De plannen van Jan

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 12, 2009 11:36 am

Toch zonde...

http://www.ajax.tv/index.php?item=cat&type=new&vid=3423

Zie filmpje over techniektraining.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do mar 12, 2009 12:56 pm

Ach, Tis jammerdat ievertrekt, maar dit kan iemand anders makkelijk overnemen ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De plannen van Jan

Bericht door peter » do apr 23, 2009 8:47 pm

Ajax geeft vervolg aan MBO-opleiding
Het Algemeen Dagblad meldt dat Ajax een vervolg zal geven komend seizoen aan de mbo-opleiding die het dit jaar gestart is. Tijdens de opleiding krijgen dertien talenten uit de jeugdopleiding van de club naast hun voetbalscholing ook vakken die ondersteunend werken voor het beroep van profvoetballer en een trainerscursus.

AN
Vakken ter ondersteuning van het beroep. Zozo.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mei 06, 2009 9:49 pm

Vakken ter ondersteuning van het beroep. Zozo.
Omrekenen in ponden, hoeveelheid kreatine berekenen, contracten verdienen, "de meisjes in het buitenland", want gymnastiek, judo enz. staan al op het programma.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo mei 13, 2009 9:42 am

13/5/2009 - Bergkamp vastgelegd als trainer D-pupillen
(Gepost door RvN)

BRON: Algemeen Dagblad

Het Algemeen Dagblad meldt dat Ajax Dennis Bergkamp voor volgend seizoen heeft vastgelegd als jeugdtrainer. Hij gaat aan de slag bij de D-pupillen. Bergkamp gaat voor twee seizoenen aan de slag, met een evaluatiemoment van zijn kant na één jaar. Bergkamp heeft daarop aangedrongen, omdat hij een goede afweging wil kunnen maken of het vak van trainer iets voor hem is.
Onbegrijpelijk..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 10:42 am

Prima zaak, volgt hetzelfde spoor als Frank de Boer. Ik denk dat Arsenal errug jaloers is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 13, 2009 10:49 am

Neefkens schreef:Prima zaak, volgt hetzelfde spoor als Frank de Boer. Ik denk dat Arsenal errug jaloers is.
Idd. Prima zaak. Ze hebben Dennis nu 1 jaar kunnen beoordelen, dus moet het een bewuste keuze van Ajax zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo mei 13, 2009 11:28 am

De beste man twijfelt of hij het allemaal wel leuk vind. Zo iemand zet je dan niet neer op het hoogste D pupillen team (zeer belangrijke leeftijd in het opleidingstraject)

Frank de Boer was juist erg uitgesproken. Hij wilde juist trainer worden en onderaan beginnen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 11:34 am

Elk mens twijfelt, erg verhelderend om dat iemand gewoon eens toe te zien geven. Hij is gemotiveerd genoeg en laat het nu dan maar zien, Dennis. Voor AJAX én voor jezelf.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 13, 2009 12:13 pm

Bergkamp gaat voor twee seizoenen aan de slag, met een evaluatiemoment van zijn kant na één jaar. Bergkamp heeft daarop aangedrongen, omdat hij een goede afweging wil kunnen maken of het vak van trainer iets voor hem is.
Van zijn kant! Wil hij verder, maar Ajax niet, dan is het betalen? Zo'n afspraak maak te toch voor beide partijen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo mei 13, 2009 11:53 pm

ik snap Ajax serieus niet! Zo ontzettend belangrijke leeftijds klasse is iemand nodig die er vol voor wil gaan. En dan is een twijfelaar echt niet geschikt. Ik heb zelf ruim 3 jaar deze leeftijds klasse getraind en ik kan je vertellen dat je optimaal gemotiveerd moet zijn om 100% rendement uit de groep te krijgen!

peter

Bericht door peter » vr mei 15, 2009 9:18 am

'Sparta zoekt contact met kandidaat Olde Riekerink'
Geschreven op vrijdag, 15 mei om 08:06

Sparta Rotterdam heeft contact gehad met Jan Olde Riekerink, hoofd opleidingen bij Ajax. Dat meldt De Telegraaf. Olde Riekerink is bij de club uit Rotterdam-West in beeld om met ingang van 1 juni als hoofdtrainer aan de slag te gaan. Foeke Booy is met ingang van komend seizoen technisch directeur van FC Utrecht. Het zit de Kasteelheren niet meer in de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer. De gesprekken met Dwight Lodeweges, Adrie Koster en Jan de Jonge werden niet succesvol afgerond. Erwin Koeman, bondscoach van Hongarije, was eveneens benaderd door de Rotterdammers maar geeft de voorkeur aan zijn huidige baan.

Aad de Mos sprak diverse malen met Sparta. De oefenmeester liet donderdag weten van de baan af te zien. "Ze konden me op allerlei gebieden niet genoeg garanties geven. En dan praat ik over het sportieve plaatje. Met de raad van commissarissen heb ik prima gesprekken gehad, maar het gevoel bij de directie was niet zo prettig."

Volgens De Telegraaf was De Mos in de aanloop naar het duel tussen Sparta en Heracles Almelo op 21 maart jongstleden al gepolst. Bij een nederlaag zou hij per directBooy op moeten volgen. Omdat Sparta die wedstrijd met 1-0 won, mocht Booy het seizoen afmaken, maar de gesprekken met De Mos werden gecontinueerd.

VZ
Ik zou hem niet missen, maar het zou wel een ware uittocht betekenen, zeg. Mocht hij vertrekken, dan denk ik dat Danny Blind zijn positie gaat invullen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 15, 2009 9:01 pm

Blind krijgt het maar druk: technisch manager, hoofdtrainer, hoofd opleidingen...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za mei 16, 2009 9:47 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

yr_86

Bericht door yr_86 » za mei 16, 2009 2:14 pm

Laten we hopen dat deze man er met Sparta uitkomt en onze jeugd voortaan met rust zal laten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 16, 2009 2:15 pm

Sparta heeft al een nieuwe trainer.

En met niemand anders!

yr_86

Bericht door yr_86 » za mei 16, 2009 2:17 pm

Dan hoop ik dat er een andere club voor Jan komt! :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 16, 2009 2:28 pm

Wat is er met Jan dat wij niet weten?

peter

Bericht door peter » za mei 16, 2009 4:39 pm

Veel mensen hebben geen hoge pet op van JOR, hoor. Snap nooit zo goed wat die man nu echt goed kan, namelijk.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 16, 2009 4:44 pm

Lekker algemeen zo, is er hier überhaupt iemand die weet hoe hij werkt? Een hoofd opleiding staat niet zo in de picture namelijk. Ik zou het echt niet weten, misschien is het wel een enorme flapdrol, maar het kan net zo goed een toppertje zijn.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za mei 16, 2009 7:25 pm

Ik vind het allemaal wel gemakkelijk om te zeggen dat hij geen goede hoofd-jeugdopleiding zou zijn. In KNVB-verband draait het om: 1) loopt het, 2) leeft het, 3)lukt het en 4)leert het. Ik vind de organisatie prima neergezet. Ik merk het enthousiasme in de jeugd en ook de vastberadenheid om goed te worden.
Alleen op punt 4 heb ik wat op te merken bij Ajax: ik vind dat de jeugdtrainers onvoldoende gecoacht worden en er geen bepaalde richtlijnen bestaan. Er is dus geen plan waardoor iedereen weet wat hij zijn ploeg moet bijbrengen. Vandaar zie je geen goede allroundspelers. Daarmee bedoel ik dat alle basiskwaliteiten gevormd zijn, want bij de senioren moeten talenten alsnog worden bijgespijkerd op sommige vlakken. Juist in die fase moet je al volop bezig zijn met het uitbouwen van kwaliteiten. Dat het nog niet goed verzorgd is, komt door de doelstellingen van de trainers. Het gaat te veel om prestige in het presteren, terwijl ik vind dat de jeugd niet kampioen hoeft te worden. Pas in de A1, als de opleiding bijna voltooid is, moeten die talenten uitblinken. Zouden onze talenten vaker verliezen, krijgen ze meer de gewoonte om te knokken. Sociaal omgaan met elkaar en technisch(creatief) voetbal moet in de Fjes al gebracht worden. Slim voetbal moet pas bij de Dtjes worden gebracht, taktisch voetbal pas in de Btjes. Wedden dat die spelers dan uitstekend materiaal zullen worden?

yr_86

Bericht door yr_86 » zo mei 17, 2009 3:24 am

Neefkens schreef:Lekker algemeen zo, is er hier überhaupt iemand die weet hoe hij werkt? Een hoofd opleiding staat niet zo in de picture namelijk. Ik zou het echt niet weten, misschien is het wel een enorme flapdrol, maar het kan net zo goed een toppertje zijn.
Ja, ik heb met hem gewerkt, en ja het is een flapdrol. Misschien makkelijk om hier neer te zetten, maar kan het niet anders zeggen. In de jeugd moet het gaan om elk individu te verbeteren. Toptalenten moeten worden opgeleid tot topspelers, momenteel worden middelmatige talenten opgeleid tot middelmatige spelers. Dit is begonnen in de tijd van Co als hoofd van de jeugdopleiding. Het individu staat niet centraal maar elk team dient kampioen te worden. Mij maakt het echter geen moer uit of de D1 kampioen wordt, als de topspelers uit dat team maar goed begeleid worden! Helaas wil Jan zoveel mogelijk kampioenen, staat goed op zijn cv...
Laatst gewijzigd door yr_86 op zo mei 17, 2009 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 17, 2009 9:25 am

En wanneer en in welke hoedanigheid heb je met hem gewerkt? Kun je daar meer over vertellen?

En met niemand anders!

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 24, 2009 8:08 pm

Ligt het aan mij, want ik heb het sterke gevoel dat de opleiding van bijvoorbeeld Feyenoord er momenteel vele malen sterker voorstaat dan wij. Bij ons komen er alleen maar (verdedigende) middenvelders of verdedigers door en wat ik gezien heb zijn er bij Feyenoord toch ook een aantal zeer talentvolle aanvallers en zowieso spelers. Ik krijg echt het gevoel alsof het maar slecht gesteld is met onze opleiding..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 24, 2009 8:13 pm

Moeilijk te beoordelen, we hebben bv wel net het Terborg-toernooi gewonnen. feyenoord was daar achtste.

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=10&t=10307

Plaats reactie