Seizoen 2005/2006 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

RemY
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 1:19 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door RemY » wo sep 21, 2005 7:58 am

Was wel lekkere avond. Die tweede en derde goal maakten het de lange reis wel waard. Laatste half uur ook lekker sfeertje. Foto's staan online http://www.northsidefanatics.mysites.nl
AFCA --- groep NSF --- xxx

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo sep 21, 2005 8:34 am

het was geen beste wedstrijd, maar dat lag vooral aan cambuur..

wat een draak van een ploeg zonder beleving.

jong ajax kwam in de laatste 20 minuten goed weg doordat ze grote kansen weggaven door slecht verdedigen.

2x een 1 op 1 die de ingevallen keeper moislander(?) prachtig uit het doel hield. Vermeer ging er dus uit met een blessure na de 1e helft.
Tevens had cambuur recht op een pingel na ee charge op Pique.. wie? ja Pique! maar goed, recht op de overwinning hadden ze niet vanwege het povere spel.

de spelers:

Vermeer 1 redding,moislander 3 reddingen.. ze zijn beide erg klein.

2. milano koenders.. speelde de 1e helft sterk, 2e helft minder met 1 blunder die een 1 op 1 opleverde.

3. vermalen, moeiteloos overeind tegen zwak cambuur.

4. schilder ; heb ik meer in 1 helft door zien schuiven als sqd in 3 jaar. helaas de eindpass niet ok, kwam ook door slecht spel annanas. Mooie speler.

5. juan fran.. om kort te zijn, terugsturen....... of hopen dat ie nog 30% beter wordt.
(moislander , te kort om wat te zeggen maar deed het niet slecht)

6. tibetrkaine, hard werken, maar haalt het net niet... leuk voor sub top

7. Jerghinio Sahadewsing , leuk voor pleintjsvoetbal, is niet de rechtsbuiten die we zoeken.

8. vertonghen.. mooie goals :D , 1e helft wat angstig en onzeker.. (18 jaar zag ik later, dus...) ging er later harder in en had veel duelkracht... kijken hoe dit ontwikkeld.

9. annanas.. raakte echt geen bal goed ; dramatisch... heel snel wegdoen.. houd een plek bezet voor jong talent

10. aborrah.. goed, maar niet goed genoeg.. moet het spel sneller verdelen... houdt te lang de bal bij zich terwijl dat niet hoeft.

11. boukhari ging wel.. had er niet veel zin in, maar had niveau.

Derk Boerrigter viel in de 2e helft. Deze speler viel mij het meest op... behendig, snel, en had een paar goede acties...

deze jongen kon wel eens het groeibriljantje zijn...

al met al een goede 1e, en een zwakke 2e helft.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo sep 21, 2005 10:42 am

Gisteren de samenvatting gezien bij SBS. Noemde die commentator Aborah nou de hele tijd Abodai ?? Of heb ik me dat maar verbeeld ? Iemand anders het commentaar gehoord ?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 21, 2005 10:44 am

elliquido schreef:Derk Boerrigter viel in de 2e helft. Deze speler viel mij het meest op... behendig, snel, en had een paar goede acties...

deze jongen kon wel eens het groeibriljantje zijn...
Een Nederlandse vleugelspeler als groeibriljantje... :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo sep 21, 2005 10:45 am

boa schreef:Gisteren de samenvatting gezien bij SBS. Noemde die commentator Aborah nou de hele tijd Abodai ?? Of heb ik me dat maar verbeeld ? Iemand anders het commentaar gehoord ?
klopt! :D

trouwens goede samenvatting elliquido! klopt behoorlijk :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo sep 21, 2005 11:26 am

thanks pien !

wat vond jij van die boetiger ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo sep 21, 2005 11:50 am

ik heb hem eerder al aan de slag gezien bij de jeugd van Twente en ik denk dat hij een van de eerste spelers is die heel snel een stap kan gaan maken naar het A team. Hij heeft heel veel potentie om uit te groeien naar een topper, alleen mag het van mij af en toe iets gretiger.

Ik zou het niet erg vinden om hem nu al voor de leeuwen te gooien, want ik dnek dat hij nu al een verademing is voor AJAX 1.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo sep 21, 2005 1:14 pm

En de oh-zo-welkome linksbuiten niet te vergeten. Boerrigter in Ajax 1!!! :cheer:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo sep 21, 2005 1:25 pm

Vol Beloften: Derk Boerrigter (AJAX.nl)

Amsterdam, 12 september 2005
Jong Ajax is de kweekvijver voor het eerste elftal van morgen. De Beloften van Ajax werken hun thuiswedstrijden af op jeugdcomplex de Toekomst. In Vol Beloften krijgen de talenten van Ajax de kans zich te presenteren aan de supporters, en kijken zij vooruit naar hun eerstvolgende wedstrijd. Vandaag is het de beurt aan nieuweling Derk Boerrigter.

Naam: Derk Boerrigter.
Geboren: 16-10-1986 te: Oldenzaal.
Broers/zussen: Een broer van 21 en een broer van 16.

Positie: Linksbuiten. Links- of rechtsbenig: Linksbenig.

Lengte: 1.83 meter. Gewicht: 70 kg.

Bij Ajax sinds: Juli 2005. Contract vanaf: Juli 2005, voor twee jaar.

Vorige club(s): Quick '20, daar ben ik begonnen toen ik vijf was en ik heb daar zeven jaar gespeeld. Ik werd gescout door FC Twente en toen ik twaalf was ging ik naar die club.

Opleiding: Ik heb mijn VWO afgemaakt.

Relatie: Nee.

Hobby's:Tennis, uitgaan, ik vind de meeste sporten wel leuk, als het maar iets actiefs is.

Muziek: Van alles en nog wat, ik luister naar wat er op de radio is. Funx of Skyradio bijvoorbeeld.

Favoriete tv-programma: Café de Sport, ik vind Jack Spijkerman wel grappig.

Beste film: Remember the Titans. Het gaat over een dorpje in de VS waar veel rassenhaat is. Uiteindelijk wordt iedereen, blank en zwart, vrienden. Er zit sport in de film en het verhaal is goed.

Mooiste boek: Ik houd niet zo van lezen, maar ik vond 'Het gouden ei' van Tim Krabbé wel goed.

Krant/tijdschrift/website:Tubantia/VI/online soccermanager. Dat laatste is een soort spel, en ik heb al veel punten.

Lekkerste eten: Eigenlijk patat en frikadellen, maar dat eet ik niet zo vaak. Ik woon sinds kort op mezelf en kook voor mezelf. Ik moet rekening houden met wat ik eet, dus ik maak zelf vaak groenten, vlees en aardappelen. En als ik niet weet hoe ik iets moet klaarmaken kan ik altijd mijn moeder bellen.









Mooiste goal: Toen ik in de F-jes speelde stak ik weleens het hele veld over met de bal, maar mijn mooiste doelpunt was vorig jaar. Ik stond op de rand van het zestienmetergebied. Ik nam de bal achter mijn standbeen in de lucht aan, draaide weg van mijn tegenstander, de bal stuiterde en met een volley schoot ik over de keeper in de kruising. We speelden tegen NEC in de competitie en we wonnen met 6-1 of 7-1.
Grootste voetbalkwaliteit: Ik ben goed in een-op-een-situaties en ik heb een goede voorzet.

Nog werken aan: Ik moet mijn rechterbeen meer oefenen en koppen.

Favoriete club behalve Ajax: Chelsea, vanwege Arjen Robben, hij is een voorbeeld voor me.

Mooiste stadion: Het San Siro in Milaan.

Mooiste wedstrijd: Ik speelde vorig jaar met de A1 van Twente tegen Ajax in de competitie. Ajax kon kampioen worden, maar wij wonnen met 4-1. Wij spraken altijd over Ajax als 'de schoffies uit het Westen' en nu speel ik hier zelf. Dat is wel leuk, ik kan mijn teamgenoten die vorig jaar dezelfde wedstrijd speelden ermee pesten. En dat doe ik ook, haha.

Favoriete voetballer: Robben, hij heeft goede acties.

Idool buiten voetbal: Mijn familie staat altijd achter me, ze zijn mijn grootste fans en komen naar alle wedstrijden kijken.

Hoogtepunt in carrière: De overstap naar Ajax. In de wedstrijd tegen Ajax vorig seizoen speelde ik goed, ik gaf twee assists. PSV was ook geïnteresseerd maar ik ben eerst met Ajax gaan praten en dat voelde meteen goed.

Dieptepunt: Toen ik 14 was kwerd ik uitgenodigd voor een selectiewedstrijd met het Nederlands elftal onder 15. De eerste selectie kwam ik door, de tweede niet, dat was een enorme teleurstelling.

Toekomstverwachting: Ik ben ambitieus, ik wil het maximale uit mijn carrière halen. Mijn doel voor dit jaar is bij de selectie te komen, als dat dit jaar niet lukt dan volgend seizoen.

Eerstvolgende wedstrijd: Tegen FC Utrecht, vanavond om 18.30 uur op de Toekomst. Wij gaan winnen, dat moet wel na de vorige wedstrijd (7-1 verlies tegen Vitesse, red.). Vitesse won toen alle duels, het was een kwestie van mentaliteit. We hebben de afgelopen dagen getraind op wat er in die wedstrijd fout ging. Utrecht is een felle ploeg, maar Ajax is top. Dus wij winnen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 21, 2005 6:58 pm

Het is wel opvallend dat een speler waarvan toen hij in de zomerstop kwam iedereen nog zeker was dat hij voor de breedte was en nu opeens meerdere mensen roepen dat hij in het eerste moet spelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 21, 2005 11:55 pm

Er zit nog meer in voor Jong Ajax:
Loting derde ronde Gatorade Cup


RKC Waalwijk - FC Twente
Helmond Sport - De Treffers
Jong Ajax - AGOVV Apeldoorn
FC Utrecht - VVV-Venlo
FC Groningen - ADO Den Haag/SHO
Go Ahead Eagles - Roda JC
FC Eindhoven - FC Emmen
AFC - MVV
NEC - NAC Breda
FC Dordrecht - FC Volendam



*ADO Den Haag en SHO spelen woensdag 28 september
**De duels staan gepland op 25 en 26 oktober
VI
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do sep 22, 2005 9:45 am

Die hebben wel Vitesse uitgeschakeld in Arnhem.. ;)

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 25, 2005 1:21 am

Na de derde ronde van de beker kunnen we dus berekenen wat Jong Vitesse tegen het eerste van Vitesse zou doen... :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 25, 2005 7:04 pm

Wouter schreef:Na de derde ronde van de beker kunnen we dus berekenen wat Jong Vitesse tegen het eerste van Vitesse zou doen... :D
:D

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma sep 26, 2005 9:18 pm

Jong Ajax verliest ook van AZ

Bron: AJAX Netwerk

Jong Ajax blijft moeizaam presteren. Maandagavond ging de ploeg met 2-1 onderuit in Alkmaar tegen Jong AZ. De ploeg staat daarmee met drie punten uit vier duels in de onderste regionen van de beloftencompetitie. Tegenstander AZ en Jong FC Twente gaan aan de leiding.
Is er wel eens een coach van Jong AJAX ontslagen? :blush: ;)

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 26, 2005 9:47 pm

Sja... half Jong Ajax zit bij de selectie van het eerste, met die blessuregolf...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 27, 2005 12:34 am

Ik vind het niet zo erg. De meeste jeugdspelers van Ajax weten niet goed hoe ze om moeten gaan met verliezen (zij het een paar wedstrijden achter elkaar puntverlies of gewoon achter komen in een wedstrijd) en dat zie je terug op het moment dat ze in Ajax 1 komen.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » di sep 27, 2005 1:23 am

Onzin. De druk ligt bij Ajax 1 duizend keer hoger. Al degradeert Ajax 2, het zal niet in de krant komen. Ajax 1 speelt een keer slecht en er is al veel kritiek, laat staan als ze echt wedstrijden achter elkaar gaan verliezen. Het is wel even een verschil of je door wat die-hards van de Toekomst wordt afgezeken of door Johan Derksen en Hugo Borst (en Dil bij Talpa natuurlijk...).

Ik denk niet dat ze door dit verlies mentaal weerbaarder worden. Laat ze lekker bij RBC, Roda of NEC verliezen, daar staat de druk erop, trainers worden ontslagen, clubs kunnen failliet gaan, carrières worden gebroken... Dán leer je met tegenslagen omgaan, niet inn het tweede elftal een keertje verliezen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 27, 2005 7:19 pm

Maar veel jeugdspelers weten ook niet hoe het is om regelmatig achter te komen in een wedstrijd en de wedstrijd op mentaliteit te keren. Dat kunnen ze zo wel leren.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di sep 27, 2005 8:09 pm

Thomas schreef:Maar veel jeugdspelers weten ook niet hoe het is om regelmatig achter te komen in een wedstrijd en de wedstrijd op mentaliteit te keren. Dat kunnen ze zo wel leren.
Dat kunnen ze in het eerste ook wel leren. :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 28, 2005 4:30 am

Als het goed is er dan geen tijd voor. En als het helemaal goed zit dan kunnen ze dat niet leren in het eerste. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 04, 2005 12:17 am

Jong Ajax verliest opnieuw, rood voor Juanfran
--------------------------------------------------------------------------------
3 oktober 2005
Jong Ajax is er opnieuw niet in geslaagd om een wedstrijd te winnen in de Beloftencompetitie. Maandagavond verloren de Ajacieden in eigen huis kansloos met 0-3 van Jong Heerenveen. De formatie van trainer John van den Brom speelde een beschamend slechte wedstrijd.

Al in de eerste minuut kwam Heerenveen door een treffer van Hjalte Bo Norregaard op een 0-1 voorsprong. Jong Ajax was onmachtig iets terug te doen, ook al trad de ploeg aan met de A-selectiespelers Juanfran, Olaf Lindenbergh en Yannis Anastasiou. Het optreden van Juanfran was weinig hoopgevend. De Spanjaard moest het veld met een rode kaart verlaten na een klap in de nek van Sebastiaan Steur.

Jong Ajax bleef er in het vervolg van het duel voor knokken, maar wist niets te creëren. Heerenveen wist nog twee keer het net te vinden. In de 57e minuut versloeg André Hanssen keeper Henrik Moisander met een hard schot. Ken Ilso Larsen bepaalde de eindstand vervolgens via een kopbal op 0-3.

"We waren kansloos", zei Jong Ajax-coach Van den Brom na afloop tegenover Highlow.nl. "In de hele eerste helft hebben we niet één kans gecreëerd. We werden geslacht door standaardsituaties. Dat is al een aantal keren gebeurd. Als je alle goals die we tegen hebben gehad terughaalt, dan hebben we heel wat wedstrijden door dat soort situaties verloren. En dat was vanavond niet anders. Voetballen kunnen ze allemaal, anders zitten ze niet bij Ajax. Ik ben altijd positief: natuurlijk komt het goed. We moeten alleen geduld hebben en ten koste van alles doelpunten voorkomen."
Ajax Online

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 04, 2005 9:04 am

Koeman is ooit gedegradeerd met Barça 2. Benieuwd of Brom dat ook kan. :hypocrite:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma okt 17, 2005 8:34 pm

3-3 uit tegen Jong Volendam. Jong AJAX op een na laatste. (AN)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za okt 22, 2005 9:58 pm

343 schreef:3-3 uit tegen Jong Volendam. Jong AJAX op een na laatste. (AN)
Iedere week een plaats hoger :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie