Heb geduld Zuidema, over een jaartje of 3 a 4. Het TH is natuurlijk ook pas een paar maanden bezig.Zuidema schreef:Tjongejonge, wat een ongelooflijk slordige passing en balaannames bij Ajax. Het TH is nog niet met techniektraining bezig bij de A1?
Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
I think I lost my fucking headache
@Jöhnk: mij verbaast het niet, het spel dat Ajax speelde in de eerste helft kost veel concentratie en kracht.
Ajax had gezien het wedstrijdverloop met een voorsprong moeten gaan rusten. Ik vond het helemaal niet zo slecht, als je in beschouwing neemt dat die waarschijnlijk de zwakste lichting is die bij onze club rondloopt.
Barcelona speelde de eerste helft op de counter. Ze moesten het hebben van die Munir en in mindere mate van die nummer 23. Die Munir heeft trouwens al met het eerste van Barcelona getraind.
Ajax had gezien het wedstrijdverloop met een voorsprong moeten gaan rusten. Ik vond het helemaal niet zo slecht, als je in beschouwing neemt dat die waarschijnlijk de zwakste lichting is die bij onze club rondloopt.
Barcelona speelde de eerste helft op de counter. Ze moesten het hebben van die Munir en in mindere mate van die nummer 23. Die Munir heeft trouwens al met het eerste van Barcelona getraind.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit begint ook vermoeiend te worden, zeg.LucaS schreef:Heb geduld Zuidema, over een jaartje of 3 a 4. Het TH is natuurlijk ook pas een paar maanden bezig.Zuidema schreef:Tjongejonge, wat een ongelooflijk slordige passing en balaannames bij Ajax. Het TH is nog niet met techniektraining bezig bij de A1?

Demosthenes schreef:3-1, Mirani stapt richting middenveld niet echt goed in, via via eenvoudig geschoten, niet gehinderd, Groothuizen redt in eerste instantie, maar de bal komt, recht vooruit gestompt, voor de voeten van een aanvaller: 3-1.
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar Mirani lijkt hier twee keer geen goede indruk te maken. Hij is toch verkozen tot talent van het jaar? (Niet dat je dan geen fouten kan maken)Demosthenes schreef:Het is 4-1: Mirani zonder bal wordt er uitgelopen door een speler van Barcelona met bal, voorzet en 4-1.
-
Heb je de tweede helft ook gezien? Iets hoger tempo!Yopi schreef:@Jöhnk: mij verbaast het niet, het spel dat Ajax speelde in de eerste helft kost veel concentratie en kracht.
Waarschijnlijk de zwakste lichting? Schreef je dat vorig ook al niet over de A1 van toen? Vergeet niet dan aankopen Van der Boomen (als invaller!), Van Bruggen, Mirani (om die reden moest Riedewald op het middenveld spelen), Vissers en Bazoer meededen.
Op AN had iemand het over een Ajax dat fysiek sterker was, ik kan die mening delen, want bij Ajax liep maar één klein mannetje, Owusu, de niet al te grote Vissers, maar ook lichamelijk sterke spelers als Menig, Acolatse, Becker, en Bazoer en Van der Boomen, Van Bruggen en zelfs Mirani die ook tegen de 1.80 meter is (of langer? Ik kan zijn lengte niet vinden, op foto's is hij bijvoorbeeld net zo lang als Wim Jonk) Vergeet niet dat het grootste talent van de jeugdopleiding (volgens het TH of hoofd jeugdopleidingen) van Ajax: Mirani, ook in het veld stond.
Die slechte balaanname viel op, evenals de slechte passes van achteruit. De A1 speelde inderdaad niet de grote rondo, maar zonder bal kan dat niet! De A1 verliest, bagatelliseren is des-Ajax, want toen Ajax met 3-0 won, zouden er "alleen maar jonge spelers bij Barcelona hebben meegedaan", maar de jongste man op het veld was gisteren een zestienjarige speler van Barcelona.
De teneur is alles afkraken want die spelers speelden in die slechte jeugdopleiding (Ik vond de aankopen niet beter!), het komt allemaal goed en ja, de A1 zal echt wel weer een keer van de A1 van Barcelona winnen, maar deze lichting heeft al vijf jaar individuele training/techniektraining van Wim Jonk en er zijn wel erg veel spelers die nog geen bal over een grote afstand kunnen verplaatsen of aannemen. Becker speelde een paar keer zijn tegenstander uit (snelheid), anderen heb ik dat niet zien doen.
Laten we alle jeugdspelers een kans geven en op dezelfde wijze beoordelen en niet eerst kijken of dat bij de JC-revolutie past.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Lucas heeft natuurlijk de hele wedstrijd gezien.Peter schreef: Dit begint ook vermoeiend te worden, zeg.

-
Jij hebt de hele wedstrijd gezien?wimpey schreef:Lucas heeft natuurlijk de hele wedstrijd gezien.Peter schreef: Dit begint ook vermoeiend te worden, zeg.
Op AN/Youtube is de wedstrijd nog te zien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Demosthenes schreef:Waarschijnlijk de zwakste lichting? Schreef je dat vorig ook al niet over de A1 van toen?
De A'tjes van vorig seizoen waren dramatisch. Daarom was dit team aangevuld met veel eerstejaars A. Bazoer is nog maar zestien jaar!
Die jongens van Barcelona spelen heel volwassen, dat hoort bij de cultuur daar. Bij Ajax zag je toch veel momenten van naïviteit. Het is allemaal wat kinderachtiger. Ik vond ook niet dat Ajax fysiek sterker was, hun tegenstanders waren over het algemeen ook aardig stevig.
We hebben het over jeugdvoetbal. Wedstrijden staan in het teken van leren. Mirani en Van Bruggen komen in de competitie spelers van het niveau van Munir niet tegen. Barcelona heeft uitstekende spelers, die fouten meteen afstraffen. Neem die 1-1. Een moment van onachtzaamheid en de voorsprong (verdiend door goed spel en hard werken) was weg. Dat is niet erg. Uiteindelijk gaat het niet om het resultaat. Het gaat om die paar talenten die Ajax 1 kunnen halen.
Trustfull: 'Geflatteerd verloren'
Bron: Ajax.nl
Ajax A1 ging gisteravond hard onderuit tegen Barcelona A1. Ondanks een 1-0 voorsprong werd de ploeg van trainer Orlando Trustfull met 4-1 afgedroogd. '4-1 is te geflatteerd', aldus Trustfull op de clubwebsite.
'De eerste helft waren er duidelijk goede momenten en kansen. We hebben het Barcelona toen heel moeilijk gemaakt. Zij speelden toen te haastig, waardoor wij snel ballen konden veroveren. Dat dwongen we als team af, maar het kostte wel heel veel kracht', analyseert Trustfull de eerste helft.
'We werden daarna te slordig', vervolgt de trainer. 'Op de momenten waarop wij niet goed stonden, wisten zij telkens de vrije man te vinden. Dat verraadt klasse. We speelden vanavond ook tegen een van de betere teams in de wereld. Daarbij waren we op sommige momenten ook te slordig, ook in onze technische vaardigheden.'
Een andere reden die Trustfull noemt voor de slordigheid bij zijn spelers is dat hij denkt dat sommige spelers onder de indruk waren van de sfeer en de omgeving in Barcelona. 'Je merkte ook dat de ambiance iets met sommige jongens deed. Ook daardoor waren we soms slordig. Al met al hebben we kansen gehad. Er had dit duel meer ingezeten. 4-1 is te geflatteerd.'
De A1 vervolgt zijn Europese avontuur op woensdag 2 oktober met een thuiswedstrijd tegen AC Milan. Deze wedstrijd is gratis te bezoeken, zo maakte Ajax eerder bekend.
-
Vond Barcelona in de eerste helft (heb alleen tweede deel ervan gezien, de tweede helft volledig) ook al beter, die spits talmde een keer te lang en schoot een keer voor langs. Heb je de tweede helft ook gezien? De CL begon toen!Yopi schreef:Demosthenes schreef:Waarschijnlijk de zwakste lichting? Schreef je dat vorig ook al niet over de A1 van toen?
De A'tjes van vorig seizoen waren dramatisch. Daarom was dit team aangevuld met veel eerstejaars A. Bazoer is nog maar zestien jaar!
Die jongens van Barcelona spelen heel volwassen, dat hoort bij de cultuur daar. Bij Ajax zag je toch veel momenten van naïviteit. Het is allemaal wat kinderachtiger. Ik vond ook niet dat Ajax fysiek sterker was, hun tegenstanders waren over het algemeen ook aardig stevig.
We hebben het over jeugdvoetbal. Wedstrijden staan in het teken van leren. Mirani en Van Bruggen komen in de competitie spelers van het niveau van Munir niet tegen. Barcelona heeft uitstekende spelers, die fouten meteen afstraffen. Neem die 1-1. Een moment van onachtzaamheid en de voorsprong (verdiend door goed spel en hard werken) was weg. Dat is niet erg. Uiteindelijk gaat het niet om het resultaat. Het gaat om die paar talenten die Ajax 1 kunnen halen.
Damian van Bruggen komt inderdaad in de competitie dergelijke spelers niet tegen, maar die twee keer tegen Barcelona zullen hem sterker maken? Ik juich toe dat de jeugd tegen sterke tegenstanders speelt, maar ik zou bij Ajax graag betere spelers zien rondlopen, nu blijkt dat ook ons "talent van het jaar" weggelopen wordt, niet weet te anticiperen, maar ook niet snel genoeg is (zonder bal) daar schrok ik van. Van een nederlaag leer je, betekent dus dat je het meeste leert van 34 keer verliezen? Het gaat erom dat je een bal bij een medespeler krijgt, maar dat lukte in de tweede helft niet meer, misschien door vermoeidheid, misschien de angst, kan allemaal, maar je verspeelt juist kracht door die verkeerde passes.
Becker e.d. zijn fysiek sterker, vond ook dat er veel fysiek sterke spelers in stonden, bijvoorbeeld niet Jordi Bruijn, niet James Efmorfides, geen aankopen als Markus Bay (17?), geen Nathan Leyder (16 of 17?)
Marcus Bay is nog B-junior. Hij wordt volgend jaar februari pas 17.
Die jongens zitten nog maar net bij Ajax. Mogen ze even acclimatiseren?
Van weerstand word je beter, van net iets sneller moeten handelen dan je gewend bent. Tegen een ploeg als Barcelona is het aanpoten, dat brak de spelers op in de tweede helft. Zo'n wedstrijd is zwaarder dan ze gewend zijn.
De vorige leiding schreef de A1 niet eens in voor de NextGen, weet je nog?
Van weerstand word je beter, van net iets sneller moeten handelen dan je gewend bent. Tegen een ploeg als Barcelona is het aanpoten, dat brak de spelers op in de tweede helft. Zo'n wedstrijd is zwaarder dan ze gewend zijn.
Bay viel overigens enkele dagen geleden al in bij de A2.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Heb je hem al zien spelen, Bertje? Schijnt een geweldig talent te zijn.
-
Dit gaat niet over de vorige leiding, je kunt ook HtC erbij halen om iets te bewijzen. Het gaat over onze jeugd, maar heb je de tweede helft gezien? Het beeld veranderde totaal. Markus Bay zestien? prima, hij staat op de Ajaxsite bij de A-jeugd. Ik heb de opstelling van Barcelona gezien, maar namen zeggen mij niet zo veel, wel dat de jongste speler (volgens de commentator) op het veld bij Barcelona speelde. Zegt dat alles? Nee.Yopi schreef:Marcus Bay is nog B-junior. Hij wordt volgend jaar februari pas 17.
De A1 won twee jaar geleden van Barcelona, bij Ajax speelde Fischer mee; vanavond speelt hij misschien ook mee en Denswil speelde in ieder geval in de finale mee, waarschijnlijk ook toen tegen Barcelona, hoeveel spelers van dat elftal staan er in Barcelona 1? Op de topscorersijst staan de volgende namen (voor Ajax Fischer, Klaassen, Fennich en De Sa) voor Barcelona: Jean Marie Dongou (samen met Fischer topscorer met zeven doelpunten), Ernesto Cornejo, Miguel Angel Sainz-Maza, Sandro Ramírez en Patric. Ken de opstelling van Barcelona niet, ze zullen wel jonger zijn, al was Fischer toen een van de jongsten op het veld, maar hoeveel doen er vanavond mee? Het is zo zwart-wit, alles wordt nu de hemel ingeprezen en alles voor de JC-revolutie de grond ingeboord! Wat schiet je daar mee op? Alleen het eigen gelijk?
-
Dit gaat niet over de vorige leiding, je kunt ook HtC erbij halen om iets te bewijzen. Het gaat over onze jeugd, maar heb je de tweede helft gezien? Het beeld veranderde totaal. Markus Bay zestien? prima, hij staat op de Ajaxsite bij de A-jeugd. Ik heb de opstelling van Barcelona gezien, maar namen zeggen mij niet zo veel, wel dat de jongste speler (volgens de commentator) op het veld bij Barcelona speelde. Zegt dat alles? Nee.Yopi schreef:Marcus Bay is nog B-junior. Hij wordt volgend jaar februari pas 17.
De A1 won twee jaar geleden van Barcelona, bij Ajax speelde Fischer mee; vanavond speelt hij misschien ook mee en Denswil speelde in ieder geval in de finale mee, waarschijnlijk ook toen tegen Barcelona, hoeveel spelers van dat elftal staan er in Barcelona 1? Op de topscorersijst staan de volgende namen (voor Ajax Fischer, Klaassen, Fennich en De Sa) voor Barcelona: Jean Marie Dongou (samen met Fischer topscorer met zeven doelpunten), Ernesto Cornejo, Miguel Angel Sainz-Maza, Sandro Ramírez en Patric. Ken de opstelling van Barcelona niet, ze zullen wel jonger zijn, al was Fischer toen een van de jongsten op het veld, maar hoeveel doen er vanavond mee? Het is zo zwart-wit, alles wordt nu de hemel ingeprezen en alles voor de JC-revolutie de grond ingeboord! Wat schiet je daar mee op? Alleen het eigen gelijk?
-
Nee hoor, dat is totaal oninteressant. We merken het vanzelf.
Winnen is niet zo belangrijk. Dat blijf ik zeggen. Onder Co Adriaanse werden de A1 en de B1 elk jaar kampioen, maar in die tijd brak er geen enkele topspeler door.
Het team van twee jaar geleden was op Fischer na niet zo bijzonder. Het was wel een ingespeeld team.
Winnen is niet zo belangrijk. Dat blijf ik zeggen. Onder Co Adriaanse werden de A1 en de B1 elk jaar kampioen, maar in die tijd brak er geen enkele topspeler door.
Het team van twee jaar geleden was op Fischer na niet zo bijzonder. Het was wel een ingespeeld team.
-
Weer een bewering van bijna decennia geleden, waarom? Het gaat om de huidige jeugd en ja, Fischer is gelukkig doorgebroken (nu moet hij de volgende stap zetten) en ik hoop dat Denswil dat ook doet, dat de paar jaar Jong Ajax hem niet blijven achtervolgen, want daar heeft hij weinig/niets geleerd.Yopi schreef:Nee hoor, dat is totaal oninteressant. We merken het vanzelf.
Een ingespeeld team? In de hele jeugdopleiding wordt hetzelfde systeem gehanteerd, zo vreemd zal dat na een paar jaar niet zijn, zelfs na een jaar trainen moet dat er wel in zitten.
Nu tegen Milan, met onder meer Bazoer, Becker en Vissers.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
1-0 voor, doelpunt van Vissers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Is nu 2-3Duke schreef:1-0 voor, doelpunt van Vissers.
Was bijzonder armoedig, zeer terechte overwinning Milan (ben in 65e minuut vertrokken, wellicht heeft de A1 zich daarna nog wat opgericht).
Hoe doet Becker het trouwens tot dusver in de A1? Iemand die daar zicht op heeft?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Vertel...Benji schreef:Was bijzonder armoedig, zeer terechte overwinning Milan (ben in 65e minuut vertrokken, wellicht heeft de A1 zich daarna nog wat opgericht).
Opvallend dat Manchester City met 6-0 van de veelgeprezen jeugd van Bayern wint.
http://www.uefa.com/uefayouthleague/sea ... index.html
http://www.uefa.com/uefayouthleague/sea ... index.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali