Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Daily Blind

Re: Jong Ajax

Bericht door Daily Blind » di dec 08, 2009 7:14 pm

Jöhnk schreef:Wat een idiote analyse van Castillion op Ajax tv. 'Ik probeer voor eigen succes te gaan.'

Hij gaat het trouwens wel redden. Heeft alles.
Doen ze allemaal bij Jong Ajax. het is ook totaal geen team.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 08, 2009 9:30 pm

Jong Ajax heeft dinsdagavond het benefietduel tegen HFC Haarlem met 3-0 verloren. In de hoofdstad van Noord-Holland was de verhuurde Ajacied Edgar Manucharyan twee keer trefzeker voor Haarlem.
De wedstrijd tussen Jong Ajax en het eerste elftal van HFC Haarlem was een van de twee benefietwedstrijden die dinsdagavond aan de Jan Gijzenkade in Haarlem werden gespeeld. Om het in financieel noodweer verkerende Haarlem te redden zijn tal van acties opgezet, waaronder het oefenduel tussen het Beloftenelftal van Ajax en de eerste divisionist.

Het ‘voorprogramma’ voor het duel tussen Oud HFC Haarlem en Lucky Ajax gaf Jong Ajax-trainer Pieter Huistra op sportief gebied de nodige inzichten. ,,Ik hoop vooral dat de spelers er iets aan gehad hebben. Een aantal van deze jongens komt normaal gesproken nog niet zo vaak aan spelen toe bij Jong Ajax op maandagavond. Dat komt onder meer door het grote aanbod aan spelers dat we bij Ajax hebben. Nu was het voor hen een mooie gelegenheid om tegen een tegenstander uit de eerste divisie te spelen.”

Een leerzame avond werd het voor Jong Ajax, want binnen het kwartier nam de thuisploeg al een 2-0 voorsprong. Uitgerekend de verhuurde Ajacied Edgar Manucharyan was al na vijf minuten trefzeker. In de veertiende minuut verdubbelde Haarlemmer Benjamin van den Broek de score. Huistra: ,,We begonnen slecht. En dat was jammer, want daardoor was ‘het moment’ ook gelijk weg. In het vervolg werd het wel beter, maar een overwinning zat er niet meer in.”

Vlak voor tijd bepaalde Manucharyan met zijn tweede doelpunt van de avond de eindstand op 3-0.

Opstelling Jong Ajax:
Padt, Ligeon (46. Ebecilio), Ottenhoff, Van der Meulen, Shakison, Bonevacia, Lazic, Claassen, Martina (65. Castillion), Danilo, Zeegelaar.
Castillion als enige speler van jong Ajax die opnieuw minuten maakt. Dat zegt voldoende over het vertrouwen wat ze in hem hebben.

MvB

Bericht door MvB » di dec 08, 2009 10:36 pm

Volgens Ajaxshowtime viel hij overigens niet in. Hoe ajax.nl Castillion en Boere door elkaar kan halen is me een raadsel....
Opstelling Jong Ajax:
Sergio Padt; Ruben Ligeon (46 Lorenzo Ebecillio), Bryan Ottenhof, Timothy van der Meulen, Randel Shakison; Roly Bonevacia, Danilo, Daylon Claasen; Vlatko Lazic, Marvin Zeegelaar (66' Daan Brinkman) en Javier Martina (66' Tom Boere).

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 08, 2009 11:09 pm

MvB schreef:Hoe ajax.nl Castillion en Boere door elkaar kan halen is me een raadsel....
Uitzendkracht? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 09, 2009 9:38 am

Thijs is te druk met het forum "liefdesleven" :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » wo dec 09, 2009 1:52 pm

Ze hebben wel vaker van dat soort problemen bij Ajax.nl . Zit ik die samenvatting te kijken van Ajax A1 tegen PSV A1 ; Verslaggever: 'Daar gaat invaller Jeffrey Dekker...', terwijl het de net ingevallen Davy Klaassen is. Het verschil tussen die 2 is vrij groot.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo dec 09, 2009 2:38 pm

Hehe, die verslaggever is toch wel echt de 'vaste man'.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 22, 2009 8:54 am

HUISTRA VOLGT JANS OP

GRONINGEN - Pieter Huistra staat de komende twee seizoen aan het roer bij FC Groningen. Dat melden meerdere bronnen rondom de de club. De huidige trainer van Jong Ajax zal Ron Jans opvolgen, die tijdens dit seizoen aankondigde te zullen vertrekken na acht succesvolle jaren.

Ajax zou al hebben ingestemd met het vertrek van Huistra. Hij speelde tussen 1984 en 1987 voor de Groningse club en debuteerde daar in het betaalde voetbal.

Huistra volgde de cursus Coach Betaald Voetbal met onder anderen Marco van Basten, die hem naar de ArenA haalde als stagiair. Nadat Adrie Koster overstapte naar Club Brugge en Aron Winter stopte, kreeg Huistra de leiding over Jong Ajax.

Huistra speelde voor FC Groningen, Veendam, FC Twente en Glasgow Rangers en mocht acht keer het shirt van het Nederlands elftal dragen. Als trainer was hij ondermeer actief als assistent bij Vitesse, jeugdtrainer bij FC Groningen en bondscoach voor spelers tot 17 jaar.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di dec 22, 2009 9:05 am

Wat een beleid zeg, die trainers van Jong Ajax houden het de laatste tijd ook niet lang vol. Blijkbaar voldeed deze ook weer niet, anders zouden we hem niet moeten laten gaan naar FC Groningen. Per definitie moet bij Jong Ajax een trainer aan het werk zijn die het voor langere tijd wil doen en het niet als opstapje gaan gebruiken naar een andere club.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 22, 2009 9:53 am

De uitgerangeerde trainers zullen wel staan te dringen voor deze baan. Is een aardige carrièremove gebleken. Maar misschien parkeert Jol Danny Blind wel bij Jong Ajax. Wat denken jullie?

martijn401

Bericht door martijn401 » di dec 22, 2009 9:56 am

Is het een groot verlies voor Ajax? Ik heb echt geen enkel beeld van deze man.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 22, 2009 9:57 am

Misschien vliegt hij Zjelko wel in. Wie zal het zeggen.

Ik heb zelf geen flauw idee. Denk zelf dat we een jonge coach daar zullen gaan zien. Een Kluivert bijvoorbeeld.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 22, 2009 10:00 am

Kluivert???? Dat mag ik niet hopen, zeg. :excited.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » di dec 22, 2009 10:03 am

Frank de Boer doorschuiven? Lijkt me voor de A1 weer niet zo'n goede zaak.
We hebben gelukkig nog een half jaartje.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di dec 22, 2009 10:05 am

Kluivert er neer zetten, dat zou ik dus dom vinden. Beter een ervaren coach die een bewuste keuze voor Jong Ajax maakt, dan weer een carrierehopper die het als een opstapje ziet. Ron Jans zou ik een goede vinden, die kun je daarnaast inzetten om verbeteringen door te voeren in de structuur van de opleiding. Maar realistisch is dat waarschijnlijk niet. Ron Jans denkt volgens mij eerder aan een stap vooruit dan aan een stap achteruit.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 22, 2009 10:17 am

Ik wil iemand zien die begrijpt waar Ajax voor staat. Niet een of andere boer die zonder werk zit.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di dec 22, 2009 10:35 am

Daarmee doe je Ron Jans te kort, is een door de wol geverfde vakman. Heeft ook absoluut de gezonde flair die bij Ajax past. Een beetje over gekwalificeerd denk ik, maar als hij Jong Ajax desondanks als een leuke uitdaging ziet, voor langere tijd, dan heeft Ajax er een uitstekende trainer aan.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 22, 2009 10:44 am

Ik vind Jans een pretentieuze flapdrol.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 22, 2009 10:45 am

Waarom zou Kluivert een slechte zet zijn? Samen met Frankie!
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » di dec 22, 2009 10:46 am

Een quote van Jol eerder dit jaar in de VI:
Daarnaast zegt Jol dat jeugdtrainers niet meer op basis van emotie aangesteld moeten worden omdat ze ex-Ajacied zijn. 'Ik wil van alle trainers weten hoe ze hun toekomst zien. Dat moet je heel rationeel bekijken'.
Als hij zich aan zijn woord houdt dan is Kluivert bijv. geen optie.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 22, 2009 10:48 am

Dan hadden ze die Huistra ook al eerder moeten dumpen!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 22, 2009 10:49 am

Natuurlijk is Kluivert wel een optie, maar alleen als zijn toekomstplannen binnen de plannen van Ajax passen.

Ik kan me verder niet voorstellen dat de zichzelf chronisch overschattende en narcistische Kluivert ooit een goede trainer zal zijn (op wat voor niveau dan ook), maar dat is een ander verhaal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di dec 22, 2009 10:51 am

Kluivert zou ik nooit ergens verantwoordelijkheid over geven binnen een voetbalclub. Als speler en prive haalde hij niet het uiterste uit zichzelf - om het maar diplomatiek uit te drukken - dus hoe moet hij dat dan wel bij anderen voorelkaar krijgen? Hij is ook gewoon te dom denk ik, tenminste zo komt hij in interviews over. Bij Ajax zie ik liever wat slimmere mensen en of ze dan bij Barcelona en AC Milan hebben gevoetbald weegt voor mij dan weer minder zwaar mee.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 22, 2009 10:57 am

Van Kluivert heb ik altijd de indruk dat hij een beetje simpel is. Zijn IQ ligt beneden het gemiddelde volgens mij.
Giacomo Puccini schreef:Daarmee doe je Ron Jans te kort, is een door de wol geverfde vakman. Heeft ook absoluut de gezonde flair die bij Ajax past. Een beetje over gekwalificeerd denk ik, maar als hij Jong Ajax desondanks als een leuke uitdaging ziet, voor langere tijd, dan heeft Ajax er een uitstekende trainer aan.
Past niet bij Ajax. Nog los van het feit dat Jans echt niet bij Groningen vertrekt om bij Ajax op het tweede plan te gaan werken. Bovendien zal hij duur zijn, dus het lijkt me niet aan de orde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 22, 2009 11:27 am

joey schreef:De uitgerangeerde trainers zullen wel staan te dringen voor deze baan. Is een aardige carrièremove gebleken. Maar misschien parkeert Jol Danny Blind wel bij Jong Ajax. Wat denken jullie?
Dat lijkt me helemaal geen verkeerd plan. :biggthumpup.gif:

Wat is dat toch met die trainers van Jong Ajax? Jan OR ging naar Gent, Van 't Schip naar Twente, Van Basten naar het Nederlands elftal, Koster naar Club Brugge, en nu dus Huistra naar Groningen. :confused.gif: Tijd dus voor iemand die langer blijft zitten.

Plaats reactie