Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Baseman

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Baseman » ma apr 13, 2015 2:20 pm

Tsja, Bazoer klaagde toentertijd dat hij slechts de 6e optie was voor de positie van CV bij PSV 1...met spelers als Marcelo en Derijck voor hem...waarbij Koch qua leeftijd inderdaad boven hem stond en wel 'al' in Jong PSV speelde, wie het meest talentvol was wist echter iedereen. En Bazoer was toen dus pas 16 (!).

PSV moet zich verwijten dat ze niet een voldoende duidelijk traject hebben uitgestippeld met Bazoer.
Dat Ajax echter het dubbele bood qua salaris en Bazoer zijn broer een baan aangeboden kreeg bij het makelaarskantoor dat de transfer behandelde kan PSV zich niet verwijten.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 13, 2015 2:40 pm

Natuurlijk kunnen ze zich dat wel verwijten. Gewoon wat meer betalen. Net zoals Ajax niet moet zeuren als er jeugdspelers weggaan. Zijn gewoon keuzes die gemaakt worden.

Met het geld dat Ajax uit heeft gegeven aan de kneuzen in de selectie hadden ze liever de toppers kunnen behouden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 14, 2015 9:13 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Misschien is Art toch niet zo Artful als Baseman ons wil doen geloven.
Zoals gebruikelijk heeft Yopi geen idee waar hij het over heeft zodra het PSV en helemaal de PSV jeugdopleiding betreft.

Er is een discussie gaande tussen PSV en de begeleiding van Obispo.
Hij speelt een leeftijdsklasse hoger, maar zijn begeleiding wil hem op een nog hogere leeftijdsklasse laten trainen. Daar heeft PSV andere ideeën over.

Bazoer was 16 toen hij vertrok naar Ajax, Koch was toen 18. Logisch dus dat Koch in een hoger elftal speelde, heel wat anders dan dat men bij PSV Koch hoger aan zou hebben geslagen. Echt zeldzame onzin.
Ajax heeft trouwens ook geprobeerd om Koch aan te trekken, tegelijkertijd met Bazoer. Maar dat bericht zal Yopi wel gemist hebben :aai.gif:
Wat jengel jij nou weer, Baseman. Ik geef aan wat op PN wordt gezegd en wat Bazoer zelf heeft gezegd. Bazoer zelf geeft aan dat 'ze' bij PSV Koch beter vonden dan hij, maar dat hij dat zelf niet vond.

Ik heb geen idee of Koch er iets van kan. Dat weet je vaak niet van PSV-talenten, omdat er zo weinig doorbreekt bij die club. PSV heeft doorgaans best aardige talenten in de onderbouw en de B, maar daarna gaat het mis. Dus wie weet was Koch wel een wereldtalent toen hij jonger was.

Talenten hebben bij Ajax veel meer kans om door te breken dan bij PSV. In die zin snap ik Bazoer wel, en Obispo ook, als hij komt. Waarbij ik moet aantekenen dat ik die jongen niet ken. Misschien zou hij opvulling zijn, omdat Ajax in die categorie weinig verdedigend ingestelde linksbenigen heeft lopen, zoals hierboven gesteld.

Baseman

Bericht door Baseman » wo apr 15, 2015 7:09 am

Yopi schreef:Ik geef aan wat op PN wordt gezegd en wat Bazoer zelf heeft gezegd.
Dit geef jij helemaal niet aan, jij brengt het namelijk als feiten.
En grappig dat je altijd twijfelt aan de woorden van spelers, behalve als het jou uitkomt.

Hier is wel een feit:
Bij PSV hebben 'ze' Koch nooit beter gevonden dan Bazoer, als je PN volgt had je dat al lang geweten.
Niet voor niets werd Bazoer door PSV altijd bestempeld als uitzonderlijk talent, dat is over Koch nooit gezegd.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 15, 2015 7:40 am

Baseman schreef:Dat Ajax echter het dubbele bood qua salaris en Bazoer zijn broer een baan aangeboden kreeg bij het makelaarskantoor dat de transfer behandelde kan PSV zich niet verwijten.
Hoezo niet? psv denkt, buiten de begroting om, toch ook met Depay, Wijnaldum, Luuk en Guardado mee? Dan moet je toch ook 'creatief' zijn wanneer het om je grootste talent gaat?

Wanneer die Obispo zo'n groot talent is, moet je 'm pushen. Dat 'geen uitzondering maken' is zoooo calvinistisch. Een exclusieve opleiding zoals Art die wil bereiken is maatwerk. Daar geef ik Ajax gelijk: het gaat om het individu. Stel die jongen gaat in de A1 een paar keer op z'n muil: wat dan nog? Als ie er wat van opsteekt, ben je spekkoper.

Maar wanneer psv niet wil en die jongen een groot talent is, dan mag ie natuurlijk graag naar Ajax komen! :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 15, 2015 8:34 am

Exact. Liever 5 toptalenten binnenhalen en binden ddan Duarte en Mike kopen.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 15, 2015 11:14 am

Die Bazoer had toch zo'n slechte mentaliteit? Een jaar geleden gaf Brands nog aan dat je 'eens moest kijken waar hij nu stond'. De vraag is alleen of 'ie een slechte mentaliteit had na zijn overstap of dat hij dat al had toen hij het grootste talent van PSV was. :hypocrite.gif:

Rik Schouw ging van Ajax naar Jong PSV in 2012 en tekende een tweejarig contract. Misschien hadden ze dat geld beter bij Bazoer kunnen leggen. Rikkie Schouw speelt nu bij de plaatstelijke FC Halsteren. Keuzes, keuzes. :smallgrin.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do apr 16, 2015 2:39 pm

Pelle Clement heeft voor 2 jaar getekend...

niet veel van m gezien, maar is niet echt hoog aangeschreven denk ik?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 01, 2015 5:03 pm

Neuh...

De grootste talenten (Cerny, Appie, Donny) gaan direct naar de A-selectie, neem ik aan. Ajax moet voldoende spelers onder contract hebben voor twee profteams. JA heeft daarom ook opvulling nodig?

Is nog iets van die Obispo vernomen, trouwens?

Morgen kan de A1 kampioen worden, uit tegen PSV. Correctie: morgen wordt de A1 kampioen. PSV A1 is niet veel soeps.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 04, 2015 4:03 pm

Steeds hardnekkiger geruchten dat Francesco Antonucci van Anderlecht naar Ajax komt. Zou dan zijn voor de lichting die nu de B1 is. Die van de Future Cup dus.

http://www.hln.be/hln/nl/1284/Anderlech ... echt.dhtml

Baseman

Bericht door Baseman » di mei 05, 2015 7:21 am

Yopi schreef:Correctie: morgen wordt de A1 kampioen. PSV A1 is niet veel soeps.
Kwam bijna uit...
Damon Mirani is van mening dat Ajax A1 terecht verloren heeft in Eindhoven. De Amsterdammers moesten winnen van PSV om de landstitel binnen te halen, maar er werd echter met 4-2 verloren. 'We hadden geen antwoord op de speelwijze van PSV, maar volgende week is de schaal van ons.'

'Het is nooit leuk als je kampioen kan worden, en dan gebeurt het niet', begint de verdediger tegenover Ajax TV. 'We zijn gewoon weggespeeld vandaag. We stonden niet goed en werden overlopen door hun middenveld. Daar hadden wij gewoon geen antwoord op. Na de 1-1 speelden we wel goed vond ik, we kregen ook de nodige kansen en hadden op voorsprong moeten komen. Die 2-1 net voor rust was een enorme domper. Maar PSV heeft terecht gewonnen', aldus Mirani.

Indy Groothuizen hield bij een 2-1 achterstand zijn ploeg nog een aantal keer goed op de been, maar kon een nederlaag niet voorkomen. 'Waar het misging bij de tegendoelpunten? Het zijn momentopnames. We hadden zoals gewoonlijk zeventig procent balbezit, maar in de omschakeling was PSV gewoon beter. Ze straften al onze fouten af', zo vertelt de doelman, die vertrouwen heeft in een goede afloop voor de A1. 'We moeten nu hard trainen en het dan volgende week tegen NEC afmaken.'

Ajaxshowtime.nl

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 05, 2015 7:26 am

Ook Anderlecht is het slachtoffer van de stijgende interesse in Belgische jeugdspelers. De 15-jarige Francesco Antonucci kiest voor een avontuur bij het Nederlandse Ajax Amsterdam, dat héél erg ver ging om de speler te overtuigen.

Antonucci is een lichtvoetige nummer tien, op technisch vlak de beste jeugdspeler die er op onze velden rondloopt. Qua rendement en fysieke présence moet hij wel nog enkele stappen zetten. Voor Antonucci, die in het verleden ook schermde met interesse van onder meer Lille, PSG en Juventus, ligt een driejarig contract klaar in de Amsterdam ArenA. Pas eind juni kan hij dat ondertekenen, dan wordt de jeugdinternational zestien.

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... Ajax.dhtml
I think I lost my fucking headache

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mei 05, 2015 7:49 am

Kop zou moeten zijn:"Ook Anderlecht wordt dupe van jeugdopleiding van Ajax".
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mei 05, 2015 8:05 am

Ja hoor weer een zaalvoetballer erbij.
Antonucci is een lichtvoetige nummer tien, op technisch vlak de beste jeugdspeler die er op onze velden rondloopt. Qua rendement en fysieke présence moet hij wel nog enkele stappen zetten.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mei 05, 2015 8:06 am

Baseman schreef:
Yopi schreef:Correctie: morgen wordt de A1 kampioen. PSV A1 is niet veel soeps.
Kwam bijna uit...
Ja die Yopie heeft er kijk op. :hypocrite.gif:
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 05, 2015 9:28 am

Ben benieuwd naar deze jongen. Een toptalent van Anderlecht belooft veel goeds...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 05, 2015 11:30 am

Raymon schreef:Kop zou moeten zijn:"Ook Anderlecht wordt dupe van jeugdopleiding van Ajax".
Anderlecht is de Ali Baba van het Belgische voetbal. Geen medelijden.

Zag wat beelden van het jochie. De vedette. De rest moet inleveren. Maar dan gebeurt er ook wat.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 05, 2015 11:40 am

Ajax zal meer hebben geboden dan anderen. Met jochies kan dat nog, met senioren ben je wat dat betreft als Ajax zijnde kansloos. Je hoeft geen Einstein te zijn om vast te kunnen stellen dat de opleiding de enige manier is om Ajax incidenteel aan de top te doen laten terugkeren.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 05, 2015 12:02 pm

Inderdaad. Een speler als Bazoer haal je niet meer op zijn achttiende. Dan ben je kansloos.

Dit Belgische kind zou uitzonderlijk goed zijn. Al lees ik nu berichten dat hij de laatste tijd tegenvalt. Kwestie van zure druiven en zo? Hoe dan ook, ze volgen hem al járen. Net als de rest van Europa hem al jaren volgt.

De beste spelers van de A1 zijn pas eerstejaars A, Willem. Komend seizoen moeten ze hun debuut maken. Dan zit je op schema.

http://www.walfoot.be/fra/news/lis/2014 ... is-nations

Antonucci scoort, 1:30.

http://archives.lesoir.be/le-mercato-ca ... 29QZ2.html

Aparte gang van zaken. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 06, 2015 9:18 am

Hij is binnen?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 06, 2015 9:18 am

Hij is binnen?
IK GELOOF!!!!!!

Hermann

Bericht door Hermann » wo mei 06, 2015 9:27 am

... Is 'ie er nou?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mei 06, 2015 9:28 am

Blijkbaar. Vader van de jongen heeft de transfer bevestigd.

Hij speelt in België onder 16, maar staat daar niet altijd in de basis. Zegt niet alles, maar toch...

http://www.dhnet.be/sports/football/div ... b01c2124db

Clubs worden genoemd die hem wilden. Niet de minste clubs.

Blijkbaar gaat hij in de A2 spelen. Zijn familie verhuist mee.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 20, 2015 7:04 pm

'Ajax wint concurrentiestrijd van Chelsea en koopt duur duo talenten'

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/319478/Aj ... z3dcv6GESj
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » za jun 20, 2015 10:00 pm

Zou ik wel leuk vinden, omdat mijn neefje uit Paraguay komt en een fanatiek Ajaxsupporter is. Hoop ik wel dat ze die jongens goed begeleiden, want buiten Suarez zijn Zuid Amerikanen niet erg gelukkig bij Ajax.

Plaats reactie