Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » wo sep 23, 2015 4:00 pm

Vrind Dolberg met naar verluidt een uitstekende wedstrijd. 2 goals tegen PEC, uitslag 2-0.

Ben benieuwd wat andere AT-ers van hem vinden. Gaat naar De Toekomst. :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 23, 2015 4:43 pm

Doe ik binnenkort zeker nog een keer. Ben benieuwd naar die jongen. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door Rooie » wo sep 23, 2015 5:17 pm

Dolberg speelde vandaag een bijzonder matige 1e helft. Aannames niet goed, te traag handelen, oplossingen niet zien, fysiek te makkelijk opzij gezet worden. Op een gegeven moment dacht ik dat jullie zaterdag wel een andere speler hadden moeten zien spelen. Gelukkig herpakte hij zich in de 2e helft. Uitstekende vrije trap, een droge knal en opeens wel mee kunnen voetballen.

Werd ook veelvuldig door Dekker gecoached, toont nog weinig eigen initiatief. Moet duidelijk nog wennen aan hoe er hier gevoetbald wordt. Wel mooi om te zien dat ondanks dat er veel mis ging, z'n ploeggenoten hem wel bleven aanspelen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » wo sep 23, 2015 6:00 pm

Benji schreef: Werd ook veelvuldig door Dekker gecoached, toont nog weinig eigen initiatief. Moet duidelijk nog wennen aan hoe er hier gevoetbald wordt. Wel mooi om te zien dat ondanks dat er veel mis ging, z'n ploeggenoten hem wel bleven aanspelen.
1e en laatste is een goed teken. Qua initiatief: dat viel me ook op. Hij heeft wel de uitstraling en het fysiek van een fijne spits, vind ik. Jongen om in de gaten te houden, hopelijk blijft ie zich ontwikkelen. In de basis een prima speler, daar moet men zuinig en goed mee omgaan.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 23, 2015 6:35 pm

Het is ook mentaal een overgang voor hem. Daar zat hij bij het eerste.

Iemand die weet wat het voor jongen is? Een egootje of juist niet?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » za sep 26, 2015 2:13 pm

Iemand die naar de A1 kijkt?

Leuke wedstrijd. 3-1 voor Ajax. Dolberg op rechts, Walian in de spits.

Dani Koks bij Willem II.

Dolberg is een sterke jongen. Speelt wisselvallig. Is duidelijk een opportunistische speelstijl gewend. Scoorde wel de 3-1 uit een vrije trap.

In de verdediging zwakkere broeders als Blöte en Bergsma (al zal Pa Bergsma het daar niet mee eens zijn :666.gif: ) CV's verdedigden een paar keer uit via de backs, foei. Mazraoui hoort op het middenveld, vind ik.

A2 won trouwens met 7-0 van VVV.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 10:12 am

Vanmiddag de YL: onder 19 op volle oorlogssterkte. Dus met Cerny, Nouri, Donny, De Ligt, Dolberg, Eiting. Een op het oog ijzersterk team. Nemen het op tegen de o/19 van Schalke, de kampioen van Duitsland in deze leeftijdsklasse. Geen kattenpis.

Aanvang 16.00. Live en gratis te zien op Ajax TV.

Ter verduidelijking: Ajax moet twee kwalificatierondes door om zich voor het hoofdtoernooi te plaatsen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax A1

Bericht door peter » wo sep 30, 2015 11:52 am

Leuk! Doe je een verslagje?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 1:46 pm

Ja, hoor. Als ik goed beeld heb...

Opstelling volgens AS:

Van Bladeren, Zeefuik, De Ligt, Bakboord, De Wit, Eiting, Van de Beek, Nouri, Cerny, Dolberg, Dekker.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 3:10 pm

6' Nouri 1-0 na een voorzet van Cerny.

Ajax god begonnen en niet alleen door de goal. Zet goed druk. Meteen na de aftrap al meteen bijna op voorsprong toen Dolberg de keeper stoorde.

Ajax maakt technisch een betere indruk. Schalke probeert het met de lange bal. Heeft wat fysiek sterke spelers. Drie 19-jarige dispensatiespelers ook. Bij Ajax zijn de dispensatiespelers nog A-junioren.

En bijna 2-0, Cerny alleen voor de keeper na de pass van Nouri. Goede rush van Dolberg ging eraan vooraf.

Update: paar corners voor Ajax, daarna poging tot counteren van Schalke. Bal te hard, Van Bladeren is attent. De Ligt onder druk gezet, maar hij verdedigt prachtig uit. Een toppertje, die jongen. :biggthumpup.gif:

Precies halverwege de eerste helft. Nog geen echt gevaar van de kant van Schalke, maar net wel een mogelijkheid eoop een kans, zeg maar. Bal werd ineens diep gegooid, maar voorzet vloog bijna over de zijlijn. Daarna slordig uitverdedigen van Bakboord. Afgeketste bal gevangen door Van Bladeren.

Donny is nog niet erg dominant. Cerny paar topmomentjes. Had wel die kans moeten maken.

Ajax vooralsnog veel sterker. Al komt er nu een corner van Schalke. Komt geen gevaar uit.

Half gespeeld nu. Ajax tikt Schalke bij vlagen weg. Pressing gaat goed, onder leiding van Eiting die steeds goed positie kiest. De Ligt goed in de opbouw. Achterin staan Bakboord en Zeefuik krachtig te verdedigen. Winnen bijna al hun duels. Nu weer: Zeefuik (eerstejaars A) loopt zijn tegenstander er simpel uit.

Bijna 2-0 door De Wit na een voorzet van Dekker. Die we verder nog niet heel veel gezien hebben. Bal weggewerkt, Zeefuik herstelt. Gevolg: vrije trap van 25 meter, Dekker achter de bal.

GOAL!!!! 2-0 VOOR AJAX! Dekker op De Ligt bij de tweede paal. :headbang.gif:

En meteen bijna 3-0. Nouri met een keihard schot dat over wordt gewerkt.

Jullie lezen het: Ajax is heer en meester. Moet het vandaag meteen afmaken. Anders weet je wat ervan kan komen. :blush.gif:
Nu vlak voor rust. We hebben een rommeliger fase achter de rug. Schalke met een goede kans voor Reese na een rush van Neumann (rechtsback). Nu, op de valreep, nog een corner voor Schalke na een foutje van Bakboord.

Schalke zal 'Matis de Liecht' wel meteen willen kopen. Zestienjarig joch zet drie jaar oudere tegenstanders te kakken. Heerlijk! De Ligt durft alles. :biggthumpup.gif:

Dolberg verprutst steeds de combinaties. Hij moet duidelijk zijn weg nog vinden.

En 2-1 door Reese. Natuurlijk in de blessuretijd! :1evil.gif: Meteen rust. Ajacieden met gebogen hoofd het veld af. Die tegengoal was een dompertje.
Ik geef zo een update.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » wo sep 30, 2015 3:49 pm

Thx voor het verslag! :biggthumpup.gif:

Hopelijk is in de 2e helft het pijpje niet leeg, die 1-2 voor rust voorspelt weinig goeds.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door Rooie » wo sep 30, 2015 3:54 pm

De teruggekeerde talenten uit Jong Ajax spelen tot nu toe wat bleu (kanttekening dat Nouri en Cerny wel prima samenspeelden bij de 0-1). De Ligt valt het meest op.

Goede tegenstander voor dit team, leerzaam potje.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 4:03 pm

Ajax speelt dus tegen een onder 19-team met een duo van net zestien en zeventien jaar in het centrum van de verdediging.

Donny voor zijn doen erg matig.

Hoe het ook afloopt, ik heb zitten genieten. Dit team speelt lekker voetbal. :biggthumpup.gif:

We gaan weer beginnen.

Van Bladeren heeft een prima trap. Daar kan Cilessen nog iets van leren.

Eens kijken of Ajax het fysiek kan bolwerken.

Meteen druk van Schalke. Schot van Stiebele (?) door Van Bladeren overgetikt. Corner levert niets op.

Een belachelijke actie van Nouri: hij gaat lopen pielen richting eigen doel, speelt terug, bal onderschept... Eindigt met buitenspel, maar dit mag niet!!! :1evil.gif:

Ajax moet het veld wel breed houden. Loopt nu in de fuik. Ik wacht bovendien op ingevingen van Dolberg.
Laatst gewijzigd door Yopi op wo sep 30, 2015 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door Rooie » wo sep 30, 2015 4:07 pm

Ja, en als linksback staat er ook een 16-jarige (Bakboord)

Dat doet Cerny dan weer aardig :onfire.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 4:14 pm

3-1, Cerny weer. Cerny gelanceerd op rechts, na korte combinatie, schuift de bal langs de keeper. Top weer van Van Bladeren, die loepzuiver uittrapt.

Dit team heeft veel wapens. :biggthumpup.gif:


Weer een gele kaart voor Ajax, de derde al. Weet niet waarom? :confused.gif:

Nu Van Zweeden voor Dani de Wit; Eiting naar het middenveld.

Enorme fout van Zeefuik, geeft Schalke zomaar een vrije schietkans. Loopt goed af.

Schalke creëert zo goed als niets. Kansen die ze hadden komen voort uit slippertjes.

Dekker van de sokken gelopen in de zestien. Nou, nou... Gery Vink boos.
Scheids mag ons niet zo, geloof ik.

En nu weer een rare vrije trap voor Schalke. Zeefuik tackelde goed, volgens mij. Maar oké, het levert Schalke dus een kans op. Eens kijken hoe het afloopt.

FUCk, van richting veranderd, vliegt erin. 3-2. Weer dat jippie-muziekje. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door Rooie » wo sep 30, 2015 4:27 pm

Die scheids zal het niet opzettelijk doen, waarschijnlijk kan hij er gewoon niet zo veel van.

Ajax te slordig, eigenlijk alleen het 1e kwartier echt dominant en sterk gevoetbald.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 4:32 pm

Schalke is een goede en fysiek sterke tegenstander. Geen ploeg die je even wegtikt.

De Ligt eraf, dat zal wel gebeuren omdat hij net geblesseerd is geweest. Bergsma erin, hopelijk gaat ons deze wissel niet opbreken.

Oei, Van de Beek mist voor de keeper na een pass van Cerny. En meteen aan de andere kant voorzet die bijna in eigen doel wordt gewerkt door Zeefuik.

Spelers worden moe.

Nog een minuut of tien. Weer wat meer initiatieven van Ajax. Net een schietkans van Cerny maar hij kwam niet verder dan een rollertje. Nu vrije trap voor Schalke vanaf de zijkant.Komt niets uit.

Nunnely en Sierhuis lopen warm.

Dolberg dissonant, brengt weinig. Counteren met Che lijkt me wel een goed idee.

Daar Schalke buitenspel maar niet gefloten. Bijna 3-3.

O, nu krijgt Donny een doodschop. Geel voor Kehle. Niet slim trouwens om te proberen Donny uit de wedstrijd te trappen. Ik heb hem nog nooit zo slecht zien spelen.

Nog vijf minuten. Een keer counteren en het is klaar. Dus vreemd om op dit moment Walian te brengen, die niet zo snel is. Nouri gaat eruit, trouwens.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Arthur » wo sep 30, 2015 4:46 pm

Het lijkt me geen goed teken dat Nouri en Van de Beek er hier niet bovenuit steken. Die zouden het team op sleeptouw moeten nemen, maar hobbelen eigenlijk alleen maar mee.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 4:48 pm

Kehre heet die jongen trouwens, hoor ik nu.

Nog een minuut of drie + blessuretijd.

Het blijft spannend.

Corner voor Schalke. Let op! Laatste minuut!!!

En overgekopt.

3 minuten erbij.

Zo, en nog een dikke kans voor Cerny. Hij heeft wel veel kansen gemist.


@Arthur: die jongens kunnen een keer een slechte wedstrijd spelen. Donny met name deed het vorig seizoen in de YL heel goed.

AFGELOPEN! :onfire.gif:


Prima resultaat, natuurlijk. Helaas wel veel kansen laten liggen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax A1

Bericht door beelzebub » wo sep 30, 2015 4:55 pm

Nou, als uitdoelpunten dubbel tellen is het nog maar afwachten of het een prima resultaat is. Het kan spoken in Gelsenkirchen. :ajaxsmiley.gif:

Van de andere kant; Het gaat niet om winnen, maar om opleiden...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » wo sep 30, 2015 4:56 pm

Thx, Yopi. :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Heb je je een beetje vermaakt met het voetbal dat ze spelen?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 5:06 pm

Jawel, maar vooral de eerste helft. In de tweede helft ging Schalke opportunistisch spelen en werd het lastiger. Kwam overigens ook door de stand. Ajax had er een stuk of zes moeten maken. En een penalty moeten hebben, als ik het goed zag.

Door het belang van de wedstrijd en de tegenstander zit er meer druk op dan normaal. Dan zie je spelers soms van de zenuwen fouten maken. Waarbij opviel dat de jongste speler van het veld daar geen last van had. Het moet raar lopen als we De Ligt over een paar jaar niet in Ajax 1 zien.

Je moet niet vergeten dat het juniorenvoetbal is. Er deden zestienjarigen mee. En sommige spelers worden niet eens prof, het zijn opleidingsteams. Dus moet je er anders naar kijken dan naar Ajax 1. Daarom verbaas ik me over de negatieve reacties op AN. Daar willen ze Barcelona zien, geloof ik.

Ajax speelde pressing, vooruit, dat leverde een leuke wedstrijd op. Schalke wilde namelijk ook winnen. Het spel ging aardig snel, zo leerzaam voor onze talenten.

Ik heb genoten van die jonge jochies achterin, van Eiting ook, en van boefje Cerny. :biggthumpup.gif:

Bij die jonge verdedigers zie je dat ze van de nieuwe opleiding zijn. Ze spelen niet breed en nemen soms veel risico. Dat gaat dan wel eens mis. Maar waar heb je het over? Breed spelen leidt óók tot balverlies. En levert niets op.

Wat de return betreft: Schalke zal meteen de turbo erop gooien, want ze moeten er twee maken. Dus wordt het zaak de ruimte (die er dan zeker komt) goed te benutten.




@Beelzebub: wedstrijd was in Gelsenkirchen. Return dus in eigen huis.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax A1

Bericht door beelzebub » wo sep 30, 2015 7:19 pm

Oh serieus? Goede zaak dan. Bedankt voor je uitgebreide verslaglegging trouwens. :biggthumpup.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Marillion » wo sep 30, 2015 7:43 pm

Leuk om te lezen inderdaad, bedankt.

Voor die jongens is het wel interessant als ze de volgende ronde halen. Die potjes brengen toch andere tegenstanders dan wat je in de nationale competitie tegenkomt. Ook andere manieren van spelen waartegen je jezelf moet wapenen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo sep 30, 2015 9:30 pm

Dat klopt, je merkte wel dat de spelers moeite hadden toen Schalke opportunistischer ging spelen. Dat komen ze weinig tegen.

Vorig jaar speelde Ajax PSG weg, maar dit Schalke is sterker dan PSG toen. Grote namen zeggen niet alles in het jeugdvoetbal.

http://www.schalke04.de/de/150930_u19_u ... -213-.html

Schalke overigens met jeugdinternationals uit Duitsland, Polen, Zweden, Denemarken en Rusland.

Plaats reactie