Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door peter » vr mei 11, 2012 8:58 pm

Champions League. Als je de TV aanzet op de dinsdag of woensdagavond dan zie je ons voorbij komen. :headbang.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » vr mei 11, 2012 9:50 pm

wimpey schreef:Ajax contracteert Tom Noordhoff

AMSTERDAM (Dow Jones)--AFC Ajax nv (AJAX.AE) heeft jeugdspeler Tom Noordhoff gecontracteerd, maakt het Amsterdamse voetbalbedrijf vrijdag bekend.

De 16-jarige centrale verdediger en controlerende middenvelder uit het B1-elftal tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en loopt tot en met 30 juni 2015.

Noordhoff speelt sinds 2007 in de jeugdopleiding van Ajax. Daarvoor kwam hij uit voor VV Schoten en Stormvogels/Telstar.

--> nog nooit van gehoord
De A1 heeft een contract, met speler als Lazic en Busse krijgen A2-spelers ook al een contract en met Noordhoff uit de B1 (niet altijd) ook de B1, want hij is niet de eerste B1-speler met een contract.

Vreemd, want juist deze spelers kunnen er niets van, zijn zo slecht opgeleid (TH, JC!, rapport JC, geschreven door Jongkind)en ik denk niet dat er in het buitenland belangstelling voor is. De B1 van vorig jaar werd gezien als een zwakke lichting, maar de spelers zijn wel goed genoeg voor een contract. Vreemde jongens die TH'ers (in mijn jeugd was TH een kwaliteitskenmerk!).
nog nooit van gehoord
Heeft dit jaar nauwelijks gespeeld als gevolg van blessures. Ken hem van vorig jaar: geen slechte speler, maar niet iemand die opviel door iets "extra's". In mijn ogen """"niveau-Van der Heijden""" (Ik ben voorzichtig, spelers ontwikkelen zich nooit geleidelijk) Ik dacht dat we naar "niveau-Barcelona" zouden moeten gaan!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door peter » do mei 31, 2012 3:26 pm

Lazic en El Hasnaoui krijgen ook een contract.

Het waarom is mij volstrekt onduidelijk.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » do mei 31, 2012 3:48 pm

Ach, als het Technisch Hart het maar weet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Michael_B » do mei 31, 2012 4:08 pm

Peter schreef:Lazic en El Hasnaoui krijgen ook een contract.

Het waarom is mij volstrekt onduidelijk.
+1.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jöhnk » do mei 31, 2012 4:52 pm

Raiola pleasen? :confused.gif: Die spelers kunnen er inderdaad weinig van.

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yo » do mei 31, 2012 5:52 pm

El Hasnaoui heeft zich als 1e jaars A gewoon in de basis gespeeld van de A1. Een technische en dynamische middenvelder en is momenteel een nuttige goede voetballer. Geen toptalent, maar zeker ook geen prutser.
Lazic is denk ik wel een soort van opvulling.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Feest » do mei 31, 2012 6:09 pm

ElHas doet het uitstekend sinds het vertrek van Bouy. Pakt het uitstekend op. Verdient dit gewoon.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » do mei 31, 2012 6:17 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » do mei 31, 2012 6:30 pm

Feest schreef:ElHas doet het uitstekend sinds het vertrek van Bouy. Pakt het uitstekend op. Verdient dit gewoon.
Mee eens, ontwikkelt zich goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jöhnk » do mei 31, 2012 7:22 pm

Dan heeft hij zich uitstekend ontwikkeld. Ik herinner me dat die jongen alles met links deed en vooral breed speelde.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » do mei 31, 2012 9:25 pm

Dergelijke contracten kosten Ajax niet veel (De B1 van een paar jaar geleden verdiende in totaliteit minder dan de buitenlandse reservespeler van Ajax 1), maar hoeveel contractspelers heeft Ajax ondertussen? Nog niet zo lang geleden brak er een "ziekte" uit op AT toen het er 50 (of zoiets) werden, de tijden veranderen?

Wat Ajax met de Lazic moet die ik uit de jeugd ken? Geen idee. Die El H. heb ik dit seizoen maar twee keer gezien (waarvan één keer als invaller) hij deed het beter dan verwacht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door 999 » zo jun 03, 2012 4:24 pm

Ajax A1 3e op Copa Amsterdam na 2-0 tegen Ajax Cape Town, zware blessure El Hasnaoui

3 juni 2012 Gestion Copa Amsterdam

Ajax A1 is op de derde plaats geëindigd in het toernooi om de Copa Amsterdam in het Olympisch Stadion. In de strijd om de derde plaats werd Ajax Cape Town met 2-0 verslagen. Stagiair Hrustijan Denkovski en Sheraldo Becker waren de deolpuntenmakers voor Ajax. De wedstrijd werd overschaduwd door een zware blessure van El Hasnaoui.

De wedstrijd werd halverwege de eerste helft opgeschrikt door een zware blessure van Abdelmalek El Hasnaoui. De 18-jarige middenvelder moest het veld per brancard verlaten. De ernst van de blessure is nog niet bekend, maar er wordt gevreesd dat de speler van Ajax lang uit de roulatie zal zijn.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 06, 2012 12:18 pm

Op naar de 100 contractspelers: Veltman, Menig en Keskin gecontracteerd. Zie Ajax.nl.

Het nieuwe beleid werkt zo snel, dat ze allemaal een contract verdienen. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » wo jun 06, 2012 12:26 pm

Veltman verlengt contract en start seizoen bij A-selectie

Joël Veltman heeft zijn contract bij Ajax opengebroken en verlengd tot medio 2015. De verdediger draait in de voorbereiding op het nieuwe seizoen bovendien mee met de A-selectie. Hij mag zich bewijzen bij trainer Frank de Boer.

Kruisband
Daarna wordt bekeken of de twintigjarige Veltman definitief aansluit of het seizoen begint bij Jong Ajax. Veltman speelt sinds 2001 in de jeugdopleiding op De Toekomst en kwam vorig seizoen sterk terug van een zware knieblessure.

De Jong Ajacied scoorde het winnende doelpunt in de bekerfinale voor beloften en maakte al twee keer deel uit van de wedstrijdselectie van het eerste. Zijn debuut maakte hij echter nog niet.

De grote winst van vorig seizoen was voor Veltman vooral dat zijn knie weer sterk genoeg is.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Arthur » wo jun 06, 2012 12:30 pm

Ik ken hem alleen van de wedstrijden van de A1 en daar was hij heel goed, maar ik ben toch benieuwd of dat niet vooral kwam omdat hij simpelweg een paar jaar ouder is.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Oscarito » wo jun 06, 2012 3:33 pm

Het is al weken pakjesavond bij Ajax... Ben benieuwd waar dit gaat eindigen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » wo jun 06, 2012 7:17 pm

Weet iemand of Ajax het aantal van 53 contractspelers (dat was toch het record?) al is gepasseerd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » do jun 07, 2012 3:33 pm

Ajax contracteert jeugdspeler Gravenberch

07 juni 2012

Ajax heeft jeugdspeler Danzell Gravenberch gecontracteerd. De spits uit de A1 werd op 13 februari 1994 geboren in Amsterdam. De speler tekent een contract dat loopt tot en met 30 juni 2015. Het contract gaat in per 1 juli 2012.

De jeugdinternational speelt sinds seizoen 2002-2003 in de jeugdopleiding van Ajax. ,,Hier heb ik lang voor gewerkt", aldus de achttienjarige spits. ,,Als dat op deze manier wordt beloond is dat heel mooi. Dit seizoen zijn we kampioen geworden met de A1, hebben de NextGen Series gespeeld en ik heb heel veel geleerd. Ik ben iedereen dankbaar die mij heeft gesteund", sprak de Amsterdammer mooie woorden tijdens het plechtige moment.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door jabu » do jun 07, 2012 3:36 pm

Blind was er niets bij!

En dat allemaal uit die falende baggeropleiding...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jinne » do jun 07, 2012 3:36 pm

Jeez, hoeveel jeugdspelers worden er dan wel niet gecontracteerd straks als de jeugdopleiding weer op orde is?

Wat zouden die jongens verdienen trouwens met zo'n jeugdcontract? Is dat 2K bruto per maand of meer?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Alexander » do jun 07, 2012 3:43 pm

Hmm, dit wordt me nu wel wat te gortig. Gravenbergh is echt niks bijzonders. Wat is het doel van al deze contracten?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » do jun 07, 2012 3:49 pm

Alexander schreef:Hmm, dit wordt me nu wel wat te gortig. Gravenbergh is echt niks bijzonders. Wat is het doel van al deze contracten?
Ze houden Gravenberch binnenboord om Liverpool en Manchester United te slim af te zijn. :hypocrite.gif:

Het tikt aardig aan inderdaad. Ik tel nu al zo'n 24 contractspelers in de A1 en B1.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » do jun 07, 2012 3:58 pm

Alexander schreef:Hmm, dit wordt me nu wel wat te gortig. Gravenbergh is echt niks bijzonders. Wat is het doel van al deze contracten?
Goede vraag. Zouden die jongens allemaal zijn vertrokken wanneer ze géén contract hadden gekregen? :confused.gif:

Het lijkt me dat je de beste X spelers een contract geeft. De rest mag nokken of wil op amateurbasis blijven om ook een contract af te dwingen. Lijkt me.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Lionel » do jun 07, 2012 4:27 pm

Misschien leveren die gasten nog wat op. Zoveel zullen ze niét kosten. Liever gokken met 24 jeugdspelers dan met spelers als Tainio, Mido etc.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie