Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 2:23 pm

Weet niet welke google jij op je computer hebt, maar ik krijg tal van resultaten.
In zo'n geval zou ik de link geven, maar dat was blijkbaar te veel moeite.

Heb het zonder +-teken geprobeerd en krijg nu veel meer berichten, allemaal hetzelfde, hij is nu al talentvol en speelde tot de winterstop één keer mee, als http://www.vi.nl/Spelers/Speler.htm?dbi ... page=84137 klopt.

Dat hij al eerder geweest is, is nu ook door anderen gelezen, maar ik snap nu dat je niet bent afgewezen als je teruggestuurd wordt en het jaar erop weer mag komen, terwijl je volgens vi.nl bij AGOVV speelt. Ling is weer bezig om spelers bij Ajax te stallen? Net als die Afrikaan waar ik de naam net gelezen heb, maar alweer kwijt ben.

Twee jaar jonger dan Boilesen, maar hij kwam maar tot tien wedstrijden in twee seizoenen. Koppers wordt afgeschreven of moeten we drie linksback's hebben?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax A1

Bericht door peter » do feb 23, 2012 2:27 pm

Ik heb op je link geklikt en vandaar ook mijn vraag.

Boilesen en Koppers zijn van '92 en deze jongen is van '94. Andere lichtingen dus. Wie zegt dat die jongen voor Ajax-1 wordt gehaald?

Wist niet eens dat Aegon ook de shirtsponsor van Trencin was, trouwens. Vrij opmerkelijk. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax A1

Bericht door Lionel » do feb 23, 2012 2:41 pm

Blijkbaar willen ze bij AEGON wel zaken doen met Ling.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax A1

Bericht door Jöhnk » do feb 23, 2012 2:44 pm

Onze club heet volgens mij Ajax en niet +Ajax. :confused.gif:

Ik krijg ook allerhande zoekresultaten. Wel veel nieuwsrecycling natuurlijk.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 3:10 pm

Ik heb op je link geklikt en vandaar ook mijn vraag.
Krijg nog steeds hetzelfde resultaat, maar dat terzijde.

In het geval dat hij niet voor het eerste komt, moet het dus een supertalent zijn, want we hebben lang genoeg middelmaat gehaald/uitgenodigd voor een stage (Hele rits van Kujala, Krohn-Dehli, Obodai, paar Zuid-Afrikanen die het niet gehaald hebben, paar Angolezen zeker twaalf jaar geleden, teruggestuurde Denen en Zweden, een Braziliaan of drie, Valencia uit Columbia t/m nu Marinkovic: een linksback van zeventien http://www.vi.nl/nieuws/194682/Ajax-tro ... nkovic.htm. De meesten verdienden geen contract, maar degenen die het wel kregen zijn nauwelijks van meerwaarde: Eriksen uitgezonderd, maar die kostte nogal wat, Boilesen? Speelde pas tien keer in Ajax 1.

Ik vraag me dan wel af of je dan als 18-jarig supertalent niet vaker in het eerste van Trencin had kunnen spelen, één keer is wat magertjes. Slowakije staat 34 op de wereldranglijst.

Op het forum van Trencin is er geen aparte rubriek voor spelers, wel voor het eerste, maar om al die wedstrijden te bekijken, ik heb geen idee welke keer hij heeft meegedaan. Er is ook een Engelstalig forum: 0 berichten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax A1

Bericht door Lionel » do feb 23, 2012 3:13 pm

Denk dat het forum van Kanu zijn eerste club een stuk drukker bezocht werd in 1994.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 3:18 pm

Rishi schreef:Denk dat het forum van Kanu zijn eerste club een stuk drukker bezocht werd in 1994.
Kanu was bekend http://nl.wikipedia.org/wiki/Nwankwo_Kanu#Ajax:
Kanu begon zijn carrière als 15-jarige jongen bij de Nigeriaanse eerste divisieclub Federation Works voor hij in 1992 vertrok naar Iwuanyanwu National. Na een sterk optreden op het WK voetbal onder 17 werd hij gecontracteerd door AFC Ajax in 1993.
Gewoon het WK bezoeken (of naar de tv kijken?) en kopen; na het Bosman-arrest hoeft dat niet meer, de spelers die je nu ziet lopen zijn meestal al ondergebracht. Vreemde vergelijking; Kanu-Mazin.

Backs leid je toch zelf op? Wie zei dat ook al weer? Ben de naam kwijt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax A1

Bericht door Lionel » do feb 23, 2012 3:38 pm

Ach, dat zal nog wel even duren. En deze jongen kost geen miljoenen.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Demosthenes » vr feb 24, 2012 9:18 am

Geen idee wat hij moet kosten, misschien krijgt hij niet eens een contract aangeboden (waarom anders kiezen voor AGOVV?)

Gisteren tegen MU, leuk: inclusief invallers elf spelers die in de B1 hebben gespeeld, dat is wat anders dan Twente met zijn talentenfabriek (vi.nl) die leverde maar liefst twee spelers uit de eigen jeugd. PSV en AZ doen het wat dat betreft niet anders.

Ajax verloor over twee wedstrijden, Twente won, is een verschil.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Ajax A1

Bericht door bryan » vr feb 24, 2012 11:24 am

yup, de huidige kanu zou gewoon al bij man city of chelsea zitten

litmanen idem
Gisteren tegen MU, leuk: inclusief invallers elf spelers die in de B1 hebben gespeeld, dat is wat anders dan Twente met zijn talentenfabriek (vi.nl) die leverde maar liefst twee spelers uit de eigen jeugd. PSV en AZ doen het wat dat betreft niet anders.
yup, hoop dat ton pronk zat te kijken ergens. edit: sorry, bedoel robin pronk natuurlijk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax A1

Bericht door peter » vr feb 24, 2012 11:56 am

Lesley de Sa tot 2016 bij Ajax, aldus Ajax.nl

Opmerkelijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax A1

Bericht door 999 » vr feb 24, 2012 11:59 am

Peter schreef:Lesley de Sa tot 2016 bij Ajax, aldus Ajax.nl

Opmerkelijk.
Waarom Peter ?.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax A1

Bericht door T82 » vr feb 24, 2012 12:24 pm

999 schreef:
Peter schreef:Lesley de Sa tot 2016 bij Ajax, aldus Ajax.nl

Opmerkelijk.
Waarom Peter ?.
De nieuwe Jozefzoon?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax A1

Bericht door Duke » vr feb 24, 2012 12:53 pm

Ik neem aan dat het Technisch Hart hier goed over nagedacht zal hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax A1

Bericht door peter » vr feb 24, 2012 1:10 pm

999 schreef:
Peter schreef:Lesley de Sa tot 2016 bij Ajax, aldus Ajax.nl

Opmerkelijk.
Waarom Peter ?.
Ik zie weinig potentie in die jongen en dan vind ik een contract voor 4 jaar wel erg lang.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax A1

Bericht door 999 » vr feb 24, 2012 1:14 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Lesley de Sa tot 2016 bij Ajax, aldus Ajax.nl

Opmerkelijk.
Waarom Peter ?.
Ik zie weinig potentie in die jongen en dan vind ik een contract voor 4 jaar wel erg lang.
En toch lijkt het een beslissing van het huidig technisch hart ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr feb 24, 2012 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door jabu » vr feb 24, 2012 1:15 pm

Scherrer schreef:
Jabu schreef:Is dat je nieuwe stijl, Bertje? Als iemand een andere mening heeft maar op de man spelen?
Hahaha. Dit is een grap toch?

Of meen je werkelijk dat het een 'andere mening' is, al die aantoonbare onjuistheden die GangstaRIB daar neerzette? Want buiten de punten die Jöhnk al aanstipte, is het natuurlijk ook onzin dat Jol zijn gehele aanval moest laten gaan. Dé sterspeler die in zijn eentje praktisch de hele aanval overeind hield is gewoon gebleven. Suarez is namelijk pas weggegaan nadat De Boer is gekomen.

Jabu, hoe kun je dit een 'andere mening' noemen?
Het is geen grap en het gaat mij ook helemaal niet over de relevantie van de mening van GangstaRiB. Tevens is het mij niet eens specifiek te doen om de opmerking van Bertje. Ik constateer alleen dat het op de man spelen bij AT steeds meer een trend is, die o.a. ook door de mods goedgekeurd en toegepast wordt. Vind ik allemaal prima, ik conformeer mij daar graag aan. Ik vind het alleen een tikkeltje storend dat ik dan 'moraalridder' ben als ik ergens wat van zeg, en als ik mee ga in die trend het verzoek krijg om mijn post aan te passen omdat het 'beneden mijn niveau' zou zijn. Dan maak ik voortaan ook graag gebruik van de trend van deze tijd om man en paard te kunnen noemen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax A1

Bericht door peter » vr feb 24, 2012 1:19 pm

999 schreef: En toch lijkt het een beslissing van het huidig technisch hart ..
Ik denk helemaal niet in kampenals Danny Blind, Dennis Bergkamp, Jonk of weet ik wie. Ik denk gewoon 'Ajax' en dan vind ik een dergelijke contractverlenging opvallend. Dat vond ik bij Ligeon (en anderen al) en dat blijf ik vinden. Blijkbaar vinden de huidige beleidsbepalers het verstandig om jonge talenten zeer langdurige contracten te geven en zien zij het zitten in een jongen als de Sa. Ik vind dat twijfelachtig en zou eerder eens gaan praten met Boilesen bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax A1

Bericht door 999 » vr feb 24, 2012 1:23 pm

Peter schreef:
999 schreef: En toch lijkt het een beslissing van het huidig technisch hart ..
Ik denk helemaal niet in kampenals Danny Blind, Dennis Bergkamp, Jonk of weet ik wie. Ik denk gewoon 'Ajax' en dan vind ik een dergelijke contractverlenging opvallend. Dat vond ik bij Ligeon (en anderen al) en dat blijf ik vinden. Blijkbaar vinden de huidige beleidsbepalers het verstandig om jonge talenten zeer langdurige contracten te geven en zien zij het zitten in een jongen als de Sa. Ik vind dat twijfelachtig en zou eerder eens gaan praten met Boilesen bijvoorbeeld.
Ik denk ook niet in kampen, maar het lijkt me dus vrij zeker dat het huidig Technisch Hart dus ook bij die andere transfers een dikke vinger in de pap heeft gehad.En daar werd de schuld van die langdurige contracten wel bij ene D. Blind steeds neergelegd ...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2012 5:00 pm

Peter schreef:Lesley de Sa tot 2016 bij Ajax, aldus Ajax.nl

Opmerkelijk.
Idd. Het blijkt idd zonder Danny de Krullenjongen niet meer mogelijk om een contract te verlengen. :biggrin.gif:

4 jaar voor De Sa vind ik aan de zeer ruime kant by the way. Wellicht dat Danny-boy al mondelinge afspraken met De Sa's agent had gemaakt.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2012 5:02 pm

Peter schreef: Ik denk helemaal niet in kampen
999 schreef: Ik denk ook niet in kampen
:drecul.gif:

Jaap Stam denkt trouwens wel in kampen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax A1

Bericht door zeux » vr feb 24, 2012 5:02 pm

Jabu schreef:
Scherrer schreef:
Jabu schreef:Is dat je nieuwe stijl, Bertje? Als iemand een andere mening heeft maar op de man spelen?
Hahaha. Dit is een grap toch?

Of meen je werkelijk dat het een 'andere mening' is, al die aantoonbare onjuistheden die GangstaRIB daar neerzette? Want buiten de punten die Jöhnk al aanstipte, is het natuurlijk ook onzin dat Jol zijn gehele aanval moest laten gaan. Dé sterspeler die in zijn eentje praktisch de hele aanval overeind hield is gewoon gebleven. Suarez is namelijk pas weggegaan nadat De Boer is gekomen.

Jabu, hoe kun je dit een 'andere mening' noemen?
Het is geen grap en het gaat mij ook helemaal niet over de relevantie van de mening van GangstaRiB. Tevens is het mij niet eens specifiek te doen om de opmerking van Bertje. Ik constateer alleen dat het op de man spelen bij AT steeds meer een trend is, die o.a. ook door de mods goedgekeurd en toegepast wordt. Vind ik allemaal prima, ik conformeer mij daar graag aan. Ik vind het alleen een tikkeltje storend dat ik dan 'moraalridder' ben als ik ergens wat van zeg, en als ik mee ga in die trend het verzoek krijg om mijn post aan te passen omdat het 'beneden mijn niveau' zou zijn. Dan maak ik voortaan ook graag gebruik van de trend van deze tijd om man en paard te kunnen noemen.

Helemaal eens. Ik erger me ook al een tijdje aan de dubbele maatstaven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2012 5:08 pm

Zeux schreef: Helemaal eens. Ik erger me ook al een tijdje aan de dubbele maatstaven.
Ik onthoud me van commentaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax A1

Bericht door 999 » vr feb 24, 2012 5:20 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Ik denk helemaal niet in kampen
999 schreef: Ik denk ook niet in kampen
:drecul.gif:

Jaap Stam denkt trouwens wel in kampen.
Nee, ik denk niet in kampen.Hou er alleen niet van dat mensen verschillende maatstaven aanhouden.Maar jij wel .. En als iemand zijn mening je niet bevalt dan ga je op de man spelen of je houd hem voor de gek .. Net als nu weer .. Ah, je sig is weg, skijken hoelang het gaat duren voordat ie terug is met weer een tekst waar in je een (ex)AJAX speler meent te moeten beledigen ..

Toen ik pas op dit forum kwam en je leerde kennen, was er altijd wel die nuance in je postings.Sinds je voor het Kamp Cruijff hebt gekozen is er die nuance bijna nooit meer ..

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Ajax A1

Bericht door raymon » vr feb 24, 2012 7:43 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Ik denk helemaal niet in kampen
999 schreef: Ik denk ook niet in kampen
:drecul.gif:

Jaap Stam denkt trouwens wel in kampen.
Dat betwijfel. Lijkt me geen denker, ook niet in z'n woonkamer ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie