Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Feest » vr jun 10, 2011 10:43 am

Ik zie in Bitter geen speler die een basisplaats zal veroveren. Selectieplek lijkt me al sterk. Becker heeft wel kwaliteiten, maar ik twijfel aan z'n koppie en z'n echte wil.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » vr jun 10, 2011 11:18 am

Demo, je bent verbaasd over Ebecilio. Had je dat nooit verwacht, dat ie het zou redden?
Wat Ebecilio betreft ben ik het Joey eens, ook ik vond dat hij zich in de A1 minder ontwikkelde. In de B1 speelde hij erg sterk (zie verslagen van Aristides, als die verslagen nog te vinden zijn) Met Jozefzoon, Castillion, Bonevacia en Van Rhijn de dragers van een veel te sterk team. Aristides schreef toen al dat dat team uit elkaar gehaald moest worden (deel A1, deel A2) het ging te gemakkelijk. In spelers als Dekker, Schouw, Rodney Sneijder, Ottenhoff, Burnet, Osei Kofi en die malloot in het doel (Griekse keeper, zit nu bij Almere) zag Aristides het niet zitten (zie die verslagen)

Ajax doet er nu goed aan Jozefzoon en Bonevacia uit te lenen, na een jaar Jong Ajax is uitlenen het laatste deel van de opleiding; had Ajax dat ook maar gedaan met Goossens en Sarpong. Jozefzoon en Bonevacia hebben nu de kans om veel wedstrijden op een hoger niveau te spelen. Spelers als Vermaelen, Vertonghen en De Mul zijn er ook beter door geworden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door T82 » vr jun 10, 2011 12:32 pm

Demosthenes schreef:Jozefzoon en Bonevacia hebben nu de kans om veel wedstrijden op een hoger niveau te spelen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat Bonevacia veel gaat spelen. Of hij moet stiekem heel goed zijn, of er moeten afspraken gemaakt zijn. Hij heeft wel héél veel concurrentie bij NAC en ik kan me goed voorstellen dat Karelse kiest voor een 'eigen' speler als de kwaliteiten vrijwel gelijk zijn. Jozefzoon kan vol aan de bak als NAC Leo kwijt ziet te raken. Wat nog maar de vraag is natuurlijk...

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » vr jun 10, 2011 5:59 pm

Demosthenes schreef: na een jaar Jong Ajax is uitlenen het laatste deel van de opleiding;
Helemaal mee eens. De benen onder andermans tafel. Ideaal is eigenlijk dat ze met een wereld 180 graden anders dan Ajax te maken krijgen. Knokken tegen degradatie bijv.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Bert » vr jun 10, 2011 8:04 pm

Niet helemaal mee eens. Zoiets moet je per individu bekijken. Genoeg spelers die totaal niet gemaakt zijn voor vechtvoetbal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jun 11, 2011 8:09 am

Bertje schreef:Niet helemaal mee eens. Zoiets moet je per individu bekijken. Genoeg spelers die totaal niet gemaakt zijn voor vechtvoetbal.
Niet iedere vereniging uit het rechterrijtje speelt vechtvoetbal.

Blijkt een Ajaxspeler niet geschikt voor vechtvoetbal, dan weet Ajax dat in ieder geval; bij Ajax zal zo'n speler op die kwaliteit niet op worden aangesproken. Een speler meer op niveau te laten voetballen, is vooral voor die speler aantrekkelijk, maar het gaat ook om inzicht in de mogelijkheden van die speler te vergroten.

Vermaelen en Vertonghen speelden bij RKC vechtvoetbal? Zij zijn er niet slechter van geworden, Ajax ook niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Bert » za jun 11, 2011 8:35 am

Door twee hele specifieke gevallen te noemen onderstreep je mijn punt juist. Bovendien is het natuurlijk zaak dat Ajax geen verhuurperiode van een jaar nodig heeft om de mogelijkheden van een speler in te schatten. Je moet juist de kunde in huis hebben om dat vooraf in te kunnen schatten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jun 11, 2011 11:51 am

Bertje schreef:Door twee hele specifieke gevallen te noemen onderstreep je mijn punt juist. Bovendien is het natuurlijk zaak dat Ajax geen verhuurperiode van een jaar nodig heeft om de mogelijkheden van een speler in te schatten. Je moet juist de kunde in huis hebben om dat vooraf in te kunnen schatten.
Twee heel specifieke gevallen? Ik denk dat Tom de Mul en Daley Blind ook sterker zijn teruggekomen (Al blijf ik Daley Blind ongeschikt vinden voor Ajax) en Van der Heijden en Donald bevestigden m.i. bij Willem II dat zij ongeschikt zijn voor de top, is Ajax dus wijzer geworden. Blijkbaar heeft Vermeer Ajax overtuigd toen hij voor Willem II uitkwam. Ik zie het onderstrepen van 'jouw punt' niet zo.
Je moet juist de kunde in huis hebben om dat vooraf in te kunnen schatten.
Ja, als je alles van tevoren weet! Het blijkt zo verschrikkelijk moeilijk te zijn om bij een achttienjarige zijn ontwikkeling vanaf zijn 23-ste in te schatten, laat staan hoe goed hij is op z'n 28-ste.

Kijk naar de spelers van Jong Oranje (onder 21), twee keer achter elkaar kampioen van Europa. Hoeveel van die spelers hebben ondertussen een basisplaats bij het grote Oranje?

De selectie die in 2006 (al vijf jaar geleden) Europees kampioen werd (Niemand heeft een basisplaats in Oranje): http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_k ... _21_-_2006

De selectie die in 2007 Europees kampioen werd (Pieters heeft als enige speler een basisplaats in Oranje):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_k ... _21_-_2007

Ik weet dat voetbal een teamsport is, maar het gaat om ± 40 spelers die in hun leeftijdscategorie uitblinken, maar waarvan 'velen' een paar jaar later volkomen vergeten zijn, de ontwikkeling stokte om een of andere reden. Namen? Klik op een link.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » za jun 11, 2011 12:04 pm

Ik ben het met Bertje eens. Een club moet durven selecteren. Beter een keer de plank misslaan dan jaar in jaar uit een leger jeugdspelers onderhouden.

Die teams van Jong Oranje waren niet bijster talentvol. Dat wisten we toen al. Quincy, pffff. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jöhnk » za jun 11, 2011 12:16 pm

Maar bijna iedereen vond Quincy geweldig. Dat herinner me ik nog goed. Er gingen zelfs stemmen op dat Ajax hem voor 20 miljoen of zo moest kopen. :excited.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » za jun 11, 2011 12:46 pm

Quincy was op dat jeugd-WK vooral geweldig tegen Japan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jun 11, 2011 12:48 pm

joey schreef:Ik ben het met Bertje eens. Een club moet durven selecteren. Beter een keer de plank misslaan dan jaar in jaar uit een leger jeugdspelers onderhouden.

Die teams van Jong Oranje waren niet bijster talentvol. Dat wisten we toen al. Quincy, pffff. :biggrin.gif:
Selecteren? Ajax doet niet anders, maar je zult toch altijd een selectie van 18 man per elftal moeten hebben (of 34 voor twee elftallen?)
Die teams van Jong Oranje waren niet bijster talentvol. Dat wisten we toen al.
Vind je dat niet erg gemakkelijk geredeneerd? Twee teams worden kampioen, ± 40 spelers ouder dan de A1-leeftijd, één A-international, dat wisten we(?) al?

Verwachtte jij Pieters in het Nederlands elftal? Jij zag de 18-jarige Strootman en dacht: die wordt international?

Nederland onder 17, ± 2005, tweede op het EK en vierde op het WK. Hoeveel internationals? Juist, weer Pieters, want Krul (komt eraan), Buijs, Marcellis, v.d. Struijk, v.d. Heijden, Zaalman, Emnes, Anita, Biseswar, Verhoef, Goossens, Sarpong en een vreselijk onhandige spits waar ik de naam van kwijt ben (Namen puur uit herinnering) hebben het niet echt gemaakt als A-international. Ook niet zo'n talentvolle lichting?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » za jun 11, 2011 1:09 pm

Jeugdspelers worden vaak omhooggeschreven. Nee, dat was ook niet zoveel bijzonders. Qua individueel talent dan, hè? Sinds Van Gaal zich met de jeugd heeft bemoeid is er meer nadruk komen te liggen op de teamprestatie, daardoor lijken de teams beter. Maar kijk eens naar de spelers...

Ik hoef het niet te zien, ik werk niet bij Ajax. Ik ben geen Steef of Thomas, ik heb het geduld niet om urenlang wedstrijden te kijken. Maar van de scouts of van jeugdtrainers die elke week met die jongens werken mag je verwachten dat ze het wél zien.

Quincy kan er niets van. Dat zag je toen ook wel.
Laatst gewijzigd door joey op za jun 11, 2011 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jöhnk » za jun 11, 2011 1:17 pm

D_skilled schreef:Quincy was op dat jeugd-WK vooral geweldig tegen Japan.
Dat viel wel mee. Hij ging er een keer bijna op snelheid langs en dat was het wel. Vooral de hype was geweldig.

Je kon toen inderdaad al zien dat hij er niks van kon, zoals joey zegt, maar niet iedereen zag het. Volgens Piet de Visser, die hem eigenlijk al in Ghana ontdekt had, zou hij het nog heel ver gaan schoppen. :excited.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » za jun 11, 2011 1:44 pm

Dat elftal van Japan was nog weggespeeld door Quick Boys. Het zegt allemaal zo weinig.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Bert » za jun 11, 2011 2:07 pm

Jöhnk schreef:Je kon toen inderdaad al zien dat hij er niks van kon, zoals joey zegt, maar niet iedereen zag het. Volgens Piet de Visser, die hem eigenlijk al in Ghana ontdekt had, zou hij het nog heel ver gaan schoppen. :excited.gif:
Dus staat of valt alles met de kwaliteit van de mensen in je organisatie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za jun 11, 2011 2:24 pm

Maar van de scouts of van jeugdtrainers die elke week met die jongens werken mag je verwachten dat ze het wél zien.
Dat denk ik niet, er kan zo veel gebeuren tussen je 18e en je 23ste. Iemand die dat weet te voorspellen hoeft toch alleen maar vanuit zijn stoel Unibet.com af en toe te bezoeken om vervolgens het geld te zien binnenlopen.

Ik heb geen idee hoeveel Oost-Europeanen van ± 18 er iedere zomer naar Engeland gaan, er werd een keer gesproken over een 'buslading voor Liverpool'. Van die bus is, denk ik, de keeper van Twente de bekendste, blijkbaar is er iets fout gegaan bij de scouting/ontwikkeling van die spelers.

Ik heb snel even naar de samenstelling van een paar elftallen gekeken zoals die in 2006 op Copa Amsterdam speelden (althans op papier, ik ga ervan uit dat die ook daadwerkelijk gespeeld hebben) en die vergeleken met de selectie van het eerste, zoals die op vi.nl staat.

Bij Espagnol heeft van dat elftal (misschien niet hun sterkste jeugdelftal, dat weet ik niet) niemand een plaats in de A-selectie afgedwongen; bij Sporting Lissabon alleen Rui Patricio, hij speelde afgelopen seizoen 0 keer in het eerste. Bij Ajax stonden o.a. de internationals Vertonghen, Van der Wiel en Anita op de lijst, zij speelden in ieder geval wel. Volgens mij was dit het jaar dat Ajax werd uitgeschakeld door strafschoppen, drie linkspoten die achter elkaar misten: Vertonghen, Goossens en Slijngard.

Ik denk niet dat Ajax het zo slecht doet. Een JC of MvB hoef je niet op te leiden, zij zouden bij Feyenoord net zo goed zijn geworden, ongeacht de organisatie, het gaat om de groep eronder: niveau-De Boer etc. spelers die de ster van Nederland kunnen worden/zijn, maar het bij Barcelona e.d. niet maken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » ma nov 14, 2011 2:19 pm

Berichtje van AN:

Klaassen, Bouy, De Sa en Sporkslede hopen op verlenging aflopende contracten
14 november 2011

Volgens OnsOranje.nl waren er bij het duel van Oranje onder 19 veel buitenlandse scouts. Speciale interesse zou uitgaan naar de vier Ajacieden Fabian Sporkslede, Lesly de Sa, Ouasim Bouy en Davy Klaassen. Hun contracten lopen komende zomer af.

Ze hoorden nog altijd niets van Ajax, maar hebben wel de intentie om te blijven. Bouy verwoordt het zo: "Ik speel al tien jaar in Amsterdam en blijf het liefst langer. Ik hoop zo snel mogelijk duidelijkheid te hebben, maar in de top bij Ajax is het nogal onrustig. Het is nog even afwachten."
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » ma nov 14, 2011 9:00 pm

Zag het ook op AS, met een lijstje van spelers waarvan het contract afloopt.

Tom Boere
Jody Lukoki
Ricardo Kip
Ismail Aissati
Ricardo van Rhijn
Ruben Ligeon
Stefano Denswil
Mitchell Dijks
Chiel Kramer
Warner Hahn
Ouasim Bouy
Davy Klaassen
Fabian Sporkslede
Lesley de Sa

De helft??? ervan heeft een kans(je) voor Ajax 1, maar het is wel slordig als er inderdaad nog niet met die spelers is gesproken, ze kunnen zo weglopen.

Het kan natuurlijk zijn dat het nieuwe management niets in deze spelers ziet, ook in dat geval moet het die spelers worden verteld, kunnen ze eventueel in de winterstop al worden verkocht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Arthur » ma nov 14, 2011 10:22 pm

Wie zou jij willen houden?

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Lionel » ma nov 14, 2011 10:55 pm

Wat ik denk:

- Lukoki
- Sa
- Bouy
- Denswil
- Van Rhijn
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 15, 2011 5:35 am

Klaassen en Legion zullen daar ook zeker bijzitten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » di nov 15, 2011 7:10 am

Arthur schreef:Wie zou jij willen houden?
Tom Boere: geen grootse voetballer, maar hij scoort wel. Zit voor het eerst in Jong Ajax: uitlenen. Ooit schreef Aristides dat KJH, in zijn opvatting, de jeugdopleiding van Ajax niet zou hebben voltooid wegens gebrek aan voetballend vermogen; snapte direct wat Bonifatius in 754 bij Dokkum moet hebben doorgemaakt, Aristides bleef alleen in leven omdat het een virtuele wereld was.

Jody Lukoki: weet niet meer wie hem een éénjarig contract gaf, de oude leiding of de nieuwe; hij kon vorig jaar naar ADO, is echter nog A-junior. Wordt hem een contract aangeboden, dan niet voor één jaar.

Ricardo Kip: geen contract.

Ismail Aissati: geen contract.

Ricardo van Rhijn: zal verdwijnen, hij zal zich toch niet twee keer laten piepelen door FdB/de nieuwe leiding? Van Rhijn moet niet eens meer gaan praten, Ooijer boven hem verkiezen. Jammer, was een groot talent.

Ruben Ligeon: is wel erg klein en zal niet meer groeien. FdB zet het wel in hem zitten, m.a.w. zal wel een contract krijgen.

Stefano Denswil: contract en uitlenen, in Jong Ajax leert hij niets meer. Het liefst al in de winterstop uitlenen.

Mitchell Dijks: geen Ajaxvoetballer, maar vooral door zijn grote lichaam, een gevoel.

Chiel Kramer: nee.

Warner Hahn: kwam van Sparta, heeft zijn lengte mee, maar heeft mij nog niet overtuigd, zit wel bij jeugdselecties. Keepers hebben wat meer tijd nodig? Marco Bizot doet het goed bij Cambuur? Cillesen is 22? Hoeveel kans maakt Hahn, Leeuwenburg komt eraan.

Ouasim Bouy: moet aan zijn handelingssnelheid werken. Speelt al te lang in Jong Ajax. Uitlenen.

Davy Klaassen: iedereen is zo enthousiast, hij loopt zo goed tussen de linies, maar ik zie dat niet altijd. Geef mijn oordeel aan een ander. Is nog A-junior en jeugdinternational, zal dus wel iets hebben.

Fabian Sporkslede: stagneert een beetje in zijn ontwikkeling, is nog A-junior, wel een contract geven en in Jong Ajax laten spelen, het liefst al wat eerder als Van Rhijn vertrokken is.

Lesley de Sa: heb de pech dat hij niet zo goed speelt als ik hem zie. Ik denk ook dat het type buitenspeler zoals Ajax zich wenst iets uit de vorige eeuw is. Buitenom gaan, voorzet geven, hij is snel en is nog A-junior, Nu moet je hem niet wegdoen.

In het algemeen vind ik spelers die jaren in de opleiding hebben gezeten moet je niet wegdoen (= geen contract meer geven) als ze naar Jong Ajax gaan (i.t.t. wat anderen beweren, alleen de uitblinkers een contract geven, je hebt namelijk meer dan elf man nodig voor een elftal) Na een jaar Jong Ajax (is laatste deel van de opleiding) of naar de eerste selectie (Zal zelden voorkomen, die komen meestal direct uit de A1) of een jaar uitlenen (RKC o.i.d.) zeker voor verdedigers of weg.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Lionel » di nov 15, 2011 7:55 am

Ajaciedjuh schreef:Klaassen en Legion zullen daar ook zeker bijzitten.
Klopt inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » di nov 15, 2011 12:46 pm

Spelers als Klaassen en Bouy krijgen zeker een contract. Ik ben echter vooral benieuwd wat er daarna gaat gebeuren. Spelen in Jong Ajax vind ik geen goede oplossing. Je haakt aan bij de selectie en maakt daar je minuten óf je gaat op huurbasis naar een andere club om daar te spelen en weerstand op te doen. Spelen in Jong Ajax op een doordeweekse avond tussen en tegen profs die er elders naast staan. Dat is geen goede leerschool.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie