Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 22, 2008 9:51 pm

Jong Ajax veel te sterk voor AZ

Alkmaar, 22 sep 2008
Jong Ajax heeft de eerste seizoenszege in de Eredivisie voor Beloften binnen. In Alkmaar werd Jong AZ met liefst 1-5 verslagen. Darko Bodul was met drie treffers flink op schot voor de ploeg van Adrie Koster.

Voor Jong Ajax zorgde de overwinning vooral voor opluchting. Na twee nederlagen (Jong Feyenoord en Jong NEC) en een gelijkspel (Jong Willem II) stonden de Amsterdamse beloften na de eerste drie wedstrijden van het seizoen laag op de ranglijst. ,,Gelukkig zetten we nu weer een stap omhoog", aldus een tevreden coach Adrie Koster na afloop op Sportpark 't Lood. ,,We hebben vandaag goed gespeeld."

De opstelling van Jong Ajax was ten opzichte van vorige week drastisch gewijzigd. Op vier posities in het elftal posteerde Koster een andere speler. Eén van die plekken was voor Daley Blind, die voor het eerst sinds weken weer kon spelen nadat hij geblesseerd was geraakt aan zijn hiel. Ook Siem de Jong, keeper Sergio Padt en Darko Bodul waren nieuw in de basis. A-selectiespelers Vurnon Anita en Javier Martina begonnen, net als tegen Jong NEC, eveneens vanaf de eerste minuut.

De complimenten van Koster gingen vooral uit naar zijn spits Bodul, die voor de rust Ajax op voorsprong bracht toen Jeremain Lens verkeerd terugspeelde. ,,Daardoor werden we wel in het zadel geholpen", erkende Koster. Daylon Claasen zorgde voor de 0-2-ruststand door na een mooie aanval vanaf zestien meter raak te schieten. Jong AZ, dat aantrad met krachten als Lens, Brett Holman, Kees Luijckx, Ari en Milano Koenders, raakte voor de pauze het houtwerk.

Na tien minuten in de tweede helft maakte Bodul zijn tweede doelpunt van de avond. Een corner van Blind belandde bij de spits, die de bal op de borst controleerde en netjes afrondde. Drie minuten later zorgde De Jong voor de 0-4. Nadat een aantal mooie aanvallen, die veelal liepen via de veel vrijlopende Blind en Danilo, niet tot goals werd omgezet, doelpuntte Bodul zijn derde op aangeven van Martina. Zes minuten voor het einde redde Luijckx de eer namens Jong AZ door een vrije trap achter Padt te schieten.

Opstelling Jong Ajax:
Padt; Will, Alderweireld, Anita, Goossens; Claasen, De Jong, Blind; Martina (75. Hasselbaink), Bodul, Danilo (75. Lewis).
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » ma sep 22, 2008 11:22 pm

Een vriend van me was erheen. (een az-fan).

De Jong was volgens hem erg goed en Blind zelfs indrukwekkend. Mja de topper van de avond was "een fantastische argentijn".... Ik neem aan dat ie Bodul bedoelde.. :biggrin.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di sep 23, 2008 8:34 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di sep 23, 2008 9:29 am

Positief, er komen dus weer wat grote talenten aan. Laat maar komen!!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di sep 23, 2008 9:34 am

De Dominee schreef:Positief, er komen dus weer wat grote talenten aan. Laat maar komen!!
Wie bedoel je? Blind, omdat Vedette dat schrijft? Bodul omdat hij drie keer scoort? De andere wedstrijden ook gezien?

Wie heeft Dylan Claassen dit seizoen al een paar keer live zien voetballen? Hoe ontwikkelt hij zich? Iemand op de training geweest?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di sep 23, 2008 9:37 am

Ik heb net ook op andere Ajax fora gelezen over deze wedstrijd en zij spreken unaniem lovende woorden over Bodul, Blind en Claasen.

Leg dat naast de al lovende kritieken uit het (recente) verleden en ik ben positief gestemd over deze heren. Mag dat niet meer zonder een heel seizoen langs de kant te hebben gestaan ofzo? Kom op zeg.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 23, 2008 9:38 am

Ik blijf het overigens wel apart vinden dat die Goossens nog altijd meehobbelt. Stond altijd te boek als een groot talent, maar die doorbraak lijkt er nooit te komen. Of zou Ajax nog altijd hopen dat het wat wordt?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di sep 23, 2008 9:42 am

De Dominee schreef:Ik heb net ook op andere Ajax fora gelezen over deze wedstrijd en zij spreken unaniem lovende woorden over Bodul, Blind en Claasen.

Leg dat naast de al lovende kritieken uit het (recente) verleden en ik ben positief gestemd over deze heren. Mag dat niet meer zonder een heel seizoen langs de kant te hebben gestaan ofzo? Kom op zeg.
Je hoeft voor mij helemaal niet langs de kant te staan, maar als je info van ajax.nl komt, dan hecht ik er niet veel waarde aan, daar lees je nooit iets kritisch.

Ik kan je het wel aanbevelen, een keer naar een jeugdwedstrijd gaan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di sep 23, 2008 9:43 am

Demosthenes schreef:
De Dominee schreef:Ik heb net ook op andere Ajax fora gelezen over deze wedstrijd en zij spreken unaniem lovende woorden over Bodul, Blind en Claasen.

Leg dat naast de al lovende kritieken uit het (recente) verleden en ik ben positief gestemd over deze heren. Mag dat niet meer zonder een heel seizoen langs de kant te hebben gestaan ofzo? Kom op zeg.
Je hoeft voor mij helemaal niet langs de kant te staan, maar als je info van ajax.nl komt, dan hecht ik er niet veel waarde aan, daar lees je nooit iets kritisch.

Ik kan je het wel aanbevelen, een keer naar een jeugdwedstrijd gaan.
Ik zou graag gaan, maar heb er echt geen tijd voor. Toevallig wilde ik tegen AZ gaan (woon in Alkmaar) maar helaas bleek dat niet mogelijk. Ben al blij dat ik (nagenoeg) alle Ajax thuiswedstrijden dit jaar in de ArenA ga zien. Alhoewel...blij. :blush.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di sep 23, 2008 2:53 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di sep 23, 2008 5:44 pm

Blind en Claasen schijnen goed te hebben gespeeld ja.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di sep 23, 2008 9:37 pm

Volgens het Noord Hollands Dagblad was Bodul erg goed, vooral sterk.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » di sep 23, 2008 9:59 pm

gaizka schreef:Volgens het Noord Hollands Dagblad was Bodul erg goed, vooral sterk.
Op www.ajax.tv is de samenvatting te bekijken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 23, 2008 10:26 pm

gaizka schreef:Volgens het Noord Hollands Dagblad was Bodul erg goed, vooral sterk.
Wat schreven ze precies, Gaizka?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 23, 2008 11:39 pm

Pierre schreef:
gaizka schreef:Volgens het Noord Hollands Dagblad was Bodul erg goed, vooral sterk.
Op www.ajax.tv is de samenvatting te bekijken.
Heheh, met een ouderwetse Adrie Koster die de wedstrijd navertelt. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 25, 2008 3:30 pm

De Dominee schreef:Ik heb net ook op andere Ajax fora gelezen over deze wedstrijd en zij spreken unaniem lovende woorden over Bodul, Blind en Claasen.


Ik zou er geen weddenschap op durven afsluiten dat Daley Blind het gaat halen. Ik vind dat hij de afgelopen twee jaar weinig progressie heeft gemaakt. Hij kan aardig ballen, maar hij is stijf links en het ziet er bij hem allemaal erg vrijblijvend (zeg maar slapjes) uit. Dat type speler moet dwingend aanwezig zijn. Let wel, er schuil zeker een profvoetballer in hem. Maar of hij goed genoeg is voor de top, is een tweede.

Inmiddels ben ik erg benieuwd naar Claasen. Iemand die zich waagt aan een analyse van deze speler?
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do sep 25, 2008 3:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 25, 2008 4:03 pm

Heb hem al een tijdje niet zien spelen, maar in de B-jeugd/A1 was hij langzaam en alleen linksbenig. Een soort Jan Arie v.d. Heijden en die laatste haalt het volgens mij niet in het moderne voetbal of je moet een paar spelers het vuile werk voor hem laten doen (en dat kan internationaal niet)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 25, 2008 4:13 pm

Het is wel een type speler dat veel baat heeft bij ervaring. Hij moet het van zijn inzicht hebben. Ja, net als zijn vader.

Voorlopig verwacht ik hem niet in Ajax 1. Daar lijkt hij me nog niet klaar voor.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do sep 25, 2008 4:56 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 25, 2008 11:29 pm

Vedette-10- schreef:Maduro kon het toch ook direct?
Hij was zelfs direct aanvoerder van Jong Ajax. Ik snap dat beschermen niet, je houdt ze uit de wind. Zijn ze niet gebaat bij die tegenwind om sterker te worden?
Wat kon Maduro direct?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr sep 26, 2008 8:16 am

In Oranje spelen. :icon_wink.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr sep 26, 2008 12:05 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 29, 2008 7:45 pm

Jong Ajax heeft met 3-4 bij kampioen Jong Twente gewonnen, goals van Ajaxkant waren van Gabri, Danilo, Rommedahl en Bodul.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 29, 2008 9:31 pm

Gabri viert rentree bij Jong Ajax met winst

Hengelo, 29 sep 2008
Gabri heeft tijdens de uitwedstrijd van Jong Ajax bij Jong FC Twente zijn rentree op het voetbalveld gemaakt. Met de Spaanse middenvelder in de ploeg van Adrie Koster werd in de Eredivisie voor Beloften met 3-4 gewonnen.

Het duel in Hengelo begon met de nodige vertraging. De spelers van Jong Ajax kwamen door een ongeluk op de A1 pas laat aan op het trainingscomplex van FC Twente. Daarop werd in overleg met de scheidsrechter bepaald dat de wedstrijd een kwartier later van start zou gaan. Toen om 18.45 uur werd gefloten voor de aftrap maakte naast Gabri ook Laurent Delorge voor het eerst sinds de bekerwedstrijd tegen Jong Volendam van 8 september zijn opwachting. De Belg werd naast Toby Alderweireld in de verdediging geposteerd. Dennis Rommedahl, afgelopen zondag nog negentig minuten op de bank bij Ajax - Vitesse, begon vanaf de linkervleugel. Javier Martina startte aan de rechterkant.

Voor Gabri zat het duel er na een uur spelen op. De moegestreden speler werd gewisseld voor Christian Supusepa en had een belangrijk aandeel in de uiteindelijke overwinning. Danilo had in de 41ste minuut de openingstreffer van Jong FC Twente-spits Marco Arnautovic ongedaan gemaakt. Op slag van rust zorgde Gabri voor een positieve ruststand voor Jong Ajax: 1-2.

Koud uit de kleedkamers bracht Stein Huysegems de stand weer in evenwicht. In een tijdsbestek van zes minuten leek Jong Ajax echter alsnog de wedstrijd te beslissen. Dennis Rommedahl maakte in de 57ste minuut 2-3 waarna Darko Bodul zijn goede optreden van vorige week tegen Jong AZ, waarin hij drie keer scoorde, een vervolg gaf met een doelpunt. Het bleek net genoeg voor de overwinning. Michael Simpelsberger deed een kwartier voor het einde nog iets terug namens Jong FC Twente (3-4), maar de stormloop op het doel van goalie Sergio Padt leverde geen doelpunten meer op.

Coach Adrie Koster was na afloop tevreden over de drie punten, maar vond dat zijn elftal het onnodig spannend had gemaakt. ,,Het was niet zo goed als tegen Jong AZ, maar wel weer erg spectaculair." De trainer plaatste een kanttekening: ,,Als we met 2-4 voorstaan, vind ik dat de wedstrijd uitgespeeld moet worden. Doordat Twente toch nog scoorde, hebben we het nog erg moeilijk gekregen." Door de tweede overwinning op rij zet Jong Ajax een volgende stap op weg naar de bovenste plaatsen in de Eredivisie voor Beloften. Het team heeft zeven punten uit vijf wedstrijden.

Opstelling Jong Ajax:
Padt; Will, Alderweireld, Delorge, Goossens; Gabri (60. Supusepa), Danilo, Blind; Martina, Bodul en Rommedahl.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie