Jong Ajax
Moderator: mods
Re: Jong Ajax
Dan komt 'babbelzieke Joegoslaaf' Zeljko Petrovic in beeld als nieuwe assistent.
Huistra wordt hoogstwaarschijnlijk vandaag al om 14:00 uur gepresenteerd als toekomstig nieuwe coach van FC Groningen
Huistra wordt hoogstwaarschijnlijk vandaag al om 14:00 uur gepresenteerd als toekomstig nieuwe coach van FC Groningen
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik gooide gewoon een balletje op vwb Kluivert. Niet al te serieus nemen.
Zal eens een lijstje maken met namen. Petrovic, Kluivert, van der Lem, Foppe de Haan, Rob Witschge en eventueel Bergkamp. OK, ik kan daar nog wat ontslagen trainers aan toevoegen, maar voor de rest zou ik het dan ook niet weten. Misschien wil Koeman wel.
Zal eens een lijstje maken met namen. Petrovic, Kluivert, van der Lem, Foppe de Haan, Rob Witschge en eventueel Bergkamp. OK, ik kan daar nog wat ontslagen trainers aan toevoegen, maar voor de rest zou ik het dan ook niet weten. Misschien wil Koeman wel.

Petrovic lijkt me niet. Die was er allang geweest als dat had gekund. Blijkbaar is die weerstand intern te groot.
Van der Lem was in het verleden toch trainer van Jong Ajax, of was het de A1? Hoe waren de prestaties toentertijd?
Rob Witschge vind ik helemaal niks. Heeft totaal geen beleving. Een dood vogeltje.
Rob Witschge vind ik helemaal niks. Heeft totaal geen beleving. Een dood vogeltje.
Van der Lem deed het erbij als assistent van het eerste. Dus die Blind constructie is zo gek nog niet. Hij blijft nog wel even bij Ajax ook. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Weet niet of het nou Van Gelder of Derksen was, maar Petrovic en Jol schijnen niet meer door 1 deur te kunnen n.a.v. van alle perikelen afgelopen zomer.
Jong Ajax, 2002-2003. Had toen oa Sneijder en De Jong onder zijn hoede, maar die werden al snel overgeheveld.D_skilled schreef:Van der Lem was in het verleden toch trainer van Jong Ajax, of was het de A1?
Mooi!Benji schreef:Weet niet of het nou Van Gelder of Derksen was, maar Petrovic en Jol schijnen niet meer door 1 deur te kunnen n.a.v. van alle perikelen afgelopen zomer.
IK GELOOF!!!!!!
Ik zou voor een jonge trainer gaan, een trainer voor Ajax-1 in opleiding. De eerste naam die me invalt is Menzo (hoewel zo jong niet meer). De 2e, n.a.v. ZsoG's lovende kritieken, Bogarde.
Kluivert's orgies en coke-sessies lijken me geen must voor jonge Ajacieden.

- Ajaciedjuh
Het voordeel is wel dat hij het snel herkentwimpey schreef:Ik zou voor een jonge trainer gaan, een trainer voor Ajax-1 in opleiding. De eerste naam die me invalt is Menzo (hoewel zo jong niet meer). De 2e, n.a.v. ZsoG's lovende kritieken, Bogarde.

Menzo lijkt me ook een goede keus. Zit je wel met 2 ex-keepers bij Jong Ajax. Ook Menzo zal er zeer waarschijnlijk niet lang zitten.
Ik zou voor Frank de Boer gaan. Geleidelijk pad en gezien het pad wat Ajax bewandelt: jeugd als prioriteit, een prima keuze. Over 2 jaar kan hij dan Jol opvolgen bij Ajax 1. Na het WK exit assistent bij het Nederlands elftal en deze functie bij Ajax 1 gaan vervullen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Bogarde klinkt wel goed. Een no-nonsense trainer.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di dec 29, 2009 11:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Vedette, haha.
Pcs. Bogarde laat niet met zich spotten.D_skilled schreef:Bogarde klinkt wel goed. Een no-nonsense trainer.

Volgens ZsoG (die ook wat in de trainelarij doet) is ie bovendien ook vakkundig. Ik hoop dat ie een kans krijgt.
Wat mij betreft gaat men voor de harde aanpak.
Maar om hem dan gelijk een baan als coach van Jong Ajax te geven?
Ik zie meer in Bogarde als linietrainer. Laat hem maar een jaartje met alle verdedigers uit de bovenbouw aan de slag gaan.
Ik zie meer in Bogarde als linietrainer. Laat hem maar een jaartje met alle verdedigers uit de bovenbouw aan de slag gaan.
Wanneer je mensen als Winter en Huistra die baan toevertrouwt....Jöhnk schreef:Maar om hem dan gelijk een baan als coach van Jong Ajax te geven?
Ajax moet zich ook eens afvragen wat de meerwaarde van Blind en Grim in de technische staf is. 12 ambachten...
Spijkerman staat ook nog altijd op de loonlijst. Ook meer eens een keer afscheid van nemen, lijkt me.
Ja, die rol had Blind destijds als technisch manager voor hem in gedachten, maar hij is daar niet op ingegaan.Jöhnk schreef:Maar om hem dan gelijk een baan als coach van Jong Ajax te geven?
Ik zou hem de kans geven. Hij is in ieder geval erg ambitieus als ik z'n interviews lees.Winston Bogarde is streng
Winston Bogarde is een strenge trainer. De oud-bankzitter van Chelsea loopt sinds de zomer stage bij Ajax als onderdeel van zijn Ierse opleiding Coach Betaald Voetbal. “Van hem heb ik veel geleerd”, zegt Toby Alderweireld op ajax.nl. “Hoe je moet staan en dat soort zaken. Hij is heel streng, wat goed voor mij was.” Verder roemt hij zijn trainers bij Jong Ajax Adrie Koster en Aron Winter. Overigens heeft technisch manager Danny Blind aan de stagiair gevraagd of hij een rol wil spelen in de jeugdopleiding door twee dagen per week individuele trainingen te geven aan verdedigers.
- Giacomo Puccini
Namen als Witschge, Winter, Bergkamp en Kluivert neemt Ajax hopelijk niet serieus. Iemand met een leeg CV zet je niet ineens bij Jong Ajax voor de groep, dat risico moet je niet willen nemen. Gewoon iemand zoeken die bewezen heeft spelers beter te kunnen maken en iemand die weet wat hij wil. Niet van die vogels die binnen een jaar weer weg zijn, daar hebben we al genoeg slechte ervaringen mee.
Doe dus maar een wat oudere coach. Uiteraard ben je wat duurder uit met een ervaren coach dan met een beginner in het trainersvak. Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Al die mensen die klagen dat de jeugdopleiding moet worden verbeterd kunnen nu niet aan komen zetten met het excuus dat een jeugdtrainer niet te veel mag kosten. Ik zou de functie niet degraderen tot een kostenpost, maar beschouwen als een van de belangrijkste tools om je human capital tot volle bloei te laten komen.
'De jeugd heeft de toekomst, is de belangrijkste peiler van de club en moet meer aandacht krijgen', zijn kreten die je her en der al jaren voorbij hoort komen. Zorg dan ook dat je nou eens mensen met aantoonbare kwaliteit hebt rondlopen om je talenten optimaal te begeleiden, en die niet meteen weer weg gaan. Je wil de opgebouwde know how tenslotte in eigen huis houden. En dus zoek je ook niet van die ex profs die zich uit verveling hebben aangemeld voor de trainerscursus. Die gaan het vak maar lekker leren bij 2-3 andere clubs voordat ze bij het paradepaartje van de Nederlandse voetbalschool aan de slag mogen.
Doe dus maar een wat oudere coach. Uiteraard ben je wat duurder uit met een ervaren coach dan met een beginner in het trainersvak. Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Al die mensen die klagen dat de jeugdopleiding moet worden verbeterd kunnen nu niet aan komen zetten met het excuus dat een jeugdtrainer niet te veel mag kosten. Ik zou de functie niet degraderen tot een kostenpost, maar beschouwen als een van de belangrijkste tools om je human capital tot volle bloei te laten komen.
'De jeugd heeft de toekomst, is de belangrijkste peiler van de club en moet meer aandacht krijgen', zijn kreten die je her en der al jaren voorbij hoort komen. Zorg dan ook dat je nou eens mensen met aantoonbare kwaliteit hebt rondlopen om je talenten optimaal te begeleiden, en die niet meteen weer weg gaan. Je wil de opgebouwde know how tenslotte in eigen huis houden. En dus zoek je ook niet van die ex profs die zich uit verveling hebben aangemeld voor de trainerscursus. Die gaan het vak maar lekker leren bij 2-3 andere clubs voordat ze bij het paradepaartje van de Nederlandse voetbalschool aan de slag mogen.
Ajax!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Huistra werd toch ook gewoon voor de groep gezet. Ik ben het met je eens, maar Ajax lijkt hier toch een andere mening over te hebben.Giacomo Puccini schreef:Namen als Witschge, Winter, Bergkamp en Kluivert neemt Ajax hopelijk niet serieus. Iemand met een leeg CV zet je niet ineens bij Jong Ajax voor de groep, dat risico moet je niet willen nemen.
Huistra had natuurlijk geen leeg cv voordat ie bij Ajax kwam. Hij was daarvoor assistent bij FC Groningen als bij Vitesse.
Kwaliteit gaat voor CV. Van iemand als Frank de Boer zou Ajax de kwaliteiten bijvoorbeeld perfect moeten kunnen inschatten.
Mee eens. Maar waarom niet gewoon de assistent van het eerste die Jong Ajax erbij doet? Of kan dit niet? (te druk ofzo?)
IK GELOOF!!!!!!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di dec 29, 2009 11:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
Ik vind dat nog niet indrukwekkend. De ideale kandidaat heeft ervaring in zowel het begeleiden van een eerste elftal bij een BVO (zodat hij weet wat ervoor nodig is om op dat niveau te komen en dit goed kan overbrengen op de spelers) als in het coachen van jeugdelftallen. Iemand die beiden gedaan heeft is namelijk beter in staat om bewust de keuze te maken voor de functie die hem het beste past, in dit geval het coachen van een jeugdelftal, en het beter maken van jonge spelers. Zo iemand zal zich voor minimaal 5 jaar moeten committeren, zodat voor beide partijen duidelijk is dat het niet de bedoeling is om in te gaan op een baan als hoofdtrainer. Dan moet hij daar maar of direct voor kiezen, of over 5 jaar pas weer.D_skilled schreef:Huistra had natuurlijk geen leeg cv voordat ie bij Ajax kwam. Hij was daarvoor assistent bij FC Groningen als bij Vitesse.
Ik zou gaan voor kwaliteit en CV, beiden dus. Frank de Boer coacht bovendien al de A1, een baan die net zo belangrijk is voor Ajax. Maak je Frank de Boer nu trainer van Jong Ajax, dan verschuif je het probleem naar de A1. Bovendien verwacht ik niet dat Frank de Boer Jong Ajax als een nieuwe uitdaging zou beschouwen ten opzichte van het werk dat hij nu al doet. Zoveel verschilt dat niet, behalve dat je met iets oudere en vaak minder gemotiveerde personen te maken hebt.Jöhnk schreef:Kwaliteit gaat voor CV. Van iemand als Frank de Boer zou Ajax de kwaliteiten bijvoorbeeld perfect moeten kunnen inschatten.
Als Danny Blind tijd over heeft en heel serieus voor het trainerschap van Jong Ajax gaat dan lijkt het mij een goede keuze.
Ajax!