Seizoen 2007/2008 Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 14, 2008 10:55 am

Martina is geen top volgens mij. Het niveau van Ajax 1 ligt iets hoger dan dat van Jong Ajax, mag je hopen. Zulke spelers moet je met de selectie laten trainen, dan zie je vanzelf of ze de stap kunnen maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring

Bericht door Starring » do feb 14, 2008 7:24 pm

Zulke spelers moeten dan wél met de selectie meetrainen. Dat gebeurt naar mijn weten niet. Tenminste, Martina niet. Maar goed, we kunnen ook aanblijven modderen met Kennedy en Rommeldahl op '7'.
Demosthenes schreef:
Leuk dat je juist Sparta en groningen noemt, twee verenigingen waar kiran Bechan het net niet maakte. Bechan passeerde ook iedereen in de jeugd, maar het lukte hem niet op eredivisie-niveau.
Niet iedereen heet Bechan, beste Demos. Je zou Martina ook kunnen vergelijken met Bobson en Douglas. Zulke type spelers hebben simpelweg meer tijd nodig. Andy en Tom werden ook verhuurd aan respectievelijk FC Twente en Vitesse bijvoorbeeld. Zulke spelers moeten op een wat hoger niveau vooral leren spelen in een collectief. In de jeugd ging het hun te makkelijk af zoals jij zelf stelt.
AFCA!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 14, 2008 7:32 pm

Martina vergelijken met Bobson en Douglas is natuurlijk niet echt geruststellend, Starring. Die twee kunnen er helemaal niets van.

Starring

Bericht door Starring » do feb 14, 2008 7:46 pm

Weet ik Thomas, maar zij spelen nu wel op eredivisie-niveau en blonken in de Ajax-jeugd uit. Het liefst vergelijk ik helemaal geen spelers op kwaliteiten en vaardigheden. Demos, haalde zelfs Kiran Bechan aan als vergelijkingsmateriaal...
AFCA!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 14, 2008 10:59 pm

Heb het al eerder aangegeven.. Martina maakt een enorme ontwikkeling door en is momenteel de beste rechstbuiten die AJAX de laatste 10 jaar heeft opgeleid.

Ik snap echt niet dat AJAX hem geen kans geeft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 15, 2008 8:47 am

Gezien het gehannes met Rommedahl en Kennedy komt Koster er maar niet uit wat de rechtsbuitenplek betreft. Ik zie hem er wel voor aan om Martina de kans te geven.

Starring

Bericht door Starring » vr feb 15, 2008 11:24 am

Thomas schreef:Gezien het gehannes met Rommedahl en Kennedy komt Koster er maar niet uit wat de rechtsbuitenplek betreft. Ik zie hem er wel voor aan om Martina de kans te geven.
Oh ja? Ik niet! De druk vanaf boven om Bakir of Rommel (immers de aankopen van super TD Martin) te moeten opstellen is Koster m.i. teveel. Ik weet het: speculeren geblazen. Maar het heeft er alle schijn van dat Ajax kapot gaat aan verschillende belangen.

Ik gun Martina van harte een transfer naar een goede eredivisieclub. Misschien wordt Ajax dan wakker.
AFCA!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 15, 2008 11:26 am

Het zou kunnen. En ik ben nou ook niet bepaald onder de indruk van Koster, maar hij gooide Luque bijvoorbeeld wel uit de ploeg. En dat is toch de grootverdiener van de selectie. Ogararu was ook een dure aankoop, maar het bleek toch wel dat Koster het helemaal had gehad met hem.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 15, 2008 11:40 am

Leonardo idem.

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 18, 2008 8:49 pm

Jong Ajax thuis onderuit tegen PSV
Jong Ajax is er thuis niet in geslaagd een goed resultaat te behalen tegen PSV. De Amsterdammers ging met 0-1 onderuit. De achterstand van Jong Ajax op Jong FC Twente blijft vier punten, omdat het duel van de koploper tegen ADO Den Haag werd afgelast.
AN

Ook hier moet de commissie nogeens beter naar kijken :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 23, 2008 2:35 pm

'Spijkerman optie voor Jong Ajax'

vrijdag 22 februari, door SV, Amsterdam, 22:27u, Ajax Showtime

Ajax denkt er aan assistent-trainer Hennie Spijkerman volgend seizoen trainer te maken van Jong Ajax. De club wil Spijkerman niet zo nodig weg hebben bij Ajax. Dat heeft Ajax Showtime vernomen.

Van een overeenkomst is nog geen sprake. Vrijdag werd bekend dat Marco van Basten hoofdtrainer wordt en dat hij zijn eigen assistenten meeneemt, waardoor Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk overbodig worden. De laatste zou weleens mee kunnen gaan met Spijkerman naar Jong Ajax.

De club is niet tevreden over Aron Winter, wiens contract afloopt. Eerder werd oud-voetballer Sonny Silooy al aan de kant gezet, die al weet dat hij aan het eind van het seizoen weg moet bij Ajax A1.

Adrie Koster zou inmiddels zijn ingelicht dat hij mag vertrekken naar PSV.

AjaxShowtime

Starring

Bericht door Starring » ma feb 25, 2008 1:23 am

Mooi om te lezen dat stuk. Ik zie eindelijk iets van beleid. Geschikte mensen behouden en ongeschikt personeel weg laten vloeien. Over Spijkerman heb ik trouwens veel goede verhalen gelezen. Groenendijk schijnt individueel met die jongens te werken. Mooie combi voor Jong Ajax dus...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma feb 25, 2008 10:40 pm

Jong Ajax heeft vandaag met 2-1 van Jong NAC gewonnen.

De 1-0 werd in de 8e minuut (dacht ik) gescoord door Leonardo. Eerste tien minuten leek het dat het een walkover zou worden, daarna zakte Ajax terug en NAC leek ook niet veel te kunnen. Ajax zag wat doelpunten afgekeurd worden en raakte de lat, was wel beter maar het zag er niet heel top uit. Na de 2-0 van Martina leek het een eitje te worden, maar na een buitenspelgoal van NAC tien minuten voor tijd werd het toch nog even billenknijpen.

Bij Jong Ajax speelden Kuffour (prima), Sarpong, Donald (redelijk), Leonardo (matig) en Manucharyan (slecht, deed alles veel te moeilijk) mee. Van der Heijden speelde op 10, ook Yildirim speelde een redelijk goede wedstrijd. Lewis en Goossens vielen in, konden geen potten breken.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 26, 2008 10:57 am

Denk je dat het iets wordt met Kuffour bij Ajax, Thijs?
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di feb 26, 2008 12:03 pm

Geen idee. Hij is duidelijk veel te goed voor Jong Ajax, draait daar moeiteloos in mee en ook van eventuele ouderdomsverschijnselen is niets te merken. Maargoed, dat mag ook wel voor een speler met zo'n staat van dienst.
Hij raakte overigens vlak voor tijd even geblesseerd, maar kon de wedstrijd uitspelen.

Het is afwachten hoe hij zich in het eerste elftal staande gaat houden, ik heb het gevoel dat hij misschien zondag gaat debuteren. Hij mocht in Breda al warmlopen, zelfs toen we nog niet eens voorstonden. Ik denk dat bij een veilige stand tegen Excelsior hij z'n minuten gaat meepakken, maar dat zullen we vanzelf wel zien.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 26, 2008 12:06 pm

Misschien vervangt hij Bruno S. wel. Bij Bayern heeft hij vaak als rechtsback gespeeld.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 26, 2008 12:08 pm

Hij moet wel snel aan het speler raken, anders hebben we er niet veel aan, lijkt me.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vossie

Bericht door Vossie » di feb 26, 2008 12:20 pm

Hij is duidelijk voor de breedte gehaald. Vervanger van Van der Wiel denk ik, want de vervanger van Stam is het niet aldus MvG.

Zondag 3-4-3, Kuffour, Vermaelen, Vertonghen en Heitinga ervoor!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 27, 2008 10:48 am

Martina zet Van Geel onder druk
Written by Jacques Happe

Wednesday, 27 February 2008
Javier Martina zet technisch directeur Martin van Geel onder druk. Twee weken geleden vertelde Van Geel tegen highlow.nl dat Martina een nieuw contract tegemoet kan zien voor twee jaar.

Javier Martina is al weken de beste man bij Jong Ajax, maar de rechtsbuiten wil zijn kunsten graag in het eerste elftal laten zien. De rechtsbuiten scoorde maandagavond weer eens en bracht daarmee zijn team veiligheid. Alweer, want de speler laat de laatste weken iedere wedstrijd zien dat hij momenteel de man in vorm is, van zowel het tweede als het eerste. “Javier wordt steeds beter,” vertelde Martin van Geel highlow.nl, “erg leuk om te zien.” Van hoofdcoach Adrie Koster mag verwacht worden dat hij de talentvolle vleugelspits eens een keertje opstelt. De gretige Antilliaan lijkt sterker en sneller en wendbaarder dan zijn oudere collega’s bij Ajax 1. “Ik vind persoonlijk wel dat ik misschien een kans moet krijgen om me te laten zien. Het is jammer als ik die kans niet krijg.” Volgens de td zou Martina een nieuw contract krijgen en die aanbieding kreeg hij vorige week dan ook. Maar de zaakwaarnemer accepteerde niet zonder meer de constructie die Ajax voorstelde. “We willen zijn contract lichten”, aldus Martin van Geel. “Daarna verhuren we hem waarschijnlijk aan een eredivisieclub om ervaring op te doen.” Het kamp Martina heeft Ajax aangegeven, dat het tijd wordt voor een stap omhoog. Die stap zou al dit seizoen moeten worden gerealiseerd. Een stap naar het eerste. Martina wacht rustig af wat er besloten wordt, maar weet ook dat er voldoende vraag naar zijn diensten is. “Ik weet wel dat er interesse is. Nee, ik noem geen namen. Ik hou het nog even rustig voor me.” Willem II, Excelsior, Sparta, FC Groningen, allemaal volgen ze de ontwikkeling van de vlugge rechtsbuiten. “Maar laat ik duidelijk zijn, ik wil bij Ajax blijven en dan het liefst in het eerste!”

Highlow

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo feb 27, 2008 10:57 am

Praatjes, praatjes...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo feb 27, 2008 11:08 am

Nee hoor groot gelijk!

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr feb 29, 2008 3:33 pm

Praatjes inderdaad.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 03, 2008 9:09 pm

We hebben gewonnen met 1-3 van Ado. Twente verliest met 2-1 van az. Nog 4 punten achterstand.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 03, 2008 9:11 pm

Nu al een grote bek, die is binnen de kortste keren weg als ie de kans krijgt
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2008 8:26 pm

Op Ajax.tv staat een uitgebreide samenvatting van Ado 2 - Ajax 2.

Mooie goal van Goossens zeg.

Gesloten