weggeplaatst' worden is natuurlijk wel waar.

En met niemand anders!

Plaats reactie