De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Yopi » di aug 12, 2014 2:53 pm

Heb er eens een item over gezien, die vader werkte dan weer hier en dan weer daar. Kan het helaas nergens meer vinden.

James was nog een F'je toen hij bij Ajax kwam. Zelfs de Spaanse clubs halen geen kinderen van die leeftijd weg.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di aug 12, 2014 4:12 pm

Yopi schreef:Al veel foto's van jeugdteams op Ajax.nl, maar de namen eronder kloppen niet.

Zit Tristan Alif erbij, Thijs? Weet jij dat?
Geen idee. Heb je trouwens voorbeelden van wat er niet klopt?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 4:12 pm

James was nog een F'je toen hij bij Ajax kwam. Zelfs de Spaanse clubs halen geen kinderen van die leeftijd weg.
Als hij als achtjarige bij Ajax is gekomen, is hij als negenjarige naar Spanje gegaan (of ouder). Hij tekent maart 2013 als zeventienjarige een contract, is nu in ieder geval achttien (http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... ntract.htm)

Welke filmpje? De informatie op CNN zal toch wel juist zijn? De informatie op AN lijkt mij duidelijk genoeg. Wat ik niet wist is dat hij als vijfjarige kanker had, zie http://www.ajaxshowtime.com/videoberich ... -kro-.html

Geen jonge kinderen naar Spaanse clubs? Is het volgende niet doorgegaan?
http://www.voetbalnieuws.nl/spanje/real ... rgentinie/

Is het volgende ook niet doorgegaan?
Barcelona haalt pas negenjarige Zweed binnen: 'Dit wordt geweldig'
Dinsdag, 17 september 2013 om 00:20
Barcelona maakte vorige maand bekend dat het 59 nieuwe jeugdspelers naar de club haalde en Fodé Fofana was er daar een van. Het talentje uit Groningen is pas elf jaar jong, maar verhuisde desondanks al naar Spanje. Barcelona denkt niet dat daar iets mis mee is en haalt nu ook een nog jongere speler uit Zweden naar de club, zo werd maandagavond bekend.
BK Olympic, een Zweedse vijfdeklasser uit Malmö, maakt op de website van de club bekend dat de negenjarige Zico Jr Marecaldi naar de jeugdopleiding van de Spaanse kampioen gaat. "Zico vertrekt woensdag naar Barcelona voor een nieuwe uitdaging", meldt de club in een kort statement. Zico, een behendige middenvelder, was opgevallen tijdens een talentendag van Barcelona.
De jongeling hoopt in de voetsporen van Henrik Larsson en Zlatan Ibrahimovic te kunnen treden en de derde Zweed in het eerste van Barcelona te kunnen worden. "Dit wordt geweldig", laat Zico weten aan de krant Skaanska Dagbladet. De vader van de jongeling zegt dat zijn zoon eerst naar een kostschool zal gaan, maar dat hij zo snel mogelijk naar Spanje zal verhuizen.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=196620

Misschien is een van de twee uiteindelijk niet doorgegaan, maar dat Spaanse cluns geen jonge kinderen halen lijkt mij onzin.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 16, 2014 4:56 am

Telesport
Tahamata keert terug bij Ajax

Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Simon Tahamata (58) keert per 1 oktober terug bij Ajax. De 22-voudig international gaat bij de Amsterdammers opnieuw aan de slag als techniektrainer, een functie die hij eerder bekleedde voordat hij Ajax in 2009 verruilde voor een avontuur bij Al Ahly in SaudiArabië. Daarnaast wordt de oudspeler ambassadeur van de club waar hij tussen 1976 en 1980 furore maakte als linksbuiten.

Met de komst van Tahamata wordt in de jeugdopleiding van Ajax de leemte opgevuld die Kenneth Perez en Ronald de Boer achterlieten nadat zij aan het eind van vorig seizoen de voorkeur gaven aan hun tv-werkzaamheden ten faveure van hun bezigheden als jeugdtrainer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 16, 2014 7:42 am

Knap van Tahamata dat ie De Boer en Perez kan vervangen!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 16, 2014 8:42 am

Goed nieuws! Welkom thuis, Pak Simon! :ajaxscarf.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 8:54 am

Duke schreef:Knap van Tahamata dat ie De Boer en Perez kan vervangen!
Ronald De Boer werkt nog voor Ajax, naar ik begrepen heb.

Tahamata heeft een prima rep als techniek-trainer.

Alexander

Bericht door Alexander » di sep 16, 2014 9:13 am

Ronald doet volgens mij geen trainingen meer, maar is werkzaam als ambassadeur.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 16, 2014 9:56 am

Simon heeft dit werk jaren voor Ajax gedaan en ging vervolgens naar een zandbak. Ik hoop dat hij zijn zakken heeft gevuld (vijf keer wat hij bij Ajax verdiende?) en nu nuttig kan zijn voor Ajax. Hij was volgens mij al een tijdje terug of moet anders af en toe even naar Rotterdam vliegen, hij heeft nog contact met Oud-Feyenoord.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 10:09 am

Rancuneus verhaal richting Tahamata Demo, Simon is een X aantal jaren terug door Danny Blind bij Ajax weggepest. De manier waarop verdiende bepaald geen schoonheidsprijs. Goede zaak dat zo'n heerlijke technicus en fijn mens weer terug bij de club komt.

Ronald de Boer maar ook Kenneth Perez blijven voorlopig beiden nog deeltijd werkzaam bij Ajax.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 16, 2014 10:14 am

Cruijff schreef:Rancuneus verhaal richting Tahamata Demo, Simon is een X aantal jaren terug door Danny Blind bij Ajax weggepest. De manier waarop verdiende bepaald geen schoonheidsprijs. Goede zaak dat zo'n heerlijke technicus en fijn mens weer terug bij de club komt.

Ronald de Boer maar ook Kenneth Perez blijven voorlopig beiden nog deeltijd werkzaam bij Ajax.
Hoe kom je daar nou weer bij??
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 10:16 am

Raymon schreef:
Cruijff schreef:Rancuneus verhaal richting Tahamata Demo, Simon is een X aantal jaren terug door Danny Blind bij Ajax weggepest. De manier waarop verdiende bepaald geen schoonheidsprijs. Goede zaak dat zo'n heerlijke technicus en fijn mens weer terug bij de club komt.

Ik weet niet of dit zo'n goede vraag is... Iets met kat en spek!

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 16, 2014 10:19 am

wimpey schreef:
Raymon schreef:

Ik weet niet of dit zo'n goede vraag is... Iets met kat en spek!
Het is gewoon irritant dit soort insinuaties

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 10:25 am

Raymon schreef: Het is gewoon irritant dit soort insinuaties
Cruijffie zal je vraag beantwoorden. Als je niets had gevraagd...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 16, 2014 10:43 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Het is gewoon irritant dit soort insinuaties
Cruijffie zal je vraag beantwoorden. Als je niets had gevraagd...
Ik hou de boel graag levendig :666.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 16, 2014 10:58 am

Even googlen en je weet al waar Cruijffie o.a. op doelt:

http://www.vi.nl/nieuws/tahamata-op-men ... tekort.htm

Ik hoop dat Simon weer een elftal krijgt. Een heerlijke man. Een opvoeder en een groot kind in één persoon.

Duke

Bericht door Duke » di sep 16, 2014 11:02 am

Dat is geen wegpesten, toen was ie al weggepest. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 16, 2014 11:07 am

Simon was niet voor niets de officieuze pleegzoon van Bobby Haarms. Die man heeft een Ajax-hart. Als je hém al verdacht gaat maken... :excited.gif:

Een trouwe man. Trouw aan zichzelf, zijn familie, zijn club, zijn Molukse vaderland, zijn RMS-ideaal. Simon deugt, en dat kunnen we niet zeggen van iedereen die bij Ajax heeft rondgelopen.

Duke

Bericht door Duke » di sep 16, 2014 11:29 am

Wie maakt hem verdacht? Ik zeg alleen dat het stukje waar jij naar verwijst niets zegt over de reden waarom Simon is weggegaan, alleen hoe hij zijn vertrek heeft ervaren.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 16, 2014 11:34 am

@Raymond,
Maak je niet druk, ik zou schrikken als posters als Cruijff en Wimpey (Zit nog steeds te wachten op het bewijs dat Djuricic naar het tweede plan bij Benfica wilde, zoiets schreef je) iets anders doen dan insinueren, of een bericht van mij als citaat weergeven en dan het bericht veranderen (Wimpey).

Ik vraag me wel eens af waarom Cruijff de grofste leugens over 999 verspreidt, over de (was het terminale?) ziekte van 999, terwijl ik weet dat het niet het geval is, dat ik weet dat 999 dat ook aan de admin heeft gemaild enz. enz. enz. Sommigen hebben niets met feiten (Wimpey) of verzinnen ze (Cruijff), leuk om te lezen, ik maak dergelijke mensen in mijn privé-leven niet mee. Ik vraag me wel af waarom ze dat doen? Interessant willen zijn? Iedereen mag voor mij de JC-revolutie aanhangen, maar doe dat dan zonder onderbuik, zorg ervoor dat je bij de feiten blijft dat je niet de exponent (wiskunde) ervan wordt. De leden van het TH zijn ook mensen, die kunnen fouten maken, accepteer dat. Er zijn echter posters die zich altijd maar aangevallen voelen, achtervolgd voelen en dan primair reageren, "in de overdrijving verzanden".

Wat Simon betreft: ik weet niet wat er zich binnenskamers afspeelt, maar ik pretendeer ook niet dat te weten. Ik lees steeds dat als spelers naar de zandbak gaan, er sprake is van meer geld, veel meer geld, maar nu gaat Tahamata naar een zandbak, nee nu heeft het niets te maken met geld, nu verschijnt 24 december 2010 om 15.40 uur het bericht op vi.nl dat Tahamata Ajax niet "warm" (mijn woord) vindt. Let op de datum, december 2010, begin van het moddergevecht, alles wordt in de strijd gebruikt, het bedreigen van Coronel enz. Precies in die periode verschijnt dit verhaal; die arme Simon, de man die jaren onder JOR werkte en blijkbaar voor die slechte balaanname heeft gezorgd, hij deed immers die trainingen, die gaat nu naar de inderdaad veel warmere woestijn en wat een fijne mensen daar in die Arabische wereld, zo goed gaan ze daar om met mensen (uit het westen), dat lees je ook steeds als voetballers over hun periode daar schrijven of praten.

Ene Belounis vond het zo fijn in Qatar (ander land, weet ik) dat hij niet weg wilde
http://nos.nl/artikel/575283-franse-voe ... idane.html of zoiets.

Uit het artikel van Yopi:
Tahamata werkte tien jaar voor de jeugdopleiding van Ajax en verhuisde in 2009 naar het Saudische Al-Ahly, dat hem aanstelde als techniektrainer voor de elftallen van Onder-10 tot en met Onder-15. Toen hij voor korte tijd terug was bij Ajax liep hij Danny Blind - destijds nog verantwoordelijk voor de opleiding - tegen het lijf.(...)

'Op menselijk vlak schiet de club tekort', besluit Tahamata. 'Als je ook ziet hoe sommige mensen de afgelopen tijd reageren op Johan Cruijff, die als een zeikerd werd afgeschilderd. Schandalig gewoon.'
Zielig voor die JC, hè.

Wat Oud-Feyenoord betreft: Oud-Feyenoord speelde nog niet zo lang geleden bij mijn amateurclub en ik heb even met Wijnstekers staan praten, o.a. over de vraag of Tahamata nog meedeed (Was er die keer niet bij), dat is de bron van mijn informatie.

Fijn voor Simon dat hij terug is, maar het TH zal hem wel duidelijk moeten maken dat hij totaal anders gaat trainen dan in zijn eerste periode, want aan hem hebben we nu die jeugdspelers te danken met die slechte techniek, althans dat vindt het TH.

Duke

Bericht door Duke » di sep 16, 2014 12:01 pm

Tahamata ruilt Ajax voor jeugd Al-Ahli
11 april 2009

Simon Tahamata zit er ontspannen bij in de kantine van de Toekomst, de trainingsaccommodatie van de jeugdafdeling van Ajax op een steenworp van de Arena. De kinderen van Patrick Kluivert komen gedag zeggen en Sjaak Swart klaagt bij hem over een gelijkspel van Lucky Ajax, het elftal waarin ook Tahamata zelf regelmatig speelt.

Deze vertrouwde omgeving – de 52-jarige techniektrainer is bezig aan zijn vierde seizoen bij de jeugdafdeling van de Amsterdamse club – verruilt hij binnenkort voor Al-Ahli in Jeddah, Saoedi-Arabië.

"Laat ik voorop stellen dat Ajax mijn club is en dat ik alles aan deze club te danken heb, maar toch was het geen moeilijke keuze. Deze kans kon ik gewoon niet aan me voorbij laten gaan", vertelt Tahamata die van 1976 tot en met 1980 zelf bij de Amsterdamse club voetbalde.

De oud-Tielenaar – zijn vader en een aantal broers en zussen wonen daar nog steeds – werkte bijna tien jaar voor Ajax.

"Het is goed om eens in een andere omgeving te werken", vervolgt Tahamata die eerder vijf jaar was gedetacheerd bij Germinal Beerschot Antwerpen, de satellietclub van Ajax in België.

"Daarnaast was het financiële aspect ook niet onbelangrijk. Ik wil na mijn pensioen ook leuk blijven leven, daar ben ik heel eerlijk in."

Het balletje ging aan het rollen in augustus 2008 toen een delegatie van Al-Ahli een bezoek bracht aan Ajax. "Zij kwamen een kijkje nemen in de Ajax-keuken", glimlacht Tahamata.

"Ze wilden zien hoe het reilt en zeilt bij onze club omdat ze zelf hun eigen jeugdafdeling naar een hoger niveau willen brengen. Het bleek dat ze op zoek waren naar een techniektrainer en ze hebben me toen voor de eerste keer gevraagd om naar Saoudi-Arabië te komen. Ik had echter net bij Ajax een contract tot 2012 getekend, dus heb ik gezegd dat ik niet beschikbaar was."

"Drie maanden later kwamen ze terug met een verbeterd bod, dat ik eigenlijk niet kon afslaan. Uiteindelijk wilde Ajax me laten gaan, maar wel op voorwaarde dat ik eerst het seizoen hier af zou maken. Nadat ik in december met mijn vrouw en twee zoons in Jeddah ben wezen kijken, heb ik definitief ja gezegd. Dat is uiteraard allemaal in nauwe overleg met mijn gezin gegaan."

Tahamata speelde in het verleden naast Ajax voor Standard Luik, Feyenoord, Beerschot en Germinal Ekeren en kwam in totaal 22 keer uit voor het Nederlands elftal. Direct na zijn actieve voetbalperiode ging hij als jeugdtrainer aan de slag bij Standard Luik en werkte vervolgens vijf jaar voor Ajax bij de fusieclub Germinal Beerschot Antwerpen. Als techniektrainer bij Ajax heeft Tahamata alle jeugdelftallen, van de F1 tot en met Jong Ajax, onder zijn hoede.

"Alle teams krijgen één keer in de week een half uur tot drie kwartier techniektraining van mij", legt Tahamata uit.

"In die training gaan we echt terug naar de basis. Ik mix Wiel Coerver-achtige dingen met mijn eigen inbreng. Een dubbele schaar ziet er wel mooi uit, maar is niet altijd even effectief. De jongens moeten simpel en snel een mannetje kunnen passeren. Dat is het belangrijkste."

Bij de voetbalacademie van Al-Ahli, een club die sinds de oprichting in 1970 vier keer de landstitel van Saoedi-Arabië won, zal Tahamata dezelfde functie gaan vervullen.

"Ze willen daar de jeugdafdeling vormgeven naar Nederlands model en daar moeten in totaal acht Nederlandse trainers, onder wie hoofd jeugd opleiding André van der Leij, voor gaan zorgen. Het Hollandse voetbal staat bekend om zijn positiespel en dat is iets wat in Saoedi-Arabië nog wel wat beter kan."

"Technisch zijn ze aardig op weg, maar tactisch kan het een stuk beter. Het doel is om de spelers effectief de technische vaardigheden te laten gebruiken", vertelt de oud-voetballer die zelf in zijn actieve carrière befaamd was vanwege zijn techniek en onnavolgbare bewegingen. Tahamata gaat in Jeddah de zeven jeugdelftallen van Al-Ahli gaat trainen.

Het doel van de Arabische club is om in de toekomst uiteindelijk meer spelers uit de eigen voetbalacademie – welke eigendom is van prins Khaled-Bin-Abdullah, zoon van de huidige koning van Saoedi-Arabië – door te laten stromen naar het hoofdelftal.

"De kans is absoluut groot dat er op termijn ook een Nederlandse hoofdtrainer bij Al-Ahli aan de slag gaat", voorziet Tahamata. Dat is overigens een baan die hij zelf niet ambieert.

"Nee hoor, veel te veel stress. Als het even niet goed gaat, is de trainer het eerste die er uit vliegt", lacht hij.

"Ik heb het prima naar mijn zin bij de jeugd. Dat is erg dankbaar werk. Die jongens nemen nog dingen van je aan en je ziet ze iedere dag beter en beter worden. Ik haal heel veel voldoening uit mijn werk. Het is ook leuk om te zien dat jongens die ik heb getraind, doorstromen naar de selectie. Daar doe je het voor."
http://www.gelderlander.nl

Ik lees hier niets over weggepest zijn, maar Cruijff zal ongetwijfeld andere, meer betrouwbare, informatie hebben...

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 16, 2014 12:19 pm

Ik lees hier niets over weggepest zijn,
Bericht is van de 11 april 2009, van voor de JC-revolutie
http://www.gelderlander.nl/sport/voetba ... -1.2836303

Ben wel benieuwd naar de insinuaties en verdraaide feiten. Hij maakt er geen geheim van dat het vernieuwde bod niet te weigeren was. Kloppen de data, dat is dat bod eind 2008 uitgebracht, drie maanden na augustus 2008.

Hij schrijft dat hij net een nieuw contract had getekend bij Ajax, laat dat nou precies zijn gebeurd in de tijd dat Blind daar:
Met ingang van 15 mei 2008 ging hij wederom bij Ajax aan het werk, ditmaal als technisch manager. Onder Marco van Basten was hij verantwoordelijk voor het aansturen van de scouting, jeugdopleiding en het aan- en verkoopbeleid. In juli 2009 legde hij deze functie neer om assistent-trainer te worden onder Martin Jol.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Danny_Blind

Zo ontevreden zal hij toch niet zijn geweest, waarom anders een meerjarig contract tekenen (tot 2012)
"Daarnaast was het financiële aspect ook niet onbelangrijk. Ik wil na mijn pensioen ook leuk blijven leven, daar ben ik heel eerlijk in."
:biggthumpup.gif: voor Simon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 16, 2014 12:26 pm

Er moest brood op de plank komen. Simon is niet van de generatie die na zijn carrière kon gaan rentenieren.

Leer mij Maleise mensen kennen. Het gaat erom wat hij níet zegt. Hij had het prima naar zijn zin bij de jeugd, zegt hij, maar dat hij het prima naar zijn zin had bij Ajax, dat zegt hij dus niet.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 12:33 pm

Demosthenes schreef: Er zijn echter posters die zich altijd maar aangevallen voelen, achtervolgd voelen en dan primair reageren, "in de overdrijving verzanden".
Gelukkig ben jij niet zo.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 16, 2014 12:59 pm

Duke schreef:Wie maakt hem verdacht? Ik zeg alleen dat het stukje waar jij naar verwijst niets zegt over de reden waarom Simon is weggegaan, alleen hoe hij zijn vertrek heeft ervaren.
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/113519/

Plaats reactie