Dat zou ik niet durven te zeggen.joey schreef:Sno... Toch geen broertje van?![]()

Moderator: mods
Dat zou ik niet durven te zeggen.joey schreef:Sno... Toch geen broertje van?![]()
Vreselijke speler, Terry daarentegen.D_skilled schreef:Terry Lartey Sanniez of Shaquill Sno.
JuistRishi schreef:Spelers ontwikkelen zich Joey. Vroeger bleef zo een speler langer bij een amateurclub. Nu heb je dus meer clubs en kan het een keer gebeuren inderdaad.
Precies, Ajax scout echt wel heel Amsterdam plat. Soms glipt er een speler door de mazen van het net en blijkt het later een goede speler te zijn. Ajax moet snel keuzes maken, want heel veel andere BVO's scouten ook in Amsterdam (zelfs PSV). Wellicht koos Ajax op dat moment voor een andere speler, of vond het op dat moment de betreffende speler niet beter dan wat het al in huis had. Kan natuurlijk ook, dat zo'n speler zich daarna goed ontwikkelt.MvB schreef:Tja. Het is ook moeilijk in te schatten als die jongens nog zo jong zijn. Tegenwoordig wordt, zoals ik zei, zo'n beetje heel Amsterdam leeggehaald door allerlei jeugdopleidingen, dus kan het zijn dat een speler, die eerst niet zo goed leek, zich ergens anders opeens goed ontwikkeld. Maar blijkbaar willen die jongens later best naar Ajax (behalve deze Haye dan).
Iedere scout krijgt een regio aangewezen. Als er een speler goed genoeg bevonden wordt wordt hij door twee verschillende scouts bekeken. Vervolgens loopt de speler stage en dan beslist de trainer in samenspraak met de coördinator jeugdscouting of hij mag blijven. AJax volgt natuurlijk heel veel spelers en er moeten altijd keuzes gemaakt worden. Als je bijvoorbeeld een D-speler in het vizier hebt, maar toch besluit om hem niet te nemen omdat je hem op dat moment niet beter vindt dan wat je al hebt. Vervolgens besluit een andere club hem wel te nemen, hij ontwikkelt zich goed en is beter geworden dan de speler die je reeds in huis hebt. Ik wil maar zeggen, zulke verkeerde inschattingsfouten houd je niet tegen, denk ik. Keuzes moeten gemaakt worden, dan heb je dat er een andere club er wel mee aan de haal gaat. Die Thom Haye steekt er bijvoorbeeld in de C's met kop en schouders bovenuit, letterlijk. Het kan zo zijn dat Ajax toen gedacht heeft dat hij te veel voordeel haalde uit z'n fysiek.joey schreef:Ik wil maar zeggen: een of twee mensen kunnen het verschil maken. Ik vraag me af of de jeugdscouting nog optimaal werkt. Het klopt dat er intensiever wordt gescout, maar dan moet je zelf dus scherper zijn. Je moet je afvragen waarom die jongens niet bij Ajax zitten. Waarom lopen er bij andere BVO's zoveel spelers rond die beter zijn dan wat je zelf in huis hebt. Dat is de kwestie, vooral als het jongens betreft uit je eigen achtertuin.
Geen smoesjes. Gemakzucht is de dood in de pot.
Een managementboek? Ik?Rishi schreef:Welke spelers breken er bij andere clubs door die Ajax over het hoofd heeft gezien Joey? Geef eens duidelijke voorbeelden in plaats van teksten uit een managementboek te kopieren..
Tuurlijk, maar het is ook weer niet zo dat Ajax veel goede spelers over het hoofd ziet. Je hebt natuurlijk nog altijd spelers die een ander club kiezen boven AJax, maar dat is meestal maar in 8/10 gevallen. Zo'n Ozyakup (nu Arsenal) speelde een aantal jaren terug in Zaandam bij Hellas Sport, zowel AZ als Ajax hadden interesse maar hij koos echter voor de eerstgenoemde club.Rishi schreef:Precies. Maar ze mogen best wel wat scherper zijn. Dat zou zeker geen kwaad kunnen.