Jong Ajax
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)
Inmiddels al 4-1.
Daar pakt Onana weer op katachtige wijze een bal. Knappe save.
Daar pakt Onana weer op katachtige wijze een bal. Knappe save.
Logisch en niet erg. Zo ging het ook bij Bazoer en Riedewald.Bert schreef: Daarnaast is Van de Beek lekker aanwezig, al zie je wel dat Nouri en hij nog moeten wennen aan de JL.
Maar leg mij eens uit: aan de ene kant toptalent, aan de andere kant klagen we steen en been over de eredivisie. En dan moeten die jongens wennen aan de JL?Yopi schreef:Logisch en niet erg. Zo ging het ook bij Bazoer en Riedewald.Bert schreef: Daarnaast is Van de Beek lekker aanwezig, al zie je wel dat Nouri en hij nog moeten wennen aan de JL.

Ik had ze o.b.v. hun reputatie al wel hun debuut zien maken in Ajax-1 op deze leeftijd...
- InnerHarbour
Het moge toch wel duidelijk zijn dat die hele A1 van vorig jaar niet veel meer dan een hype geweest is. Wat je zegt de eredivisie stelt geen ruk voor en die knaapjes blinken nog niet uit op een niveau lager.
YNWA
Zelf het stickertje erop plakken, om het er dan met grof geweld weer af te pulken. Tsja.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
De overgang van de A1 naar Jong Ajax is natuurlijk wel echt een andere wereld. Eerst speel je tegen leeftijdsgenoten waar je voetballend meestal superieur bent maar ook fysiek niet minder. En dan kom je ineens tegen ploegen te spelen die fysiek en ik denk ook mentaal veel meer kunnen brengen. Dat is best een omschakeling.
Nil volentibus arduum
Onana en Cerny zijn ook aankopen van Overmars.Peter schreef:De boys van Overmars mogen het weer eens proberen:
Nou ja, misschien wat overdreven, maar met Sanogo, van der Hoorn en in mindere met Serero en Younes is het toch weer Voor Jong Ajax Aangekocht.
Logisch dat ze nu nog voor Jong Ajax in de Jupiler League spelen, maar dat zijn wél toekomstige Ajax 1 spelers hoor. Hopelijk hebben we Cillessen exact bij Ajax tot aan het moment dat Onana klaar is voor het grote werk.
-
Ik zag net de 3-0 van JA; daar zat meer voetbal in dan 2 seizoenen Ajax 1.. Een individuele actie, een briljant steekpasje en een koel afgemaakte goal.
Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)
Blijft de hamvraag: waarom zien we het bij Ajax-1 niet? Is dat dan louter de factor De Boer?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Donderdag gaan we weer een prachtgoal en een aantal pracht aanvallen zien à la Schöne de vorige keer tegen Celtic:zeux schreef:Blijft de hamvraag: waarom zien we het bij Ajax-1 niet? Is dat dan louter de factor De Boer?
https://www.youtube.com/watch?v=YwJbyAGCU6c
Tuurlijk is het waanzin om Frank de Boer overal de schuld van te geven. Maar hij lijkt op dit moment wel echt verblind door zijn eerste 4 landstitels, de man ziet gezien zijn commentaren na afloop echt totaal andere wedstrijden dan de rest van Nederland.
Misschien is hij aan vakantie toe, moeten we hem tijdelijk even vervangen door Ronald de Boer.
-
Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)
Die goal tegen Celtic haalde ik onlangs in een post aan als de laatste mooie combinatiegoal van Ajax 1 die ik me kan herinneren. Dat is dus op ruim een maand na twee jaar (!!!!!) geleden.
@WiekentCees: dat was heus niet onze laatste fraaie combinatiegoal.
Heb alleen de samenvatting van de wedstrijd van gisteren gezien, maar kan me echt totaal niet vinden in de kritiek op Younes. Een aantal weken geleden zou het nog volledig niet goed zitten met z'n motoriek (?), nu is zijn fysiek, (gebrek aan) versnelling en balbehandeling het probleem. Afgaande op de samenvatting is dat dus helemaal niet het geval. Als je zijn goal ook bekijkt: daar laat hij juist zien makkelijk zijn mannetje te kunnen passeren middels een... Juist, een versnelling! Door de bal kort bij zich te houden kan hij die back er weer makkelijk uitkappen, om vervolgens de bal heerlijk in de verre hoek te krullen. Niks mis mee.
Van de geringe speeltijd dat hij tijdens de voorbereiding kreeg, kreeg ik toen ook al de indruk dat die jongen echt heel makkelijk passeert. Ik zou hem wel wat vaker willen zien spelen (al dan niet invallen) in Ajax 1.
Van de geringe speeltijd dat hij tijdens de voorbereiding kreeg, kreeg ik toen ook al de indruk dat die jongen echt heel makkelijk passeert. Ik zou hem wel wat vaker willen zien spelen (al dan niet invallen) in Ajax 1.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
als je de samenvatting bekijkt dan was Younes inderdaad bij elke aanval betrokken tot hij gewisseld werd.
Cerny was ook goed in de samenvatting.
Sanogo wederom rampzalig, misschien Hendriks maar op de bank zetten volgende wedstrijd?
Echte JA volgers kunnen mij misschien meer vertellen over deze wedstrijd.
Cerny was ook goed in de samenvatting.
Sanogo wederom rampzalig, misschien Hendriks maar op de bank zetten volgende wedstrijd?
Echte JA volgers kunnen mij misschien meer vertellen over deze wedstrijd.
Youness was helemaal niet slecht. Maar wil je hem op niveau JL, of als Ajax 1-speler hebben?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Op niveau Barca natuurlijk. Niveau Ajax 1 is helaas nogal eens obligaat terugkaatsen op een willekeurige speler uit de achterste linie.
Meleg scoort wel makkelijk, hoor.
Ook zojuist weer met Jong Ajax tegen Jong AZ.

Opstelling tegen Oss
Blijft toch bijzonder dat Clement de voorkeur krijgt boven El Mahdioui. Niet de 1e keer en daarin kan ik het duo Stam/Ulderink niet volgen.Onana, Owusu, Lartey Sanniez, Mirani, Dankerlui, Clement, Bakker, Warmerdam, Muric, Hendriks, Acolatse.
Wissels: Groothuizen, Vissie, El Mahdioui, El Azzouzi, Meleg
Mahdioui zit bij de selectie voor de Youth League, dacht ik.
- peter
De oudste speler van Jong Ajax is jonger dan de jongste speler van Oss haha.
Ik sla deze pot even over, trouwens.
Ik sla deze pot even over, trouwens.
Muric heeft iets extra's, vind ik. Verder kan dit JA mij niet bekoren. Veel rondspelen en weinig gogme.
1-0 voor Oss, uit een penalty die nergens op sloeg.
Update: uiteindelijk 2-2 geworden.
El Mahdioui had wel degelijk kunnen spelen, waarom deed hij niet mee? Het middenveld bestond nu uit opvulling.
1-0 voor Oss, uit een penalty die nergens op sloeg.
Update: uiteindelijk 2-2 geworden.
El Mahdioui had wel degelijk kunnen spelen, waarom deed hij niet mee? Het middenveld bestond nu uit opvulling.
- peter
Muric maakt weer eens een prima goal. Zou die jongen ooit nog eens in Ajax-1 komen? Is nog altijd een jaartje jonger dan El Ghazi bijvoorbeeld.
- peter
Opstelling Jong Ajax: Groothuizen; Owusu, vd Hoorn, Viergever, Warmerdam; El Mahdioui, Bakker, Sinkgraven; Acolatse, Hendriks en Younes
De sterke jongens van MarcieMarc mogen weer eens meedoen.
De sterke jongens van MarcieMarc mogen weer eens meedoen.
Acolatse die ten koste van Muric begint?
Laat Jaap het inderdaad maar overnemen van Frank, dat wordt genieten...
En de 0-1, zeer degelijk verdedigd door ons ervaren blok (absoluut geen miskopen volgens onze TD)
En de 0-2 uit een corner waar Viergever z'n man zo weg laat lopen
Let wel, ze spelen tegen de nummer laatst van de competitie...

Laat Jaap het inderdaad maar overnemen van Frank, dat wordt genieten...
En de 0-1, zeer degelijk verdedigd door ons ervaren blok (absoluut geen miskopen volgens onze TD)

En de 0-2 uit een corner waar Viergever z'n man zo weg laat lopen

Let wel, ze spelen tegen de nummer laatst van de competitie...
- peter
Haha Viergevertje. Doe maar even wisselen.
Je lacht je toch dood he. Zouden Van der Hoorn en Viergever hier beter van worden, trouwens?
Je lacht je toch dood he. Zouden Van der Hoorn en Viergever hier beter van worden, trouwens?