Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Ajax A1

Bericht door peter » ma feb 20, 2012 2:11 pm

Zeux schreef:
Rishi schreef:Wie hanteert dan verschillende criteria?
Deze hele discussie is vervuilt, doordat 'Cruijff' heeft geoordeeld dat de jeugdopleiding fuck is. Daarom moet hij van de Cruijffianen ook ruk - maar dan ook totáál ruk - zijn, want anders valt het argument af om zo ontzettend voor Crujiff te zijn.

Spelers - ook heel jonge spelers - worden nu afgefikt, omdat ze speelbal in een ander conflict zijn geworden.

Helaas.
Wat is precies de vervuiling dan? Cruijff wil de jeugdopleiding naar een hoger niveau tillen en wil daar meer focus leggen op de individuele ontwikkeling van jeugdspelers. Dit houdt in dat er een individueel plan wordt opgesteld, met daarin specifieke trainingsmethoden, oftewel meer ruimte voor individuele training. Als blijkt dat voor Pietje het beter is, vanwege zijn fysieke kwaliteiten, om niet langer in de B-1 te spelen, maar in de A-1 dan wordt hij doorgeplaatst. Dit om te voorkomen dat Pietje niet langer kan teren op zijn voorsprong qua fysiek, maar juist ook zijn ontwikkelpunten beter kan aanpakken.

Dat eerste zinnetje snap ik dus ook van geen kant. Het argument valt weg als je niet vindt dat de jeugdopleiding ruk is? Nee, het argument is juist dat de aanpak tot betere ontwikkeling wordt omarmd. De uitvoering moet nog blijken, maar de visie spreekt aan. Niet meer, niet minder.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 20, 2012 2:26 pm

Fischer in de belangstelling van Man U.

Bron. Voetbalzone
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 20, 2012 2:26 pm

'Fischer trekt aandacht van Manchester United'

20 februari 2012 Manchester Evening News

Volgens het lokale Manchester Evening News heeft naast Christian Eriksen ook Viktor Fischer de aandacht getrokken van Manchester United. De Engelse club zou de Deense aanvaller van de A1 nauwlettend volgen. Frank de Boer liet onlangs al weten dat het de bedoeling is om het 17-jarige Deense talent volgend seizoen regelmatig mee te laten trainen met het eerste elftal om hem te laten ruiken aan het hoogste niveau. Manchester United wil net als andere Engelse topclubs meer jeugdtalenten aan zich binden met het oog op de toekomst.
Ach, dat houd Johan wel tegen ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 20, 2012 2:47 pm

Die jongen heeft net bewust voor Ajax gekozen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma feb 20, 2012 3:44 pm

Bertje schreef:Die jongen heeft net bewust voor Ajax gekozen.
Heeft hij het naar z'n zin? Kan hij door MU een jaar uitgeleend worden? Droomde hij al niet van MU? Wat gaat hij verdienen? We zullen zien of hij blijft, maar alleen de belofte volgend seizoen af en toe te mogen meetrainen, lijkt mij geen reden om te blijven, er zal meer aan te pas moeten komen in dit zwalkende Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Luciano

Bericht door Luciano » ma feb 20, 2012 8:19 pm

Feit: er is de laatste 10 jaar geen enkel toptalent weggeplukt uit de jeugdopleiding. Einde discussie.

peter

Bericht door peter » ma feb 20, 2012 8:20 pm

Verder heeft Fischer gewoon een contract en heeft hij Ajax ook een forse afkoopsom gekost. Als ManU hem wil (en Fischer wel dat ook), dan kunnen ze dus 'gewoon' 6-7 miljoen neertikken.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2012 8:28 pm

Zeux schreef: Deze hele discussie is vervuilt, doordat 'Cruijff' heeft geoordeeld dat de jeugdopleiding fuck is. Daarom moet hij van de Cruijffianen ook ruk - maar dan ook totáál ruk - zijn, want anders valt het argument af om zo ontzettend voor Crujiff te zijn.
Vervuilt is met een 'd'. :hypocrite.gif:

LvG vindt de opleiding dus ook totaal ruk. Hij wilde toch de lijn-Cruijff handhaven?! :hypocrite.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2012 8:31 pm

Peter schreef: Wat is precies de vervuiling dan?
Cruijff natuurlijk. De proverbial rode lap voor individuen als Zeux. Nogmaals: voetbalinhoudelijk hoef je geen discussie met Zeux te voeren. Het gaat hier niet om inhoud, maar puur om de boodschapper.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

zeux

Bericht door zeux » ma feb 20, 2012 9:11 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Wat is precies de vervuiling dan?
Cruijff natuurlijk. De proverbial rode lap voor individuen als Zeux. Nogmaals: voetbalinhoudelijk hoef je geen discussie met Zeux te voeren. Het gaat hier niet om inhoud, maar puur om de boodschapper.
Says who?

Jammer dat je zo beschermd wordt door de mods hier.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2012 9:22 pm

Zeux schreef: Jammer dat je zo beschermd wordt door de mods hier.
:confused.gif:

Wat zouden de mods moeten doen dan? Ik hou me keurig aan de regels, geloof ik...

zeux

Bericht door zeux » ma feb 20, 2012 9:26 pm

Peter schreef:
Zeux schreef:
Rishi schreef:Wie hanteert dan verschillende criteria?
Deze hele discussie is vervuilt, doordat 'Cruijff' heeft geoordeeld dat de jeugdopleiding fuck is. Daarom moet hij van de Cruijffianen ook ruk - maar dan ook totáál ruk - zijn, want anders valt het argument af om zo ontzettend voor Crujiff te zijn.

Spelers - ook heel jonge spelers - worden nu afgefikt, omdat ze speelbal in een ander conflict zijn geworden.

Helaas.
Wat is precies de vervuiling dan? Cruijff wil de jeugdopleiding naar een hoger niveau tillen en wil daar meer focus leggen op de individuele ontwikkeling van jeugdspelers. Dit houdt in dat er een individueel plan wordt opgesteld, met daarin specifieke trainingsmethoden, oftewel meer ruimte voor individuele training. Als blijkt dat voor Pietje het beter is, vanwege zijn fysieke kwaliteiten, om niet langer in de B-1 te spelen, maar in de A-1 dan wordt hij doorgeplaatst. Dit om te voorkomen dat Pietje niet langer kan teren op zijn voorsprong qua fysiek, maar juist ook zijn ontwikkelpunten beter kan aanpakken.

Dat eerste zinnetje snap ik dus ook van geen kant. Het argument valt weg als je niet vindt dat de jeugdopleiding ruk is? Nee, het argument is juist dat de aanpak tot betere ontwikkeling wordt omarmd. De uitvoering moet nog blijken, maar de visie spreekt aan. Niet meer, niet minder.
De vervuiling is dat Cruijff 'de jeugdopleiding' als het mantra heeft gekozen en sommige supporters daar totaal geen nuance meer in kennen. Om de reden voor de 'revolutie' van Cruijff relevant te maken, moet de 'oude jeugdopleiding' blijkbaar zo inktzwart mogelijk worden neergezet. Anders zou het lijken alsof de revolutie niet nodig zou zijn. Daarom moet ook álles dat de afgelopen jaren van de jeugdopleiding is afgekomen zo hard mogelijk worden afgefikt. Want anders zou lijken dat die opleiding wel degelijk iets heeft opgeleverd.
En daarom mogen jonge spelers vanaf de eerste minuut in het eerste volledig totaal geen fout maken, anders worden ze tot de enkels toe afgefikt. Ze moeten metéén absolute top zijn. Niks langzaam brengen en aan het niveau laten wennen (zijn al diverse discussies over gevoerd, ook vlak hierboven).
Dat affikken dient echter het doel van de 'revolutie van Cruijff' relevant maken. In die zin zijn de jonge spelers die nu in het eerste van Ajax debuteren speelbal van een ander gevecht dat wordt gevoerd.

Helaas ontbreekt inmiddels totaal de nuance. De discussie rond Cruijff verziekt ieder onderwerp dat rond Ajax hangt. Tot aan de jonge spelers toe dus.

Het spijtige is ook, dat wanneer je terug gaat naar het eerste moment dat Cruijff weer in beeld kwam, iedereen er van overtuigd was (en volgens mij nog is) dat de jeugdopleiding beter kan en moet. Alleen het hoe is een discussiepunt. Maar dat iedereen vindt dat het beter kan, wil niet zeggen dat het zo ontzettend integraal totaal inktzwart slecht is, als nu soms wordt geschetst (met dus onder meer die jonge spelers als kanonnenvoer). Als je in dat soort extremen moet vluchten, dan is dat buitengewoon treurig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » ma feb 20, 2012 9:34 pm

Maar Zeux is dat niet iets wat jij graag wil zien? Ik zie namelijk om me heen en lees her en der dat niemand loopt te klagen over talenten als Bouy, Denswil of Klaassen, hoor. Die worden door alle kampen gezien als goede talenten. Ik ken niemand die dan zegt dat een Klaassen een ongelooflijke prutser is om zo maar het falen van de jeugdopleiding aan te tonen. Nee, het gros van de Cruijffianen (als je zo wil noemen) roept telkens dat het gaat om talentontwikkeling, maar iedere jeugdspeler tot een prutser bestempelen? Ik ken ze echt niet.

Nogmaals, de visie die Cruijff heeft omarm ik. De uitvoering moet blijken, maar laat het daar eerst maar eens van komen.

Overigens vind ik weer wel dat de afgelopen 6 jaar nou niet in het teken hebben gestaan van een goede doorstroming. Zo'n Castillion vind ik nou typisch een voorbeeld wat verder had kunnen zijn. Die jongen heeft het in de jeugd altijd op kracht gered bij zijn leeftijdsgenootjes. Dat had ik anders gedaan door hem altijd een groepje hoger te zetten en hem desnoods al vroeg te verhuren. Dat betekent nog niet direct dat hij goed genoeg voor Ajax-1 is, maar je ontwikkelt hem anders/beter.

bryan

Bericht door bryan » ma feb 20, 2012 9:58 pm

Ik heb nog geen idee wat de visie van die gast is. Zijn vriendjes overal neerzetten lijkt het te zijn tot nu toe.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di feb 21, 2012 8:59 am

Ajax draait beslissingen Sturkenboom terug
door Mike Verweij
AMSTERDAM - Henri van der Aat en Jeroen Slop maken zich ondergeschikt aan het plan Cruijff en draaien alle beslissingen terug, die Martin Sturkenboom nam om het technisch hart van Ajax te dwarsbomen. Die toezegging kregen Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk gisteren van de twee overgebleven directeuren.

Het belangrijkste is dat Derk de Kloet – tot een bepaald bedrag – weer mag worden ingehuurd. Het aan de kant schuiven van de procesmanager was Sturkenbooms eerste daad op De Toekomst. Ook Coen Jonkerman en Bas Aertsen hebben weer werk. Het tweetal zorgde voor de administratieve ondersteuning van het technisch hart, maar zag zijn contract tegen de wens van De Boer, Jonk en Bergkamp niet worden verlengd.

Said Ouaali wordt de trainer van de A2, waardoor Jonk zelf niet meer dagelijks voor de groep hoeft te staan. De huidige coach van Marken zal een contract voor anderhalf jaar tekenen. Sturkenboom wilde niet verder gaan dan een verbintenis tot 1 juli voor Ouaali om de voormalige beoogd algemeen directeur Louis van Gaal de mogelijkheid te bieden zijn eigen jeugdtrainersstaf samen te stellen.

Het laatste punt dat De Boer, Jonk en Bergkamp bij de toegeeflijke Slop en Van der Aat mondeling binnensleepten, was dat de medische staf weer onder het technisch hart valt. De medici moesten van Sturkenboom verantwoording afleggen aan de directie.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... =telesport
Het argument vriendjeskliek vanuit het JC-kamp kan weer de prullenbak in. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 9:00 am

Wie zegt dat het vrienden zijn?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 9:08 am

Anders zouden ze niet aangesteld worden .. Zorg dat je er bij hoort bij de .. mot je zijn ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 9:19 am

Wat een goedkope manier van redeneren.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di feb 21, 2012 9:46 am

Laten we de vraag dan omdraaien: Wat hebben ze gepresteerd waardoor Ajax niet om hen heen kan? En wat is er mis met een contract tot 1 juli zodat de nieuwe directie, als die er ooit nog komt, hun bijdrage kan evalueren voordat Ajax zich voor grote bedragen vastlegt? Ik neem immers aan dat ze het allemaal voor Ajax doen, dat ze branden van verlangen om Ajax terug te brengen naar de Europese top en geloven in dit project. Dan ga je toch niet zomaar weg voor een andere club, die ongetwijfeld minder betaalt, omdat je niet meteen een lang contract krijgt? Je wil je toch bewijzen?

Hoe verhouden de kosten zich eigenlijk tot de vorige bezetting? Jonk is al twee keer zo duur als zijn voorganger, maar had die ook "administratieve ondersteuning" (handje vasthouden bij gesprek met ouders?) nodig van 3 man?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Oscarito

Bericht door Oscarito » di feb 21, 2012 9:47 am

Rishi schreef:Wat een goedkope manier van redeneren.
Dat was toch een van de problemen van Olde Riekerink en de oude garde? Nu heb ik helemaal niets met die gasten maar ik wil aantonen dat er met twee maten wordt gemeten en dit is een heel simpel voorbeeldje. Bepaalde personen kijken gewoon hypocriet vanuit een kant en sabelen alles neer wat vanuit de andere kant komt.

Bij de aanstelling van bijv. Van der Dussen was het kot te klein omdat iedereen over elkaar heen viel om te melden hoe schandalig het nu wel niet was dat er een vriendje werd aangesteld. Los van te willen/of kunnen oordelen hoe goed een persoon zijn werk doet is ook dit gewoon een mooi staaltje van vriendjespolitiek.

peter

Bericht door peter » di feb 21, 2012 10:19 am

Eens met Oscarito. Beide administratieve medewerkers ken ik niet, maar Ouaali kent Jonk natuurlijk van zijn tijd bij Volendam. Dat heeft alles weg van vriendjespolitiek, al lees ik wel positieve verhalen over die Ouaali.

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 10:24 am

Hoezo is het dan vriendjespolitiek? Als die gast er niks van kan oké.. En bovendien was er een vacature vrij. Gorré is immers weg.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 10:33 am

Rishi schreef:Hoezo is het dan vriendjespolitiek? Als die gast er niks van kan oké.. En bovendien was er een vacature vrij. Gorré is immers weg.
En jij beschuldigd een ander van goedkoop redeneren :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 10:34 am

Oscarito schreef:
Rishi schreef:Wat een goedkope manier van redeneren.
Dat was toch een van de problemen van Olde Riekerink en de oude garde? Nu heb ik helemaal niets met die gasten maar ik wil aantonen dat er met twee maten wordt gemeten en dit is een heel simpel voorbeeldje. Bepaalde personen kijken gewoon hypocriet vanuit een kant en sabelen alles neer wat vanuit de andere kant komt.

Bij de aanstelling van bijv. Van der Dussen was het kot te klein omdat iedereen over elkaar heen viel om te melden hoe schandalig het nu wel niet was dat er een vriendje werd aangesteld. Los van te willen/of kunnen oordelen hoe goed een persoon zijn werk doet is ook dit gewoon een mooi staaltje van vriendjespolitiek.
Eens.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 10:50 am

999 schreef:
Rishi schreef:Hoezo is het dan vriendjespolitiek? Als die gast er niks van kan oké.. En bovendien was er een vacature vrij. Gorré is immers weg.
En jij beschuldigd een ander van goedkoop redeneren :smallgrin.gif:
Alsof iedereen die nu wordt aangesteld een vriendje is.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie