Seizoen 2005/2006 AJAX A1

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 27, 2005 6:05 pm

Vandaag heb ik Ajax A1-AZ A1 gezien (uitslag 5-3), verslag volgt later.

Ajax scoorde gemakkelijk, maar de verdediging was dramatisch!
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 27, 2005 6:36 pm

Ik wilde net zeggen dat ik er naar uitkeek, Joey. Inmiddels is er al een groot verslag geplaatst door Demosthenes.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 27, 2005 7:07 pm

Thomas schreef:Ik wilde net zeggen dat ik er naar uitkeek, Joey. Inmiddels is er al een groot verslag geplaatst door Demosthenes.
Daar gaan we weer! Word ik weer gestenigd? Een topic over één wedstrijd (tegen AZ) sluiten en hier verder gaan?? Een topic over één wedstrijd is toch iets totaal anders dan "de A1 bespreken", dan gaat het over iets globaals. :sneaky1:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 27, 2005 7:08 pm

Demosthenes schreef:Hij is geen plakker aan de lijn, zoekt het centrum op, heeft een goede vrije trap en werkt hard (hij redde een keer als rechtsback!!!). Passeren lukte vandaag niet zo, maar hij kan dat wel. Een voorzet geven? Vandaag niet gezien, want wie stond er om de bal te ontvangen???

Meer versalgen? Ik heb regelmatig en verslag op het AN gezet, maar kreeg er geen reacties op, m.a.w. ik beb mijn reactie nu op beide fora gezet.

Op het AN staat een topic over wanneer Vurnon Anita in het eerste debuteert. gezien het aantal reacties zijn het vooral posters die hem nog nooit hebben zien spelen, vrees ik, want zoveel supporters had B1 vorig jaar niet. Ajax moet het hebben van de jeugd, maar krijgt bij jeugdwedstrijden maar weinig supporters!!! :nooo:

Ik zie niet veel wedstrijden per jaar, ik woon in Rotterdam, bezoek feyenoord -A1 - Ajax A1 niet en heb geen tijd om steeds naar de Toekomst te rijden. Ga ik, dan lever ik wel een verslag, soms hier, soms op het AN?
Ik kom nooit op AN. Maar jij denkt dat John Goossens het wel gaat redden?

En ook al zien we dit soort verslagen niet vaker dan nog werd deze erg gewaardeerd. :yes:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za aug 27, 2005 7:20 pm

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Ik wilde net zeggen dat ik er naar uitkeek, Joey. Inmiddels is er al een groot verslag geplaatst door Demosthenes.
Daar gaan we weer! Word ik weer gestenigd? Een topic over één wedstrijd (tegen AZ) sluiten en hier verder gaan?? Een topic over één wedstrijd is toch iets totaal anders dan "de A1 bespreken", dan gaat het over iets globaals. :sneaky1:
Relax Demo.

Demo op AT: :worshippy: :worshippy: :worshippy: !! Bedankt voor de verslagen, meesterlijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za aug 27, 2005 7:21 pm

Er wordt hier niemand gestenigd, ben je gek.
We zijn veel te blij met dit soort verslagen :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 27, 2005 8:07 pm

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Ik wilde net zeggen dat ik er naar uitkeek, Joey. Inmiddels is er al een groot verslag geplaatst door Demosthenes.
Daar gaan we weer! Word ik weer gestenigd? Een topic over één wedstrijd (tegen AZ) sluiten en hier verder gaan?? Een topic over één wedstrijd is toch iets totaal anders dan "de A1 bespreken", dan gaat het over iets globaals. :sneaky1:
Uhm Demo. Kan je misschien even in de door jou aangemaakte topic over die wedstrijd kijken. Misschien naar die post waar ik je bedank en vraag om het vaker te doen... :sad:

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 28, 2005 7:10 am

We vinden het gewoon handiger om het seizoen 2005/2006 van A1 in 1 topic te houden. Anders staat er over de diverse jeugdteams in 1 zone van alles door elkaar, bij elkaar leest het makkelijker.
Zo heeft Demosthenes het ook al gedaan voor de A2 :xyxthumbs:

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 28, 2005 2:36 pm

Ajax A1 wint Noord-Hollandse derby

Amsterdam, 27 augustus 2005
Ajax A1 heeft de provinciale derby tegen AZ met 5-3 gewonnen. Op de beslissende momenten sloegen de Amsterdammers toe. De Alkmaarders waren gevaarlijk, maar verzuimden te vaak de kansen te benutten.

Al na vijf minuten kon Ajax de Alkmaarse doelman verschalken. De in juni tot talent van De Toekomst bekroonde Murat Yildirim schoot Ajax tegen de verhouding in naar een 1-0 voorsprong. AZ kwam in de 24ste minuut verdiend langszij, 1-1, maar een minuut later had Ajax de leiding weer genomen. John Goossens werd gevloerd en benutte de toegekende strafschop zelf, 2-1.
In de fase na de goal kregen de gasten liefst drie mogelijkheden om de achterstand ongedaan te maken, maar slaagden daar mede door goed werk van doelman Marco van Duin niet in. Daarom kon John Goossens, die over een dikke week met Oranje onder 17 naar WK in Peru vertrekt, zijn tweede goal van de middag maken. Dat deed hij door een vrije trap schitterend achter de AZ-doelman te trappen, 3-1. Twee minuten voor rust zette hij bijna nog de zeer geflatteerde 4-1 op het scorebord, maar dit keer kwam zijn inzet uit een vrije trap tegen de lat, waardoor het team van trainer Sonny Silooy met een 3-1 voorsprong ging rusten.

Vier minuten na rust volgde AZ het voorbeeld van Goossens en joeg de bal uit een vrije trap achter Van Duin, 3-2. Een moeilijke en spannende fase voor Ajax brak aan, want de Alkmaarders waren wederom zeer gevaarlijk. Net toen Ajax leek te zwichten onder de druk, scoorde Vurnon Anita de 4-2. Zijn schot werd aanvankelijk gekeerd, maar de alerte jeugdinternational - ook hij gaat naar het WK - was in de rebound succesvol.
Negen minuten voor tijd bracht Ivo de Heus de stand op 5-2. Hij gaf na drie eerdere pogingen van ploeggenoten de bal de beslissende zet over de lijn. Dat het vijf minuten voor tijd nog 5-3 werd, gaf aan dat de Noord-Hollandse derby deze zaterdagmiddag op de toekomst een zeer hoge aantrekkelijkheids factor had.

Opstelling Ajax A1:
Van Duin; Burgzorg, De Heus, Slijngard, Liesek (60. Sterk): Anita, Yildirim (50. Zijler), Sarpong; Weirauch (75.Hasselbaink), Poepon, Goossens (82. Reuser).


ajax.nl
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 28, 2005 3:28 pm

Ajax-Feyenoord zit nu in mijn hoofd, maar toch proberen een verslagje te schrijven. Gisteren wonnen we tenminste wel. :X

Eerst heb ik een deel van Ajax A2 tegen Volendam gezien. Uitslag 5-1, heb ik me laten vertellen (er was geen scorebord). De A2 liep in de tweede helft simpel uit via drie doelpunten van Jordi Brouwer, vorig jaar de topscorer van de B1. Deze Jordi is lang voor zijn leeftijd en had het gisteren te gemakkelijk.Men overweegt hem over te hevelen naar de A1, de definitieve indeling van de teams is nog niet bekend. In de eerste helft deed Marijn Sterk mee, die later zou invallen bij de A1. De rechtsbuiten, Melvin de Groot, is wel een aardig spelertje, maar klein van stuk.

Dan de A1.

Ajax speelde 4-3-3.

1 Van Duin/2 Burgzorg, 3 De Heus, 4 Slijngaard, 5 Liesdek/6 Anita, 20 Yildirim, 8 Sarpong/ 7 Weihrauh, 9 Poepon, 11 Goossens

Een zeer jong team: De Heus, Liesdek, Anita, Sarpong en Goossens zijn eerstejaars A. De tactiek kwam erop neer de grote en balvaste Poepon aan te spelen, zodat spelers konden bijsluiten. Dat lukte in de eerste helft een aantal keren. Verder werd de aanvoerder van AZ A1, Ruud Vormer (international o/17) het spelen belet. Vormer kwam daardoor amper aan de bal en werd in de rust gewisseld. Hij maakt trouwens een iets te zware indruk, die Vormer.

De verdediging van Ajax, met de onzekere Van Duin, maakte van meet af aan een chaotische indruk. De spelers bleken fysiek niet opgewassen tegen hun tegenstanders, met name de 10 van AZ was een plaag. Donovan Slijngaard, die de verdediging zou moeten organiseren (hij speelde in de Blind-rol) viel op door zijn impulsieve en laconieke spel. Dit is niet als compliment bedoeld! Bovendien verloor hij bijna alle kopduels omdat hij een kop kleiner was dan zijn tegenstander.

Op het middenveld vond ik de hooggeprezen Anita vooral flets spelen. Op een schot na, waarvan hij zelf de rebound benutte, zat hij niet in de wedstrijd. Nou is hij jonger en fysiek minder sterk dan zijn tegenstander, maar ik heb vergeefs gewacht op een flits, iets dat bijzondere klasse verried. Ik heb ook Van der Vaart op die leeftijd in de A1 zien spelen- die toonde die klasse wel.

Sarpong is nog licht, maar balvaardig en hij heeft zeker inzicht. Maar het duurt nog even voor we die in de Arena zullen zien.

Yildirim speelde op 10. Hij is handig aan de bal maar licht, en moet imo het spel voor zich hebben. Hij scoorde wel, een schuiver na een strakke voorzet van rechts van de voet van Weihrauch. In de rust werd hij gewisseld. Ik vind dit wel een speler met mogelijkheden.

Poepon speelde nu sterker dan ik hem voorheen heb zien doen. Hij hield de bal goed vast en is fysiek sterk. Redelijk snel en heeft een soort actie in huis. In de eerste helft speelde hij op 9, daarna op 10. Het eerste ging hem beter af. In de eerste helft soleerde hij eenmaal door de verdediging van AZ en mocht op de rand van de zestien een doodschop incasseren, ik meen van Vormer. Die kwam er met geel af, onbegrijpelijk. De vrije trap doe volgde werd door Goossens op de lat geschoten.

Goossens speelde linksbuiten. Een vooral snelle speler met een goede traptechniek. Een actie heb ik niet van hem gezien. Hij heeft zijn momenten, zoals bij de 2-1, die hij zelf inschoot uit een penalty nadat hij in een counter was gevloerd. Hij scoorde ook 3-1 uit een vrije trap en toen zagen we hem weer een hele tijd niet.

Per Weihrauch speelde rechtsbuiten. Die jongen kan ballen, maar hij heeft een gebrekkige startsnelheid (eenmaal op gang is hij wel snel) en tactisch lijkt het nergens op.Hij stond regelmatig het veld breed te houden terwijl de rest aan het knijpen was! Op 9 was hij niet goochem genoeg, hij werd keer op keer afgefloten. Halverwege de tweede helft werd hij gewisseld.

In de tweede helft ging Sergio Zijler rechtsbuiten spelen. Hij is snel en heeft een actie in huis, maar veel speelde hij niet klaar.Marijn Sterk kwam voor Liesdek, zeker een verbetering. Sterk behield de rust, daar was hij de enige in. Hasselbaink en Reuser hebben ook nog meegedaan, maar te kort om een beeld van te krijgen.

Het team werd gecoacht door Sonny Silooy. Diens tactiek werkte in de eerste helft redelijk, maar nadat bij AZ Vormer uit de ploeg was gegaan en bij Ajax Weihrauch in de spits ging spelen, verloor onze ploeg de grip op de wedstrijd. Van de wissels was alleen die van Sterk voor Liesdek effectief.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 28, 2005 5:52 pm

Drie verslagen, waarvan één van ajax.nl

Mijn reactie op het verslag van Joey; niet om te denken dat ik het beter weet (doe ik wel :D ), maar om wijzer te worden.

De cursieve tekst is die van Joey.

Deze Jordi is lang voor zijn leeftijd en had het gisteren te gemakkelijk.Men overweegt hem over te hevelen naar de A1, de definitieve indeling van de teams is nog niet bekend.

Hij had het te gemakkelijk, omdat Volendam in de eerste helft alles gegeven had. Hij blijft in mijn ogen te nonchalant, wacht te lang en verspeelt de bal te gemakkelijk. Mijn ervaring is vooral gebaseerd op (begin) vorig seizoen. Hij topscorer? Ja, maar de doelpunten van gisteren kwamen niet door bijzondere klasse, op één geplaatst schot na. Het tempo lag bij de A2 veel lager dan bij de A1.

Een zeer jong team: De Heus, Liesdek, Anita, Sarpong en Goossens zijn eerstejaars A.

Wanneer ben je A-speler, wanneer B-speler? Wie kent de peildata? Op showtime.nl heb ik wat gegevens van A-spelers gevonden en het lijkt me inderdaad een erg jong team. De vier die je noemt speelden vorig jaar inderdaad in de B1 je zou verwachten dat het nu eerstejaars-A waren. Vurnon Anita is volgens mij echter nog B-speler (4 april 1989 geboren)

Op showtime.nl zag ik dat Jasper Kok (nu Jong Ajax) op 2 -1 – 1986 is geboren. Hij speelde vorig jaar nog in A1 (en A2! Wie heeft hem een contract aangeboden?) dat betekent dat dit seizoen spelers die in 1987 zijn geboren A-junior zijn (tweedejaars) en dat spelers die in 1988 zijn geboren eerstejaars-A zijn. Verbeter me als ik een denkfout maak.

In dat geval zijn (bron: showtime.nl) de volgende spelers eerstejaars A: Ivo de Heus, John Goossens, Dion Liesdek, Jeffrey Sarpong, Per Weihrauch en invaller Marvin Hasselbaink. Anita is dan B-junior.

Van Jong Ajax zouden dan Stanley Aborah, Johan Plat, Jan Vertonghen, Murat Yildirim (deed gisteren mee) en Javier Martina mee mogen doen met A1. Van Ajax 1L Ryan Babel en Edgar Manucharyan!

De verdediging van Ajax, met de onzekere Van Duin, maakte van meet af aan een chaotische indruk. De spelers bleken fysiek niet opgewassen tegen hun tegenstanders, met name de 10 van AZ was een plaag. Donovan Slijngaard, die de verdediging zou moeten organiseren (hij speelde in de Blind-rol) viel op door zijn impulsieve en laconieke spel. Dit is niet als compliment bedoeld! Bovendien verloor hij bijna alle kopduels omdat hij een kop kleiner was dan zijn tegenstander.

Mee eens, op Marco van Duin na. In mijn verslag schreef ik ook over de te kleine spelers (zeker vergeleken met de spits van AZ). Silooy had waarschijnlijk geen grotere spelers tot zijn beschikking, Slijngaard zal wel vaker tegen een grotere tegenstander spelen (bij feyenoord loopt soms een 2.00 meter in de spits!)

Poepon speelde nu sterker dan ik hem voorheen heb zien doen. Hij hield de bal goed vast en is fysiek sterk. Redelijk snel en heeft een soort actie in huis. In de eerste helft speelde hij op 9, daarna op 10. Het eerste ging hem beter af. In de eerste helft soleerde hij eenmaal door de verdediging van AZ en mocht op de rand van de zestien een doodschop incasseren, ik meen van Vormer. Die kwam er met geel af, onbegrijpelijk.

Hebben we beiden een keer een goede Poepon gezien! Die doodschop was inderdaad rood waard.

Het team werd gecoacht door Sonny Silooy. Diens tactiek werkte in de eerste helft redelijk, maar nadat bij AZ Vormer uit de ploeg was gegaan en bij Ajax Weihrauch in de spits ging spelen, verloor onze ploeg de grip op de wedstrijd.

In de eerste helft vond ik AZ gevaarlijker (zeker die nummer 10) dan in de tweede helft. AZ was in de tweede helft de eerste vijf minuten en de laatste tien (door opportunisme) gevaarlijk.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 28, 2005 9:40 pm

Demosthenes schreef:Mijn reactie op het verslag van Joey; niet om te denken dat ik het beter weet (doe ik wel :D ), maar om wijzer te worden.
O, ongetwijfeld. Ik zie de A1 ook een keertje spelen. Wat ik schrijf is dus een momentopname.
Hij had het te gemakkelijk, omdat Volendam in de eerste helft alles gegeven had. Hij blijft in mijn ogen te nonchalant, wacht te lang en verspeelt de bal te gemakkelijk. Mijn ervaring is vooral gebaseerd op (begin) vorig seizoen. Hij topscorer? Ja, maar de doelpunten van gisteren kwamen niet door bijzondere klasse, op één geplaatst schot na. Het tempo lag bij de A2 veel lager dan bij de A1.
Grappig dat je het woord nonchalant noemt, want zijn moeder vertelde me dat dat precies is wat Ajax op hem aan te merken had: te nochalant. Ik heb overigens nergens gezegd dat hij beschikte over bijzondere klasse. Maar het ging hem wel gemakkelijk af, al zal dat zeker ook gekomen zijn doordat Volendam op was.
Wanneer ben je A-speler, wanneer B-speler? Wie kent de peildata? Op showtime.nl heb ik wat gegevens van A-spelers gevonden en het lijkt me inderdaad een erg jong team. De vier die je noemt speelden vorig jaar inderdaad in de B1 je zou verwachten dat het nu eerstejaars-A waren. Vurnon Anita is volgens mij echter nog B-speler (4 april 1989 geboren)
Ik dacht (maar weet niet zeker) dat 1 augustus de grens was.

Op showtime.nl zag ik dat Jasper Kok (nu Jong Ajax) op 2 -1 – 1986 is geboren. Hij speelde vorig jaar nog in A1 (en A2! Wie heeft hem een contract aangeboden?) dat betekent dat dit seizoen spelers die in 1987 zijn geboren A-junior zijn (tweedejaars) en dat spelers die in 1988 zijn geboren eerstejaars-A zijn. Verbeter me als ik een denkfout maak.[/quote]

De A1 is de lichting die nog 18 moet worden, dus nog geen 18 is op 1 augustus dit jaar. Dat betekent dus van 1 augustus 1987 en later.

In dat geval zijn (bron: showtime.nl) de volgende spelers eerstejaars A: Ivo de Heus, John Goossens, Dion Liesdek, Jeffrey Sarpong, Per Weihrauch en invaller Marvin Hasselbaink. Anita is dan B-junior.
Inderdaad.
Van Jong Ajax zouden dan Stanley Aborah, Johan Plat, Jan Vertonghen, Murat Yildirim (deed gisteren mee) en Javier Martina mee mogen doen met A1. Van Ajax 1L Ryan Babel en Edgar Manucharyan!
Babel ook nog steeds?
Mee eens, op Marco van Duin na. In mijn verslag schreef ik ook over de te kleine spelers (zeker vergeleken met de spits van AZ). Silooy had waarschijnlijk geen grotere spelers tot zijn beschikking, Slijngaard zal wel vaker tegen een grotere tegenstander spelen (bij feyenoord loopt soms een 2.00 meter in de spits!)
Van Duin was een paar keer lelijk aan het grabbelen, maar wat wil je met deze verdediging voor zijn neus. Echter, voor mijn gevoel had hij beter kunnen coachen.
Hebben we beiden een keer een goede Poepon gezien! Die doodschop was inderdaad rood waard.
Inderdaad, hij was goed, met name in de eerste helft. Een 10 vind ik hem niet. Daarvoor mist hij toch de explosiviteit.
In de eerste helft vond ik AZ gevaarlijker (zeker die nummer 10) dan in de tweede helft. AZ was in de tweede helft de eerste vijf minuten en de laatste tien (door opportunisme) gevaarlijk.
Ik bedoel meer dat er in de eerste helft meer lijn in het spel zat, al ben ik niet kapot van de manier waarop dat bereikt wordt, namelijk door lange ballen op Poepon. In de tweede helft speelde Ajax rommelig, met veel balverlies en weinig grip op het middenveld.
Het niveau van de eerste helft was sowieso beter. Van beide kanten.
Wat vind jij van John Goossens? Hij had een paar beslissende acties, maar was ook lange tijd onzichtbaar. Zo op het oog een tweede Andy van der Meijde: goede trap en sprint, maar weinig actie.
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » zo aug 28, 2005 10:14 pm

Babel is 19-12-86 geboren en mag dus niet met de A-junioren meedoen. Bij de A-junioren mag je nog meespelen als je in het jaar 1987 geboren bent (hele jaar dus, geen 1 augustus). Verder vind ik het opmerkelijk dat Liesdek met de A1 mee deed; hij was het grootste deel van vorig seizoen zelfs reserve bij B1. Centraal achterin kan Silooy misschien bij de A1 eens Sterk proberen en dan Slijngard linksback. Ben benieuwd hoe deze A1 zich weet te houden in een competitie waar de verschillen tussen de meeste ploegen over het algemeen zeer klein zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 28, 2005 10:22 pm

Chivu 05 schreef:Babel is 19-12-86 geboren en mag dus niet met de A-junioren meedoen. Bij de A-junioren mag je nog meespelen als je in het jaar 1987 geboren bent (hele jaar dus, geen 1 augustus).
Dank voor de correctie. :xyxthumbs:
Verder vind ik het opmerkelijk dat Liesdek met de A1 mee deed; hij was het grootste deel van vorig seizoen zelfs reserve bij B1.
Liesdek viel me niet mee, hij werd niet voor niets gewisseld.
Slijngaard linksback? Kan hij daarvoor de discipline opbrengen?
Ben benieuwd hoe deze A1 zich weet te houden in een competitie waar de verschillen tussen de meeste ploegen over het algemeen zeer klein zijn.
Kan een probleem worden tegen fysiek sterke ploegen. Anita en Sarpong zullen meer initiatief moeten nemen dan ze gisteren deden. Wat me wel opviel: dit elftal kan zeker op de counter spelen. Goossens met name maar ook Weihrauch beheersen dat spelletje goed. (Waarbij ik me afvraag wat je aan deze spelers hebt in de kleine ruimte.)
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » zo aug 28, 2005 10:28 pm

Ik weet niet of Slijngard daar de discipline voor op kan brengen om linksback te spelen, maar in de wedstrijden tegen fysieke tegenstanders zie ik liever Sterk centraal achterin.

Wat Anita en Sarpong betreft, is het te hopen dat ze zich tijdens het WK Onder -17 goed kunnen ontwikkelen onder maximale weerstand (Ik ga er van uit dat zij samen met Vormer van AZ het middenveld zullen vormen tijden het WK).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 28, 2005 10:46 pm

Chivu 05 schreef:Wat Anita en Sarpong betreft, is het te hopen dat ze zich tijdens het WK Onder -17 goed kunnen ontwikkelen onder maximale weerstand (Ik ga er van uit dat zij samen met Vormer van AZ het middenveld zullen vormen tijden het WK).
Ik ben benieuwd hoe ze zich zullen houden tegen bijvoorbeeld Brazilië, daar zitten ze toch mee in de poule? Hopelijk groeien ze ook nog een beetje, want het zijn kleine mannetjes.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 30, 2005 4:00 pm

Kan een probleem worden tegen fysiek sterke ploegen. Anita en Sarpong zullen meer initiatief moeten nemen dan ze gisteren deden. Wat me wel opviel: dit elftal kan zeker op de counter spelen. Goossens met name maar ook Weihrauch beheersen dat spelletje goed. (Waarbij ik me afvraag wat je aan deze spelers hebt in de kleine ruimte.)
Kan vanavond direct gecontroleerd worden. Ik heb Ado A1 tegen feyenoord A1 gezien (sorry, werd uitgenodigd :D ) en dat waren twee fysieke ploegen. Grote, sterke spelers van beide kanten, m.n. in de verdediging en op het middenveld.

Vorig jaar speelde B1 0-0 tegen ADO (in Den Haag). opvallende gebeurtenissen? John Goossens die zijn directe tegenstander 20 minuten doldraaide, waarna hij van achteren werd neergemaaid en het veld kon verlaten (dit tot genoegen van de Haagse coach; ik stond bij de dug-out, schandalig gedrag van die man) en Jordy Brouwer die vijf keer alleen voor de keeper verscheen (Krul die nu bij Newcastle speelt), maar niet scoorde.

Ik zal er vanavond zijn, al vrees ik dat 18.30 uur te vroeg is. Ik neem aan dat er vanavond nog een versag volgt.

Joey,

Ergens las ik Jeffrey Hoogervorst naar Gijon i.p.v. Celta de Vigo (toch Noord-Spanje :D ). Dank voor de info en de link.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 30, 2005 4:06 pm

Ik ben benieuwd! :xyxthumbs:

Zou leuk zijn als meer AT-ers eens een kijkje namen bij de jeugd. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di aug 30, 2005 8:33 pm

Ik wil hier wel een (kort) verslagje van PSV A1 - Volendam A1 neerzetten, maar dat zul je wel niet bedoelen.... :D

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di aug 30, 2005 8:35 pm

What's the point? Die gasten komen toch allemaal terecht bij Fc Eindhoven, Mvv of, als het meezit, Heracles.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di aug 30, 2005 9:05 pm

ADO Den Haag A1-Ajax A1 is 0-4 geworden, na een 0-2 ruststand. Doelpuntenmakers: Per Weihrauch (2x), Vurnon Anita en John Goossens, welke verassend op de bank moest beginnen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 30, 2005 9:07 pm

Ado A1 – Ajax A1 0-4

De uitslag doet vermoeden dat de wedstrijd een “gelopen koers” was. Helaas was dat niet het geval. ADO wist in de eerste helft twee opgelegde kansen te missen; de kansen werden wel door fouten van Ajacieden ingeleid. Murat Yildirim ging twee keer op dezelfde manier in de fout, iets wat hem tegen AZ ook overkwam, ook toen in het begin van de wedstrijd. Hij laat zich (als nummer 10) terugzakken, vraagt om de bal en speelt die bal direct weer naar een verdediger, maar net achter een verdediger of een speler van de tegenpartij onderschept de bal. Marco van Duin redde een keer in een één-tegen-één situatie, de andere keer werd de bal weer knullig verspeeld, in plaats van een lob over de te ver voor zijn doel staande Marco van Duin werd er een slap schot geproduceerd. Jan Vertonghen ging een keer in de fout (niemand die hem waarschuwde voor een speler die van achteren kwam) , maar ADO ontbrak het aan klasse om te scoren.

In de tweede helft kwam voor de derde keer een speler alleen op Marco van Duin af, ook dit keer redde hij. Marco van Duin zorgde trouwens nog voor een hachelijk moment door een bal tegen een speler van ADO aan te trappen, de bal zou naast zijn gegaan (hij redde nog!), maar voor hetzelfde geld rolt die bal erin.

Voeg daar in de eerste helft nog twee halve kansen voor ADO aan toe en de 0-2 bij de rust kan als een “Lucky Ajax” gezien worden. De rechtsbuiten van ADO treuzelde een keer te lang en kreeg een bijna niet te missen kopkans. De organisatie bij vrije trappen en corners vond ik niet goed. De spelers van ADO zijn langer, maar kregen ook nog de kans om te koppen!!! Wie de positie van Marijn Sterk overneemt bij een corner weet ik niet (Marijn schuift wat op naar het midden), maar gevaarlijk was het wel.

Om de een of andere reden kunnen middenvelders van de tegenpartij zo maar door ons centrum lopen. Onze middenvelders zien het niet, zijn te laat en onze verdedigers durven niet in te stappen uit angst uitgespeeld te worden.

De doelpunten van Ajax

Het eerste doelpunt kwam uit de lucht vallen, want de vrije trap van Jan Vertonghen raakte de muur en de bal kwam ineens voor de voeten van Per Weirauch. Tegen AZ treuzelde hij nog, dit keer niet, de bal verdween hard in doel.

Het tweede doelpunt kwam omdat Murat Yildirim een schot van Vurnon Anita van richting veranderde. De reacties lieten zien dat dit ook voor hem een verrassing was (zoals voor de speaker die het doelpunt aan Vurnon Anita toeschreef).

Het derde doelpunt was een prachtig doelpunt. Vurnon Anita legt de bal op het hoofd van Per Weirauch die ineens het centrum opzocht en de bal over de keeper kopte. Hij had gezien dat de keeper te ver voor zijn doel stond (Welke keeper doet dat niet?)

Het vierde doelpunt werd door invaller John Goossens gemaakt, weer direct uit een vrije trap. Nu laag, van zo’n 25 meter. Hij was ingevallen voor Javier Martina.

Heeft Ajax nog meer kansen gehad? Murat Yildirim kwam alleen voor de keeper maar schoot over en naast (te wild gehandeld). Rydell Poepon had alleen op de keeper af kunnen gaan, maar de scheidsrechter floot en gaf een vrije trap aan … Ajax! Voor rust was er een mogelijkheid na een actie van Jan Vertonghen en een voor Javier Martina. Hij schoot hoog over.

Vorige week zag ik ADO – feyenoord; het verschil met de wedstrijd van vanavond was dat Ajax het veld groot hield, zodat ADO meer ruimte moest belopen. De Ajacied met de meeste keren balcontact was Marco van Duin! Er waren dus minder duels, maar wat opviel was dat veel duels verloren gingen, net als tegen AZ. Silooy had Jan Vertonghen opgesteld i.p.v. Jeffrey Sarpong, Marijn Sterk i.p.v. Dion Liesdek en Javier Martina i.p.v. John Goossens. Meer lengte en een redelijk sterke linkerkant.

De spelers

Marco van Duin: keepte goed, op één actie na. Hij hield in één-tegen-éénsituaties zijn hoofd koel.

Mitchell Burgzorg speelde een goede partij, maar hij blijft te klein voor een kans in een kopduel en de linksbuiten bleek wel erg snel!

Ivo de Heus laat zien nog niet aan dit niveau toe te zijn. Hij gaat de duels niet aan, niet in. Hij lijkt een beetje op Ruud Kras, in mijn ogen ook een speler die hardheid tekort komt, te zacht is. Hij speelde meestal terug op Marco van Duin.

Donovan Slijngard was beter dan zaterdag of was de tegenstander slechter?

Marijn Sterk leidde de meeste aanvallen in, speelde een sterke partij. Ik weet niet precies wat zijn taak is bij een corner, maar de linksbackpositie werd niet door een ander ingenomen.

Vurnon Anita speelde beter dan zaterdag. Hij speelde ingetogen en zorgde voor de mooie pass voor 3-0. Het mislukte schot dat de 2-0 betekende laat ik maar buiten beschouwing.

Murat Yildirim speelde twintig minuten erg zwak. Hij blijft met de bal lopen, de snelheid in de aanval is dan vaak weg. Hij was het talent van het jaar???

Jan Vertonghen leek niet gelukkig met een plaats in A1. Hij kon de wedstrijd niet beslissen.

Per Weihrauch scoorde twee keer, is snel, maar droomt nog wel eens weg. Hij was vandaag beter dan zaterdag.

Rydell Poepon had het zwaar, werkte erg hard, maar werd de eerste helft zelden bereikt.

Javier Martina was niet in staat zijn tegenstander uit te spelen, maar werkte wel hard.

Van de invallers (diep in de tweede helft) deed John Goossens van zich spreken door zijn vrije trap (zaterdag tegen AZ scoorde hij ook al en raakte hij een keer de lat). Hij raakt de bal goed, schiet dus hard i.t.t. bijvoorbeeld Wesley Sneyder.

Na drie wedstrijden negen punten, maar ik kan me niet voorstellen dat tegenstanders kansen blijven missen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 30, 2005 9:08 pm

Wacht in spanning op mooie verslagen. :hypocrite: :D :blush:

edit: :worshippy:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 30, 2005 9:18 pm

Dank, Demo! :worshippy:

Blijkbaar zag Ajax het lijk na zaterdag ook drijven, want er stonden nu sterkere spelers opgesteld. Dat is slim bedacht, maar ergens ook jammer, want nu weten we niet hoe de andere spelers zich hadden gehouden onder deze omstandigheden.

Yildirim vond ik zaterdag ook al wisselvallig- je ziet dat hij kan voetballen, maar op 10 heet hij niets te zoeken. Misschien eens op een andere positie proberen?

Het elftal speelt niet compact bij balverlies, dat was zaterdag ook al zo. Verdedigend heeft een Vurnon Anita niet veel te bieden, hetzelfde gold voor Sarpong. Nu speelde daar Vertonghen, die de naam heeft sterker in het duel te zijn, maar maakte het wat uit? In de achterhoede ontbreekt de duelkracht bij de meeste spelers- wat is er mis met beulen van verdedigers opleiden? :X
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 30, 2005 9:58 pm

Blijkbaar zag Ajax het lijk na zaterdag ook drijven, want er stonden nu sterkere spelers opgesteld. Dat is slim bedacht, maar ergens ook jammer, want nu weten we niet hoe de andere spelers zich hadden gehouden onder deze omstandigheden.

(...)

In de achterhoede ontbreekt de duelkracht bij de meeste spelers- wat is er mis met beulen van verdedigers opleiden?
Ajax heeft er inderdaad meer aan dat Sarpong slimmer wordt in de duels, hij zal wel moeten. De duels aangaan = verliezen, Ajax zal dus de bal meer het werk moeten laten doen. Denk aan het Ajax van Van Gaal; spelers als de wolf, Van gobbel, heus en fräser maakten geen of weinig overtredingen, want de bal was al weer weg.

Harde verdedigers kun je toch scouten en opleiden? We hebben nu te veel spelers die de duels verliezen, omdat ze te klein zijn of niet durven. De tegenstander hoeft de ballen maar hoog in het strafschopgebied te gooien en de kans bestaat dat die bal wordt ingekopt (bij feyenoord is evander sno niet de grootste speler, er loopt een invaller-spits die een stuk groter is: niet kujovic!)

In A2 lopen trouwens die verdedigers ook niet!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie