Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

De Dominee

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 6:14 pm

Jammer. Groot talent, lees ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jul 05, 2024 8:16 pm

Yopii schreef:
vr jul 05, 2024 5:58 pm
Zinhagel is gepresenteerd door F.

Bye bye.
Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling. We hebben geen poen om de komende seizoenen te investeren. Dan moet het dus helemaal van de jeugd komen en kunnen we al het aanvallende talent meer dan goed gebruiken.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jul 05, 2024 8:58 pm

Alexander schreef:
Yopii schreef:

Bye bye.
Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling. We hebben geen poen om de komende seizoenen te investeren. Dan moet het dus helemaal van de jeugd komen en kunnen we al het aanvallende talent meer dan goed gebruiken.
Waar is Axel van Dongen gebleven? Weer geblesseerd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 05, 2024 9:38 pm

Alexander schreef:
vr jul 05, 2024 8:16 pm
Yopii schreef:

Bye bye.

Mee eens, F. kiest niet de minste spelers uit.

Broertjes De Koning zullen ook wel gaan, erg zuur.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 10:08 pm

Alexander schreef:
vr jul 05, 2024 8:16 pm
Yopii schreef:

Bye bye.
Zonde inderdaad. Maar: you win some, you lose some. Kan een keer gebeuren. Wat ik lees is dat Feyenoord financieel best ver is gegaan. Moeten maar afwachten of Zinhagel dat waard gaat zijn voor ze. Hij is nog jong en bovendien is dit al zijn 3e BVO. Die gaat lachend naar #4 over 3 jaar...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus

Bericht door columbus » za jul 06, 2024 9:08 am

Ik vind het vooral zorgwekkend over de hele breedte, dat de BVO's spelers bij elkaar wegplukken. En daar dus flinke bedragen voor betalen. Het lijkt me een veel gezondere situatie wanneer jongetjes uit regio Rijnmond naar Sparta en Feijenoord gaan en jongens uit regio Amsterdam naar Ajax/AZ. Dat is voor een kind toch ook veel gezonder? Als Dominee dan ook nog eens vertelt dat die jongen al naar zijn 3e BVO gaat denk ik toch "Hoe dan". Het gejojo met die kinderen kan niet goed zijn, nog zo jong en de kans dat je doorbreekt is zo minimaal. Ik zou ook niet zo 1-2-3 weten wat wel een gezond systeem is.

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 06, 2024 10:11 am

Hij is nog jong en bovendien is dit al zijn 3e BVO.
Hij speelde bij Sparta, misschien heeft F. het eerder niet in hem zien zitten? Dat was ook zo bij Hato.

Dat talenten uit Rotterdam en omstreken via Sparta naar Ajax gaan zit F. dwars, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zijn jullie er dan voorstander van dat Ajax stopt met die samenwerking?

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 06, 2024 12:21 pm

Misehouy naar Girona dus. Daar betalen ze City-salarissen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... panje.html

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jul 06, 2024 1:10 pm

Yopii schreef:
za jul 06, 2024 12:21 pm
Misehouy naar Girona dus. Daar betalen ze City-salarissen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... panje.html
Daar betalen ze echt geen City-salarissen. Waar haal je dat vandaan?

Las een paar maanden geleden juist een uitgebreide artikel waarin stond dat ze ondanks die connectie juist een heel ander beleid voeren.

Maar goed. Kijken hoe hij het daar gaat doen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 06, 2024 1:22 pm

Winter

Bericht door Winter » ma jul 08, 2024 7:52 am

Lionel schreef:
Alexander schreef:
zo jun 30, 2024 8:49 pm
Marillion schreef:
zo jun 30, 2024 7:43 pm
Misehouy heeft vandaag via zijn Instagram afscheid genomen van Ajax. Het was al duidelijk maar dus ook geen last minute verlenging van zijn verblijf. Dan zal hij komende week wel bekend maken waar hij heen gaat denk ik.
Is al 5 maanden rond met zijn nieuwe club.
Noem dan de naam…
Ik durf te wedden dat dit niet Girona was..

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 08, 2024 7:57 am

Girona behoort toch tot de City-groep?

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 08, 2024 8:38 am

Yup
IK GELOOF!!!!!!

columbus

Bericht door columbus » ma jul 08, 2024 8:55 am

Yopii schreef:
Hij is nog jong en bovendien is dit al zijn 3e BVO.
Hij speelde bij Sparta, misschien heeft F. het eerder niet in hem zien zitten? Dat was ook zo bij Hato.

Dat talenten uit Rotterdam en omstreken via Sparta naar Ajax gaan zit F. dwars, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zijn jullie er dan voorstander van dat Ajax stopt met die samenwerking?
Ben er wel voorstander van dat dat soort constructies stopt. Samenwerking met lokale amateurclubs juich ik dat wel weer toe. Doe trainingen en clinics kan het voor die clubs een leuke stimulans bieden. Maar met een andere BVO’s vind ik het geen goed idee. Laat Sparta, in hoeverre dat überhaupt nog kan, genieten van hun eigen talenten. Als het in de bovenbouw dan dat toch een erg groot talent te zijn trekken ze maar de portemonnee. Het maakt (in dit geval) Ajax ook ergens lui. Ben sowieso voorstanders om ergens een leeftijdsgrens in te zetten om deze soort van kinderhandel te remmen.

Is Ajax erg actief in de regio Amsterdam e.o.? Sparta is hier in de buurt wel erg actief maar doen het echt goed. Maak het nu zijdelings mee met een zoontje van een vriend van me die komend seizoen naar Sparta mag. Maar de begeleiding is tot nu toe heel erg goed naar zowel het ventje als de ouders

Yopii

Bericht door Yopii » ma jul 08, 2024 10:00 am

wimpey schreef:
ma jul 08, 2024 7:57 am
Girona behoort toch tot de City-groep?
Ze houden hem een worst voor, mag met Haaland op de foto, als het goed gaat kan hij naar City, blabla. Op die manier haalt City blijkbaar talenten binnen die getest en gewogen worden. Misehouy had echt niet een Spaanse provincieclub boven Ajax verkozen, tenzij... Salaris zal ook dik in orde zijn.
Ben er wel voorstander van dat dat soort constructies stopt. Samenwerking met lokale amateurclubs juich ik dat wel weer toe. Doe trainingen en clinics kan het voor die clubs een leuke stimulans bieden. Maar met een andere BVO’s vind ik het geen goed idee. Laat Sparta, in hoeverre dat überhaupt nog kan, genieten van hun eigen talenten. Als het in de bovenbouw dan dat toch een erg groot talent te zijn trekken ze maar de portemonnee. Het maakt (in dit geval) Ajax ook ergens lui. Ben sowieso voorstanders om ergens een leeftijdsgrens in te zetten om deze soort van kinderhandel te remmen.
Spelers bepalen zelf waar ze spelen. Stel dat een talent het niet naar zijn zin heeft of ergens continu op de bank zit, mag hij het dan niet elders proberen? Ik begrijp wat je bedoelt, maar zo simpel ligt het niet. Als je de opleidingsvergoeding te hoog maakt, beperk je de keuzevrijheid van de spelers, die kunnen dan niet meer naar FC Utrecht of zo.

Sparta wordt sowieso leeggehaald, anders door F. en PSV. Nu krijgt het tenminste nog wat voor de vertrokken talenten. Vroeger ging elk leuk talent van Sparta naar F. Je kunt niet verbieden dat een jongen van club verandert in zijn eigen stad.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 08, 2024 11:26 am

Sparta heeft zelf ook voor deze samenwerking gekozen. Dus kennelijk is het voor hun een acceptabele constructie.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » ma jul 08, 2024 11:40 am

O zeker. Natuurlijk bepalen de spelers zelf waar ze het liefst spelen. En natuurlijk is het de tijd niet meer dat jongetjes en meisjes in de buurt van woonplaats spelen en worden opgeleid.

Het is voor mij makkelijk lullen omdat ik totaal niet de ins en outs van dergelijke constructies weet. Waarom niet zo’n constructie met Almere, AZ? Het schuurt ergens, en kan nog niet de vinger op de juiste plek leggen waarom.

Natuurlijk werkt Sparta hier zelf ook aan mee en zullen ze er financieel echt wel goed uitkomen. Sparta heeft de opleiding en jeugd scouting goed voor elkaar. Het is heel actief hier in de regio, zoiets moet Ajax toch ook zelf kunnen?

Yopii

Bericht door Yopii » ma jul 08, 2024 12:08 pm

Precies, begin met de regio. Nu gaan er te veel spelers uit Amsterdam en omstreken (ook Almere) naar de concurrentie.

Verder kan het gebeuren dat jongens van Sparta liever bij F. hadden willen voetballen, maar niet door die club zijn gescout. Als F. dan alsnog komt, is de verleiding groot. Daarbij scheelt het ook reistijd. Ajax neemt het risico dat dit gebeurt door talenten uit die regio aan te trekken.

Het is verschillend van geval tot geval: bij Hato thuis zijn ze voor F, maar hij heeft de keuze gemaakt om bij Ajax te blijven. Of zijn broer dat in de toekomst ook doet, weten we niet.

Voor de broertjes De Koning geldt dat de oudste nog geen contract heeft. Bij F. zouden ze naar verluidt allebei een contract krijgen. De jongste is het grootste talent van de twee. Heb je het er dan voor over om te investeren in allebei, terwijl je alleen toekomst ziet voor een van de twee? :confused.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma jul 08, 2024 12:55 pm

Ik begreep dat hij bij City had getekend. Neem aan dat hij dan verhuurt gaat worden. Of mijn bron had het mis, dat kan ook. Hoe dan ook, die clubs zijn natuurlijk erg met elkaar verbonden.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jul 08, 2024 2:01 pm

Girona komt niet zomaar bovendrijven, daar zit het geld van de City Group achter. Dat willen ze natuurlijk graag verhullen, omdat anders City en Girona niet meer allebei in de CL mogen spelen.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 09, 2024 3:02 pm

Thijmen Romers van de o/17 heeft voor drie jaar getekend (AS). Nu de echt grote talenten nog. Romers komt overigens ook van Sparta.

https://x.com/AFCAjax/status/1810652798272557555

De broertjes De Koning gaan dus naar F, lees ik op AS. Zonde.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 10, 2024 1:47 pm

Op AS lees ik dit van Paulus H, een volger:

Acheampong was heel dicht bij overstap naar KRC Genk vorig seizoen, dat is niet echt een concurrent maar een club die heel veel doorstroom van jeugdspelers heeft met vrij jonge eerste ploeg, één van beste opleidingen van Europa en net als Ajax een tweede ploeg op tweede niveau.

Clubliefde is zo'n enorme dooddoener die alleen gebruikt is om spelers te kunnen bashen als fans, dat de club jochies nog veel makkelijker laat vallen maakt supporters weinig uit.

Vandaag (kan eventueel ook naar morgen gepushed worden maar was niet plan) gaan broertjes de Koning tekenen voor Feyenoord, allebei sinds basisschooltijd op de Toekomst gelopen terwijl Zinhagel die ook sinds twingamestijd al op Toekomst liep bij Feyenoord tekende. Familie Steur was al langere tijd opelijk heel kritisch op handelen Ajax, lijkt (!) toch te gaan tekenen maar niet zonder slag of stoot. Loopt hier rond sinds jongste jeugd. Acheampong vanaf jongste jeugd hier, vrijwel altijd aanvoerder en extreem betrokken bij de club (opzetten doelpuntenactie voor zieke kinderen in het Emma Kinderziekenhuis) maar heeft ook twijfels. Als die groep al onvrede toont dan moet je als club echt eens achter oren gaan krabben, zijn talenten die binnen club en KNVB hoog aangeschreven staan en waar zeker toekomst binnen club voor zou moeten zijn tot minstens Jong Ajax. Van talenten die blijven en talenten die open staan voor vertrek komen allemaal zelfde signalen; geen duidelijkheid over gang van zaken binnen club en wat plan nu is met hun, loze beloften die club maakt en dus niet nakomt en onvrede over behandeling van spelers van buitenaf.

Hopelijk dat met broertjes de Koning laatste twee vertrekken maar zijn er nog een aantal serieuze gesprekken aan het voeren om Ajax te verlaten (spelers van de o17/o19 van komend seizoen). Binnenkort gaat in navolging van Romers wel nog andere relatief nieuwe speler eerste contract tekenen.
Dit is zorgwekkend.

Simeon moet Zinhagel nu gaan vervangen, maar hij heeft blijkbaar ook met F. gesproken.

Beuker moet niet óns overtuigen, maar onze talenten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 11, 2024 8:52 am

Ik ben benieuwd of de onvrede bij deze spelers nu vooral het verleden betreft en dat het de vraag is of de nieuwe leiding erin slaagt om ze te overtuigen met hun nieuwe plannen. Of dat ze koerswijzigingen van de nieuwe leiding juist niet zien zitten en dat ze daarom om zich heen kijken.

Hoe dan ook moet je dit als club heel serieus nemen om maar eens een open deur in te trappen. Zeker als je omlaag moet met je begroting is de opleiding nog belangrijker dan 'ie al was. Dat is de bron van nieuwe spelers die wanneer ze slagen financieel ook interessant zijn omdat er geen enorme investering van een binnenkomende transfer tegenover staat.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 11, 2024 6:41 pm

Er komt ook weer een nieuwe speler binnen. Daniel Skaarud, 16 jaar, komt over van Lillestrom. Deze transfer zat er al een tijdje aan te komen en is nu dus definitief.

Zou leuk zijn als zo'n jongen uit Scandinavië weer eens een echte voltreffer blijkt te zijn.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jul 11, 2024 7:50 pm

Marillion schreef:
do jul 11, 2024 6:41 pm
Er komt ook weer een nieuwe speler binnen. Daniel Skaarud, 16 jaar, komt over van Lillestrom. Deze transfer zat er al een tijdje aan te komen en is nu dus definitief.

Zou leuk zijn als zo'n jongen uit Scandinavië weer eens een echte voltreffer blijkt te zijn.
Heeft in ieder geval al gedebuteerd daar in het eerste las ik, voor wat het waard is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie