De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » di aug 02, 2011 9:39 am

Ik had nog beelden liggen van het jeugdteam waarvoor hij bij Barca uitkwam. Ik moet zeggen dat het er veelbelovend uitziet. Hij is niet groot, maar handelt erg snel, veel één keer raken, dikwijls zuiver, altijd aanspeelbaar, zit pit in, vinnig in de duels, dynamisch en groot inhoud. Linksbenig, van origine halfspeler, maar kan ook linksback. Draait en kapt soepel. Heeft nog eens scorend vermogen.

Ik sluit niet uit dat hij na een paar goede optredens in de B2 overgeheveld wordt naar de B1.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » di aug 16, 2011 8:17 am

Ik heb de B1 gisteren zien spelen tegen Zulte Waregem en moet zeggen dat de B1 een aardig seizoen tegemoet gaat als ze deze lijn weten door te zetten. Al was ZW wel heel erg slecht.
PSV is individueel beter maar die hebben een heel erg jong elftal en zullen zich eerst een tijd moeten aanpassen aan het voetbal dat in de B wordt gespeeld. Sparta wordt een geduchte concurrent voor het landskampioenschap, hebben een heel aardig uitgebalanceerd team met veel specifieke kwaliteiten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door joey » di aug 16, 2011 8:23 am

Welke spelers zijn je opgevallen, Oscarito? Het gaat om de uitblinkers.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » di aug 16, 2011 8:50 am

No shit, Joey! Nummertje 16 (Warmerdam) was wel aardig al weet ik zeker dat iedereen hier op het forum zal zeggen dat hij fysiek te iel is als ze hem zien.
Nummertje 6(VdB) was ook goed. Efficiënt als altijd met een assist en twee doelpunten.

Maar gaan ze Ajax 1 halen? Who knows. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door joey » di aug 16, 2011 9:18 am

Te iel? Dat zegt me geen reet. Techniek, gogme, daar gaat het om. Cruijff was het scharminkel van de opleiding.

VDB = Van den Boomen? Zolang het maar geen Van den Boog is. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » di aug 16, 2011 9:31 am

Zal Branco wel zijn inderdaad. Toptalent van WillemII als ik me niet vergis.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » di aug 16, 2011 10:31 am

VdB is inderdaad Branco. En Joey, het gaat inderdaad om techniek maar fysiek speelt ook een rol. Veel meer dan vroeger en dat weet jij ook. Voor Dylan en Django is het een geluk dat ze de basistechniek in ieder geval hebben, op fysiek kan getraind worden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door joey » zo sep 04, 2011 9:36 am

Zat net die filmpje te kijken:

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/AEGON-Toekom ... -en-B1.htm

De balaanname van die Arma bij de eerste actie, brrrr. Sowieso gaat er technisch heel wat mis.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 9:55 am

Armah zou niet spelen als Kishna fit was. Becker is ook beter dan Armah. Veel directer/doelgerichter in z'n spel.

Papamelodias is trouwens uit het centrum verdreven door eerste jaars B-junior Damian van Bruggen. Staat tegenwoordig back. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door joey » zo sep 04, 2011 10:05 am

Gelukkig maar. :excited.gif:

De commentator zegt dat deze speler technisch begaafd is. Maar technisch begaafde spelers hebben een goede balaanname.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 10:07 am

Hij heeft een goede dribbel, maar z'n basistechniek laat hem hier in de steek.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door joey » zo sep 04, 2011 10:19 am

Dat mag je wel zeggen, ja. Cruijff wordt gek als hij dat ziet. :smallgrin.gif:

Zie jij bij dit team spelers die Ajax 1 kunnen halen, D_Skilled?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De B-junioren

Bericht door jabu » zo sep 04, 2011 10:41 am

joey schreef:Dat mag je wel zeggen, ja. Cruijff wordt gek als hij dat ziet. :smallgrin.gif:
Gelukkig komt hij toch niet op de Toekomst... :hypocrite.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 10:42 am

Ik heb dit seizoen nog weinig gezien van de B1, Joey.

Intern bij PSV hebben ze grote twijfels over Branco vd Boomen. Hij speelt in de B1 controlerend met de punt naar achteren. Orlando Trustfull vind z'n tweebenigheid en traptechniek waardevol op die positie. Ik zie hem liever als rechtshalf. Kan hij voor het doel komen en gevaarlijk zijn door middel van geplaatste schoten, schoten van afstand of juist een subtiel pass.

Ricardo Kishna vind ik al een hele lange tijd het grootste talent uit deze generatie. De vraag is echter of hij na z'n blessure nog op niveau terugkeert. Je hoopt altijd dat een speler met iets extra's het haalt.

Becker is goed en soms heel goed. Scoorde gister een hattrick tegen Vitesse. De kleine Django Warmerdam heeft wel iets. Handelt vlotjes, is wendbaar en kort snel.

Damian van Bruggen vind ik een groot defensief talent in zijn leeftijdscategorie. Kortom, de B1 heeft een paar talenten. De rest vind ik niet zo denderend of heb ik onvoldoende aan het werk gezien.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » zo sep 04, 2011 10:47 am

joey schreef:Dat mag je wel zeggen, ja. Cruijff wordt gek als hij dat ziet. :smallgrin.gif:

Zie jij bij dit team spelers die Ajax 1 kunnen halen, D_Skilled?
Gek? Zal wel meevallen, hij komt nooit op de Toekomst en het eerste halen? Per jaar zijn dat er één à twee, dat was vroeger niet anders, op een lichting na met De Boertjes. Het is zo moeilijk te voorspellen dat zo'n Ben Rienstra (op vi.nl staat een interview met hem) Ajax 1 niet haalde, maar een veel mindere voetballer als Alderweireld wel.

Het grote Ajax uit de jaren zeventig bestond uit gekochte spelers als Stuy, Blankenberg, Haan, Neeskens en Mühren (Van Dijk) en zelf opgeleide spelers als Suurbier, Hulshoff, Krol, Swart/Rep, JC en Keizer. De leeftijdsverschillen geven aan dat deze zes spelers niet bij elkaar in de jeugd gespeeld hebben.

Op http://www.jumpingjack.nl/Ajax_Kick-off ... 01986-1987, ook daar genoeg aankopen o.a. de door mij al weer vergeten Michael Petersen (Australië) volgens mij een talentvolle linksback die niets kostte, maar wel eerst geopereerd moest worden. Klopt deze herinnering?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 11:02 am

Demosthenes schreef:Het is zo moeilijk te voorspellen dat zo'n Ben Rienstra (op vi.nl staat een interview met hem) Ajax 1 niet haalde, maar een veel mindere voetballer als Alderweireld wel.
Wie had dat gedacht, want de A1 onder Sonny Silooy was helemaal niet bijzonder. Ze presteerde ook nog eens heel matig. Op voorhand gaf je niemand een kans om het eerste te halen. Alderweireld viel in de A1 niet op. Sterker nog, het was geen bijzondere verdediger. Toch heeft hij het verder geschopt dan een veel betere voetballer uit dezelfde A1: Leandro Resida. Die uiteindelijk vooral fysiek ondergesneeuwd is.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » zo sep 04, 2011 11:20 am

Jabu schreef:
joey schreef:Dat mag je wel zeggen, ja. Cruijff wordt gek als hij dat ziet. :smallgrin.gif:
Gelukkig komt hij toch niet op de Toekomst... :hypocrite.gif:
Dan worden Bergkamp en Jonk gek nadat ze met de grote JC over deze speler hebben gesproken.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » zo sep 04, 2011 11:20 am

D_skilled schreef:
Demosthenes schreef:Het is zo moeilijk te voorspellen dat zo'n Ben Rienstra (op vi.nl staat een interview met hem) Ajax 1 niet haalde, maar een veel mindere voetballer als Alderweireld wel.
Wie had dat gedacht, want de A1 onder Sonny Silooy was helemaal niet bijzonder. Ze presteerde ook nog eens heel matig. Op voorhand gaf je niemand een kans om het eerste te halen. Alderweireld viel in de A1 niet op. Sterker nog, het was geen bijzondere verdediger. Toch heeft hij het verder geschopt dan een veel betere voetballer uit dezelfde A1: Leandro Resida. Die uiteindelijk vooral fysiek ondergesneeuwd is.
Resida, ja, was zijn naam even kwijt", hij kon toch na een indoortoernooi op twaalfjarige leeftijd naar Barcelona? Het is niet alleen lengte, zie Wesley Sneijder.

Onder Sonny Silooy werd niemand beter, toch een ex-speler met veel internationale ervaring!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » zo sep 04, 2011 11:22 am

Tja, blijkbaar is dat geen punt meer. Blind en van Basten schijnnen ook niet te kunnen wat Stam en Bosman wel kunnen. Maar de overweging nu is gewoon ex-toppers aanstellen en dan komt het vanzelf goed.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door joey » zo sep 04, 2011 11:28 am

Michael Petersen is inderdaad door blessures niet aan de bak gekomen. Later ging hij terug naar Australië en opende daar een sexshop. De inspiratie daartoe had hij opgedaan in Amsterdam, zei hij. :smallgrin.gif: Hij was trouwens van Nederlandse afkomst. Zijn vader was oud-international Peet Petersen.Maar dit is heel erg off-topic. :shithappens.gif:

@D_Skilled: het gaat om die paar uitblinkers. Maar zijn dit echt uitblinkers?

Kishna was uitblinker in de C-tjes, maar juist daarna, als de basis gelegd is (technisch) moeten spelers stappen gaan maken in alle opzichten. Is een gevoelige leeftijd, ook door de groei, een paar blessures en een groot talent is weg (zie Jip Bartels). Hopelijk gaat het niet zo met Kishna.

Dat PSV VDB niet wilde verbaast me wel, die jongen woont zowat naast het Philips-stadion. Wat zijn positie betreft, ik kan me bij de keuze van Trustful wel iets voorstellen. Op deze manier wordt er meer van die jongen gevraagd dan wanneer hij aanvallende middenvelder speelt. Want aanvallende middenvelder is in de jeugd van Ajax toch de gemakkelijkste positie: balletje links, balletje rechts, lekker op het doel schieten. Veel aanvallende middenvelders die uitblonken in de jeugd hebben het niet gehaald omdat ze 'te vrijblijvend' speelden. Ik noem Musampa, wat was hij geweldig in de jeugd. Volgens Co Adriaanse zelfs een vedette. Maar later bleek zijn baltempo toch te laag en in de omschakeling was hij te kwetsbaar voor de top.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 11:37 am

Demosthenes schreef:
Resida, ja, was zijn naam even kwijt", hij kon toch na een indoortoernooi op twaalfjarige leeftijd naar Barcelona? Het is niet alleen lengte, zie Wesley Sneijder.

Onder Sonny Silooy werd niemand beter, toch een ex-speler met veel internationale ervaring!
Het eerste weet ik niet, maar Resida was intrinsiek de beste speler uit de desbetreffende A1. Hij sukkelde met blessures (kon het fysiek niet aan?) en is na z'n A1-periode bij de zaterdag amateurs van Ajax gaan voetballen. Ik weet niet wat er nu van hem terecht is gekomen, want hij voetbalt er al een tijdje niet meer.

Silooy had de looks en charisma, maar hij was totaal ongeschikt als jeugdtrainer. Volledig terecht dat Ajax van hem af wou, want hij maakte spelers niet beter.
Kishna was uitblinker in de C-tjes, maar juist daarna, als de basis gelegd is (technisch) moeten spelers stappen gaan maken in alle opzichten. Is een gevoelige leeftijd, ook door de groei, een paar blessures en een groot talent is weg (zie Jip Bartels). Hopelijk gaat het niet zo met Kishna.
Kishna was vorig seizoen in de B1 veruit de meest getalenteerde speler, als eerste jaars B-junior. Tussen allerlei eenheidsworsten. Hij is technisch verfijnd en kan iemand met een pass vrij voor de keeper zetten. Z'n versnelling, z'n surplus aan techniek, z'n balbehandeling, z'n souplesse, z'n inzicht, z'n traptechniek. Aan de bal heeft hij gewoon iets extra's. Daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben. Dat zie je meteen.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » zo sep 04, 2011 11:47 am

PSV wilde hem niet hebben, vinden hem stuk voor stuk niet goed genoeg. Eentje vindt hem zelfs dramatisch. Los van de middenvelders die ze al hebben, een Pereira is bijvoorbeeld enkele klassen beter dan een VdB. Wel een jaar jonger. Tja, moeten ze zelf weten. Ik vind het een blunder, een jongen met het talent en specifieke kwaliteiten als VDB moet je altijd halen.

Ik heb PSV gisteren toevallig zien spelen tegen Willem II en daar zag je terug waar ik al voor vreesde, ze hebben moeite om zich nu al aan te passen aan het soort voetbal dat in de B-jeugd wordt gespeeld. Willem II speelde een soort van ren-je-rot voetbal, waar de eerste helft van PSV nog goed was met een stuk of 4 100% kansen daar was de tweede helft van een erbarmelijk niveau. Willem II zag dat uiteindelijk beloond worden door twee blunders achterin bij PSV. Branco had er zeker wat toegevoegd, niet zozeer in verdedigend opzicht want dat kan hij niet maar wel in diversiteit. PSV kan op dit moment alleen maar tik, tak voetbal spelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door joey » zo sep 04, 2011 12:04 pm

Wat vindt die scout dan dramatisch aan hem?

Hoe schat je hem in, wat zijn die specifieke kwaliteiten?

Dat fantasieloze is het gevolg van teveel voorkauwen. Spelers tot de B moet je lekker laten voetballen, zodat ze zelf leren problemen op te lossen.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De B-junioren

Bericht door D_skilled » zo sep 04, 2011 12:08 pm

PSV B1 moet mentaal weerbaarder worden. Veel spelers hebben de afgelopen jaren alleen maar leren winnen. Tegen AZ B1 vond ik ze arrogant en met de verkeerde instelling spelen. Een week daarvoor hadden ze thuis 6-2 van AZ gewonnen, maar dat is een oefenwedstrijd en in de competitie begint iedereen weer vanaf nul. Je weet dat AZ uit is op revanche en van een ander vaatje moet tappen. Er lopen goede individuen rond bij PSV, maar ik zie nog geen winnend team staan.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » zo sep 04, 2011 12:39 pm

Ik hoorde verhalen dat PSV veel beter speelde dan AZ maar ietwat ongelukkig verloor. De thuiswedstrijd (6-2) heb ik zelf gezien, toen waren ze fenomenaal maar kwamen ook de verdedigende kwetsbaarheden van het team aan het licht. Maar zonder twijfel vind ik PSV het team met het meeste potentieel. Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten, iets dat ik betwijfel want de buitenlandse topclubs liggen op de loer.
joey schreef:Wat vindt die scout dan dramatisch aan hem?

Hoe schat je hem in, wat zijn die specifieke kwaliteiten?

Dat fantasieloze is het gevolg van teveel voorkauwen. Spelers tot de B moet je lekker laten voetballen, zodat ze zelf leren problemen op te lossen.

Dat weet ik niet, joey. Het is een PSV-scout die me opzettelijk negeert, waarom I don't know aangezien de meesten wel gewoon altijd normaal doen en vriendelijk zijn. D_skilled kent hem wel, misschien weet ie waarom hij VdB dramatisch vindt.

Plaats reactie