Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

sander

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door sander » za mar 24, 2012 8:56 am

Guido Janssen schijnt wel aardig te kunnen ballen hoor ik net van iemand van Utrecht. Ajax heeft daar trouwens ook een spits van de D1 vandaan gehaald.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 24, 2012 9:33 am

Meme Aminata.

Ze zitten ook achter die rechtsbuiten van FC Utrecht D1 aan. Van de hoofdopleidingen mag hij vandaag niet tegen Ajax D1 op de Toekomst spelen. Erg flauw.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 24, 2012 9:40 am

Het plan Cruijff bestaat uit het weghalen van alle talenten bij andere BVO's?
I think I lost my fucking headache

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 24, 2012 9:45 am

Ojee, daar hebben we hem weer. Nee, voordat de jeugdopleiding naar de normen van plan Cruijff rendeert ben je 5 a 7 jaar verder. Dit is pure noodzaak, want na de A1 valt er een enorm gat. Je moet de tijd zien te overbruggen.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 24, 2012 9:56 am

Maar die spelers zijn toch gewoon nog op te leiden? Je hebt nog een jaartje of 8 a 10 als je praat over C en D jeugd. Messi kopen en dan beweren dat je een geweldige opleiding hebt gedaan kan iedereen.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 24, 2012 10:05 am

Dit is nieuw ofzo?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 24, 2012 10:12 am

Maar ze kijken niet alleen naar de C-jeugd, maar ook naar de B en A'tjes. Anders duurt de droogte te lang. Als je snel wil doorpakken ga je het niet redden met aangetrokken jeugdspelers van amateurclubs, vooral in de bovenbouw niet. Een van Basten of een Vanenburg kwamen vroeger pas op een late leeftijd naar Ajax (17 jaar), maar dat is tegenwoordig onmogelijk. Voor een Nederlandse topclub als Ajax is het onvermijdelijk om niet naar andere BVO's te kijken. Of je kunt zeggen dat de nieuwe leiding gedwongen wordt om het te doen, want JOR heeft een puinhoop achtergelaten. Heel veel jeugdelftallen herbergen een te laag basisniveau. Wees blij dat de nieuwe leiding wil doorselecteren.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za mar 24, 2012 7:07 pm

Demosthenes schreef:
Ajax haalt een speler van PSV D1? Of verhuizen de ouders?
Het laatste is vaak het excuus voor het eerste.
Misschien woont die jongen nu al in Utrecht..

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mar 24, 2012 10:36 pm

Doorpakken, bovenbouw en basisniveau
:hypocrite.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 29, 2012 2:00 pm

We sluiten schijnbaar toch nog contracten af. :smile-ajax.gif:
Ajax.nl schreef:Ajax contracteert Melvin Vissers

29 maart 2012
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Melvin Vissers. De middenvelder tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en een looptijd heeft van 3 seizoenen, tot en met 30 juni 2015.
Vissers werd geboren op 11 februari 1996 in Den Haag. De 16-jarige jeugdinternational is afkomstig van Sparta Rotterdam. Daarvoor was hij actief voor ODB, VELO en Haaglandia. Hij viert zijn verjaardag op dezelfde dag, 11 februari, als een andere (oud-) Ajacied. ,,Ja, dat weet ik wel", glundert de aanvallende middenvelder. ,,Rafael van der Vaart is een van mijn voorbeelden. Ook Iniesta en Xavi zijn voor mij helden."

Melvin Vissers tekent voor drie seizoenen bij Ajax.

De net zestienjarige jeugdinternational is blij straks bij Ajax onder contract te staan. ,,Het is voor mij een mooie uitdaging. Ik ken al veel jongens hier doordat zij teamgenoten zijn bij Oranje onder 16. Ik hoop mij hier goed te ontwikkelen en zo snel mogelijk in het eerste elftal te komen. Maar ik zal volgend seizoen bij Ajax B1 starten. Daarom ga ik volgende week ook kijken bij de AEGON Future Cup waar de huidige B1 speelt."

Bij Sparta wordt de geboren Hagenaar ingezet als aanvallende middenvelder. ,,Ik ben meer van de passing dan van de goals. Andere kwaliteiten dan passing, zijn mijn snelheid en diepgang. Bij Oranje word ik overigens meer controlerend ingezet en dat gaat me ook goed af."

Ajax is blij dat Vissers voor Ajax kiest. Hoofd jeugdopleiding Wim Jonk: ,,Melvin is een technisch sterke speler. Hij heeft bepaalde eigenschappen, zoals veel diepgang en een goede traptechniek, die we graag bij Ajax zien."

Melvin Vissers is de elfde jeugdspeler die onlangs een (nieuw) contract tekende. Mickey van der Hart, Chiel Kramer, Stefano Denswill, Mitchell Dijks, Ruben Ligeon, Jody Lukoki, Lesley de Sa, Peter Leeuwenburgh, Sven Nieuwpoort en Davy Klaassen gingen Vissers de afgelopen maanden voor.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 29, 2012 2:09 pm

Wat vinden de kenners?
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » do mar 29, 2012 3:54 pm

Danny Blind is weg en er wordt geen champagne meer gedronken?

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... issers.htm
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 29, 2012 3:59 pm

Jesse schreef:Danny Blind is weg en er wordt geen champagne meer gedronken?
Danny Blind wég en tóch slaagt Ajax er nog in om jeugdspelers vast te leggen.

En ik maar denken dat al die jongens een contractje wilden tekenen voor een picture moment met Blind en een glas poepel. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 29, 2012 4:39 pm

De contracten die worden afgesloten hebben een kortere looptijd, ook bij het eerste. Het is maar de vraag of dat verstandig is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 29, 2012 4:51 pm

Cruijff is altijd voorstander geweest van korte contracten. Exceptionele talenten moet je wel proberen lang vast te leggen. Bijvoorbeeld Fischer. Het wordt ook tijd dat het contract van Eriksen verlengd wordt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 29, 2012 4:54 pm

Dan blijft het nog steeds de vraag of het verstandig is. Ik zag dat Boilesen tot 2015 kan verlengen. Dan moet je in 2013 dus alweer over verkopen of verlengen gaan nadenken/praten.
Laatst gewijzigd door LucaS op do mar 29, 2012 5:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 29, 2012 4:59 pm

Klopt, maar Boilesen moet eerst maar eens een lange termijn fit worden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 29, 2012 8:53 pm

Rishi schreef:Wat vinden de kenners?
Goeie vraag. Hugo Borst roemt die jongen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mar 30, 2012 3:14 pm

Peter schreef:
Rishi schreef:Wat vinden de kenners?
Goeie vraag. Hugo Borst roemt die jongen.
Had hij een contract bij Sparta? Volgens mij niet, http://www.opleidingsparta.nl/?pagina_i ... Fteams.php
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 30, 2012 6:56 pm

Peter schreef: Hugo Borst roemt die jongen.
Oh dear...

Ajax wil door met Gravenberch
Bron: AD

BELONING - Danzell Gravenberch lijkt toch een toekomst te hebben bij Ajax. In Amsterdam was het lang wachten op een contractaanbieding, maar die lijkt er volgens het AD nu toch te komen.

Volgens het dagblad heeft de interesse van onder meer Liverpool, Manchester United en Aston Villa er voor gezorgd dat Ajax de aanvaller nu toch langer wil binden. Gravenberch maakt deel uit van de succesformatie die A1 heet en daarmee maakte hij dus ook indruk in Europa.

Verder kwam Gravenberch in actie met Oranje -17 en daarmee pakte hij de Europese titel. Het WK in Mexico was minder succesvol, maar de Ajacied maakte op dat toernooi wel een doelpunt. Over de duur van het contractvoorstel is vooralsnog niets bekend.

Het broertje van Danzell, Ryan, speelt in Ajax E2.

Gravenberch weet niets van interesse
Bron: Ajax Showtime

Ajax en Danzell Gravenberch staan open voor een langere samenwerking. Het Algemeen Dagblad berichtte vrijdag over onderhandelingen tussen Ajax en de speler. Ook Manchester United en Liverpool zouden interesse hebben in de fysiek sterke spits. Gravenberch ontkent de geruchten over buitenlandse interesse.

'Ik weet helemaal niets van buitenlandse clubs', vertelt Gravenberch vrijdag tegen AjaxShowtime.com. 'Het klopt wel dat Ajax met mij verder wil en dat we binnenkort gaan praten, maar voorlopig focus ik me op de A1 en de wedstrijd van morgen'.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mar 30, 2012 7:49 pm

Ajax wil door met Gravenberch
Bron: AD

BELONING - Danzell Gravenberch lijkt toch een toekomst te hebben bij Ajax. In Amsterdam was het lang wachten op een contractaanbieding, maar die lijkt er volgens het AD nu toch te komen.
Grappig; afgelopen WK onder 17 was hij de speler die tegen Kongo op 80 meter van zijn doel niet onder controle kreeg (effectbal via de scheidsrechter) waarna Kongo scoorde. De hele jeugdopleiding van Ajax werd de grond ingeboord, zo slecht was de balcontrole. Zo'n negen maanden later krijgt hij misschien een contract aangeboden (Nog steeds moeitte met de aanname!)
Gravenberch verliest de wedstrijd voor het Nederlands elftal. Dom, dom balverlies op een plek waar het niet mag, met veel medespelers voor de bal. De Congolezen counterde razendsnel met 4-5 man tegenover twee overgebleven NL-verdedigers, waarvan Jetro ook nog verkeerd stapte voor buitenspel.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=39&t=11454 en volgens mij een discussie in een topic over de jeugdopleiding.
Gravenbergh is dan ook niet slim. Zou er voor hem nog toekomst zijn bij Ajax?
Het kan snel veranderen. :ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 30, 2012 9:05 pm

Dat bewees toch gewoon dat de opleiding beter moest?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mar 30, 2012 9:35 pm

Dat bewees toch gewoon dat de opleiding beter moest?
Volgens mij bewees het niets meer dan dat een 16/17-jarige speler op 80 meter van zijn doel één effectvolle bal niet onder controle kreeg, niets meer en niets minder. Anderen rekenden daar de hele jeugdopleiding op af. Je kunt bij iedere 17-jarige fouten ontdekken, maar om daar de hele jeugdopleiding op af te rekenen?

In VI staat een verhaal over de beste "aankoop" dit seizoen (Heb ik van de website, VI lees ik niet) Guidetti. Niemand die er iets van zegt dat hij bij zijn doelpunt tegen De Graafschap de bal verkeerd aanneemt/te ver voor zich uitspeelt.

Nog een kop in VI: Walcott: "Ze vergeten dat ik pas 23 ben". Het is wat, 23 jaar, enig idee hoeveel spelers in de basis van Ajax jonger zijn en al bij het "grof vuil" zijn gezet als: eigen jeugdopleiding, dus talentloos o.i.d?

Ajax heeft veel talenten opgeleverd, heeft periodes gekend waarin de aanwas wat minder was, of er nu wel een TH was of niet. Opleiding evolueert, perfectioneert als de kennis erover toeneemt. Een talent als JC, een MvB hoef je niet echt op te leiden.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 30, 2012 9:42 pm

De huidige ploeg doet het prima, is toch 90% eigen jeugd. en ik hoorde warempel Cruijff adept JD aka de snor beweren dat als het financiele fair-play plan van de UEFA wordt doorgezet Ajax, PSV en AZ in Europa hoge ogen zouden gooien. Maar wellicht heeft hij daar de zegeningen van JC al in verdisconteerd.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 31, 2012 7:45 am

Met een betere jeugdopleiding gaat Ajax hoge ogen in de CL ipv in de EL..

:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie