Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2012 8:10 pm

Raymon schreef: Dat betwijfel. Lijkt me geen denker, ook niet in z'n woonkamer ;)
Zo moeilijk was ie inderdaad niet. :biggthumpup.gif:

Van Jaap Stam maak je geen Jacob van Campen!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Oscarito » zo feb 26, 2012 1:30 pm

Ik zou iedereen willen aanraden om de posts van dieptrode op het AN te lezen: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1173-5.php

Iemand die zeer dicht bij de club staat maar niet verblindt is door de JC-manie en dus op een kritische manier tegenover de wachtwisseling aan kijkt.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door D_skilled » zo feb 26, 2012 2:28 pm

Of gewoon ontevreden is omdat z'n zoontje Dylan Nieuwenhuys niet speelt en het daarom niet op Orlando Trustfull heeft.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax A1

Bericht door Jöhnk » zo feb 26, 2012 2:31 pm

Ik lees daar gewoon een mening zoals een ander. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Oscarito » ma feb 27, 2012 11:45 am

Jöhnk schreef:Ik lees daar gewoon een mening zoals een ander. :confused.gif:
Ik lees een mening (die van meerdere kanten ondersteund wordt) van een goed ingevoerde persoon maar die los staat van welk kamp dan ook. En daarom ook kritisch kan kijken naar beide kampen. Dat laatste ontbreekt nogal eens bij sommige personen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door D_skilled » ma feb 27, 2012 12:08 pm

Ik sta er ook onafhankelijk in. Ik juich de veranderingen op de Toekomst toe, maar blijf met een kritisch blik de ontwikkelingen volgen. Je kunt het vanuit verschillende kanten bekijken, maar de mening van dieptrode is niet zaligmakend. Ontevreden ouders hebben al gauw de pik op een trainer indien hun zoon niet in de basis staat. Dan worden op alle slakken zout gelegd. Hij roemt niet voor niets Dean Gorre, omdat die zijn zoontje de laatste paar wedstrijden voordat hij naar Schotland vertrok speelminuten gaf in de A2. Ik hoor ook positieve geluiden over Trustfull. Soms hebben ouders/spelers moeite met zijn veeleisende en opzweperige manier van werken. Wat dat betreft past hij wellicht beter bij de A-junioren. Dat neemt niet weg dat het een goede trainer is. Bij iedere jeugdtrainer valt er wat aan te merken.

Ook het verhaal over Steven Bergwijn (nu PSV) die hij aanhaalt belicht hij van één kant, precies de kant die in de lijn van z'n verhaal past. Bergwijn was geen lieveling en heeft ook aan zichzelf te danken dat hij niet meer bij Ajax voetbalt. Dan heb ik het niet eens over de confrontatie die z'n vader met Trustfull opzocht om hem te manen om z'n zoontje in de spits op te stellen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax A1

Bericht door Daily Blind » wo feb 29, 2012 10:31 am

D_skilled schreef:Ik sta er ook onafhankelijk in. Ik juich de veranderingen op de Toekomst toe, maar blijf met een kritisch blik de ontwikkelingen volgen. Je kunt het vanuit verschillende kanten bekijken, maar de mening van dieptrode is niet zaligmakend. Ontevreden ouders hebben al gauw de pik op een trainer indien hun zoon niet in de basis staat. Dan worden op alle slakken zout gelegd. Hij roemt niet voor niets Dean Gorre, omdat die zijn zoontje de laatste paar wedstrijden voordat hij naar Schotland vertrok speelminuten gaf in de A2. Ik hoor ook positieve geluiden over Trustfull. Soms hebben ouders/spelers moeite met zijn veeleisende en opzweperige manier van werken. Wat dat betreft past hij wellicht beter bij de A-junioren. Dat neemt niet weg dat het een goede trainer is. Bij iedere jeugdtrainer valt er wat aan te merken.

Ook het verhaal over Steven Bergwijn (nu PSV) die hij aanhaalt belicht hij van één kant, precies de kant die in de lijn van z'n verhaal past. Bergwijn was geen lieveling en heeft ook aan zichzelf te danken dat hij niet meer bij Ajax voetbalt. Dan heb ik het niet eens over de confrontatie die z'n vader met Trustfull opzocht om hem te manen om z'n zoontje in de spits op te stellen.
Trustfull ohja dat is die coach die een heel seizoen bij AJAX C2 zijn keeper en verdediger maande om alleen een lange bal te spelen op de grote snelle spits. resultaat coach en totaal niet bezig met opleiden. Laat staan beter voetbal in de ploeg te krijgen.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Oscarito » do mar 01, 2012 10:08 am

D_skilled schreef:Ik sta er ook onafhankelijk in. Ik juich de veranderingen op de Toekomst toe, maar blijf met een kritisch blik de ontwikkelingen volgen. Je kunt het vanuit verschillende kanten bekijken, maar de mening van dieptrode is niet zaligmakend. Ontevreden ouders hebben al gauw de pik op een trainer indien hun zoon niet in de basis staat. Dan worden op alle slakken zout gelegd. Hij roemt niet voor niets Dean Gorre, omdat die zijn zoontje de laatste paar wedstrijden voordat hij naar Schotland vertrok speelminuten gaf in de A2. Ik hoor ook positieve geluiden over Trustfull. Soms hebben ouders/spelers moeite met zijn veeleisende en opzweperige manier van werken. Wat dat betreft past hij wellicht beter bij de A-junioren. Dat neemt niet weg dat het een goede trainer is. Bij iedere jeugdtrainer valt er wat aan te merken.

Ook het verhaal over Steven Bergwijn (nu PSV) die hij aanhaalt belicht hij van één kant, precies de kant die in de lijn van z'n verhaal past. Bergwijn was geen lieveling en heeft ook aan zichzelf te danken dat hij niet meer bij Ajax voetbalt. Dan heb ik het niet eens over de confrontatie die z'n vader met Trustfull opzocht om hem te manen om z'n zoontje in de spits op te stellen.
Ik vind niet dat jij er onafhankelijk in staat gezien jouw uitspraken jegens bepaalde personen.

Mooi dat jij positieve verhalen hoort over Trustfull, die interesseren me helemaal niet want daar kan je niks mee. De negatieve verhalen wel en die zijn er genoeg. Vraag maar eens bij Sparta na en aan alle spelers bij Ajax waar ie onder heeft getraind plus hun ouders, en aan andere respectvolle trainers. Als ik dit meeneem en hetgeen ik met mijn eigen ogen zie dan vraag ik me af wat hij bij Ajax doet.
Waarom richten we ons hier eigenlijk op Trustfull, dat is absoluut niet de enige trainer over wie ik mijn vraagtekens heb.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door D_skilled » do mar 01, 2012 11:27 am

Oscarito schreef:Ik vind niet dat jij er onafhankelijk in staat gezien jouw uitspraken jegens bepaalde personen.
Misschien heb ik een aantal keren de schijn van partijdigheid gewekt, maar dat is onbewust gebeurd.
Oscarito schreef:Mooi dat jij positieve verhalen hoort over Trustfull, die interesseren me helemaal niet want daar kan je niks mee. De negatieve verhalen wel en die zijn er genoeg. Vraag maar eens bij Sparta na en aan alle spelers bij Ajax waar ie onder heeft getraind plus hun ouders, en aan andere respectvolle trainers. Als ik dit meeneem en hetgeen ik met mijn eigen ogen zie dan vraag ik me af wat hij bij Ajax doet.
Waarom richten we ons hier eigenlijk op Trustfull, dat is absoluut niet de enige trainer over wie ik mijn vraagtekens heb.
Hoezo kan je er niks mee? Ik hoor ook minder vleiende verhalen over Trustfull, maar de negatieve punten van Trustfull worden wel érg uitvergroot. Daar zeg ik iets van, niets meer en niets minder. Ik heb niet onder hem getraind danwel gewerkt dus ik ben afhankelijk van de verhalen die ik hoor, gebaseerd op meningen van ouders en jeugdspelers en mijn eigen observaties.

Ik heb volgens mij meerdere malen vorig seizoen mijn ongenoegen laten blijken over een aantal trainers op de Toekomst. Nog steeds. Evenals dat ik het niet zo heb op een overlever als Hennie de Regt. Aan Jonk en Bergkamp de schone taak om de overgebleven rotte plekken in de organisatie op de Toekomst te signaleren en eruit te meppen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door Thijs » vr mar 02, 2012 1:38 pm

Ajax contracteert jeugdspeler

Ajax heeft jeugdspeler Mickey van der Hart gecontracteerd. De huidige keeper van de A1 werd op 13 juni 1994 geboren in Amstelveen. Hij tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en loopt tot en met 30 juni 2015. Van der Hart speelt sinds 2007 in de jeugdopleiding van Ajax, daarvoor speelde hij bij AFC.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr mar 02, 2012 7:56 pm

Het blijft Ajax maar lukken - zonder Danny Blind - om jeugdspelers vast te leggen. Je zou bijna gaan vermoeden dat de speciale gaven, waarvan LvG Danny Blind beticht, eigenlijk niet zo speciaal zijn.

Maar dat zou onzin zijn. Louis zegt het, dus is het waar.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax A1

Bericht door Lionel » vr mar 02, 2012 8:01 pm

Ligt het aan mij of worden de contracten ook wat korter?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Oscarito » zo mar 04, 2012 3:19 pm

D_Skilled schreef:
Oscarito schreef:Mooi dat jij positieve verhalen hoort over Trustfull, die interesseren me helemaal niet want daar kan je niks mee. De negatieve verhalen wel en die zijn er genoeg. Vraag maar eens bij Sparta na en aan alle spelers bij Ajax waar ie onder heeft getraind plus hun ouders, en aan andere respectvolle trainers. Als ik dit meeneem en hetgeen ik met mijn eigen ogen zie dan vraag ik me af wat hij bij Ajax doet.
Waarom richten we ons hier eigenlijk op Trustfull, dat is absoluut niet de enige trainer over wie ik mijn vraagtekens heb.
Hoezo kan je er niks mee? Ik hoor ook minder vleiende verhalen over Trustfull, maar de negatieve punten van Trustfull worden wel érg uitvergroot. Daar zeg ik iets van, niets meer en niets minder. Ik heb niet onder hem getraind danwel gewerkt dus ik ben afhankelijk van de verhalen die ik hoor, gebaseerd op meningen van ouders en jeugdspelers en mijn eigen observaties.

Ik heb volgens mij meerdere malen vorig seizoen mijn ongenoegen laten blijken over een aantal trainers op de Toekomst. Nog steeds. Evenals dat ik het niet zo heb op een overlever als Hennie de Regt. Aan Jonk en Bergkamp de schone taak om de overgebleven rotte plekken in de organisatie op de Toekomst te signaleren en eruit te meppen.
Aan positieve verhalen is het heel lastig iets te veranderen want iedereen denkt dat ze goed bezig zijn terwijl dit wat mij betreft nog niet meteen het geval is. De negatieve punten van Trustfull worden terecht uitvergroot want dat zijn niet geheel toevallig de belangrijkste punten waarop een jeugdtrainer moet voldoen. Daar wegen die schamele positieve puntjes niet tegenop. Kijk als ze nu als negatief punt hadden genoemd dat Trustfull slist dan maakt het mij absoluut niet uit. Maar als de communicatieve vaardigheden van hem ver beneden peil zijn dat is een ander verhaal.

Klopt, De Regt heeft er niet veel van gebakken. Ben echter benieuwd of Jonk en Bergkamp er wel iets van gaan bakken. De trackrecord van Cruijff is meer dan prima, het zou hartstikke mooi zijn voor het Nederlands voetbal als het 'm weer lukt maar ik moet nog maar bezien hoe betrokken hij bij de uiteindelijke planning en uitvoering is.
Als De Regt trouwens weggaat mogen ze voor jou alvast een plekkie reserveren. Wordt toch tijd dat er jonge gasten de scouting gaan doen? :neutral.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door D_skilled » zo mar 04, 2012 3:36 pm

Oscarito schreef:

Aan positieve verhalen is het heel lastig iets te veranderen want iedereen denkt dat ze goed bezig zijn terwijl dit wat mij betreft nog niet meteen het geval is.
Dat hangt er vanaf wie je allemaal spreekt. Een ouder wiens kind weinig aan spelen toekomt zal logischerwijs minder tevreden zijn over de trainer. Een ouder wiens kind altijd speelt en het oogappeltje van de trainer is zal niet slecht praten over de trainer. Trustfull moet zich nog ontwikkelen op een aantal punten, so what. Hij is daarom jeugdtrainer en geen trainer van een eerste elftal. Over de manier waarop hij traint hoor ik je bijv. niet, want daar is iedereen positief over.
De negatieve punten van Trustfull worden terecht uitvergroot want dat zijn niet geheel toevallig de belangrijkste punten waarop een jeugdtrainer moet voldoen. Daar wegen die schamele positieve puntjes niet tegenop. Kijk als ze nu als negatief punt hadden genoemd dat Trustfull slist dan maakt het mij absoluut niet uit. Maar als de communicatieve vaardigheden van hem ver beneden peil zijn dat is een ander verhaal.
Schamel? Weet jij hoe die man intern werkt? Hoe hij de trainingen leidt? Je veroordeelt de man terwijl je hem niet eens kent.
Als De Regt trouwens weggaat mogen ze voor jou alvast een plekkie reserveren. Wordt toch tijd dat er jonge gasten de scouting gaan doen? :neutral.gif:
Ik had het niet over mezelf. Het was een suggestie. Maar kennelijk vind je het een goed plan. Ik beloof je mee te nemen als ik ooit gevraagd wordt, want volgens mij ben je lang op zoek naar een dergelijk baantje. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Oscarito » zo mar 04, 2012 5:39 pm

D_skilled schreef:
Schamel? Weet jij hoe die man intern werkt? Hoe hij de trainingen leidt? Je veroordeelt de man terwijl je hem niet eens kent.
Ken jij De Regt? Ken jij Slop? Ken jij vd Aat? Maar je hebt wel je mening klaar over deze personen.
Onafhankelijk? Mwah, dat weet ik nou niet zo 1-2-3. Om het over een andere boeg te gooien, ken jij Rutten waar je "een grote fan" van bent?

Ik ben dit seizoen vele malen naar Ajax geweest, spreek personen die onder hem hebben getraind en oud-trainers die hem kunnen beoordelen. Als ik dan geen mening mag hebben tja. Superbe argument werkelijk!
Ik had het niet over mezelf. Het was een suggestie. Maar kennelijk vind je het een goed plan. Ik beloof je mee te nemen als ik ooit gevraagd wordt, want volgens mij ben je lang op zoek naar een dergelijk baantje. :smallgrin.gif:
Natuurlijk, kan Ajax lekker alle toppers halen. Binnen no-time zijn ze in Amsterdam dan weer de beste van de wereld.

Ik ben niet op zoek naar een parttime baan of om op vrijwillige basis te werken in de jeugdscouting. En al helemaal niet bij Ajax.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door D_skilled » zo mar 04, 2012 6:24 pm

Oscarito schreef:Ken jij De Regt? Ken jij Slop? Ken jij vd Aat? Maar je hebt wel je mening klaar over deze personen.
Onafhankelijk? Mwah, dat weet ik nou niet zo 1-2-3. Om het over een andere boeg te gooien, ken jij Rutten waar je "een grote fan" van bent?

Ik ben dit seizoen vele malen naar Ajax geweest, spreek personen die onder hem hebben getraind en oud-trainers die hem kunnen beoordelen. Als ik dan geen mening mag hebben tja. Superbe argument werkelijk!
Natuurlijk mag je een mening hebben. Ik heb ook een mening. Ook over de Regt, Slop en vd Aat. Die zijn ook eenvoudiger te beoordelen gezien hun lange dienstverband/slechte trackrecord in de voetballerij. Ik kan Trustfull als trainer niet beoordelen danwel veroordelen, simpelweg omdat ik hem niet van dichtbij meemaak. De mening die ik over hem heb is gebaseerd op de verhalen van anderen en mijn eigen observaties, maar dat vind ik niet genoeg om te zeggen of hij wél of niet geschikt is. Dat is ook niet mijn pakkie aan, maar van het technisch hart.

Afijn, ik wil het hier bij laten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door jabu » zo mar 04, 2012 10:01 pm

Maar het technische hart kan je dan weer wel beoordelen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax A1

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2012 11:13 pm

Lijkt me wel, D_skilled spendeert per maand 20 tot 25 meer uren op De Toekomst dan vrijwel alle AT-ers en krijgt ook nog eens de zeer gedetailleerde rapporten van zijn werkgever te zien waarin zelfs notulen van gesprekken met ouders, zaakwaarnemers en de eindrapporten van alle jeugdspelers staan.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Ajax A1

Bericht door jabu » ma mar 05, 2012 1:13 am

Misschien moet je eens iemand zelf een aan hem gestelde vraag laten beantwoorden?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax A1

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2012 1:39 am

D_skilled beantwoordt je vraag altijd nog wel hoor. Gevraagd en ongevraagd! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Oscarito » ma mar 05, 2012 9:19 am

Jabu schreef:Maar het technische hart kan je dan weer wel beoordelen?
Ik snap het ook allemaal niet meer hoor. :confused.gif:

Over Kreek zegt hij dat ie niet gecharmeerd van hem is. Claus vindt hij ongeschikt als jeugdtrainer om maar twee voorbeelden te geven. Van Grim weet ik dat hij ook niet bijster onder de indruk is. Blijkbaar is Trustfull speciaal.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door D_skilled » ma mar 05, 2012 9:40 am

Claus heeft gefaald als trainer. Meerdere malen. Net als Bryan Roy. Die is ook van meerdere elftallen afgehaald. Ja, dan zijn ze ongeschikt - in de ogen van de leiding. Grim heeft zich herpakt, maar die was ook bijna afgeschreven (lees: gedumpt bij Almere City).

Trustfull is niet speciaal. Misschien is hij ook wel ongeschikt, weet ik veel. Maar dat kan ik niet vanuit mijn ivoren toren beoordelen. Mijn reactie op het onderwerp Trustfull was naar aanleiding van de post die je van dieptrode erbij haalde. Jij laat de keerzijde van de medaille zien en ik de voorzijde. Ik ben niet voor of tegen, maar zeg gewoon dat er niet alleen slechte verhalen over Trustfull de ronde gaan.

@Jabu. Het moet nog blijken of ze de verwachtingen waar kunnen maken.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door Rooie » di mar 06, 2012 10:57 pm

Dijks gaat meetrainen bij het 1e.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax A1

Bericht door 999 » ma mar 12, 2012 8:33 pm

Halve finale Liverpool A1 - Ajax A1 live op Eredivisie Live

De halve finale in de NextGen Series tussen de A-junioren van Ajax en Liverpool wordt woensdag 14 maart rechtstreeks door Eredivisie Live uitgezonden. De wedstrijd op St Helens Langtree Park in Liverpool gespeeld. De aftrap is om 20:00 uur Nederlandse tijd.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door D_skilled » wo mar 14, 2012 7:40 pm

Ajax U19 XI vs LFC: Van der Hart; Ligeon, Veltman, Denswil, Dijks; Sporkslede, Klaassen, Rits; De Sa, Schoop, Fischer #NextGenSeries
Schoop wordt voer vanavond voor die grote Engelse verdedigers.

Plaats reactie