De plannen van Jan

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door peter » zo mei 24, 2009 8:13 pm

Bij u17 werd dat mij in ieder geval wel duidelijk. Een volledig beeld heb ik alleen niet, maar mij bekruipt dat gevoel ook, Daniel.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Jan

Bericht door Rooie » zo mei 24, 2009 8:18 pm

U16 heeft 10 Ajacieden en 1 Feyenoorder. Valt niet echt een motief in te herkennen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De plannen van Jan

Bericht door Bert » zo mei 24, 2009 8:20 pm

Castillion is een talentvolle aanvaller. Sarpong is een talentvolle middenvelder.

Verder ben ik het er niet mee eens dat er enkel verdedigend ingestelde spelers doorbreken. Het valt me juist op dat het overgrote deel van de spelers niet kan verdedigen. Net als ze niet weten hoe ze moeten aanvallen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De plannen van Jan

Bericht door Daniel » zo mei 24, 2009 8:21 pm

Neefkens schreef:Moeilijk te beoordelen, we hebben bv wel net het Terborg-toernooi gewonnen. feyenoord was daar achtste.

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=10&t=10307
Nouja, de Feyenoord B1 jeugd en A1 jeugd zijn natuurlijk wel kampioen geworden. Kun je wel lekker baseren op een toernooitje van een paar wedstrijden maar zij zijn van heel het seizoen. Kun je zeggen, het gaat niet om het team maar om de spelers dus dat wil niet zeggen, als ik dan zo'n U-17 toernooi bekijk in Duitsland waar de basiself bijna louter uit Feyenoorders en een paar Excelsior (zwaar samenwerkende opleiding toch?) bestaat vind ik dat ook wel wat. En dan heb ik het niet alleen over de papieren versie van dat basiselftal met het aantal Feyenoorders, dat zou nog kunnen omdat er een ex-Feyenoord jeugdopleiding man aan het hoofd staan. Maar als ik die jongens dan zie voetballen, en dan onze B1 (en dan houd ik ook nog de B1 van vorig jaar, welke toch het beste was(!), in het achterhoofd) dan maak ik mij toch wel zorgen hoor..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door Jöhnk » zo mei 24, 2009 8:22 pm

Neefkens schreef:Moeilijk te beoordelen, we hebben bv wel net het Terborg-toernooi gewonnen. feyenoord was daar achtste.

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=10&t=10307
Met eerste elftal spelers Janota en Pedro nota bene.

Ik ben niet zo onder de indruk van de Feyenoord-jeugd. Wijnaldum en Fer schijnen toptalenten te zijn, maar ik zie het niet.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De plannen van Jan

Bericht door Daniel » zo mei 24, 2009 8:26 pm

Bertje schreef:Castillion is een talentvolle aanvaller. Sarpong is een talentvolle middenvelder.

Verder ben ik het er niet mee eens dat er enkel verdedigend ingestelde spelers doorbreken. Het valt me juist op dat het overgrote deel van de spelers niet kan verdedigen. Net als ze niet weten hoe ze moeten aanvallen.
Ik zeg ook, dat ik het niet zeker weet, het is vooral een gevoel gebaseerd op waarnemingen van de laatste tijd (seizoen). Daarnaast heb ik ook niet gezegd of ze kunnen verdedigen of niet, ik had het over (verdedigende) middenvelders en verdedigers die doorbreken. Wat niet wil zeggen dat ze het ook daadwerkelijk kunnen..
Castillion is natuurlijk nog niet doorgebroken, maar vind ik qua talent en speler zeker niet groter dan bijvoorbeeld zo'n Castaignos. Het zijn misschien niet zulke hoogvliegers omdat het hele team poep draait, maar wat er bij Feyenoord is doorgebroken (Fer, Wijnaldum etc.) vind ik toch een stukje meer zeggender dan wat er bij ons is door"gesijpelt"..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door Jöhnk » zo mei 24, 2009 8:28 pm

Daniel_vT schreef: Het zijn misschien niet zulke hoogvliegers omdat het hele team poep draait, maar wat er bij Feyenoord is doorgebroken (Fer, Wijnaldum etc.) vind ik toch een stukje meer zeggender dan wat er bij ons is door"gesijpelt"..
Die spelen alleen maar omdat de rest nog slechter is. Ze doen het dan ook prut, vraag maar aan NAC.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door peter » zo mei 24, 2009 8:29 pm

Het viel mij op dat de goeie voetballers van u17 Feyenoorders waren. Kijk, je kan wel in Oranje spelen, maar dan nog moet je kijken naar kwaliteit. Zo'n Burnet doet namelijk altijd wel mee bij de u12-17, maar kan er werkelijk waar geen zak van.
Verder zegt een kampioenschap me ook niet alles, hoor. Het gaat om die 3 exceptionele talenten die er bij zitten. Op basis van u17 denk ik alleen dat ze in die lichting niet bij Ajax spelen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De plannen van Jan

Bericht door Daniel » zo mei 24, 2009 8:29 pm

Jöhnk schreef:
Daniel_vT schreef: Het zijn misschien niet zulke hoogvliegers omdat het hele team poep draait, maar wat er bij Feyenoord is doorgebroken (Fer, Wijnaldum etc.) vind ik toch een stukje meer zeggender dan wat er bij ons is door"gesijpelt"..
Die spelen alleen maar omdat de rest nog slechter is. Ze doen het dan ook prut, vraag maar aan NAC.
Vind ik prima, maar ze zijn jong. Net als onze talenten ook wisselvallig. Maar de pieken van hen vind ik wel wat hoger dan die van ons hoor. Maar goed, dat is mijn eigen mening, als jij het niet ziet dan zie je het niet..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De plannen van Jan

Bericht door Daniel » zo mei 24, 2009 8:31 pm

Peter schreef:Het viel mij op dat de goeie voetballers van u17 Feyenoorders waren. Kijk, je kan wel in Oranje spelen, maar dan nog moet je kijken naar kwaliteit. Zo'n Burnet doet namelijk altijd wel mee bij de u12-17, maar kan er werkelijk waar geen zak van.
Verder zegt een kampioenschap me ook niet alles, hoor. Het gaat om die 3 exceptionele talenten die er bij zitten. Op basis van u17 denk ik alleen dat ze in die lichting niet bij Ajax spelen.
Precies, dat bedoel ik en dat gevoel heb ik nou ook..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door Jöhnk » zo mei 24, 2009 8:31 pm

Peter schreef:Het viel mij op dat de goeie voetballers van u17 Feyenoorders waren.
Ik zag vooral veel middelmaat die werd afgetroefd door een verzameling Duitse werkertjes. De allerslechtste vond ik trouwens De Vrij. Die blonk uit in balverlies, verkeerd dekken en buitenspel opheffen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door peter » zo mei 24, 2009 8:32 pm

Daniel_vT schreef:
Peter schreef:Het viel mij op dat de goeie voetballers van u17 Feyenoorders waren. Kijk, je kan wel in Oranje spelen, maar dan nog moet je kijken naar kwaliteit. Zo'n Burnet doet namelijk altijd wel mee bij de u12-17, maar kan er werkelijk waar geen zak van.
Verder zegt een kampioenschap me ook niet alles, hoor. Het gaat om die 3 exceptionele talenten die er bij zitten. Op basis van u17 denk ik alleen dat ze in die lichting niet bij Ajax spelen.
Precies, dat bedoel ik en dat gevoel heb ik nou ook..
Kleine kanttekening is dat er bij ons in de jeugd ook Belgen, Denen en anderen rondlopen. Wie weet zijn dat nu net de parels, maar goed.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De plannen van Jan

Bericht door Daniel » zo mei 24, 2009 8:34 pm

Nouja ik vind het belangrijker als er Nederlandse jeugd doorkomt en doorbreekt dan Belgen, Denen of Noren..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door Jöhnk » zo mei 24, 2009 8:36 pm

Daniel_vT schreef:Castillion is natuurlijk nog niet doorgebroken, maar vind ik qua talent en speler zeker niet groter dan bijvoorbeeld zo'n Castaignos.
Dat is moeilijk te zeggen, want jeugdvoetbal is geen seniorenvoetbal. Ik vond dat Castaignos het erg nadrukkelijk van zijn snelheid moest hebben. Komt dat er op het hoogste niveau ook nog uit?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Jan

Bericht door Thijs » di jun 23, 2009 3:34 pm

23 juni 2009
Ajax heeft de trainersindeling van Jong Ajax en de jeugdelftallen rond. Hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink heeft komend seizoen de beschikking over Dennis Bergkamp, die samen met Heini Otto de D2 gaat trainen. Pieter Huistra krijgt met Fred Grim Jong Ajax onder zijn hoede. Grim wordt ook keeperstrainer van Jong Ajax en de A-junioren.
Bergkamp liep afgelopen seizoen stage bij het eerste elftal en Ajax B1. Ook was hij assistent van Johan Neeskens bij Nederland B. In mei slaagde hij voor de verkorte cursus Coach Betaald Voetbal. Komend seizoen heeft hij met Ajax D2 voor het eerst een eigen team onder zijn hoede. In zijn nieuwe functie wordt hij bijgestaan door Heini Otto, die daarnaast nog enkele andere zaken bij de jeugdopleiding gaat doen.

Fred Grim keert na twee seizoenen afwezigheid terug bij Ajax. De voormalige keeper en keeperstrainer van Ajax 1 tekende een contract voor drie seizoenen. Hij krijgt een dubbele functie. Met Pieter Huistra neemt hij de trainingen en de coaching van Jong Ajax voor zijn rekening. Daarnaast krijgt hij de doelmannen van Jong Ajax en de A-jeugd onder zijn hoede.

De jeugdopleiding van Ajax gaat verder zonder C3. Bryan Roy, afgelopen seizoen de coach van dat elftal, wordt individueel trainer bij de bovenbouw en techniektrainer van de onderbouw.

Trainersindeling Jong Ajax en jeugdopleiding:

Jong Ajax: Pieter Huistra & Fred Grim

A1: Frank de Boer & Bob de Klerk
A2: Gery Vink
B1: Robin Pronk
B2: Edmond Claus
C1: Wim Kwakman
C2: Arnold Mühren

D1: Michel Kreek
D2: Dennis Bergkamp & Heini Otto
D3: Ed van Schaijk
E1: Casimir Westerveld
E2: Martin Dorré
E3: Peter van der Hengst
F1: Dennis de Haan

Coördinator onderbouw, tevens techniektrainer: Patrick Ladru
Individuele training bovenbouw & techniektrainer onderbouw: Bryan Roy
Individuele training bovenbouw: Wim Jonk
Ajax.nl
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De plannen van Jan

Bericht door Bert » di jun 23, 2009 3:42 pm

Ik ben benieuwd waarin de rollen van techniektrainer en individuele trainer van elkaar verschillen. Opvallend is in ieder geval dat de techniektrainers enkel in de onderbouw werken en de individuele trainers enkel in de bovenbouw.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door Jöhnk » di jun 23, 2009 3:45 pm

Waar is Hennie de Regt gebleven? Of was die al weg?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door thaumaturgy » di jun 23, 2009 3:47 pm

Jöhnk schreef:Waar is Hennie de Regt gebleven? Of was die al weg?
Die is hoofd jeugdscouting volgens mij.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De plannen van Jan

Bericht door Bert » di jun 23, 2009 3:49 pm

Was volgens mij al weg. Ook opvallend dat de positie van coördinator middenbouw is komen te vervallen. Dit deed Stekelenburg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door Daily Blind » di jun 23, 2009 5:49 pm

Bertje schreef:Ik ben benieuwd waarin de rollen van techniektrainer en individuele trainer van elkaar verschillen. Opvallend is in ieder geval dat de techniektrainers enkel in de onderbouw werken en de individuele trainers enkel in de bovenbouw.
Helemaal niet opvallend. Techniek moet juist op die leeftijd worden aangeleerd. Zodat de basistechnieken op jonge leeftijd al onder controle is. Dan is het de taak aan de trainers en de individuele trainers in de bovenbouw om oa te werken aan handelingssnelheid, tactiek. Tekortkomingen zullen dan voor de individuele trainer zijn om op te hameren!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De plannen van Jan

Bericht door Bert » di jun 23, 2009 5:51 pm

Dit klopt, maar veel de van huidige jeugdspelers zijn in de onderbouw nooit met techniektrainers geconfronteerd. Ervan uitgaande dat de techniektrainingen in de jeugd (voldoende) effect hebben, is er dus een zooi spelers in de bovenbouw met enorme technische tekortkomingen - dit blijkt ook. Juist daarom zou ik techniektrainers ook voor de bovenbouw beschikbaar stellen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De plannen van Jan

Bericht door Daily Blind » di jun 23, 2009 5:59 pm

Bertje schreef:Dit klopt, maar veel de van huidige jeugdspelers zijn in de onderbouw nooit met techniektrainers geconfronteerd. Ervan uitgaande dat de techniektrainingen in de jeugd (voldoende) effect hebben, is er dus een zooi spelers in de bovenbouw met enorme technische tekortkomingen - dit blijkt ook. Juist daarom zou ik techniektrainers ook voor de bovenbouw beschikbaar stellen.
Die ladru zit er al enorm lang. Het is ook meer de vraag doet hij zijn werk goed?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De plannen van Jan

Bericht door Bert » di jun 23, 2009 6:08 pm

Ja, maar Ladru heeft zich niet altijd met alle jeugdspelers in de onderbouw bezig mogen houden.

En of hij zijn werk goed doet: geen idee.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De plannen van Jan

Bericht door joey » di jun 23, 2009 9:50 pm

Bertje schreef:Dit klopt, maar veel de van huidige jeugdspelers zijn in de onderbouw nooit met techniektrainers geconfronteerd. Ervan uitgaande dat de techniektrainingen in de jeugd (voldoende) effect hebben, is er dus een zooi spelers in de bovenbouw met enorme technische tekortkomingen - dit blijkt ook.
Ik ben in elk geval blij dat je dit ziet. Er moet heel wat verbeteren, willen we de voorsprong die we ooit hadden terugkrijgen.

Het gaat vooral om FUNCTIONELE techniek, gogme en creativiteit. Ook tactisch mogen de spelers gerust beter worden. En ze moeten ook leren om meer initiatief te nemen. Kortom, op alle punten moeten ze worden bijgeschoold.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De plannen van Jan

Bericht door Demosthenes » wo jul 01, 2009 11:43 am

Kortom, op alle punten moeten ze worden bijgeschoold.
en dan nog speelvreugde bewaren! :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie