Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » zo mar 23, 2014 3:20 pm

Yopi schreef:Als de wereld niet vergaat, is het ooit 2027. Regeren is vooruitzien. :neutral.gif:

Inderdaad een brede aanpak, maar daar ben ik blij mee. Leg me eens uit wat er tegen is. :confused.gif:
Regeren is inderdaad vooruitzien, zullen we "ongeboren vruchten van de nieuwe Van der Vaart" al claimen? Gezien mijn leeftijd, is de kans niet groot dat ik de successen van na 2027 meemaak, al ben ik je bereid nu al gelijk te geven, als die successen er komen. Lukt het in 2027 niet, dan zal met een kleine aanpassing 2037 toch wel het startpunt van de successen zijn? Mijn amateurvereniging heeft ook van die mooie plannen (ook vijf jaar, net als bij Stalin), maar die verrekte tegenstanders, die willen maar niet meewerken, maken zelf plannen: schande.

Zo'n brede aanpak is niet nieuw, in mijn juniorjaren gebeurde dat al, dan verdwijnt zoiets weer, komt weer terug enz. Een tijd lang meetrainen gebeurde toen ook al.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » zo mar 23, 2014 3:34 pm

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. :confused.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » zo mar 23, 2014 4:34 pm

Yopi schreef:Je geeft geen antwoord op mijn vraag. :confused.gif:
Wat er tegen een bredere aanpak is? Wat een vraag! Wie er tegen beter voetbal? Wie wil er meer doelpunten? Wie wil er Europese successen? Dergelijke vragen vallen bij mij in het bla-bla-circuit. Doe maar breed of lang of hoog of voluminous, zoek het in de gekromde looplijnen, maakt mij niet uit. Ik zie steeds die grote rondo en op AN gaat de klacht er ook over dat ook bij de jongere lichtingen te zien. Ik kan dat laatste niet bevestigen, ik zie die jonkies niet.

Lees onderstaande tekst door; de tekst komt uit (één alinea uit) het artikel, af en toe laat ik wat woorden weg en ja, dat is chargeren, maar zie jij niet in dat de pr-machine aan het werk is, dat het niet over de inhoud gaat?
Het eerste programma is bij de ouders goed overgekomen , aldus Van Leeuwen. (…) Wij merkten toen al dat alle ouders heel enthousiast zijn over het ATP en dit is later nog eens bevestigd via zeer positieve enquêteresultaten. We hebben al-met-al in korte tijd een kwalitatief goed programma neergezet. Ook de manier waarop we werken is dus blijkbaar goed overgekomen. (…) Nu hoor je langs de velden dat Ajax goed bezig is, ( …)
Het gaat, zo te zien, om twee regels tekst. Gaat die tekst over voetbal? Over de ouders van de zesjarigen?

Je zou je ook kunnen afvragen waarom de fluwelen revolutie vooral werkt bij de jongsten, de spelers die er, qua tijd, het minst mee te maken hebben gehad. Gaat de werking verlroen voor die spelers die er al voor het derde jaar mee werken, ongeacht of ze uit de Ajax-opleiding komen of uit die van Sparta, AZ, Willem II, ADO, uit Denemarken enz. enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Dubbel » zo mar 23, 2014 5:44 pm

De bredere aanpak van het jeugdvoetbal bij Ajax begint z'n vruchten af te werpen. Kijkt u eens naar de brede schouders van deze ongeboren vrucht die sinds kort in de opleiding meedraait. Het spelertje is pas 22 wkn en 2 dgn sinds conceptie en werkt tot aan zijn geboorte een individueel traject af.

Afbeelding

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » zo mar 23, 2014 7:12 pm

Is tweebenig.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Baseman » ma mar 24, 2014 8:09 am

Hugo Borst heeft ook een mening over de opleiding van Ajax:
http://m.at5.nl/artikelen/124148/hugo-b ... aal-import

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » ma mar 24, 2014 8:24 am

Dat Ajax de opleiding stevig aan het bijvullen is geweest klopt. Daar heeft hij een punt. Dat wil overigens wat mij betreft niet meteen zeggen dat je niet meer van opleiden kunt spreken. Een ventje van 14 of 15 speelt toch nog altijd heel wat jaren in de opleiding. Stroom je meteen in bij Jong Ajax dan is dat veel minder het geval. In een ideale wereld lopen ze vanaf de F pupillen bij je rond. Maar als je tot de conclusie komt dat er onvoldoende talent beschikbaar is moet je ingrijpen.

Dat Cruijff niet van elke jeugdspeler op de hoogte zou zijn zal me, los van of het waar is, een rotzorg zijn. Hij heeft namelijk helemaal niet die rol bij Ajax. Pas als jongens als Jonk en Bergkamp er niets vanaf weten ga ik me zorgen maken. Cruijff werkt in de praktijk slechts vanaf de zijlijn. Zijn rol in de dagelijkse gang van zaken is dus niet te vergelijken met die van Jansen bij Feyenoord.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » ma mar 24, 2014 8:46 am

Marillion schreef: Zijn rol in de dagelijkse gang van zaken is dus niet te vergelijken met die van Jansen bij Feyenoord.
De prestaties van Ajax en de kakkies zijn evenmin vergelijkbaar. Net als het aantal jeugdspelers dat op jonge leeftijd de opleiding verlaat.

Jansen zal ongetwijfeld prima werk verrichten trouwens...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door jabu » ma mar 24, 2014 9:11 am

Ondanks de vermeende uitmuntende kennis van de sociale achtergrond van die jongen kan Jansen niet voorkomen dat ze in grote getale de jeugdopleiding voortijdig verlaten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma mar 24, 2014 10:46 am

F. heeft eerste keus in een gebied waar traditioneel veel talent zit.

Hoe zou het komen dat al die spelers vertrekken? Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Duke » ma mar 24, 2014 11:06 am

Zit er meer talent in Zuid Holland dan in Noord Holland? Dat is toch bijzonder?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma mar 24, 2014 11:16 am

Meer? Wie zegt dat? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Duke » ma mar 24, 2014 11:28 am

F. heeft eerste keus in een gebied waar traditioneel veel talent zit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma mar 24, 2014 12:18 pm

:confused.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door jabu » ma mar 24, 2014 12:21 pm

Ajax heeft eerste keus in Noord-Holland. Sterker nog. Feyenoord heeft best wel wat concurrentie van Sparta in de eigen stad. Ajax hoort in Amsterdam hoegenaamd geen concurrent te hebben.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door peter » ma mar 24, 2014 12:55 pm

Het gebied rondom Rotterdam telt natuurlijk meer inwoners en heeft (denk ik) meer voetbalclubs. In dat opzicht hebben ze een grote vijver om uit te vissen. Ik denk dat je er ook meer pleintjesvoetballers tegenkomt eigenlijk en het zou maar zo kunnen dat er meer talent zit in ZH, hoor.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma mar 24, 2014 1:03 pm

Daar moeten we weer naartoe, ja. Helaas was het de laatste jaren wel anders. Zeeburgia had zelfs een samenwerkingsverband met SC Heerenveen. AZ is ook zeer actief op de Amsterdamse velden. Zelfs de scouts van PSV sjouwen hier rond, heb ik begrepen. Dan heb je het over clubs met meer financiële mogelijkheden dan Sparta.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 24, 2014 9:33 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Arthur » ma mar 24, 2014 9:50 pm

Is dat een Hondurees?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma mar 24, 2014 9:51 pm

Uit Honduras? Kan weinig over hem vinden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Arthur » ma mar 24, 2014 9:55 pm

Ik baseer dat puur op de HN aan het eind.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door peter » ma mar 24, 2014 10:01 pm

17-jarige verdediger. Boomlange jongen uit Honduras inderdaad.

Aldus een google-zoekactie.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma mar 24, 2014 10:07 pm


Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » di mar 25, 2014 9:01 am

Peter schreef:Het gebied rondom Rotterdam telt natuurlijk meer inwoners en heeft (denk ik) meer voetbalclubs. In dat opzicht hebben ze een grote vijver om uit te vissen. Ik denk dat je er ook meer pleintjesvoetballers tegenkomt eigenlijk en het zou maar zo kunnen dat er meer talent zit in ZH, hoor.
Rotterdam (616.000) heeft minder inwoners dan Amsterdam (790.000); Almere (zevende stad van Nederland, 193.000 inwoners) en Haarlem liggen niet ver weg, Clasie komt uit Haarlem, Ajax scout ook in Den Haag enz. Feyenoord heeft te maken met Sparta, staat bekend om de goede jeugdopleiding.
Bron grootste steden: http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10- ... nederland/
Clasie begint met voetballen in zijn geboortestad Haarlem. Zijn eerste voetbalschoenen kreeg hij van oud-international Willem van Hanegem, een vriend van zijn vader James. Van Hanegem had Clasie al meerdere malen zien voetballen op pleintjes in Haarlem en zag toen al wat een potentie de kleine Clasie had.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jordy_Clasie
Ik snap nu ook beter waarom Clasie in de opstelling van Van Hanegem in het Nederlands elftal staat.

Meer voetbalclubs? Geen idee, kwestie van tellen, maar ik geloof niet dat er veel amateurverenigingen op hoog niveau spelen (vier in de topklasse, waarvan een uit Rotterdam zelf, Amsterdam heeft AFC en Chabab en niet ver de hele bollenstreek). Meer pleintjesvoetballers? Waar in Rotterdam? Wel zie ik dat er sommige kunstgrasvelden wordt gespeeld door de (jongste) jeugd, maar dat is in Amsterdam misschien ook wel het geval. Een aantal jaren geleden werden er veldjes voor 4 x 4 aangelegd, maar die verdwijnen, geloof ik, langzamerhand.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 01, 2014 6:54 am

Anoal Hernandez in December to incorporate Ajax in Holland

by: ah- Mayorga Raxa raxa.mayorga @ diez.hn

Afbeelding
Anoal Hernández played with Honduras in the Under-17 World Cup in the UAE and is close to playing football in Holland.

The center-back of World Cup U-17 Honduras, Anoal Roberto Hernández, tells how he did in the 10-day trial that was at Ajax in the Netherlands.

"I did very well in the 10 days trial when I was in Holland, in December I'm going there, it's that I am not 18 years old yet and that's why I could not stay once and for all," Hernandez said.

The catracho ensures that at the end of this year he will join Ajax to be part of this major European club.

"These nine months I'll be training at the Montverde Academy in the United States, where I already have two months of membership and in December I'll be possibly traveling to Holland to join Ajax," confessed the Honduran.

"In the time I was in Holland I could not talk to the coach of Ajax because the talks were between him and my technical academy, I just dedicated myself to work," Hernandez said.

The native of Fabric also has a chance to go to another team in Europe, but so far nothing concrete.

"There are other possible options to go to other clubs in Europe, but so far is not secure, so I just dedicate myself to work hard and hoping soon to decide everything, not materialize any, then in December I will be traveling to Holland," Hernandez said.

http://www.diez.hn/inicio/631896-99/ano ... de-holanda
Frank Rijkaard is ook in de weer voor Ajax!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie