Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax A1

Bericht door Cruijff » do aug 29, 2013 8:29 pm

Zlatan Son of God schreef:
Benji schreef:De loting van de UEFA Youth League is gelijk aan de loting van de CL, leuke tegenstanders voor onze A1!
Creatief van de UEFA... :excited.gif:
Komend seizoen is er zowel een Youth Champions League als een Next Gen. Die Next Gen zal nu geloof ik door de B1 gespeeld worden ipv door de A1.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 29, 2013 8:34 pm

Benji schreef:De loting van de UEFA Youth League is gelijk aan de loting van de CL, leuke tegenstanders voor onze A1!
Ach, als ze die wedstrijden dan als voorwedstrijd doen. Lijkt me best leuk.
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 29, 2013 8:37 pm

Ik ben al blij dat ze weer niet een oude man van stal halen die de balletjes moet openen voor de loting van CL A1.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rooie

Bericht door Rooie » do aug 29, 2013 8:50 pm

Cruijff schreef:
Komend seizoen is er zowel een Youth Champions League als een Next Gen. Die Next Gen zal nu geloof ik door de B1 gespeeld worden ipv door de A1.
De Next Gen is er mee gekapt, hadden acuut geldnood (sponsor was er mee gekapt). Dat heeft de UEFA snel voor elkaar gekregen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 29, 2013 8:51 pm

Ah, dat had ik nog niet mee gekregen. Niet heel gek, want ook daar was al een hele bak geld voor nodig. Terwijl je je echt heel sterk kunt afvragen wat je er als hoofdsponsor mee opschiet.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 1:24 pm

Spelerslijst A1 voor Youth League bekend

1 Xavier Mous
12 Indy Groothuizen

Defenders
2 Terry Lartey Sanniez
3 Damian van Bruggen
4 Damon Mirani
5 Leroy Owusu
6 Riechedly Bazoer
8 Jairo Riedewald
20 Tom Noordhoff

10 Djavan Anderson
15 Danny Bakker
16 Branco van den Boomen

7 Sheraldo Becker
9 Queensy Menig
11 Elton Acolatse
17 Daoud Bousbiba
18 Melvin Vissers
19 Jordy Bruijn
21 Ricardo Kishna
22 Sam Hendriks

--> jeugdkenners / -volgers: welke van deze jongens gaan we terug zien in Ajax-1?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 10, 2013 2:36 pm

wimpey schreef:Spelerslijst A1 voor Youth League bekend

1 Xavier Mous
12 Indy Groothuizen

Defenders
2 Terry Lartey Sanniez
3 Damian van Bruggen
4 Damon Mirani
5 Leroy Owusu
6 Riechedly Bazoer
8 Jairo Riedewald
20 Tom Noordhoff

10 Djavan Anderson
15 Danny Bakker
16 Branco van den Boomen

7 Sheraldo Becker
9 Queensy Menig
11 Elton Acolatse
17 Daoud Bousbiba
18 Melvin Vissers
19 Jordy Bruijn
21 Ricardo Kishna
22 Sam Hendriks

--> jeugdkenners / -volgers: welke van deze jongens gaan we terug zien in Ajax-1?
Op AS is deze lijst ook te vinden, maar voorzien van het volgende commentaar???
Wie ontbreekt is Anwar El-Ghazi. De aanwinst is terug van een blessure, maar ontbreekt gek genoeg op de lijst. De individuele begeleider van El-Ghazi, Tony Pengel, laat aan Ajax Showtime weten dat het ontbreken van de aanvaller waarschijnlijk te maken heeft met of hij speelgerechtigd is. 'Hij is fit en traint volop mee met de groep. Ze zijn bij Ajax ook tevreden over hem dus hij zal aan zijn wedstrijdjes moeten komen en dan stapjes zetten.'

De KNVB zoekt voor ons uit hoe het zit met de situatie van El-Ghazi.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 10, 2013 2:54 pm

wimpey schreef:Spelerslijst A1 voor Youth League bekend

1 Xavier Mous
12 Indy Groothuizen

Defenders
2 Terry Lartey Sanniez
3 Damian van Bruggen
4 Damon Mirani
5 Leroy Owusu
6 Riechedly Bazoer
8 Jairo Riedewald
20 Tom Noordhoff

10 Djavan Anderson
15 Danny Bakker
16 Branco van den Boomen

7 Sheraldo Becker
9 Queensy Menig
11 Elton Acolatse
17 Daoud Bousbiba
18 Melvin Vissers
19 Jordy Bruijn
21 Ricardo Kishna
22 Sam Hendriks

Kishna mits hij een keer fit wordt, blijft en de potentie eruit komt. Owusu, Bazoer verwacht ik ook in Ajax 1 te zien. Van Mirani heb ik te weinig gezien, maar is wel talent van het jaar geworden. Alle talenten van het jaar (van de laatste jaren) zijn allemaal in Ajax 1 gekomen (Blind, Siem, Aras, (van het Hart, Klaassen)).

Becker was jarenlang een zeer groot talent (bijvoorbeeld Roland de Boer is/was helemaal gek van hem) en lijkt de weg naar boven weer gevonden te hebben. Sam Hendriks heeft altijd veel gescoord in de jeugdcompetities. Is er een tijdje uit geweest met een zware blessure, maar alle topclubs wilde hem hebben. De wedstrijden die ik van hem heb gezien in JA, kunnen me nog niet echt bekoren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 10, 2013 3:14 pm

Owusu!? Die kan echt niets, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 10, 2013 3:17 pm

Bert schreef:Owusu!? Die kan echt niets, hoor.
Welke van die lijst dan wel?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 10, 2013 3:28 pm

Op basis van wat potjes (van wat langer geleden):
vdBoomen, Becker.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 10, 2013 6:29 pm

Ik vergis me inderdaad met Riedewald.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 10, 2013 7:33 pm

Het TH denkt daar blijkbaar anders over, heeft een contract tot 2016. Links Wim Jonk, recht Marc Overmars, contract getekend zomer 2013.

Afbeelding
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 11, 2013 7:15 pm

Wat vind jij er van, Demos? Ik ken die jongen namelijk niet echt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 10:06 pm

Peter schreef:Op basis van wat potjes (van wat langer geleden):
vdBoomen, Becker.
Boomen niet, denk ik. Mist snelheid en wendbaarheid.

Normaal gesproken: Bazoer, Vissers, Kishna. Mirani wellicht, of Van Bruggen.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 8:29 am

Yopi schreef: Normaal gesproken: Bazoer, Vissers, Kishna. Mirani wellicht, of Van Bruggen.
Wat zijn de indrukken van Becker, Menig, Riedewald en Bruijn?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 17, 2013 7:29 pm

Barca - Ajax (nextgen) is hier te volgen:

http://www.youtube.com/watch?v=fKFjfqi2YPM

Dat de bal niet vooruit gespeeld zou mogen worden merk ik voorlopig niet.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 7:33 pm

De vorige keer dat Ajax A1 tegen Barcelona speelde (o.a Fischer deed mee) en won was het commentaar dat Barcelona met vooral 16- en 17 jarigen speelde. Is dat nu ook/wel het geval, ik ken de jeugdspelers van Barcelona niet.

Het staat 1-0 voor Ajax.

Vlak voor rust de 1-1; verdediger (ik denk Damian van Bruggen) stapt bij een vrije trap verkeerd/te laat, ziet de tegenstander niet voor hem komen.

De nummer 9 van Barcelona schiet een keer snel uit de draai net naast (ook vlak voor rust) en mist daarvoor een kans na een fout van Van Bruggen, die zich weet te herstellen.

Opvallend Riedewald op het middenveld, hij stond altijd/meestal links, centraal in de verdediging. Veel eerstejaars bij Ajax.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 17, 2013 8:04 pm

Ajax maakt een prima indruk. Speelt onbevangen en brutaal. Zonde van de gelijkmaker.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 8:14 pm

2-1 voor Barcelona, drie man verdedigen bij de achterlijn één speler van Barcelona, maar die kan toch voorzetten. De handige nummer 9 maakt de voorzet prachtig af, Van Bruggen (lijkt mij) reageerde niet/het ging te snel.

Nummer 25 kreeg trouwens ook een kans, tempo gaat wat omhoog.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 8:29 pm

Grote kans, uit een vrije trap voor Becker, net naast.

en een minuut later een nog grotere kans voor Barcelona, ook gemist.

3-1, Mirani stapt richting middenveld niet echt goed in, via via eenvoudig geschoten, niet gehinderd, Groothuizen redt in eerste instantie, maar de bal komt, recht vooruit gestompt, voor de voeten van een aanvaller: 3-1

Het is 4-1: Mirani zonder bal wordt er uitgelopen door een speler van Barcelona met bal, voorzet en 4-1.

Keeper van Barcelona grijpt mis bij een vrije trap, bal tegen de lat.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op di sep 17, 2013 8:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di sep 17, 2013 8:46 pm

Tjongejonge, wat een ongelooflijk slordige passing en balaannames bij Ajax. Het TH is nog niet met techniektraining bezig bij de A1?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 8:59 pm

Zuidema schreef:Tjongejonge, wat een ongelooflijk slordige passing en balaannames bij Ajax. Het TH is nog niet met techniektraining bezig bij de A1?
Heb jij een onderdeel gezien waarop Ajax beter was?

Morgen zal ik tevreden zijn met een 4-1 nederlaag, dat de A1 nu heeft verloren is geen probleem, het gaat volgens mij nog steeds om één à twee spelers, maar ik schrik wel van de slechte passing, slechte balaanname, de (handelings)snelheid t.o.v. de spelers van Barcelona. Alles gebaseerd op een deel van de eerste helft en de hele tweede helft. Het verschil was dit keer erg groot.

Veel spelers uit Kameroen; ik vraag me af of deze lichting twee of drie jaar geleden op het Aegon Future Cup speelde, toen kwam Barcelona ook met veel spelers uit Kameroen, of zitten die in iedere lichting?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 17, 2013 9:01 pm

4-1 geworden? Dat verrast me wel. Heb alleen de eerste helft gezien. Daarin kwam Barcelona goed weg met 1-1.

Maar dit is duidelijk ook nog geen superlichting. Er zitten wel een aantal behoorlijke spelers in, maar niet de spelers die je hoopt te zien. Zoals die Mounir van Barcelona bijvoorbeeld. Wat dat betreft begrijp ik wel wat Zuidema zegt. Qua technisch vermogen hield het nou niet echt over. De spelopvatting vond ik OK, maar de uitvoering bleef vaak achter.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 9:06 pm

Jöhnk schreef:4-1 geworden? Dat verrast me wel. Heb alleen de eerste helft gezien. Daarin kwam Barcelona goed weg met 1-1.

Maar dit is duidelijk ook nog geen superlichting. Er zitten wel een aantal behoorlijke spelers in, maar niet de spelers die je hoopt te zien. Zoals die Mounir van Barcelona bijvoorbeeld. Wat dat betreft begrijp ik wel wat Zuidema zegt. Qua technisch vermogen hield het nou niet echt over. De spelopvatting vond ik OK, maar de uitvoering bleef vaak achter.
De tweede helft was totaal anders dan het deel dat ik van de eerste helft heb gezien, Ajax werd soms weggetikt.

Plaats reactie