Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » vr apr 05, 2013 9:36 am

Sterk en technisch, mooie combinatie. Zeker voor een spits.

Deze jongen gaat naar de C1, neem ik aan? Is hij niet van dezelfde lichting als Sierhuis?

Ik ben benieuwd wat Ajax met de A'tjes gaat doen. Die presteren zwaar onder de maat.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » di apr 09, 2013 7:55 am


Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Cruijff » di apr 09, 2013 12:31 pm

Speelde bij Manchester United al een aantal jaren in de jeugd. Potentie zal hij ongetwijfeld hebben.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » di apr 09, 2013 1:58 pm

Dat hij bij Mahchester zat zegt weinig. De meeste spelers worden tegen de tijd dat ze de A bereiken vervangen door buitenlanders of spelers van andere Engelse clubs.

http://www.manutd.com/en/Players-And-St ... n=Profiles

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Jinne » wo apr 10, 2013 11:33 am

Zoon van een andere ex-Ajacied (Gorre) speelt er nog wel zie ik. Hangt wel tussen bank en basis volgens verhaaltje bij hem, dus de nieuwe vleugelspeler in het eerste zal hij wel niet worden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » wo apr 10, 2013 11:57 am

Neuh, dat zal hij niet worden. Was in de winterstop op proef bij Celtic maar kreeg geen contract.

Voormalig wonderkind, 'tekende' op zijn achtste of zo bij MU.

http://www.telegraaf.nl/prive/20496263/ ... act__.html

Zo zie je maar.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » wo apr 10, 2013 10:05 pm

Keepertje van Foresters uit Heiloo op stage bij Ajax:


http://www.deforesters.nl/nieuws/1278-s ... az-en-ajax

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door sander » ma apr 15, 2013 6:52 am

Nathan Leyder en Anwar El-Ghazi spelen vanaf komende zomer voor Ajax. De twee talenten kiezen voor een toekomst bij de Amsterdamse club. Leyder komt over van Zulte-Waregem, El-Ghazi verlaat Sparta Rotterdam voor een voetballeven bij de regerend landskampioen van Nederland.De zestienjarige Leyder stond in de belangstelling van Anderlecht en verschillende Franse topclubs, twee bezoekes aan De Toekomst waren voor hem echter genoeg om de keuze voor Ajax te maken, meldt De Telegraaf. De aanvoerder van België onder zestien, die die centraal achterin op beide posities én controlerende middenvelder kan spelen, tekent een contract voor drie seizoenen.Leyder speelde in het verleden in de jeugdopleiding van Club Brugge, daarvertrok hij nadat in het voetbalinternaat het leven van de jongere spelers zuur werd gemaakt door de oudste jeugd. Via Zulte-Waregem trekt 'de nieuwe Jan Vertonghen' nu naar Ajax. De Amsterdammers zien in hem een nieuw 'buitenkansje', hij valt in de categorie Riechedly Bazoer, Vaclav Cerny en Dejan Meleg.El-Ghazi kan eveneens een driejarig contract tekenen bij Ajax, bevestigde directeur voetbalzaken Marc Overmars aan de ochtendkrant. De 'traditionele rechtsbuiten' staat volgens zaakwaarnemer Steinar Dietz positief tegenover een overgang naar Ajax. Het talent wordt als voetballer vergeleken met Nacer Chadl






i.http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/ite ... -naar-ajax

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 8:05 am

Het gaat op alle fronten uitstekend met onze club! :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 9:31 am

Zeker, Willem. De donkere tijden liggen achter ons. :headbang.gif:

Nathan Leyder staat al jaren bekend als een supertalent. Hij speelde als vijftienjarige in de -17 van Club Brugge. Daar is hij echter vertrokken na problemen.

Club ziet groot talent vertrekken na pesterijen

Nathan Leyder (U17) heeft de jeugdopleiding van Club Brugge na verregaande pesterijen enkele weken geleden verlaten. De jeugdinternational zet de komende tijd mogelijk zijn handtekening bij één van de grootste concurrenten van blauw-zwart.

Tomas Taecke in Brugge

Eén van de aanstormende talenten van Club Brugge heeft de jeugdopleiding enkele weken geleden achter zich gelaten. Door aanhoudend pestgedrag van enkele ploegmakkers wordt Nathan Leyder hoogstwaarschijnlijk in de handen van de concurrenten van de West-Vlaamse topclub gedreven. In een gesprek met Voetbalkrant.com vertelt blauw-zwart dat de club er alles aan heeft gedaan om het vertrek van de middenvelder te voorkomen. De entourage van de speler in kwestie laat echter optekenen dat er voor Nathan geen andere optie meer open was.

Voetbalkrant.com stelde zich vragen bij het plotse vertrek van Club-talent Nathan Leyder en stootte uiteindelijk op een opmerkelijk verhaal. De 15-jarige jeugdinternational heeft blauw-zwart nogal abrupt verlaten, maar had daar kennelijk een goede reden voor. Na aanhoudende pesterijen van enkele ploegmakkers -waarmee Leyder ook samen lessen volgde en in een huis werd ondergebracht- oordeelde de middenvelder in samenspraak met zijn ouders en management dat er voor hem geen toekomst meer was bij de West-Vlaamse topclub.

De Henegouwse middenvelder ruilde zijn school in Dottenijs dit jaar voor privé-onderwijs in de nabijheid van het Jan Breydelstadion. Daar volgde hij samen met de andere Franstalige jeugdspelers van Club een lessenpakket. Leyder werd bovendien ook ondergebracht in een huis, waar hij onder toezicht van enkele begeleiders met zijn ploegmakkers samenwoonde. In dat huis begon de ellende voor de 15-jarige jeugdinternational, die enkele maanden later mogelijk zijn handtekening bij Standard of Anderlecht zal plaatsen.

"Dit was enorm deprimerend voor Nathan"

Een bron uit de omgeving van Leyder getuigt tegenover onze redactie: "In het huis werd door de oudere spelers een soort schrikbewind gevoerd waarvan Nathan uiteindelijk het slachtoffer is geworden. Toen de plagerijen nogal excessief werden, trok het slachtoffer uiteindelijk met de bewijzen richting general manager Vincent Mannaert. Die greep gepast in en legde de aanstekers een schorsing op. Eén van hen is vandaag ook niet langer welkom bij Club Brugge. Voor Nathan was dit alles bijzonder deprimerend waardoor hij ook besloten heeft de club te verlaten". Uit respect voor de betrokken partijen wil Voetbalkrant verder geen details vrijgeven.

Blauw-zwart betreurt op zijn beurt wat er zich de voorbije periode heeft afgespeeld en uiteindelijk de aanleiding was voor het vertrek van de jeugdspeler, die als één van de grootste talenten van de jeugdopleiding aanzien werd. Het bestuur en het hoofd van de Academie hebben er naar eigen zeggen alles aan gedaan opdat Nathan Leyder aan wal zou blijven.

"Toen de feiten ons bereikten hebben we de betrokkenen een schorsing opgelegd", legt Hoofd Opleiding Pascal De Maesschalck uit. "We hebben de groep samengeroepen en alles uitgeklaard en hebben ook bij andere jeugdploegen voorzorgsmaatregelen getroffen opdat dit niet meer zou voorvallen. Wij zijn van oordeel dat iedereen een tweede kans verdient en hebben de betrokken spelers na hun schorsing opnieuw toegelaten. Zij toonden berouw en zochten ook toenadering met Nathan. Dit was voor hem niet voldoende, waarna hij beslist heeft Club Brugge te verlaten. Leyder is een talentvolle speler en ook een enorm toffe gast. Net daarom vinden wij het bijzonder jammer dat hij niet langer bij ons is", aldus De Maesschalck.

Club: "Wij hebben er alles aan gedaan"

Hoewel Club Brugge oordeelt dat de club er alles aan heeft gedaan om dit pijnlijk gebeuren op te lossen en ook de maatregelen heeft getroffen opdat dit nooit meer zou voorvallen, sluit blauw-zwart niet uit dat de speler deze gebeurtenissen heeft aangewend om zichzelf van de West-Vlaamse club te ontdoen. De goeie prestaties zijn de binnen- en buitenlandse topclubs echter niet ontgaan waardoor de op dit moment vrije speler een enorme belangstelling geniet. Daags na zijn vertrek in het Jan Breydelstadion vertrok de middenvelder naar Birmingham waar hij bij Aston Villa op proef mocht komen. Ondertussen azen ook een drietal Belgische topclubs op het talent. Ook uit Frankrijk en Nederland is er interesse.

Diverse bronnen bevestigden aan onze redactie dat het pestgedrag abnormale vormen heeft aangenomen. Leyder blijkt dan ook niet het enige slachtoffer van de pestkoppen te zijn. In de marge van dit verhaal is ook de samenwerking tussen de Club Academy -de jeugdopleiding van blauw-zwart- en Academy Seth Nkandu geen onbelangrijk gegeven. Langs de zijlijn van de oefenvelden stelt men wel eens in vraag wat de inbreng of de meerwaarde -deze pijnlijke historie indachtig- van de Brusselse jongeren die in Brugge stranden werkelijk is. Dit triestig verhaal stelt het samenwerkingsverband in ieder geval in vraag.

Verwacht wordt dat slachtoffer Nathan Leyder de komende periode zijn krabbel zet onder een verbintenis bij een nieuwe club. Belangrijker nog moet de vijftienjarige knaap zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe school, want die heeft hij op dit ogenblik nog niet gevonden.
voetbalkrant.com

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Oscarito » ma apr 15, 2013 9:46 am

Supertalent... Hier zeggen na een transfer dat Ajax goed bezig terwijl je de spelers niet kent. :drecul.gif:

Leyder is echt geen supertalent, redelijke speler die het spelletje snapt maar retetraag en verdedigend zwak.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door beelzebub » ma apr 15, 2013 9:52 am

Meer de nieuwe Mats Rits?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 9:55 am

Zeg ik dan dat ik hem een supertalent vind? :confused.gif:

Bij Ajax vinden ze dat volgens de T (zie bovenstaand bericht categorie Cerny, enz) en ook in België zijn ze enthousiast over hem.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=63602

Wat vind je van die jongen van Sparta?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door D_skilled » ma apr 15, 2013 10:28 am

El Ghazi is een speler met mogelijkheden. Met gerichte individuele training kan hij het zomaar halen. Nathan Leyder ken ik niet.

Tegen Ajax A1 http://www.youtube.com/watch?v=LECz-tO4lL8
Tegen Vitesse A1 http://www.youtube.com/watch?v=-LeV96u_jdY

En deze: http://atlas-lions.nl/news.php?item=13719

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Oscarito » ma apr 15, 2013 11:17 am

Yopi schreef:Zeg ik dan dat ik hem een supertalent vind? :confused.gif:

Bij Ajax vinden ze dat volgens de T (zie bovenstaand bericht categorie Cerny, enz) en ook in België zijn ze enthousiast over hem.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=63602

Wat vind je van die jongen van Sparta?
Ging me om de uitspraak dat Ajax goed bezig zou zijn van wimpey en jouw reactie daarop naar aanleiding van deze transfer terwijl je de speler niet kent.
Nooit zomaar iets aannemen wat er in de pers staat.

El Ghazi zou ik zelf niet nemen omdat ik twijfel maar kan begrijpen dat er mensen zijn die hem geschikt achten voor Ajax. Technisch is hij niet overtuigend genoeg terwijl zijn overzicht hem soms in de steek wilt laten.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 11:21 am

Oscarito schreef: Ging me om de uitspraak dat Ajax goed bezig zou zijn van wimpey en jouw reactie daarop naar aanleiding van deze transfer terwijl je de speler niet kent.
Ik neem de indrukken van het TH wat serieuzer dan die van jou, om eerlijk te zijn. Kan bijv. in Gutierrez geen topper herkennen, die jij wel in hem zag / ziet.

Het gaat trouwens met Ajax beter dan met menig ander club in NL. Die van jou bijv. :aai.gif: :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 11:26 am

Retetraag en verdedigend zwak. Zoals Derijck? Of Zanka? Of Bouma? Of Van Bommel? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 11:29 am

Oscarito schreef:Ging me om de uitspraak dat Ajax goed bezig zou zijn van wimpey en jouw reactie daarop naar aanleiding van deze transfer terwijl je de speler niet kent.
Wimpey merkte opdat het op alle fronten goed gaat met onze club. Dat onderschreef ik. De speler ken ik niet, kan dus ook niets over hem zeggen.

Nooit zomaar iets aannemen wat er in de pers staat.
Doe ik ook niet. Altijd een slag om de arm. Vandaar 'staat bekend als' in plaats van 'is'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Jöhnk » ma apr 15, 2013 11:30 am

Rustig aan, heren. Laten we blij zijn dat Oscarito al die jeugdspelers waar wij nog nooit van gehoord hebben kent, en dat hij er iets over wil schrijven. Natuurlijk hoeft hij dan niet altijd gelijk te hebben, en mogen wij hopen dat Ajax de nieuwe Messi heeft binnengehaald.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 11:33 am

Ben ik zeker blij om. Oscarito en ook D_Skilled weten veel meer van jeugdspelers dan wij.

Over kenners gesproken, Steef schreef op een ander forum dat de kleine Duarte (Laros) naar Ajax zou komen. Is daar iets van waar/over bekend, of is hij in de war met El Ghazi?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door D_skilled » ma apr 15, 2013 11:42 am

Ik heb ook her en der aanmerkingen op het spel van El Ghazi, met name het spel zonder bal. Toch vind ik hem de gok waard.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door peter » ma apr 15, 2013 11:45 am

Slechter dan de Bondt zal 'ie niet zijn haha.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 11:48 am

Jöhnk schreef:Rustig aan, heren. Laten we blij zijn dat Oscarito al die jeugdspelers waar wij nog nooit van gehoord hebben kent, en dat hij er iets over wil schrijven.
Jan Vertonghen laat zich niet wegpesten, denk ik dan... Is die Belg dan de nieuwe Vertonghen of de nieuwe Jordi Hoogstrate?

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Oscarito » ma apr 15, 2013 12:31 pm

wimpey schreef:
Oscarito schreef: Ging me om de uitspraak dat Ajax goed bezig zou zijn van wimpey en jouw reactie daarop naar aanleiding van deze transfer terwijl je de speler niet kent.
Ik neem de indrukken van het TH wat serieuzer dan die van jou, om eerlijk te zijn. Kan bijv. in Gutierrez geen topper herkennen, die jij wel in hem zag / ziet.

Het gaat trouwens met Ajax beter dan met menig ander club in NL. Die van jou bijv. :aai.gif: :hypocrite.gif:
Die andere club erbij halen is zwak.

Dat je de indrukken van het TH serieuzer neemt is prima. Ik zou zeggen dat je alleen op je eigen mening kan afgaan, zie de hele hoop miskopen die ze hebben gedaan de afgelopen jaren.

Gutierrez is geen topper. Maar roepen dat je geen creativiteit hebt en Gutierrez op de bank laat zitten is gewoon dom. Prima speler, fysiek wel licht maar technisch sterk en speelt vooruit.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:33 pm

Goed of niet goed... veel clubs wilden die spelers hebben maar veel jeugdspelers kiezen voor Ajax. Dat is geen toeval.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie