Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door zeux » ma nov 19, 2012 11:06 pm

Jöhnk schreef:O ja, het verhaal van de bewezen toppers.....uit de eredivisie. :smallgrin.gif:

En natuurlijk de ervaring. Blij dat we zijn met Poulsen, dat had nou echt niemand anders gekund. Ooijer, ook zo'n onmisbare schakel, het was echt genieten toen hij er vorig seizoen in kwam voor Alderweireld in Utrecht.

De mixture? Die moet ontstaat. Wanneer ontstaat die? Vaak als spelers uit de eigen jeugd, zoals Vertonghen en Anita, zich tot een zeker niveau ontwikkelen dat te hoog gegrepen is voor de eredivisie. Vertonghen was afgelopen seizoen duidelijk te goed voor de eredivisie. Kun je die dan vervangen met een andere speler uit de eredivisie? Nee dus. Het wachten is op de volgende Vertonghen. Dat is Ajax.
Wat een ongelooflijk lege, ambitieloze reactie. Pffff. Als de verwachtingen zo laag liggen, zal Ajax voorlopig geen kampioen meer worden...

En die 'eredivisie' verzin je er gemakshalve maar bij?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Cruijff » ma nov 19, 2012 11:47 pm

Ik vind niet dat Vertonghen te goed was voor de Eredivisie, hij heeft in zijn laatste seizoen twee ongelooflijke zaadpartijen gespeeld tegen aartsrivaal Feyenoord en tegen diverse andere tegenstanders ook niet thuis gegeven. Nu speelt hij bij een club die zowel Europees als nationaal minder ambities heeft dan Ajax, vooral jammer voor hemzelf. Hij had een veel betere transfer kunnen maken als zijn verblijf bij Ajax met 6 of 12 maanden gerekt zou zijn.

Dat we Anita kwijt zijn en daar Poulsen voor terug hebben is in mijn ogen ook behoorlijk jammer. Toch ben ik positief over de toekomst. En over De Toekomst.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Jöhnk » di nov 20, 2012 12:13 am

Juist niet ambitieloos, want ik denk dat er erg veel rek zit in de opleiding. Ik denk dat de club beter en frequenter kan opleiden. Veel beter en frequenter zelfs, want eens in de 15 jaar een aanvallende speler produceren die de basis van Ajax waardig is.....dat is natuurlijk beschamend. :1evil.gif:

De beste spelers uit de clubgeschiedenis zijn bijna allen op (zeer) jonge leeftijd aangetrokken en ontwikkeld. Dat niveau moet je nastreven. Je moet niet het niveau Moisander of Narsingh nastreven en dan zeggen dat het toppers zijn. Mag je dan nooit meer een Moisander of Narsingh kopen? Jawel, natuurlijk wel, maar dat heeft dan wel een maximum prijs, en je moet niet van ze verwachten dat het dragende spelers zijn of worden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Cruijff » di nov 20, 2012 12:18 am

Toch vond ik de aankoop van Moisander wel noodzakelijk. Als Blind en Dijks als LCV en LB hadden moeten spelen had dat, ben ik bang, zowel voor Ajax als voor die jongens zelf op een vervelende manier uitgepakt.

Natuurlijk is Moisander geen verdediger die nooit fouten maakt, maar welke speler wel? Persoonlijk vind ik het wel bewonderenswaardig hoe hij zich via Zwolle en AZ alsnog in het eerste elftal van de club waar hij op jonge leeftijd zijn vaderland voor heeft verlaten heeft weten te knokken. En geniet ik van zijn beleving wanneer hij scoort in het shirt waar hij al sinds dat hij een tiener jochie was in heeft willen spelen.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door wimpey » di nov 20, 2012 7:50 am

Zeux schreef: Wat een ongelooflijk lege, ambitieloze reactie. Pffff.
Zelden, eigenlijk nooit, ben je te betrappen op een voetbalinhoudelijke reactie. Wel op roeptoeteren. :excited.gif:

Ajax kan jongens als VDW, Vertonghen, Anita niet direct 1 op 1 vervangen zónder met miljoenen te smijten. Die jongens mochten 2 jaar lang eredivisie-ervaring opdoen, daarna hebben ze zich als basisspeler 3 jaar doorontwikkeld om op hun huidige niveau te komen. 2 keer kampioen geworden, mooie transfer gemaakt.

Met jouw approach geven we jongens die tijd en die kansen niet meer. We zetten iemand als Van Rhijn een aankoop (van 5 tot 7 miljoen) voor de neus. Dat Van Rhijn dan nul perspectief heeft, nemen we op de koop toe.

Tevens nemen we dan op de koop toe dat jeugdspelers met potentieel hun heil elders zoeken. Met andere woorden: we projecteren het beleid van bijv. psv op dat van Ajax. Jaaaa, laten we dat doen, leuk!! :excited.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Baseman » di nov 20, 2012 8:05 am

wimpey schreef:psv laat de EL (terecht) lopen. En komt in Solna met Manolev en Engelaar op de proppen.
Klopt, maar in die wedstrijd waren Depay, Locadia, Ritzmeier en Van Ooijen basisspelers.
Zoals ze dat vaker zijn geweest, met name in de beker en de EL. Dus de jeugd krijgt zeker speeltijd.
Depay krijgt weinig speeltijd en talenten als Bakkali (zie diens topic op PN en postings van D_skilled daarin) en Bazoer zijn dus ontevreden over hun (geringe) toekomstperspectieven bij psv.
Depay is 18 en heeft Mertens voor zich, hoeveel 18 jarigen hebben een basisplaats bij Ajax?
Laat staan ten koste van de meest waardevolle speler van PSV (qua assists en doelpunten). Daarbij heeft Depay dit seizoen het gelijk van PSV aangetoond, hij is een enorm talent maar hij heeft nog wel wat te leren. Dat pakt hij trouwens aardig op, hij speelt al minder arrogant en minder egoïstisch.
Op zijn 17e werd Depay bij de selectie gehaald, op zijn 18e is hij volwaardig lid van de selectie en krijgt hij speeltijd en normaal gesproken is hij volgend seizoen de opvolger van Mertens. Dan is hij dus pas 19, ik zie eigenlijk het probleem niet zo.

Jeugdspelers moeten speeltijd krijgen omdat ze goed genoeg zijn, niet omdat ze jeugdspeler zijn.
En dit is dus het probleem bij Ritzmeier en Van Ooijen, ze hebben aangetoond nog niet goed genoeg te zijn. Leuke spelers om erbij te hebben, maar het niveauverschil met de basis is te groot.

Het is ontzettend zuur dat Bazoer naar Ajax vertrekt, maar er is wel meer aan de hand dan wat de Telegraaf schrijft. Zijn zaakwaarnemers spelen een spelletje en zijn hier absoluut niet onschuldig in.
Bazoer is 1 maand 16 en klaagt dat hij 7 spelers voor zich heeft in de rangorde bij PSV :excited.gif:
Als hij nagedacht zou hebben, dan had hij beseft dat het juist voor een verdediger veel makkelijker is om op korte termijn de kans te krijgen bij PSV...waarbij het ook nog de vraag is hoeveel van die 7 volgend seizoen nog bij PSV spelen.

Wat betreft Bakkali, de verhalen dat hij nu weg zou willen zijn overdreven.
Maar blijkbaar zijn er afspraken met hem gemaakt toen hij enkele maanden geleden zijn nieuwe contract tekende en komt PSV die afspraken momenteel niet (volledig?) na, dat is gewoon ontzettend dom. Afspraken zijn er om nagekomen te worden. Bakkali wil meer speeltijd in Jong PSV en hij wil vaker meetrainen met het 1e, het lijkt mij dat dat geen probleem hoeft te zijn. Dus dit kan eenvoudig opgelost worden, wat PSV hopelijk ook gaat doen.
Nogmaals, Advocaat is een conservatieve trainer. Dat is niets nieuws. Die man verander je niet meer...
Klopt, maar dat Advocaat geen oog heeft voor de jeugd is een fabeltje.
Dat hij dit seizoen kampioen wil en eigenlijk ook moet worden klopt wel, dat hij daarom minder geduld heeft met spelers klopt ook. Maar dat geldt voor iedere speler van PSV, niet alleen voor de jeugd.
Maar goed, het seizoen is nog jong... FdB heeft de voorbije seizoenen een aardig track record opgebouwd v.w.b. achtervolgingen.
Klopt, dat is ontzettend knap :biggthumpup.gif:
Helemaal gezien de selectie waarmee hij moest en moet werken.

Maar ik verwacht niet dat ook dit seizoen de concurrentie alle medewerking verleent en na de winterstop ineens weer veel punten gaat verspelen, onmogelijk dat dit seizoen na seizoen gebeurt. Als Twente en PSV in de winterstop nog steeds een grote voorsprong hebben op Ajax, dan verwacht ik niet dat Ajax nogmaals in kan lopen.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door wimpey » di nov 20, 2012 9:33 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:psv laat de EL (terecht) lopen. En komt in Solna met Manolev en Engelaar op de proppen.
Klopt, maar in die wedstrijd waren Depay, Locadia, Ritzmeier en Van Ooijen basisspelers.
Het is trendy op AT om een loopje met de feiten te nemen. Helaas doe je daar in dit geval ook aan mee. In Zweden zaten Ritzmeier en Van Ooijen 90 minuten op de bank. Depay en Locadia mochten invallen.

Mijn insteek v.w.b. die laatste 2 is een andere dan de jouwe. M.i. hebben die 2 meer potentieel dan Narsingh en Matavz.
En dit is dus het probleem bij Ritzmeier en Van Ooijen, ze hebben aangetoond nog niet goed genoeg te zijn. Leuke spelers om erbij te hebben, maar het niveauverschil met de basis is te groot.
Geen zinnig mens maakt me wijs dat die 2 minder zijn dan Engelaar. Die in Zweden dus wél speelde.
waarbij het ook nog de vraag is hoeveel van die 7 volgend seizoen nog bij PSV spelen.
Wanneer er 2 van die 7 gaan, haalt psv 2 vervangers. Dat zit er nu eenmaal in gebakken.
Dus dit kan eenvoudig opgelost worden, wat PSV hopelijk ook gaat doen.
Als Bakkali daar nog trek in heeft. Afspraken niet nakomen, is een motie van wantrouwen.
Klopt, maar dat Advocaat geen oog heeft voor de jeugd is een fabeltje.
Veel minder dan menig ander trainer. Koeman, FdB bijv.
Maar ik verwacht niet dat ook dit seizoen de concurrentie alle medewerking verleent en na de winterstop ineens weer veel punten gaat verspelen, onmogelijk dat dit seizoen na seizoen gebeurt. Als Twente en PSV in de winterstop nog steeds een grote voorsprong hebben op Ajax, dan verwacht ik niet dat Ajax nogmaals in kan lopen.
Dat denk ik ook. Ajax zal van psv moeten winnen om in de race te blijven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door zeux » di nov 20, 2012 10:38 am

wimpey schreef:
Zeux schreef: Wat een ongelooflijk lege, ambitieloze reactie. Pffff.
Zelden, eigenlijk nooit, ben je te betrappen op een voetbalinhoudelijke reactie. Wel op roeptoeteren. :excited.gif:

Ajax kan jongens als VDW, Vertonghen, Anita niet direct 1 op 1 vervangen zónder met miljoenen te smijten. Die jongens mochten 2 jaar lang eredivisie-ervaring opdoen, daarna hebben ze zich als basisspeler 3 jaar doorontwikkeld om op hun huidige niveau te komen. 2 keer kampioen geworden, mooie transfer gemaakt.

Met jouw approach geven we jongens die tijd en die kansen niet meer. We zetten iemand als Van Rhijn een aankoop (van 5 tot 7 miljoen) voor de neus. Dat Van Rhijn dan nul perspectief heeft, nemen we op de koop toe.

Tevens nemen we dan op de koop toe dat jeugdspelers met potentieel hun heil elders zoeken. Met andere woorden: we projecteren het beleid van bijv. psv op dat van Ajax. Jaaaa, laten we dat doen, leuk!! :excited.gif:
Jouw reflex is geloof ik altijd vluchten in het extreme en absurde. Jammer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door wimpey » di nov 20, 2012 10:42 am

Wat doe je eigenlijk in dit deel van het forum, joh?! Het gaat hier om voetbalinhoudelijke thema's.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Baseman » di nov 20, 2012 10:44 am

wimpey schreef:In Zweden zaten Ritzmeier en Van Ooijen 90 minuten op de bank. Depay en Locadia mochten invallen.
Dan zat ik fout, maar in enkele voorgaande wedstrijden hebben ze wel allemaal in de basis gestaan.
Mijn insteek v.w.b. die laatste 2 is een andere dan de jouwe. M.i. hebben die 2 meer potentieel dan Narsingh en Matavz.
Meer potentieel hebben is wat anders dan klaar zijn voor een volledig seizoen in de basis.
Depay is trouwens meer een linksbuiten dan een rechtsbuiten, hij speelt ook veel liever als linksbuiten.

Matavz is trouwens 2 seizoenen geleden gekocht, toen was Locadia nog niet klaar voor PSV 1.
Geen zinnig mens maakt me wijs dat die 2 minder zijn dan Engelaar. Die in Zweden dus wél speelde.
Engelaar heeft ook op de bank gezeten toen Ritzmeier en Van Ooijen speelden.
Er is niets mis mee om een selectiespeler speeltijd te geven, of geldt dat alleen voor jeugdspelers en moeten de ervaren spelers het doen met Jong PSV?
Wanneer er 2 van die 7 gaan, haalt psv 2 vervangers. Dat zit er nu eenmaal in gebakken.
Misschien wel, misschien niet.
Willems bewijst dat als je goed genoeg bent, leeftijd ondergeschikt is.
Als Bakkali daar nog trek in heeft. Afspraken niet nakomen, is een motie van wantrouwen.
Hij heeft meegetraind met PSV 1 en hij speelt in Jong PSV, maar hij wil dat dit vaker gebeurt.
Zijn intentie is om gewoon bij PSV te blijven, dat is tenminste het laatste nieuws.
Veel minder dan menig ander trainer. Koeman, FdB bijv.
Ja, en?
Dat Advocaat niet de ultieme trainer is op het gebied van jeugdspelers wil niet zeggen dat hij er geen oog voor heeft. Je gaat van het ene uiterste naar het andere...
Dat denk ik ook. Ajax zal van psv moeten winnen om in de race te blijven.
En dan zal PSV ook punten moeten laten liggen tegen de andere concurrenten.
Als PSV de komende weken alleen verliest van Ajax doen ze op zich goede zaken.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door wimpey » di nov 20, 2012 12:47 pm

Baseman schreef: Dat Advocaat niet de ultieme trainer is op het gebied van jeugdspelers wil niet zeggen dat hij er geen oog voor heeft. Je gaat van het ene uiterste naar het andere...
Kijk voor de gein nog eens naar de selecties van Dickie in 1994 en 2004. Conservatief is het juiste woord m.b.t. Advocaat... Volgens Brands is psv geen koopclub meer. En psv dient meer uit de opleiding te halen. Is Advocaat in dat kader de juiste man voor je club?

Die talenten worden niet beter van het vele bankzitten en ze krijgen in de winterstop nog een middenvelder (aankoop) voor hun neus gezet. Lijkt er dus op dat TD en trainer in verschillende richtingen denken en handelen.

Jeugdspelers bij psv zijn, zoals te doen gebruikelijk, het kind van de rekening. Vicieuze cirkel bij je club: men speelt liever op safe door een wat rijpere speler te halen dan in een talent te investeren. Heeft men bij Ajax ook lang gedaan, vanwege grootheidswaan o.b.v. een succesvol verleden.

Maar wanneer je er 35 M in pompt en 3e wordt, kun je de conclusie trekken dat kopen geen succes garandeert. En dat het zich wellicht loont om eens onvoorwaardelijk op een groot talent i.p.v. op een aankoop in te zetten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Demosthenes » di nov 20, 2012 7:52 pm

Interview met Bazoer gezien, weinig nieuws, platgetreden paden, maar oké, de jongen is pas zestien, bedankte keurig PSV enz. enz.

Overmars zei dat Ajax zich aan de afspraken zal houden, maar wat hij bedoelt met "nooit niet" is me een raadsel :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Lionel » wo nov 21, 2012 4:50 pm

Vandaag in de VI het verhaal achter het vertrek van Bazoer.

Bazoer nam Koch als voorbeeld. Vorig jaar mocht hij mee op trainingskamp. Werd gezegd dat hij mee mocht met de eerste selectie na de zomer. Advocaat heeft echter maar vier centrale verdedigers nodig en Koch zit dus weer niet bij de selectie. Afspraken worden gewoon niet nagekomen bij PSV, o.a. door Adovcaat.

En dan wordt ook nog eens het contract verlengd van Bouma :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 21, 2012 5:34 pm

Demosthenes schreef:Interview met Bazoer gezien, weinig nieuws, platgetreden paden, maar oké, de jongen is pas zestien, bedankte keurig PSV enz. enz.

Overmars zei dat Ajax zich aan de afspraken zal houden, maar wat hij bedoelt met "nooit niet" is me een raadsel :ajaxsmiley.gif:

Dat laatste heeft hij vast van Peter Boeve. 'Je hebt nooit geen evolutie zonder revolutie' was toen zijn pseudo-Cruijffiaans pareltje volgens mij. :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Cruijff » do nov 22, 2012 1:42 am

Demosthenes schreef:Interview met Bazoer gezien, weinig nieuws, platgetreden paden, maar oké, de jongen is pas zestien, bedankte keurig PSV enz. enz.

Overmars zei dat Ajax zich aan de afspraken zal houden, maar wat hij bedoelt met "nooit niet" is me een raadsel :ajaxsmiley.gif:
http://www.at5.nl/artikelen/90655/bazoe ... -de-streep

Ik vind het wel duidelijke taal. Die jongen vond Ajax een mooiere club dan PSV ook al speelde hij bij laatstgenoemde vereniging. En diep in hun hart weet elke PSV-er eigenlijk ook wel dat Ajax een veel mooiere club is, dat uiten ze ook continu met een minderwaardigheidscomplex. Ook anno 2008 toen ze ons al een decennium op alle fronten aftroefden en 4 keer op rij landskampioen waren geworden was men nog structureel met een huilerig toontje verongelijkte teksten richting Amsterdam aan het bezigen.

Daarnaast maakt Bazoer gewoon een rationele keuze: bij Ajax lijkt de kans een stuk groter dat hij in ieder geval de kans gaat krijgen om door te groeien naar het 1e elftal.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door wimpey » wo nov 28, 2012 12:33 pm

'Drie Noorse jeugdspelers op stage'
Door sv, 28 november 2012 12:18
Bron: Ajax Showtime/Ajax Netwerk |

Ajax is bezig om meer spelers uit Noorwegen naar Amsterdam te halen. Er is een sindskort een scout actief in Noorwegen, dat verklapte Hans van der Zee in de Noorse media. Een naam wilde hij niet noemen. Verder komen er drie jonge talenten op stage.

Het gaat om Magnus Strandmann Lundal, Tobias Hammer Svendsen en Sander Hammer Svendsen (in de leeftijd van 11-14 jaar). Het zijn de beste talenten in die leeftijdscategorie die samenwerken met Noorse Total Fotballsko, waarmee Ajax een samenwerkingsverband heeft. De talenten komen woensdag naar Amsterdam en mogen een paar keer meetrainen.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 28, 2012 1:53 pm

Een beetje te jong hoor... Dit vind ik niet al te koosjer...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Arthur » wo nov 28, 2012 2:43 pm

Een paar keer meetrainen lijkt me niet zo'n punt, maar je moet zulke jonge gasten voorlopig nog wel gewoon in hun eigen omgeving laten opgroeien.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door LucaS » wo nov 28, 2012 5:03 pm

Gatverdamme
Ik maar denken dat het verbeteren van de opleiding inhield dat we Nederlandse talenten veel beter kunnen leren voetballen, maar het blijkt eerder om een wijziging in het scoutingsbeleid te gaan. Tot kinderhandel aan toe.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Marillion » wo nov 28, 2012 6:30 pm

Overdrijven is ook een vak. Voorlopig gaat het volgens dit bericht om een paar keer meetrainen.

Ik ben er geen voorstander van om overal talenten vandaan te halen hoor. Beter concentreren we ons op de directe omgeving. Maar een keer kennismaken zie ik nog niet zoveel kwaad in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door jabu » wo nov 28, 2012 7:45 pm

Finland, Zweden, IJsland en Denemarken hadden we al, ik was al bang dat er in Noorwegen echt geen boerenlul te vinden was die een bal drie meter vooruit kan trappen. Is het zeker dat het verbeteren van de jeugdopleiding niet gewoon inhoudt dat Foppe op pad gaat met Riemer? Heerenveen zal jaloers zijn met al die volgzame blonde Vikingen!

Ajax Rules
Berichten: 31769
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Ajax Rules » zo dec 02, 2012 3:16 pm

Die spits van Groningen B1 heeft een contract bij Groningen getekend las ik?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Frisse » zo dec 02, 2012 3:24 pm

Ja, zit vandaag tegen Heracles bij de wedstrijdselectie.

En heeft dus als invaller meteen z'n debuut gemaakt. Is met z'n 16 jaar en 88 dagen de op drie na jongste Eredivisiedebutant ooit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door 999 » ma dec 03, 2012 10:10 pm

Bazoer mag dit seizoen ook niet meer voor Oranje onder 17 uitkomen

Riechedly Bazoer zal dit seizoen ook niet meer voor de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Oranje uit mogen komen. Eerder was al duidelijk dat hij dit seizoen door zijn tussentijdse overgang niet mag spelen voor Ajax. 'Funest voor de ontwikkeling van een van de grootste verdedigende talenten', vindt Mohammed Allach, technisch manager van de KNVB. 'Wij beoordelen de talenten op basis van de prestaties in de wedstrijden. Nu Bazoer geen wedstrijden speelt, kunnen we hem niet beoordelen. Per definitie kan hij dan ook niet in aanmerking komen voor Oranje.'

Allach noemt de keuze van de zaakwaarnemers van Bazoer onbegrijpelijk. 'Zijn zogenaamde management heeft alle reden om zich goed achter de oren te krabben Ten eerste is het verschrikkelijk voor de jongen zelf, omdat hij door het feit dat hij geen wedstrijden speelt, stil komt te staan in zijn ontwikkeling. Ten tweede is verschrikkelijk voor ons vertegenwoordigende jeugdteam, dat de gevolgen ondervindt van deze overgang. En ten derde is het ontzettend slecht dat we als Nederlands voetbal dit soort signalen afgeven.'

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Komen en gaan van talenten bij Ajax

Bericht door Khraa » ma dec 03, 2012 10:18 pm

Waarom mag een prof wel tussentijds verkassen, maar een jeugdspeler niet?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie